တိကနိပါတ္ – Book of the Threes
အန ၃.၂: လကၡဏသုတ္ – Characterized (by Action) [Thanissaro] [Bodhi]
မိမိျပဳလုပ္ေသာ ကံေၾကာင့္သာလၽွင္ လူမိုက္၊ လူလိမၼာ စသည္ျဖင့္ ျဖစ္ေစသည္။
အန ၃.၁၅: သေစတနသုတ္ – The Chariot Maker [Thanissaro] [Bodhi]
ျမတ္စြာဘုရားက အတိတ္ကာလ ရထားလုပ္သမားဘဝ၌ သစ္သားေကာင္းတို႔ျဖင့္ ရထားဘီးျပဳလုပ္နည္းကို ေကာင္းစြာနားလည္ခဲ့ သကဲ့သို႔ ယခုဘဝ၌ ကိုယ္၊ႏွုတ္၊ႏွလုံးတို႔ျဖင့္ ေကာင္းေသာဘဝ ေဆာက္တည္ျခင္းကို ျပန္လည္ေဟာၾကားထားေသာ သုတ္ျဖစ္ပါသည္။
အန ၃.၂၀: ဒုတိယ ပါပဏိကသုတ္
ကုသိုလ္တရားတိုးတက္ မ်ားျမတ္ျခင္း အတြက္ လိုအပ္ေသာ တရား ၃ မ်ိဳးကို ေစ်းသည္ ဥပမာျဖင့္ ေဟာၾကားထားပါသည္။ သုတၱန္ ပိဋကေတာ္ႏွင့္ ဝိနည္း ပိဋကေတာ္သည္ ပိဋကသုံးပုံ တြင္ ေရွးအက်ဆုံး စာေပတို႔ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သုတ္မ်ားႏွင့္ ဝိနည္းေတာ္မ်ားတြင္ အျပန္အလန္ ကိုးကားျခင္းမ်ားကို ေတြ႕ရေပသည္။ ဤသုတ္တြင္ သုတၱန္ ဝိနည္း ႏွင့္ ပါတိေမာက္ ကိုေဆာင္နိုင္ေသာ ရဟန္းမ်ားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ေမးျမန္းရန္ ဆုံးမျခင္း ကို ေတြ႕ရပါမည္။
အန ၃.၂၂: ဂိလာနသုတ္ – Sick People [Thanissaro] [Bodhi]
တရားေတာ္သည္ နာမက်န္းျဖစ္ေနေသာ လူနာအတြက္လိုအပ္ေသာ ေဆး၊အစားအေသာက္၊ သူနာျပဳႏွင့္တူသည္ဟု ေဟာၾကားထားပါသည္။
အန ၃.၂၃: သခၤါရသုတ္
ဆင္းရဲေသာ ခံစားမွု၊ ခ်မ္းသာေသာ ခံစားမွု တို႔ အဘယ္ေၾကာင့္ ခံစားရသနည္း။ ကိုယ္ ႏွုတ္ စိတ္ ျဖင့္ အားထုတ္ေသာ ေစတနာကံတို႔ေၾကာင့္ သက္ဆိုင္ရာ ေလာကသို႔ ေရာက္ၾကရပုံကို ေဟာၾကားထားပါသည္။
အန ၃.၂၇: ဇိဂုစၧိတဗၺသုတ္
ျမတ္စြာဘုရားသည္ နားလည္လြယ္ ျမင္လြယ္ေသာ ဥပမာမ်ား ေပး၍ ဆုံးမေလ့ ရွိပါသည္။ ဤသုတ္တြင္ ေပါင္းသင့္ မေပါင္းသင့္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ သုံးမ်ိဳးကို ေပၚလြင္ေသာ ဥပမာ မ်ားျဖင့္ ေဟာၾကားထားပါသည္။
အန ၃.၃၁: သျဗဟၼကသုတ္
အမိအဖ ကို လုပ္ေကၽြး ျပဳစုျခင္း၏ ယခုဘဝ ႏွင့္ ေႏွာင္ဘဝ အက်ိဳး မ်ားကို ေဟာၾကားထားပါသည္။
အန ၃.၃၂: အာနႏၵသုတ္
ခုဒၵကနိကာယ္တြင္ ပါဝင္ေသာ သုတၱနိပါတ္ပါဠိေတာ္၏ ေနာက္ဆုံး အခန္းျဖစ္သည့္ ပါရာယနဝဂ္သည္ ေရွးအက်ဆုံး ဗုဒၶက်မ္းဂန္မ်ားတြင္ ပါရွိပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သုတ္အမ်ိဳးမ်ိဳးတြင္ ျပန္လည္ကိုးကားျခင္းကို ေတြ႕ရျခင္းျဖစ္သည္။ ဤသုတ္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားက ျပန္လည္ကိုးကား၍ ေဟာၾကားျခင္းကို ေတြ႕ရပါမည္။
အန ၃.၃၄: နိဒါနသုတ္ – Causes [Thanissaro]
ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟတို႔ျဖင့္ ျပဳလုပ္ေသာကံတို႔ေၾကာင့္ ယခုဘဝ သို႔မဟုတ္ ေနာင္ဘဝတို႔၌ အက်ိဳးဆက္ကို ခံစားရသည္။ ရဟႏၲာတို႔ျပဳလုပ္ေသာကံသည္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကင္းေသာေၾကာင့္ အက်ိဳးဆက္မျဖစ္။
အန ၃.၃၅: ဟတၳကသုတ္ – To Hatthaka [Thanissaro (excerpt)] [Bodhi]
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ကင္းေသာေၾကာင့္ ၾကမ္းတမ္းေသာရာသီဥတု၌ သစ္ေတာထဲအိပ္စက္ရေသာ္လည္း ခ်မ္းသာစြာ က်ိန္းစက္ ရသည္။
အန ၃.၃၉: သုခုမာလသုတ္ – Refinement [Thanissaro] [Bodhi]
ဘုရာေလာင္း မင္းသားဘဝ၌ ခ်မ္းသာစြာေနရေသာ္လည္း အိုျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသျခင္းကို ဆင္ျခင္မိေသာေၾကာင့္ မာန္တက္ျခင္း ကင္းေပ်ာက္ခဲ့ရပုံကို ေဟာၾကားထားပါသည္။
အန ၃.၄၀: အာဓိပေတယ်သုတ္ – Governing Principles [Thanissaro] [Bodhi]
တရားက်င့္ႀကံေသာသူတို႔ အႀကီးအမွူးျပဳ၍ ေနအပ္ေသာ တရား၃ပါးကို ေဟာၾကားထားပါသည္။ “မေကာင္းမွုကို ျပဳသူ၏ ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္မည္သည္ ေလာက၌ မရွိ။ မွန္သည္လည္း ျဖစ္ေစ၊ မွားသည္လည္း ျဖစ္ေစ အၾကင္ အမွုကို သင္ျပဳ၏၊ ထို သင္ျပဳေသာ အမွုကို မိမိကိုယ္တိုင္ သိ၏။”
အန ၃.၄၇: သခၤတလကၡဏာသုတ္ – Fabricated [Thanissaro] [Bodhi]
အေၾကာင္းတရားတို႔ စုေပါင္းျပဳအပ္ေသာသေဘာ “သခၤတ”တရားတို႔၏ အမွတ္လကၡဏာ တို႔ကို ေဟာၾကားထားပါသည္။
အန ၃.၄၈: အသခၤတလကၡဏာသုတ္ – Fabricated [Thanissaro] [Bodhi]
“အသခၤတ”တရားတို႔၏ အမွတ္လကၡဏာ တို႔ကို ေဟာၾကားထားပါသည္။
အန ၃.၄၉: ပဗၺတရာဇသုတ္ – A Mountain [Thanissaro] [Bodhi]
မိသားစု ႀကီးပြားတိုးတက္ျခင္း၏ အေၾကာင္းအရင္းကို ေဟာၾကားထားပါသည္။
အန ၃.၅၂: ပဌမ ေဒြျဗာဟၼဏသုတ္ – Two People (1) [Thanissaro] [Bodhi]
အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္ၿပီးေသာ ပုဏၰားႏွစ္ေယာက္ကို ေနာင္ဘဝအတြက္ မည္သို႔ျပင္ဆင္သင့္ေၾကာင္း ေဟာၾကားထားေသာ သုတ္ျဖစ္သည္။
အန ၃.၅၃: ဒုတိယ ေဒြျဗာဟၼဏသုတ္ – Two People (2) [Thanissaro] [Bodhi]
အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္ၿပီးေသာ ပုဏၰားႏွစ္ေယာက္ကို ေနာင္ဘဝအတြက္ မည္သို႔ျပင္ဆင္သင့္ေၾကာင္း ေဟာၾကားထားေသာ သုတ္ျဖစ္သည္။
အန ၃.၅၈: ဝစၧေဂါတၱသုတ္ – To Vaccha [Thanissaro] [Bodhi]
အလွူဒါန၏ အက်ိဳးကို အေသးစိတ္ေဟာထားေသာ သုတ္ျဖစ္သည္။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မိမိႏွင့္ မိမိ၏တပည့္မ်ားကိုသာလွူသင့္သည္ဟု မည္သည့္အခါမၽွ မေျပာခဲ့ပါ။ အလွူတိုင္းသည္ အက်ိဳးရွိေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕အလွူတို႔သည္ ပို၍ အက်ိဳးရွိပါသည္။
အန ၃.၆၁: သဂၤါရဝသုတ္ – To Sangarava [Thanissaro] [Bodhi]
တစ္ပါးတည္း တရားက်င့္ျခင္းသည္ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု စြပ္စြဲေသာ ပုဏၰားတစ္ဦးကို ဆုံးမေသာ သုတ္ျဖစ္သည္။
အန ၃.၆၂: တိတၳာယတနသုတ္ – Sectarians [Thanissaro] [Bodhi]
ၾကဳံဆုံသမၽွ ခ်မ္းသာ ဆင္းရဲသည္ အတိတ္က ျပဳခဲ့ေသာ ကံေၾကာင့္လား၊ ဖန္ဆင္းရွင္ တန္ခို:ရွင္ေၾကာင့္လား သို႔မဟုတ္ ျဖစ္ျခင္သလို အေၾကာင္းအက်ိဳးမရွိ ျဖစ္ေနသလား။ ဤသုတ္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားက ရွင္းလင္းထားပါသည္။
အန ၃.၆၃: ဘယသုတ္ – Dangers [Thanissaro] [Bodhi]
မီးေဘး ေရေဘး သူပုန္ေဘးတို႔ေၾကာင့္ သားအမိ ကြဲၾကသည္ဟု ဆိုၾကသည္။ အမွန္မွာ အိုေဘး နာေဘး ေသေဘးေၾကာင့္ သားအမိ ကြဲကြာၾကရသည္။ ထိုေဘးရန္တို႔မွ ေက်ာ္လြန္နိုင္ေသာ နည္းလမ္းကို ေဟာၾကားထားပါသည္။
အန ၃.၆၆: ေကသမုတၱိသုတ္ – The Instruction to the Kalamas/To the Kalamas [Soma | Thanissaro]
ဗုဒၶဘာသာ မဟုတ္ေသာ သူမ်ားပင္ အေလးအနက္ ခ်ီးမြမ္းေျပာဆိုေသာ အလြန္အသိမ်ားေသာ ကာလာမသုတ္ျဖစ္သည္။ မိမိအယူဝါဒသာ မွန္သည္ဟု ေျပာဆိုေနၾကေသာ ဆရာမ်ား၏ အယူကို မည္သည့္ အခ်က္မ်ားျဖင့္ လက္ခံရမည္နည္း။
အန ၃.၆၇: သာဠွသုတ္ – To Salha [Ñanamoli]
အရွင္ နႏၵကမေထရ္က ျမတ္စြာဘုရားေဟာထားေသာ ကာလာမသုတ္ကို မွီ၍ ေဟာထားျခင္းျဖစ္သည္။ ေလာဘဟူသည္ “အဘိဇၩာ”၊ ေဒါသဟူသည္ “ဗ်ာပါဒ”၊ ေမာဟဟူသည္ “အဝိဇၨာ”ဟူ၍ ရွင္းထားသည္ကို ေတြ႕ရပါမည္။
အန ၃.၆၈: ကထာဝတၳဳသုတ္ – Topics for Discussion [Thanissaro]
စကားေဆြးေႏြးေျပာဆို၍ သင့္ေသာသူႏွင့္ မသင့္ေသာသူ ခြဲျခားနည္းကို လက္ေတြ႕ၾက က်င့္သုံးနိုင္ရန္ ေဟာၾကားထားပါသည္။ အလြန္ၾကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္း၍ အျပန္ျပန္အလဲလဲ သုံးသပ္သင့္ေသာ သုတ္ျဖစ္ပါသည္။
အန ၃.၆၉: အညတိတၳိယသုတ္ – Sectarians [Thanissaro]
ရာဂ၊ ေဒါသ ႏွင့္ ေမာဟတို႔သည္ မည္သို႔ကြဲျပားၾကသနည္း။ ျဖစ္ေပၚရေသာ အေၾကာင္းက အဘယ္နည္း။ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ရေသာ အေၾကာင္းက အဘယ္နည္း။
အန ၃.၇၀: အကုသလမူလသုတ္ – Roots [Thanissaro]
လူလူခ်င္း သတ္ျဖတ္ျခင္း၊ ဆုံးရွုံးေစျခင္း၊ ကဲ့ရဲ့ျခင္း၊ ႏွင္ထုတ္ျခင္း စသည္တို႔၏ အေၾကာင္းအရင္းသည္ အဘယ္နည္း။
အန ၃.၇၁: ဥေပါသထသုတ္ – The Roots of the Uposatha [Thanissaro]
ျမတ္စြာဘုရား အလိုေတာ္အရ ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္းသည္ အဘယ္နည္း။ ဤသုတ္တြင္ ဥပုသ္ေစာင့္နည္းကို အေသးစိတ္ေဟာထားပါသည္။
အန ၃.၇၂: ဆႏၷသုတ္ – To Channa the Wanderer [Thanissaro]
အဘယ္ေၾကာင့္ ရာဂ ေဒါသ ႏွင့္ ေမာဟကို ပယ္ရမည္ဟုဆိုသနည္း။ ပယ္လၽွင္ မည္သို႔အက်ိဳးရွိမည္နည္း။
အန ၃.၇၃: အာဇီဝကသုတ္ – To the Fatalists’ Student [Thanissaro]
အရွင္အာနႏၵာက အဘယ္တရားသည္ တရားေကာင္းျဖစ္သနည္းဟု ေမးေလၽွာက္ေသာ စကားကို ကၽြမ္းက်င္စြာ ေျဖဆိုထားပါသည္။
အန ၃.၇၄: မဟာနာမသကၠသုတ္ – To the Sakyan [Thanissaro]
သာကီဝင္မင္း မဟာနာမ္က ေနေကာင္းေတာ္မူစ ျမတ္စြာဘုရားအား ဉာဏ္ႏွင့္ သမာဓိ မည္သည္က အရင္ျဖစ္သနည္းဟု ေမးေလ်ာက္ေသာ အေၾကာင္းျဖစ္သည္
အန ၃.၇၇: ပဌမ ဘဝသုတ္ – Becoming (1) [Thanissaro]
ဘဝသုံးပုံ၌ ေနာင္တစ္ဖန္ ဘဝျဖစ္တည္ရျခင္း အေၾကာင္းအရင္းကို ဝိညာဥ္တည္ျခင္းေၾကာင့္ဟု ေဟာၾကားထားပါသည္။
အန ၃.၇၈: ပဌမ ဘဝသုတ္ – Becoming (2) [Thanissaro]
ဘဝသုံးပုံ၌ ေနာင္တစ္ဖန္ ဘဝျဖစ္တည္ရျခင္း အေၾကာင္းအရင္းကို ေစတနာတည္ျခင္း ေၾကာင့္ဟု ေဟာၾကားထားပါသည္။
အန ၃.၇၉: သီလဗၺတသုတ္ – Precept & Practice [Thanissaro]
အယူဝါဒအားလုံးသည္ ေကာင္းက်ိဳးကိုျဖစ္ေစနိုင္ပါသလား။ အရွင္အာနႏၵာက ျမတ္စြာဘုရား၏ အေမးကို ေျဖၾကားထားပါသည္။
အန ၃.၈၁: စူဠနိုကာသုတ္
ယခုေခတ္နည္းပညာျဖင့္ စၾကဝ႒ာ (Galaxy) အမ်ားအျပားေတြ႕ရွိျခင္း၊ ဤကမၻာႏွင့္တူေသာ ၿဂိဳလ္မ်ား အမ်ားအျပားေတြ႕ရွိျခင္းကို သတင္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပေနၾကပါသည္။ ဤသုတ္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားက အလားတူ ရွင္းျပထားၿပီး ထိုစၾကဝ႒ာမ်ားထိ အေရာင္ အလင္း ျဖင့္ အသံကို ပို႔နိုင္ေၾကာင္း ေဟာၾကားထားပါသည္။ သုတ္မ်ားတြင္ ငါးရာ တစ္ေထာင္ စသည္ျဖင့္ အေရအတြက္ကို ေဖာ္ျပေလ့ရွိပါသည္။ ငါးရာ တစ္ေထာင္စသည္တို႔မွာ အတိအက် ယူရန္မဟုတ္ ပမာဏ ကို ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္သည္။
အန ၃.၈၃: ဂျဒဘသုတ္ – The Donkey [Thanissaro]
ရဟန္းတရားကို အားမထုတ္ပဲ ရဟန္းသံဃာၾကားေန႐ုံျဖင့္ ရဟန္းမျဖစ္ပုံကို ျမည္းဥပမာျဖင့္ ေဟာထားပါသည္။
အန ၃.၈၅: ဝဇၨိပုတၱသုတ္ – The Vajjian Monk [Thanissaro]
ပါတိေမာက္ သိကၡာပုဒ္ ၁၅၀ ေက်ာ္ တို႔ကို လိုက္နာရန္ ခက္ခဲေနေသာ ဝဇၨီမင္းသား ရဟန္းတစ္ပါးကို ျမတ္စြာဘုရားက သိကၡာပုဒ္ သုံးမ်ိဳးျဖင့္ ေျပာင္းလဲလိုက္နာရန္ ေဟာၾကားေသာ သုတ္ျဖစ္သည္။
အန ၃.၈၇: ပဌမ သိကၡာသုတ္ – One in Training (1) [Thanissaro]
ပါတိေမာက္ သိကၡာပုဒ္ ၁၅၀ ေက်ာ္တို႔သည္ သိကၡာပုဒ္ သုံးမ်ိဳးတြင္ အက်ဳံးဝင္သည္။
အန ၃.၈၈: ဒုတိယ သိကၡာသုတ္ – One in Training (2) [Thanissaro]
ေသာတာပန္ ၃မ်ိဳး၊ အနာဂါမ္ ၅ မ်ိဳးရွိေၾကာင္း ေဟာၾကားထားပါသည္။
အန ၃.၉၀: ပဌမ သိကၡတၱယသုတ္ – Trainings (1) [Thanissaro]
ပါတိေမာက္ သိကၡာပုဒ္ ၁၅၀ ေက်ာ္တို႔ပါဝင္ေသာ သိကၡာပုဒ္ သုံးမ်ိဳးကို ဖြင့္ဆိုထားပါသည္။
အန ၃.၉၁: ဒုတိယ သိကၡတၱယသုတ္ – Trainings (2) [Thanissaro]
ပါတိေမာက္ သိကၡာပုဒ္ ၁၅၀ ေက်ာ္တို႔ပါဝင္ေသာ သိကၡာပုဒ္ သုံးမ်ိဳးကို ဖြင့္ဆိုထားပါသည္။
အန ၃.၉၃: အစၥာယိကသုတ္ – Urgent [Thanissaro]
လယ္သမားတို႔သည္ ယေန႔ပ်ိဳးၾကဲၿပီး မနက္ျဖန္စပါးပင္ ေပါက္ေစ၍ သန္ဘက္ခါမွည့္ေစရန္ မတတ္နိုင္သကဲ့သို႔ ရဟန္းတို႔သည္ မည္သည့္အခ်ိန္ အာသေဝါ ကင္းမည္ဟု ႀကိဳ၍ မသိနိုင္။ ထို႔ေၾကာင့္ သိကၡာပုဒ္ သုံးမ်ိဳးကို ေစာင့္စည္း၍ အားထုတ္ၾကရန္ ေဟာၾကားထားပါသည္။
အန ၃.၉၇: ပဌမ အာဇာနီယသုတ္ – The Thoroughbred [Thanissaro]
မည္သည့္ အရည္အေသြးႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ ရဟန္းကို ေပးလွူပူေဇာ္ရန္ ထိုက္တန္ပါသနည္း။
အန ၃.၁၀၁: ေလာဏကပလႅသုတ္ – The Salt Crystal [Thanissaro]
ျပဳလုပ္ေသာ ကံျခင္းတူပါလ်က္ လူတစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး အက်ိဳးေပးမတူရျခင္း အေၾကာင္းကို ေဟာၾကားထားပါသည္။
အန ၃.၁၀၂: ပံသုေဓာဝကသုတ္ – The Dirt-washer [Thanissaro]
ေရႊကို တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ သန႔္စင္ေသာ ေရႊပန္းထိမ္သည္ ဥပမာျဖင့္ ကိေလသာတို႔ကို တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေလ်ာ့နည္းေအာင္ က်င့္ႀကံရသည္ဟု ေဟာၾကားထားပါသည္။
အန ၃.၁၀၃: နိမိတၱသုတ္ – Themes [Thanissaro]
သမာဓိ ဝီရိယႏွင့္ ဥေပကၡာကို သင့္ေတာ္သလို ေျပာင္းလဲႏွလုံးသြင္းရပုံကို ေရႊပန္းထိမ္သည္ ဥပမာျဖင့္ ေဟာၾကားထားပါသည္။
အန ၃.၁၁၀: အရကၡိတသုတ္ – The Peak of the Roof [Thanissaro]
ကိုယ့္စိတ္ကို မေစာင့္ေရွာက္လၽွင္ အမိုးယိုေသာ အိမ္ကဲ့သို႔ ကိုယ္၊ ႏွုတ္၊ ႏွလုံးတို႔ ေဆြးျမည့္၍ ေကာင္းေသာလားရာ မေရာက္ဟု ေဟာၾကားထားပါသည္။
အန ၃.၁၂၃: ေမာေနယ်သုတ္ – Sagacity [Thanissaro]
မည္သို႔ေသာပုဂၢိဳလ္ကို ေမာေနယ်ဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စုံသည္ဟု ဆိုသနည္း။
အန ၃.၁၂၆: ေဂါတမကေစတိယသုတ္ – At Gotamaka Shrine [Thanissaro]
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ကိုယ္တိုင္သိေသာ တရားတို႔ကို ေဟာျခင္းျဖစ္သည္။ တဆင့္စကားျဖင့္ ၾကားေသာ တရားတို႔ကို ေဟာျခင္း မဟုတ္။
အန ၃.၁၂၉: ကဋုဝိယသုတ္ – Putrid [Thanissaro]
သတိလြတ္၍ သမာဓိကင္းေနေသာ ရဟန္းတစ္ပါးကို ဆုံးမေသာ သုတ္ျဖစ္သည္။
အန ၃.၁၃၀: ပဌမ အႏု႐ုဒၶသုတ္
ဤစိတ္ထား သုံးမ်ိဳးျဖင့္ ေသဆုံးပါက ငရဲသို႔ ေရာက္နိုင္သည္။
အန ၃.၁၃၁: ဒုတိယ အႏု႐ုဒၶသုတ္
နတ္ မ်က္စိႏွင့္ တူေသာ ‘ဒိဗၺစကၡဳ’ ကို အာ႐ုံထားျခင္းေၾကာင့္ နိဗၺာန္ မေရာက္နိုင္ေသာ အ႐ုင္ အႏု႐ုဒၶ ကို အရွင္ သာရိပုၾတာက ဆုံးမေသာ သုတ္ျဖစ္သည္။ အရွင္အႏု႐ုဒၶသည္ “ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္ ရွိကုန္ေသာ ငါ၏တပည့္ ရဟန္းတို႔တြင္ အျမတ္ဆုံးရဟန္း(ဧတဒဂၢ) ေပတည္း”ဟု ျမတ္စြာဘုရား ခ်ီးေျမာက္ေတာ္မူေသာ ရဟန္းျဖစ္သည္။
အန ၃.၁၃၃: ေလခသုတ္ – Inscriptions [Thanissaro]
ေဒါသကို ထိန္းသိမ္းထားပုံ မတူေသာ လူ ၃ မ်ိဳးအေၾကာင္းကို ေဟာၾကားထားပါသည္။
အန ၃.၁၃၇: ဥပၸါဒါသုတ္ – The Discourse on the Orderliness of the Dhamma [Thanissaro]
ဘုရားပြင့္သည္ျဖစ္ေစ မပြင့္သည္ျဖစ္ေစ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ တရားတို႔သည္ ရွိေနသည္။ ျမတ္စြာဘုရားက ဉာဏ္ျဖင့္ ထိုးထြင္းသိ၍ ျပန္လည္ ေဟာၾကားျခင္းျဖစ္သည္။