သန ၃၅.၁၀၁: ပဌမ နတုမွာကသုတ္

ဝ၁။ ရဟန္းတို႔ သင္တို႔၏ ဥစၥာ မဟုတ္ေသာ တရားကို ပယ္ၾကကုန္ေလာ့၊ ထိုတရားကို ပယ္သည္ရွိေသာ္ သင္တို႔အား စီးပြါးျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္လတၱံ႕။

ရဟန္းတို႔ အဘယ္တရားသည္ သင္တို႔၏ ဥစၥာ မဟုတ္သနည္း။ ရဟန္းတို႔ မ်က္စိသည္ သင္တို႔၏ဥစၥာ မဟုတ္၊ ထိုမ်က္စိကို ပယ္ၾကကုန္ေလာ့၊ ထိုမ်က္စိကို ပယ္သည္ရွိေသာ္ သင္တို႔အား စီးပြါး ျခင္းငွါခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္လတၱံ႕။ အဆင္းတို႔သည္ သင္တို႔၏ ဥစၥာ မဟုတ္ကုန္၊ ထိုအဆင္းတို႔ကို ပယ္ၾကကုန္ေလာ့၊ ထိုအဆင္းတို႔ကို ပယ္ၾကကုန္သည္ရွိေသာ္ သင္တို႔အား စီးပြါးျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္ကုန္လတၱံ႕။ စကၡဳဝိညာဏ္သည္ သင္တို႔၏ ဥစၥာ မဟုတ္၊ ထိုစကၡဳဝိညာဏ္ကို ပယ္ၾကကုန္ေလာ့၊ ထိုစကၡဳဝိညာဏ္ကို ပယ္သည္ရွိေသာ္ သင္တို႔အား စီးပြါးျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္လတၱံ႕။ စကၡဳသမၹႆသည္သင္တို႔၏ ဥစၥာ မဟုတ္၊ ထိုစကၡဳသမၹႆကို ပယ္ၾကကုန္ေလာ့၊ ထိုစကၡဳသမၹႆကို ပယ္သည္ရွိေသာ္သင္ တို႔အား စီးပြါးျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္လတၱံ႕။ စကၡဳသမၹႆဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ခံစားမႈ သုခ ဒုကၡ ဥေပကၡာေဝဒနာသည္ သင္တို႔၏ ဥစၥာ မဟုတ္၊ ထိုေဝဒနာကိုပယ္ၾကကုန္ေလာ့၊ ထိုေဝဒနာကို ပယ္သည္ရွိေသာ္ သင္တို႔အား စီးပြါးျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္လတၱံ႕။ပ။

လွ်ာသည္ သင္တို႔၏ ဥစၥာ မဟုတ္၊ ထိုလွ်ာကို ပယ္ၾကကုန္ေလာ့၊ ထိုလွ်ာကို ပယ္သည္ရွိေသာ္သင္တို႔အား စီးပြါးျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္လတၱံ႕။ အရသာတို႔သည္ သင္တို႔၏ ဥစၥာ မဟုတ္ကုန္၊ ထိုအရသာတို႔ကို ပယ္ၾကကုန္ေလာ့၊ ထိုအရသာတို႔ကို ပယ္သည္ရွိေသာ္ သင္တို႔အား စီးပြါးျခင္းငွါခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္လတၱံ႕။ ဇိဝွါဝိညာဏ္သည္ သင္တို႔၏ ဥစၥာ မဟုတ္၊ ထိုဇိဝွါဝိညာဏ္ကို ပယ္ၾကကုန္ေလာ့၊ ထိုဇိဝွါဝိညာဏ္ကို ပယ္သည္ရွိေသာ္ သင္တို႔အား စီးပြါးျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္လတၱံ႕။ ဇိဝွါသမၹႆသည္ သင္တို႔၏ ဥစၥာ မဟုတ္၊ ထိုဇိဝွါသမၹႆကို ပယ္ၾကကုန္ေလာ့၊ ထိုဇိဝွါသမၹႆကို ပယ္သည့္ရွိေသာ္ သင္တို႔အား စီးပြါးျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္လတၱံ႕။ ဇိဝွါသမၹႆဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ခံစားမႈ သုခ ဒုကၡ ဥေပကၡာေဝဒနာသည္ သင္တို႔၏ ဥစၥာ မဟုတ္၊ ထိုေဝဒနာကို ပယ္ၾကကုန္ေလာ့၊ ထိုေဝဒနာကို ပယ္သည္ရွိေသာ္ သင္တို႔အား စီးပြါးျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္လတၱံ႕။ပ။

စိတ္သည္ သင္တို႔၏ ဥစၥာ မဟုတ္၊ ထိုစိတ္ကို ပယ္ၾကကုန္ေလာ့၊ ထိုစိတ္ကို ပယ္သည္ရွိေသာ္သင္တို႔အား စီးပြါးျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္လတၱံ႕။ သေဘာတရားတို႔သည္ သင္တို႔၏ ဥစၥာ မဟုတ္ကုန္၊ ထိုသေဘာတရားတို႔ကို ပယ္ၾကကုန္ေလာ့၊ ထိုသေဘာတရားတို႔ကို ပယ္သည္ရွိေသာ္ သင္တို႔အားစီးပြါးျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္လတၱံ႕။ မေနာဝိညာဏ္သည္ သင္တို႔၏ ဥစၥာ မဟုတ္၊ ထိုမေနာဝိညာဏ္ကို ပယ္ၾကကုန္ေလာ့၊ ထိုမေနာဝိညာဏ္ကို ပယ္သည္ရွိေသာ္ သင္တို႔အား စီးပြါးျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါျဖစ္လတၱံ႕။ မေနာသမၹႆသည္ သင္တို႔၏ ဥစၥာ မဟုတ္၊ ထိုမေနာသမၹႆကို ပယ္ၾကကုန္ေလာ့၊ ထိုမေနာသမၹႆကို ပယ္သည္ရွိေသာ္ သင္တို႔အား စီးပြါးျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္လတၱံ႕။ မေနာသမၹႆဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ခံစားမႈ သုခ ဒုကၡ ဥေပကၡာေဝဒနာသည္ သင္တို႔၏ ဥစၥာမဟုတ္၊ ထိုေဝဒနာကို ပယ္ၾကကုန္ေလာ့၊ ထိုေဝဒနာကို ပယ္သည္ရွိေသာ္ သင္တို႔အား စီးပြါးျခင္းငွါခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္လတၱံ႕။

ရဟန္းတို႔ ဥပမာေသာ္ကား ဤေဇတဝန္ေက်ာင္းတိုက္၌ အၾကင္ျမက္ ထင္း သစ္ခက္ သစ္ရြက္သည္ ရွိ၏၊ ထို ျမက္ ထင္း သစ္ခက္ သစ္ရြက္ကို လူအေပါင္းသည္ ယူသြားေသာ္လည္းေကာင္း၊ မီး႐ႈိ႕ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အလိုရွိတိုင္း ျပဳေသာ္လည္းေကာင္း ”ငါတို႔ကို လူအေပါင္းသည္ ယူသြား၏ဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မီး႐ႈိ႕၏ဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အလိုရွိတိုင္း ျပဳ၏ဟူ၍လည္းေကာင္း” သင္တို႔အား ဤသို႔စိတ္အၾကံ ျဖစ္ရာသေလာ။ မျဖစ္ရာပါ အသွ်င္ဘုရား။ ထိုမျဖစ္မႈသည္ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း၊ အသွ်င္ဘုရား ဤ (ျမက္စေသာ) အရာသည္ တပည့္ေတာ္တို႔၏ကိုယ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာေသာ္လည္းေကာင္း မဟုတ္ေသာေၾကာင့္တည္း။

ရဟန္းတို႔ ဤအတူ မ်က္စိသည္ သင္တို႔၏ ဥစၥာ မဟုတ္၊ ထိုမ်က္စိကို ပယ္ၾကကုန္ေလာ့၊ ထိုမ်က္စိကို ပယ္သည္ရွိေသာ္ သင္တို႔အား စီးပြါးျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္လတၱံ႕။ အဆင္းတို႔သည္ သင္တို႔၏ ဥစၥာ မဟုတ္ကုန္၊ စကၡဳဝိညာဏ္သည္။ပ။ စကၡဳသမၹႆသည္။ပ။ စကၡဳသမၹႆဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ခံစားမႈ သုခ ဒုကၡ ဥေပကၡာေဝဒနာသည္ သင္တို႔၏ ဥစၥာ မဟုတ္၊ ထိုေဝဒနာကို ပယ္ၾကကုန္ေလာ့၊ ထိုေဝဒနာကို ပယ္သည္ရွိေသာ္ သင္တို႔အား စီးပြါးျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါျဖစ္လတၱံ႕ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

အ႒မသုတ္။