၁၂ဝ။ အခါတစ္ပါး၌ အသွ်င္သာရိပုၾတာသည္ သာဝတၳိျပည္ အနာထပိဏ္သူေဌး၏ အရံျဖစ္ေသာေဇတဝန္ေက်ာင္း၌ (သီတင္းသံုး) ေနေတာ္မူ၏၊ ထိုအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ အသွ်င္သာရိပုၾတာထံသို႔ခ်ဥ္း ကပ္၍ အသွ်င္သာရိပုၾတာႏွင့္ အတူ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ႏႈတ္ဆက္ေျပာဆိုၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာေနရာ၌ ထိုင္ေနၿပီးေသာ္ အသွ်င္သာရိပုၾတာအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္၏- ”ငါ့သွ်င္သာရိပုၾတာ (သင္၏) အတူေန တပည့္ရဟန္းသည္ က်င့္ဝတ္သိကၡာကို ပယ္စြန္႔၍ ယုတ္ေသာ (လူ႕) ေဘာင္သို႔ျပန္လည္ေလ၏”ဟု ဆို၏။
ငါ့သွ်င္ ဣေၿႏၵတို႔၌ မလံုျခံဳေသာ တံခါးရွိသည္ျဖစ္၍ အစားအစာ၌ ပမာဏကို မသိဘဲ ႏိုးၾကားမႈ၌ အားမထုတ္ေသာ သူအား ဤအတိုင္းပင္ ျဖစ္တတ္၏။ ငါ့သွ်င္ ဣေႁႏၵတို႔၌ မလံုျခံဳေသာတံခါးရွိသည္ျဖစ္၍ အစားအစာ၌ ပမာဏကို မသိဘဲ ႏိုးၾကားမႈ၌ အားမထုတ္ေသာ ထိုရဟန္းအားအသက္ထက္ဆံုး ျပည့္စံု စင္ၾကယ္စြာ အက်င့္ျမတ္ကို အားထုတ္ႏိုင္လတၱံ႕ဟူေသာ ဤအေၾကာင္းသည္မရွိ။ ငါ့သွ်င္ ဣေၿႏၵတို႔၌ လံုျခံဳေသာ တံခါးရွိသည္ျဖစ္၍ အစားအစာ၌ ပမာဏကို သိလ်က္ ႏိုးၾကားမႈ၌ အားထုတ္ေသာ ထိုရဟန္း အားသာ အသက္ထက္ဆံုး ျပည့္စံုစင္ၾကယ္စြာ အက်င့္ျမတ္ကိုအားထုတ္ႏိုင္လတၱံ႕ဟူေသာ ဤအေၾကာင္းသည္ ရွိ၏။
ငါ့သွ်င္ အဘယ္သို႔လွ်င္ ဣေႁႏၵတို႔၌ လံုျခံဳေသာ တံခါးရွိသူ ျဖစ္သနည္း။ ငါ့သွ်င္ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ မ်က္စိျဖင့္ အဆင္း ‘႐ူပါ႐ံု’ကို ျမင္ေသာ္ (မိန္းမေယာက်္ားစေသာ) သ႑န္နိမိတ္ကို စြဲယူေလ႕ မရွိ၊ (လက္ေျခစေသာ အဂၤါ ၿပံဳးဟန္ရယ္ဟန္စေသာ အမူအရာ) အမွတ္လကၡဏာကို စြဲယူေလ့မရွိ။ (အကယ္၍ ) စကၡဳေႁႏၵကို မေစာင့္စည္းဘဲေနလွ်င္ ယင္း (စကၡဳေႁႏၵကို မေစာင့္စည္းျခင္းဟူေသာ) အေၾကာင္း ေၾကာင့္ မက္ေမာျခင္း ‘အဘိဇၩာ’ ႏွလံုးမသာျခင္း ‘ေဒါမနႆ’ ဟူေသာ ယုတ္ညံ့ေသာအကုသိုလ္တရား တို႔သည္ ထိုမေစာင့္စည္းသူကို လိုက္၍ ႏွိပ္စက္ကုန္ရာ၏၊ (ထို႔ေၾကာင့္ ရဟန္းသည္) စကၡဳေႁႏၵကို ေစာင့္ စည္းျခင္းငွါ က်င့္၏၊ စကၡဳေႁႏၵကို ေစာင့္စည္း၏၊ စကၡဳေႁႏၵ၌ ေစာင့္စည္းျခင္းသို႔ေရာက္၏။
နားျဖင့္ အသံ’သဒၵါ႐ံု’ကို ၾကားေသာ္။ ႏွာေခါင္းျဖင့္ အနံ႕’ဂႏၶာ႐ံု’ကို နမ္းရွဴေသာ္။ လွ်ာျဖင့္ အရသာ’ရသာ႐ံု ‘ကို လ်က္ေသာ္။ကိုယ္ျဖင့္ အေတြ႕အထိ ‘ေဖာ႒ဗၺာ႐ံု’ကို ေတြ႕ထိေသာ္။ စိတ္ျဖင့္ သေဘာတရား’ဓမၼာ႐ံု’ကို သိေသာ္ (မိန္းမေယာက်္ားစေသာ) သ႑န္နိမိတ္ကို စြဲယူေလ့ မရွိ၊ (လက္ေျခစေသာ အဂၤါၿပံဳးဟန္ ရယ္ဟန္စေသာ အမူအရာ) အမွတ္လကၡဏာကို စြဲယူေလ့ မရွိ။ (အကယ္၍ ) မနိေႁႏၵကိုမေစာင့္ စည္းဘဲ ေနလွ်င္ ယင္း (မနိေႁႏၵကို မေစာင့္စည္းျခင္းဟူေသာ) အေၾကာင္းေၾကာင့္ မက္ေမာျခင္း’အဘိဇၩာ’ ႏွလံုးမသာျခင္း ‘ေဒါမနႆ’ ဟူေသာ ယုတ္ညံ့ေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔သည္ထိုမေစာင့္စည္းသူကို လိုက္ ၍ ႏွိပ္စက္ကုန္ရာ၏၊ (ထို႔ေၾကာင့္ ရဟန္းသည္) မနိေႁႏၵကိုေစာင့္စည္းျခင္းငွါ က်င့္၏၊ မနိေႁႏၵကို ေစာင့္ စည္း၏၊ မနိေႁႏၵကို ေစာင့္စည္းျခင္းသို႔ ေရာက္၏။ ငါ့သွ်င္ ဤသို႔လွ်င္ ဣေႁႏၵတို႔၌ လံုျခံဳေသာ တံခါးရွိသူ ျဖစ္၏။
ငါ့သွ်င္ အဘယ္သို႔လွ်င္ အစားအစာ၌ အတိုင္းအရွည္ပမာဏကို သိသူ ျဖစ္သနည္း။ ငါ့သွ်င္ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ အသင့္အားျဖင့္ ပညာျဖင့္ ဆင္ျခင္၍ အစားအစာကို မွီဝဲ၏၊ ျမဴးတူးရန္မာန္ယစ္ရန္ တန္ဆာဆင္ရန္ အေရအဆင္း ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးပြားရန္ ဆြမ္းကို မွီဝဲသည္ မဟုတ္၊ ဤကိုယ္ တည္တံ့ရန္မွ်သာ မွ်တရန္မွ်သာ ပင္ပန္းျခင္းကို ပယ္ေဖ်ာက္ရန္မွ်သာ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ခ်ီးေျမႇာက္ရန္မွ်သာအစားအစာကို မွီဝဲ၏၊ ဤသို႔ မွီဝဲျခင္းျဖင့္ ေဝဒနာေဟာင္းကိုလည္း ပယ္ေဖ်ာက္အံ့၊ ေဝဒနာသစ္ကိုလည္းမျဖစ္ေစအံ့၊ ငါ့အား မွ်တျခင္း အျပစ္မရွိျခင္းႏွင့္ ခ်မ္းသာစြာ ေနရျခင္း ျဖစ္လတၱံ႕ဟု ႏွလံုးသြင္း၍ အစားအစာကို မွီဝဲ၏၊ ငါ့သွ်င္ ဤသို႔လွ်င္ အစားအစာ၌ အတိုင္းအရွည္ပမာဏကို သိသူ ျဖစ္၏။
ငါ့သွ်င္ အဘယ္သို႔လွ်င္ ႏိုးၾကားမႈ၌ အားထုတ္သူ ျဖစ္သနည္း။ ငါ့သွ်င္ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ေန႔အခါ စႀကႍသြားျခင္း ထိုင္ျခင္းျဖင့္ ပိတ္ဆို႔တတ္ေသာ တရားတို႔မွ စိတ္ကို သန္႔ရွင္းေစ၏။ ညဥ့္၏ ပဌမယာမ္၌ စႀကႍသြားျခင္း ထိုင္ျခင္းျဖင့္ ပိတ္ဆို႔တတ္ေသာ တရားတို႔မွ စိတ္ကိုသန္႔ရွင္း ေစ၏။ ညဥ့္၏ မဇၩိမယာမ္၌ ေျခတစ္ဖက္၌ ေျခတစ္ဖက္ကို စဥ္းငယ္လြန္ကာ တင္ထား၍ ေအာက္ေမ့မႈ ‘သတိ’ ဆင္ျခင္ဉာဏ္ ‘သမၸဇဥ္’ ႏွင့္ ျပည့္စံုသည္ျဖစ္၍ ထအံ့ဟူေသာ အမွတ္ကိုႏွလံုးသြင္းလ်က္ လက္ယာ နံေတာင္းျဖင့္ ျမတ္ေသာ အိပ္ျခင္းကို ျပဳ၏။ ညဥ့္၏ ပစၧိမယာမ္၌ အိပ္ရာမွထၿပီးေသာ္ စႀကႍသြားျခင္း ထိုင္ျခင္းျဖင့္ ပိတ္ဆို႔တတ္ေသာ တရားတို႔မွ စိတ္ကို သန္႔ရွင္းေစ၏။ ငါ့သွ်င္ ဤသို႔လွ်င္ ႏိုးၾကားမႈ၌ အားထုတ္သူ ျဖစ္၏။
ငါ့သွ်င္ ထိုသို႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ”ဣေႁႏၵတို႔၌ လံုျခံဳေသာ တံခါးရွိသည္ ျဖစ္ကုန္အံ့၊ အစားအစာ၌ အတိုင္းအရွည္ပမာဏကို သိကုန္အံ့၊ ႏိုးၾကားမႈ၌ အားထုတ္ကုန္အံ့”ဟု ဤသို႔ က်င့္အပ္၏။ ငါ့သွ်င္သင္သည္ ဤသို႔သာ က်င့္အပ္၏ဟု (မိန္႔ဆို၏)။
သတၱမသုတ္။