သန ၃၅.၁၂၇: ဘာရဒြါဇသုတ္

၁၂၇။ အခါတစ္ပါး၌ အသွ်င္ပိေ႑ာလဘာရဒြါဇသည္ ေကာသမၺီျပည္ ေဃာသိတာ႐ံုေက်ာင္း၌ (သီတင္းသံုး) ေနေတာ္မူ၏။ ထိုအခါ ဥေဒနမင္းသည္ အသွ်င္ပိေ႑ာလဘာရဒြါဇထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ အသွ်င္ ပိေ႑ာလဘာရဒြါဇႏွင့္ အတူ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ႏႈတ္ဆက္ေျပာဆိုၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေန ၿပီးေသာ္ အသွ်င္ပိေ႑ာလဘာရဒြါဇအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္ထား၏- ”အသွ်င္ဘာရဒြါဇ ဤပ်ဳိမ်စ္ႏုနယ္ ရဟန္းငယ္တို႔သည္ မည္းနက္ေသာ ဆံပင္ရွိကုန္လ်က္ ေကာင္းေသာ အရြယ္ႏွင့္ျပည့္စံုကုန္လ်က္ ပဌမ အရြယ္ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္လ်က္ ကာမဂုဏ္တို႔၌ မေပ်ာ္ျမဴးၾကဖူးကုန္ဘဲလ်က္အသက္ထက္ဆံုး ျပည့္စံု စင္ၾကယ္စြာ အက်င့္ျမတ္ကို က်င့္ကုန္၍ အစဥ္အဆက္ကိုလည္း ၿပီးေစကုန္ေသာအေၾကာင္းအေထာက္အပံ့ ကား အဘယ္ပါနည္း”ဟု ေလွ်ာက္၏။

မင္းျမတ္ သိေတာ္မူ ျမင္ေတာ္မူေသာ ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္ေသာ (အလံုးစံုေသာ တရားတို႔ကို) ကိုယ္တိုင္မွန္စြာ သိေတာ္မူေသာ ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ ”ရဟန္းတို႔ လာၾကကုန္ေလာ့၊ သင္တို႔သည္ အမိအရြယ္ရွိသူတို႔၌ အမိဟူေသာ စိတ္ကို ထားၾကကုန္ေလာ့၊ ႏွမအရြယ္ရွိသူ တို႔၌ ႏွမဟူေသာ စိတ္ကို ထားၾကကုန္ေလာ့၊ သမီးအရြယ္ရွိသူတို႔၌ သမီးဟူေသာ စိတ္ကိုထားၾကကုန္ေလာ့”ဟူေသာ ဤစကားကို ေဟာေတာ္မူ၏။ မင္းျမတ္ ဤပ်ဳိမ်စ္ႏုနယ္ ရဟန္းငယ္တို႔သည္မည္းနက္ေသာ ဆံပင္ရွိကုန္လ်က္ ေကာင္းေသာ အရြယ္ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္လ်က္ ပဌမအရြယ္ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္လ်က္ ကာမဂုဏ္တို႔၌ မေပ်ာ္ျမဴး ၾကဖူးကုန္ဘဲလ်က္ အသက္ထက္ဆံုး ျပည့္စံုစင္ၾကယ္စြာ အက်င့္ျမတ္ကို က်င့္ကုန္၍ အစဥ္အဆက္ကိုလည္း ၿပီးေစကုန္ေသာ အေၾကာင္းအေထာက္အပံ့ကား ဤသည္ပင္တည္းဟု (မိန္႔ဆို၏)။

အသွ်င္ဘာရဒြါဇ စိတ္ဟူသည္ ေလာ္လည္ေဖာက္ျပားတတ္၏၊ တစ္ခါတစ္ရံ အမိအရြယ္ရွိသူတို႔၌ ေသာ္လည္း တပ္မက္မႈတရားတို႔သည္ ျဖစ္တတ္ကုန္၏၊ ႏွမအရြယ္ရွိသူတို႔၌ ေသာ္လည္း တပ္မက္မႈတရား့တို႔သည္ ျဖစ္တတ္ကုန္၏၊ သမီးအရြယ္ရွိသူတို႔၌ ေသာ္လည္း တပ္မက္မႈတရားတို႔သည္ ျဖစ္တတ္ကုန္၏၊ အသွ်င္ဘာရဒြါဇ ဤပ်ဳိမ်စ္ႏုနယ္ေသာ ရဟန္းတို႔သည္ မည္းနက္ေသာ ဆံပင္ရွိကုန္လ်က္။ပ။ အစဥ္အဆက္ကိုလည္း ၿပီးေစကုန္ေသာ တစ္ပါးေသာ အေၾကာင္းအေထာက္အပံ့သည္လည္း ရွိပါေသးသေလာဟု (ေလွ်ာက္၏)။

မင္းျမတ္ သိေတာ္မူ ျမင္ေတာ္မူေသာ ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္ေသာ (အလံုးစံုေသာ တရားတို႔ကို) ကိုယ္တိုင္မွန္စြာ သိေတာ္မူေသာ ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ ”ရဟန္းတို႔ လာၾကကုန္ေလာ့၊ သင္တို႔သည္ ေျခဖဝါးမွ အထက္ ဆံဖ်ားမွ ေအာက္ျဖစ္ေသာ အေရအပိုင္းအျခားရွိေသာ မစင္ၾကယ္ေသာ ဝတၳဳအမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ျဖင့္ ျပည့္ေသာ ဤခႏၶာကိုယ္ကိုသာလွ်င္ ဆင္ျခင္ၾကကုန္ေလာ့။ ဤခႏၶာကိုယ္၌ ဆံပင္,အေမြး, ေျခသည္း လက္သည္း, သြား, အေရ၊ အသား, အေၾကာ, အ႐ိုး, ႐ိုးတြင္းခ်င္ဆီ, အညႇိဳ႕၊ ႏွလံုး,အသည္း, အေျမႇး, အဖ်ဥ္း, အဆုတ္၊ အူမ, အူသိမ္, အစာသစ္, အစာေဟာင္း၊သည္းေျခ, သလိပ္,ျပည္, ေသြး, ေခြၽး, အဆီခဲ၊ မ်က္ရည္, ဆီၾကည္, တံေတြး, ႏွပ္, အေစး, က်င္ငယ္ဟူ၍ ရွိ၏၊ ဤသို႔႐ႈဆင္ျခင္ၾကကုန္ ေလာ့” ဟူေသာ ဤစကားကို ေဟာၾကားေတာ္မူအပ္၏။ မင္းျမတ္ ပ်ဳိမ်စ္ႏုနယ္ရဟန္းငယ္တို႔သည္ မည္း နက္ေသာ ဆံပင္ရွိကုန္လ်က္။ပ။ အစဥ္အဆက္ကိုလည္း ၿပီးေစကုန္ေသာအေၾကာင္းအေထာက္အပံ့ကား ဤသည္ပင္တည္း။

အသွ်င္ဘာရဒြါဇ ပြါးအပ္ၿပီးေသာ ခႏၶာကိုယ္, ပြါးအပ္ၿပီးေသာ ကိုယ္က်င့္တရား, ပြါးအပ္ၿပီးေသာ စိတ္,ပြါးအပ္ၿပီးေသာ ပညာရွိကုန္ေသာ ရဟန္းတို႔အား ထိုအမႈသည္ ျပဳလြယ္ပါ၏။ အသွ်င္ဘာရဒြါဇမပြားအပ္ေသးေသာ ခႏၶာကိုယ္, မပြားအပ္ေသးေသာ ကိုယ္က်င့္တရား, မပြားအပ္ေသးေသာ စိတ္, မပြားအပ္ေသးေသာ ပညာရွိကုန္ေသာ ရဟန္းတို႔အားကား ထိုအမႈသည္ ခဲယဥ္း၏။ အသွ်င္ဘာရဒြါဇ တစ္ရံတစ္ခါ အသုဘဟု ႏွလံုးသြင္းမည္ ၾကံေသာ္လည္း သုဘအားျဖင့္သာ ေရာက္လာ၏။ အသွ်င္ဘာရဒြါဇ ဤ ပ်ဳိမ်စ္ႏုနယ္ ရဟန္းငယ္တို႔သည္ မည္းနက္ေသာ ဆံပင္ရွိကုန္လ်က္။ပ။ အစဥ္အဆက္ကိုလည္းၿပီးေစ ကုန္ေသာ တစ္ပါးေသာ အေၾကာင္းအေထာက္အပံ့သည္ ရွိပါေသးသေလာဟု (ေလွ်ာက္၏)။

မင္းျမတ္ သိေတာ္မူ ျမင္ေတာ္မူေသာ ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္ေသာ (အလံုးစံုေသာ တရားတို႔ကို) ကိုယ္တိုင္မွန္စြာ သိေတာ္မူေသာ ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ ”ရဟန္းတို႔ လာၾကကုန္ေလာ့၊ သင္တို႔သည္ ဣေႁႏၵတို႔၌ လံုျခံဳေသာ တံခါးရွိလ်က္ ေနၾကကုန္ေလာ့၊ စကၡဳဝိညာဏ္ျဖင့္ အဆင္း’႐ူပါ႐ံု’ကို ျမင္ေသာ္ (မိန္းမေယာက္်ားစေသာ) သဏၭာန္နိမိတ္ကို မမွတ္ယူၾကကုန္လင့္၊ (လက္ေျခစေသာ အဂၤါ ၿပံဳးဟန္ရယ္ဟန္စေသာ အမူအရာ) အမွတ္လကၡဏာကို မမွတ္ယူၾကကုန္လင့္၊ စကၡဳေႁႏၵကို မေစာင့္စည္းဘဲ ေနေသာ ထိုရဟန္းအား မက္ေမာျခင္း ‘အဘိဇၩာ’ ႏွလံုးမသာျခင္း ‘ေဒါမနႆ’ ဟူေသာ ယုတ္ညံ့ေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔သည္ လိုက္၍ ႏွိပ္စက္ကုန္ရာ၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုစကၡဳေႁႏၵကို ေစာင့္စည္းျခင္းငွါက်င့္ၾကကုန္ ေလာ့၊ စကၡဳေႁႏၵကို ေစာင့္စည္းၾကကုန္ေလာ့၊ စကၡဳေႁႏၵ၌ ေစာင့္စည္းျခင္းသို႔ေရာက္ၾကကုန္ေလာ့။

နားျဖင့္ အသံ ‘သဒၵါ႐ံု’ ကို ၾကားေသာ္။ပ။ ႏွာေခါင္းျဖင့္ အနံ႕ ‘ဂႏၶာ႐ံု’ ကို နမ္းရွဴေသာ္။ လွ်ာျဖင့္အရသာ ‘ရသာ႐ံု’ကို လ်က္ေသာ္။ ကိုယ္ျဖင့္ အေတြ႕အထိ ‘ေဖာ႒ဗၺာ႐ံု’ ကို ေတြ႕ထိေသာ္။ စိတ္ျဖင့္သေဘာ တရား ‘ဓမၼာ႐ံု’ ကို သိေသာ္ (မိန္းမေယာက္်ားစေသာ) သဏၭာန္နိမိတ္ကို မမွတ္ယူၾကကုန္လင့္၊ (လက္ေျခ စေသာ အဂၤါ ၿပံဳးဟန္ ရယ္ဟန္စေသာ အမူအရာ) အမွတ္လကၡဏာကို မမွတ္ယူၾကကုန္လင့္၊ မနိေႁႏၵကို မေစာင့္စည္းဘဲ ေနေသာ ထိုရဟန္းအား မက္ေမာျခင္း ‘ အဘိဇၩာ ‘ႏွလံုးမသာျခင္း ‘ ေဒါမနႆ ‘ ဟူေသာ ယုတ္ညံ့ေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔သည္ လိုက္၍ ႏွိပ္စက္ကုန္ရာ၏။

ထို႔ေၾကာင့္ ထိုမနိေႁႏၵကို ေစာင့္စည္း ျခင္းငွါ က်င့္ၾကကုန္ေလာ့၊ မနိေႁႏၵကို ေစာင့္စည္းၾကကုန္ေလာ့၊ မနိေႁႏၵ၌ ေစာင့္စည္းျခင္းသို႔ ေရာက္ၾက ကုန္ေလာ့”။ မင္းျမတ္ ဤပ်ဳိမ်စ္ႏုနယ္ ရဟန္းငယ္တို႔သည့္မည္းနက္ေသာ ဆံပင္ရွိကုန္လ်က္ ေကာင္း ေသာ အရြယ္ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္လ်က္ ပဌမအရြယ္ႏွင့္ျပည့္စံုကုန္လ်က္ ကာမဂုဏ္တို႔၌ မေပ်ာ္ျမဴးၾကဖူးကုန္ ဘဲလ်က္ အသက္ထက္ဆံုး ျပည့္စံုစင္ၾကယ္စြာအက်င့္ျမတ္ကို က်င့္ကုန္၍ အစဥ္အဆက္ကိုလည္း ၿပီးေစ ကုန္ေသာ အေၾကာင္းအေထာက္အပံ့ကား ဤသည္ပင္တည္းဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

အသွ်င္ဘာရဒြါဇ အံ့ၾသဖြယ္ရွိေပစြ၊ အသွ်င္ဘာရဒြါဇ မျဖစ္ဖူးျမဲ ျဖစ္ပါေပစြ။ အသွ်င္ဘာရဒြါဇ သိေတာ္မူ ျမင္ေတာ္မူေသာ ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္ေသာ (အလံုးစံုေသာ တရားတို႔ကို) ကိုယ္တိုင္မွန္စြာ သိေတာ္မူေသာ ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤစကားေတာ္ကို အလြန္ပင္ ေကာင္းစြာေဟာေတာ္မူအပ္ပါေပ၏။ အသွ်င္ဘာရဒြါဇ ဤပ်ဳိမ်စ္ႏုနယ္ ရဟန္းငယ္တို႔သည္ မည္းနက္ေသာဆံပင္ရွိကုန္လ်က္ ေကာင္းေသာ အရြယ္ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္လ်က္ ပဌမအရြယ္ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္လ်က္ကာမဂုဏ္တို႔၌ မေပ်ာ္ျမဴးၾကဖူးကုန္ဘဲလ်က္ အသက္ထက္ဆံုး ျပည့္စံုစင္ၾကယ္စြာ အက်င့္ျမတ္ကိုက်င့္ကုန္ေသာ အစဥ္အဆက္ကိုလည္း ၿပီးေစကုန္ ေသာ အေၾကာင္းအေထာက္အပံ့ကား ဤသည္ပင္တည္း။

အသွ်င္ဘာရဒြါဇ တပည့္ေတာ္သည္လည္း မေစာင့္ထိန္းအပ္ေသာ ကိုယ္ျဖင့္ မေစာင့္ထိန္းအပ္ေသာႏႈတ္ျဖင့္ မေစာင့္ထိန္းအပ္ေသာ စိတ္ျဖင့္ မထင္ေစအပ္ေသာ သတိျဖင့္ မေစာင့္စည္းအပ္ေသာ ဣေႁႏၵတို႔ျဖင့္ (နန္းေတာ္တြင္းသို႔) ဝင္ေသာအခါ တပည့္ေတာ္ကို တပ္မက္မႈတရားတို႔သည္အလြန္ႏွိပ္စက္ပါကုန္၏။ အသွ်င္ဘာရဒြါဇ တပည့္ေတာ္သည္ ေစာင့္ထိန္းအပ္ေသာ ကိုယ္ျဖင့္ေစာင့္ထိန္းအပ္ေသာ ႏႈတ္ျဖင့္ ေစာင့္ ထိန္းအပ္ေသာ စိတ္ျဖင့္ ထင္ေစအပ္ေသာ သတိျဖင့္ေစာင့္စည္းအပ္ေသာ ဣေႁႏၵတို႔ျဖင့္ (နန္းေတာ္တြင္း သို႔) ဝင္ေသာအခါ တပည့္ေတာ္ကိုတပ္မက္မႈတရားတို႔သည္ ထိုကဲ့သို႔ မႏွိပ္စက္ပါကုန္။

အသွ်င္ဘာရဒြါဇ အလြန္ႏွစ္သက္ဖြယ္ရွိေပစြ၊ အသွ်င္ဘာရဒြါဇ အလြန္ႏွစ္သက္ဖြယ္ရွိေပစြ။ အသွ်င္ဘာရဒြါဇ ေမွာက္ထားေသာ ဝတၳဳကို လွန္ျပဘိသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ ဖံုးထားအပ္ေသာ ဝတၳဳကို ဖြင့္လွစ္ျပဘိသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ မ်က္စိလည္ေသာ သူအား လမ္းမွန္ကို ေျပာၾကားဘိသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ ”မ်က္စိအျမင္ရွိသူတို႔သည္ အဆင္းတို႔ကို ျမင္ၾကလိမ့္မည္”ဟု အမိုက္ေမွာင္၌ ဆီမီးတန္ေဆာင္ကို ေဆာင္ျပဘိသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း အသွ်င္ဘာရဒြါဇသည္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ တရားကို ျပေတာ္မူအပ္ပါ၏။

အသွ်င္ဘာရဒြါဇ အကြၽႏု္ပ္သည္ ထိုျမတ္စြာဘုရားကိုလည္းေကာင္း၊ တရားကိုလည္းေကာင္း၊ ရဟန္းသံဃာ ကိုလည္းေကာင္း ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါ၏။ အသွ်င္ဘာရဒြါဇသည္ အကြၽႏု္ပ္ကိုယေန႔မွစ၍ အသက္ထက္ဆံုး (ရတနာသုံးပါးကို) ဆည္းကပ္ေသာ ဥပါသကာဟူ၍ မွတ္ေတာ္မူပါဟု (ေလွ်ာက္၏)။

စတုတၳသုတ္။