၁၄၆။ ရဟန္းတို႔ အသစ္, အေဟာင္းျဖစ္ေသာ ကံတို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ကံ၏ ခ်ဳပ္ရာကိုလည္း ေကာင္း၊ ကံ၏ ခ်ဳပ္ရာသို႔ ေရာက္ေၾကာင္းအက်င့္ကိုလည္းေကာင္း ေဟာေပအံ့။ ထိုတရားကို နာၾကကုန္ ေလာ့၊ ေကာင္းစြာ ႏွလံုးသြင္းၾကကုန္ေလာ့၊ ေဟာၾကားေပအံ့။
ရဟန္းတို႔ အဘယ္သည္ ကံေဟာင္းမည္သနည္း။ ရဟန္းတို႔ မ်က္စိသည္ ကံေဟာင္းမည္၏၊ ျပဳျပင္အပ္၏၊ စီမံအပ္၏၊ ခံစားမႈ၏ အေၾကာင္းဟု ႐ႈရမည္။ပ။ လွ်ာသည္ ကံေဟာင္းမည္၏၊ ျပဳျပင္အပ္၏၊ စီမံအပ္၏၊ ခံစားမႈ၏ အေၾကာင္းဟု ႐ႈရမည္။ပ။ စိတ္သည္ ကံေဟာင္းမည္၏၊ ျပဳျပင္အပ္၏၊ စီမံအပ္၏၊ ခံစားမႈ၏ အေၾကာင္းဟု ႐ႈရမည္။ ရဟန္းတို႔ ဤ (အလံုးစံု)ကို ကံေဟာင္းဟု ဆိုအပ္၏။
ရဟန္းတို႔ အဘယ္သည္ ကံသစ္မည္သနည္း။ ရဟန္းတို႔ ယခု ‘ပစၥဳပၸန္’ အခါ၌ အၾကင္ (တစ္စံုတစ္ရာ) အမႈကိုကိုယ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ႏႈတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ စိတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း ျပဳ၏။ ရဟန္းတို႔ကိုယ္ႏႈတ္စိတ္ျဖင့္ ယခု ျပဳအပ္ေသာ ဤအမႈကို ကံသစ္ဟု ဆိုအပ္၏။
ရဟန္းတို႔ အဘယ္သည္ ကံ၏ ခ်ဳပ္ရာမည္သနည္း။ ရဟန္းတို႔ အၾကင္နိဗၺာန္သည္ ကာယကံ ဝစီကံမေနာကံ၏ ခ်ဳပ္ျခင္းေၾကာင့္ (ကိေလသာမွ) လြတ္ေျမာက္မႈ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ အာ႐ံု၏ အျဖစ္ျဖင့္ေရာက္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤနိဗၺာန္ကို ကံ၏ ခ်ဳပ္ရာဟု ဆိုအပ္၏၊
ရဟန္းတို႔ အဘယ္သည္ ကံ၏ ခ်ဳပ္ရာသို႔ ေရာက္ေၾကာင္းအက်င့္မည္သနည္း။ အဂၤါရွစ္ပါးရွိေသာ ဤအရိယာမဂ္ပင္တည္း။ ဤမဂ္ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊ မွန္ကန္စြာ ျမင္ျခင္း၊ မွန္ကန္စြာ ၾကံျဲခင္း၊ မွန္ကန္စြာ ဆိုျခင္း၊ မွန္ကန္စြာ ျပဳလုပ္ျခင္း၊ မွန္ကန္စြာ အသက္ေမြးျခင္း၊ မွန္ကန္စြာ အားထုတ္ျခင္း၊ မွန္ကန္စြာ ေအာက္ေမ့ျခင္း၊ မွန္ကန္စြာ တည္ၾကည္ျခင္းတည္း။ ရဟန္းတို႔ ဤမဂ္ကို ကံ၏ ခ်ဳပ္ရာသို႔ေရာက္ေၾကာင္းအက်င့္ဟု ဆိုအပ္၏။
ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ငါသည္ ကံေဟာင္းကို ေဟာအပ္ၿပီ၊ ကံသစ္ကို ေဟာအပ္ၿပီ၊ ကံ၏ ခ်ဳပ္ရာကိုေဟာအပ္ၿပီ၊ ကံ၏ ခ်ဳပ္ရာသို႔ ေရာက္ေၾကာင္းအက်င့္ကို ေဟာအပ္ၿပီ။ ရဟန္းတို႔ တပည့္သာဝက တို႔၏အစီးအပြားကို လိုလားေသာ သနားတတ္ေသာ ဆရာျဖစ္ေသာ ငါသည္ သနားျခင္းကို စြဲ၍ သင္တို႔အတြက္ ျပဳသင့္သည္ကို ျပဳအပ္ၿပီ။ ရဟန္းတို႔ ဤသည္တို႔ကား သစ္ပင္ရင္းတို႔တည္း၊ ဤသည္တို႔ကားဆိတ္ၿငိမ္ရာ ေက်ာင္းတို႔တည္း၊ ရဟန္းတို႔ (ကိေလသာကို) ႐ႈိ႕ၿမႇိဳက္ၾကကုန္ေလာ့၊ မေမ့မေလ်ာ့ၾကကုန္လင့္၊ ေနာင္အခါ ႏွလံုးမသာယာ မျဖစ္ၾကကုန္လင့္၊ ဤသည္လွ်င္ သင္တို႔အတြက္ငါတို႔၏ အဆံုးအမတည္းဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
ပဌမသုတ္။