သန ၃၅.၁၅၃: အတၳိႏုေခါပရိယာယသုတ္

၁၅၃။ ရဟန္းတို႔ ရဟန္းသည္ အၾကင္အေၾကာင္းကို စြဲ၍ ယံုၾကည္ေစမႈကို ဖယ္ထား၍ ႏွစ္သက္ေစမႈကို ဖယ္ထား၍ တစ္ဆင့္ၾကားကို ဖယ္ထား၍ အေၾကာင္းအရာ ၾကံဆမႈကို ဖယ္ထား၍ မွားေသာအယူ၌ ႏွစ္သက္မႈကို ဖယ္ထား၍ ”ပဋိသေႏၶေနမႈ ကုန္ၿပီ၊ အက်င့္ျမတ္ကို က်င့္သံုးၿပီးၿပီ၊ ျပဳဖြယ္ကိစၥကိုၿပဳၿပီးၿပီ၊ ဤ (မဂ္ကိစၥ) အလို႔ငွါ တစ္ပါးေသာ ျပဳဖြယ္ မရွိေတာ့ၿပီ”ဟု သိ၏ဟု အရဟတၱဖိုလ္ကိုေျပာၾကား ရာေသာ အေၾကာင္းသည္ ရွိပါသေလာဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။ အသွ်င္ဘုရားတပည့္ေတာ္တို႔အား တရား တို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားသာ အမြန္အစရွိပါကုန္၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသာေရွ႕ေဆာင္ရွိပါကုန္၏၊ ျမတ္စြာဘုရား သာကိုးကြယ္ရာရွိပါကုန္၏၊ အသွ်င္ဘုရား ေတာင္းပန္ပါ၏၊ ထိုစကား၏ အနက္အဓိပၸါယ္သည္ ျမတ္စြာ ဘုရား၏ ဉာဏ္ေတာ္၌ သာ ထင္ပါေစေလာ့၊ ျမတ္စြာဘုရား၏အထံမွ ၾကားနာရ၍ ရဟန္းတို႔သည္ ေဆာင္ ထားရပါကုန္လတၱံ႕ဟု (ေလွ်ာက္ကုန္၏)။ ရဟန္းတို႔သို႔ျဖစ္လွ်င္ နားေထာင္ၾကကုန္ေလာ့၊ ေကာင္းစြာ ႏွလံုးသြင္းၾကကုန္ေလာ့၊ ေဟာေပအံ့ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ ”အသွ်င္ဘုရား ေကာင္းပါၿပီ”ဟု ထိုရဟန္းတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားအားျပန္ၾကားေလွ်ာက္ကုန္၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤစကားကို မိန္႔ေတာ္မူ၏-

ရဟန္းတို႔ ရဟန္းသည္ အၾကင္အေၾကာင္းကို စြဲ၍ ယံုၾကည္ေစမႈကို ဖယ္ထား၍ ႏွစ္သက္ေစမႈကိုဖယ္ထား၍ တဆင့္ၾကားကို ဖယ္ထား၍ အေၾကာင္းအရာ ၾကံဆမႈကို ဖယ္ထား၍ မွားေသာ အယူ၌ ႏွစ္သက္မႈကို ဖယ္ထား၍ ”ပဋိသေႏၶေနမႈ ကုန္ၿပီ၊ အက်င့္ျမတ္ကို က်င့္သံုးၿပီးၿပီ၊ ျပဳဖြယ္ကိစၥကို ၿပဳၿပီးၿပီ၊ ဤ (မဂ္ကိစၥ) အလို႔ငွါ တစ္ပါးေသာ ျပဳဖြယ္ မရွိေတာ့ၿပီ”ဟု သိ၏ဟု အရဟတၱဖိုလ္ကို ေျပာၾကားရာေသာအေၾကာင္းသည္ ရွိ၏။

ရဟန္းတို႔ ရဟန္းသည္ အၾကင္အေၾကာင္းကို စြဲ၍ ယံုၾကည္ေစမႈကို ဖယ္ထား၍ ။ပ။ မွားေသာ အယူ၌ ႏွစ္သက္မႈကို ဖယ္ထား၍ ”ပဋိသေႏၶေနမႈ ကုန္ၿပီ၊ အက်င့္ျမတ္ကို က်င့္သံုးၿပီးၿပီ၊ ျပဳဖြယ္ကိစၥကို ၿပဳၿပီးၿပီ၊ ဤ (မဂ္ကိစၥ) အလို႔ငွါ တစ္ပါးေသာ ျပဳဖြယ္ မရွိေတာ့ၿပီ”ဟု သိ၏ဟု အရဟတၱဖိုလ္ကို ေျပာၾကားရာေသာ အေၾကာင္းသည္ အဘယ္နည္း။

ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ မ်က္စိျဖင့္ အဆင္းကို ျမင္ေသာ္ အတြင္းသႏၲာန္၌ ထင္ရွားရွိေသာ တပ္မက္မႈ အမ်က္ထြက္မႈ ေတြေဝမႈ ‘ရာဂ ေဒါသ ေမာဟ’ကိုလည္း ငါ၏ အတြင္းသႏၲာန္၌ တပ္မက္မႈ အမ်က္ထြက္မႈ ေတြေဝမႈ ‘ရာဂ ေဒါသ ေမာဟ’သည္ ရွိ၏ဟု သိ၏။ အတြင္းသႏၲာန္၌ ထင္ရွား မရွိေသာ တပ္မက္မႈ အမ်က္ထြက္မႈ ေတြေဝမႈ ‘ရာဂ ေဒါသ ေမာဟ’ကိုလည္း ငါ၏အတြင္းသႏၲာန္၌ တပ္မက္မႈ အမ်က္ထြက္မႈ ေတြေဝမႈ ‘ရာဂ ေဒါသ ေမာဟ’သည္ မရွိဟု သိ၏။

ရဟန္း တို႔ ရဟန္းသည္ မ်က္စိျဖင့္ အဆင္းကို ျမင္ေသာ္ အတြင္းသႏၲာန္၌ ထင္ရွားရွိေသာ တပ္မက္မႈအမ်က္ ထြက္မႈ ေတြေဝမႈ ‘ရာဂ ေဒါသ ေမာဟ’ကိုလည္း ငါ၏ အတြင္းသႏၲာန္၌ တပ္မက္မႈအမ်က္ထြက္မႈ ေတြေဝမႈ ‘ရာဂ ေဒါသ ေမာဟ’သည္ ရွိ၏ဟု သိ၏။ အတြင္းသႏၲာန္၌ ထင္ရွားမရွိေသာ တပ္မက္မႈ အမ်က္ထြက္မႈ ေတြေဝမႈ ‘ရာဂ ေဒါသ ေမာဟ’ကိုလည္း ငါ၏ အတြင္းသႏၲာန္၌ ‘ရာဂ ေဒါသ ေမာဟ’သည္ မရွိဟု သိ၏။ ရဟန္းတို႔ ဤတရားတို႔ကို ယံုၾကည္ေစမႈျဖင့္လည္းသိအပ္ကုန္သေလာ၊ ႏွစ္သက္ ေစမႈျဖင့္လည္း သိအပ္ကုန္သေလာ၊ တဆင့္ၾကားျဖင့္လည္းသိအပ္ကုန္သေလာ၊ အေၾကာင္းအရာ ၾကံဆမႈ ျဖင့္လည္း သိအပ္ကုန္သေလာ၊ မွားေသာ အယူကိုႏွစ္သက္မႈျဖင့္လည္း သိအပ္ကုန္သေလာ။ မဟုတ္ပါ အသွ်င္ဘုရား။ ရဟန္းတို႔ ဤတရားတို႔ကို ပညာျဖင့္ျမင္၍ သိအပ္ကုန္သည္ မဟုတ္ေလာ။ မွန္ပါသည္ အသွ်င္ဘုရား။

ရဟန္းတို႔ ရဟန္းသည္ အၾကင္အေၾကာင္းကို စြဲ၍ ယံုၾကည္ေစမႈကို ဖယ္ထား၍ ႏွစ္သက္ေစမႈကိုဖယ္ထား၍ တဆင့္ၾကားကို ဖယ္ထား၍ အေၾကာင္းအရာ ၾကံဆမႈကို ဖယ္ထား၍ မွားေသာ အယူ၌ ႏွစ္သက္မႈကို ဖယ္ထား၍ ”ပဋိသေႏၶေနမႈ ကုန္ၿပီ၊ အက်င့္ျမတ္ကို က်င့္သံုးၿပီးၿပီ၊ ျပဳဖြယ္ (မဂ္) ကိစၥကို ၿပဳၿပီးၿပီ၊ ဤ (မဂ္ကိစၥ) အလို႔ငွါ တစ္ပါးေသာ ျပဳဖြယ္ မရွိေတာ့ၿပီ”ဟု သိ၏ဟု အရဟတၱဖိုလ္ကို ေျပာၾကားရာေသာ ထိုအေၾကာင္းကား ဤသည္ပင္တည္း။ပ။

ရဟန္းတို႔ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ရဟန္းသည္ လွ်ာျဖင့္ အရသာကို လ်က္ေသာ္ အတြင္းသႏၲာန္၌ ထင္ရွားရွိေသာ။ပ။ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟကို။ပ။ သိ၏။ အတြင္းသႏၲာန္၌ ထင္ရွား မရွိေသာ ရာဂ ေဒါသေမာဟကိုလည္း ငါ၏ အတြင္းသႏၲာန္၌ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟသည္ မရွိဟု သိ၏။ ရဟန္းတို႔ ရဟန္းသည္လွ်ာျဖင့္ အရသာကို လ်က္၍ အတြင္းသႏၲာန္၌ ထင္ရွားရွိေသာ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟကိုလည္း ငါ၏အတြင္းသႏၲာန္၌ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟသည္ ရွိ၏ဟု သိ၏။ အတြင္းသႏၲာန္၌ ထင္ရွား မရွိေသာ ရာဂေဒါသ ေမာဟကိုလည္း ငါ၏ အတြင္းသႏၲာန္၌ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟသည္ မရွိဟု သိ၏။ ရဟန္းတို႔ ဤတရားတို႔ကို ယံုၾကည္ေစမႈျဖင့္လည္း သိအပ္ကုန္သေလာ၊ ႏွစ္သက္ေစမႈျဖင့္လည္း သိအပ္ကုန္သေလာ၊ တဆင့္ၾကားျဖင့္လည္း သိအပ္ကုန္သေလာ၊ အေၾကာင့္အရာ ၾကံဆမႈျဖင့္လည္း သိအပ္ကုန္သေလာ၊ မွားေသာ အယူကို ႏွစ္သက္မႈျဖင့္လည္း သိအပ္ကုန္သေလာ။ မဟုတ္ပါ အသွ်င္ဘုရား။ ရဟန္းတို႔ ဤတရားတို႔ကို ပညာျဖင့္ ျမင္၍ သိအပ္ကုန္သည္ မဟုတ္ေလာ။ မွန္ပါသည္ အသွ်င္ဘုရား။

ရဟန္းတို႔ ရဟန္းသည္ အၾကင္အေၾကာင္းကို စြဲ၍ ယံုၾကည္ေစမႈကို ဖယ္ထား၍ ႏွစ္သက္ေစမႈကိုဖယ္ထား၍ တဆင့္ၾကားကို ဖယ္ထား၍ အေၾကာင္းအရာ ၾကံဆမႈကို ဖယ္ထား၍ မွားေသာ အယူ ႏွစ္သက္မႈကို ဖယ္ထား၍ ”ပဋိသေႏၶေနမႈ ကုန္ၿပီ၊ အက်င့္ျမတ္ကို က်င့္သံုးၿပီးၿပီ၊ ျပဳဖြယ္ (မဂ္) ကိစၥကို ၿပဳၿပီးၿပီ၊ ဤ (မဂ္ကိစၥ) အလို႔ငွါ တစ္ပါးေသာ ျပဳဖြယ္ မရွိေတာ့ၿပီ”ဟု သိ၏ဟု အရဟတၱဖိုလ္ကို ေျပာၾကားရာေသာ ထိုအေၾကာင္းကား ဤသည္ပင္တည္း။ပ။

ရဟန္းတို႔ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ရဟန္းသည္ စိတ္ျဖင့္ သေဘာတရားကို သိေသာ္ အတြင္းသႏၲာန္၌ ထင္ရွားရွိေသာ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟကိုလည္း ငါ၏ အတြင္းသႏၲာန္၌ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟသည္ ရွိ၏ဟုသိ၏။ အတြင္းသႏၲာန္၌ ထင္ရွား မရွိေသာ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟကိုလည္း ငါ၏ အတြင္းသႏၲာန္၌ ရာဂေဒါသ ေမာဟသည္ မရွိဟု သိ၏။ ရဟန္းတို႔ ရဟန္းသည္ စိတ္ျဖင့္ သေဘာတရားကို သိေသာ္အတြင္းသႏၲာန္၌ ထင္ရွားရွိေသာ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟကိုလည္း ငါ၏ အတြင္းသႏၲာန္၌ ရာဂ ေဒါသေမာဟသည္ ရွိ၏ဟု သိ၏။ အတြင္းသႏၲာန္၌ ထင္ရွား မရွိေသာ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟကိုလည္း ငါ၏အတြင္းသႏၲာန္၌ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟသည္ မရွိဟု သိ၏။ ရဟန္းတို႔ ဤတရားတို႔ကို ယံုၾကည္ေစမႈျဖင့္လည္း သိအပ္ကုန္သေလာ၊ ႏွစ္သက္ေစမႈျဖင့္လည္း သိအပ္ကုန္သေလာ၊ တဆင့္ၾကားျဖင့္လည္း သိအပ္ကုန္သေလာ၊ အေၾကာင္းအရာ ၾကံဆမႈျဖင့္လည္း သိအပ္ကုန္သေလာ၊ မွားေသာ အယူကို ႏွစ္သက္မႈျဖင့္လည္း သိအပ္ကုန္သေလာ။ မဟုတ္ပါ အသွ်င္ဘုရား။ ရဟန္းတို႔ ဤတရားတို႔ကို ပညာျဖင့္ ျမင္၍ သိအပ္ကုန္သည္ မဟုတ္ေလာ။ မွန္ပါသည္ အသွ်င္ဘုရား။

ရဟန္းတို႔ ရဟန္းသည္ အၾကင္အေၾကာင္းကို စြဲ၍ ယံုၾကည္ေစမႈကို ဖယ္ထား၍ ႏွစ္သက္ေစမႈကိုဖယ္ထား၍ တဆင့္ၾကားကို ဖယ္ထား၍ အေၾကာင္းအရာ ၾကံဆမႈကို ဖယ္ထား၍ မွားေသာ အယူ၌ ႏွစ္သက္မႈကို ဖယ္ထား၍ ”ပဋိသေႏၶေနမႈ ကုန္ၿပီ၊ အက်င့္ျမတ္ကို က်င့္သံုးၿပီးၿပီ၊ ျပဳဖြယ္ (မဂ္) ကိစၥကိုၿပဳၿပီးၿပီ၊ ဤ (မဂ္ကိစၥ) အလို႔ငွါ တစ္ပါးေသာ ျပဳဖြယ္ မရွိေတာ့ၿပီ”ဟု သိ၏ဟု အရဟတၱဖိုလ္ကိုေျပာၾကား ရာေသာ ထိုအေၾကာင္းကား ဤသည္ပင္တည္းဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

အ႒မသုတ္။