သန ၃၅.၂၃၀: ဗာဠိသိေကာပမသုတ္

၂၃ဝ။ ရဟန္းတို႔ ဥပမာေသာ္ကား တံငါသည္သည္ အစာတပ္ထားေသာ ငါးမွ်ားခ်ိတ္ကို နက္ေသာေရအိုင္၌ ခ်ရာ၏၊ ထိုငါးမွ်ားခ်ိတ္ကို အစာ၌ သာ မ်က္စိရွိေသာ ငါးတစ္ေကာင္သည္ မ်ဳိရာ၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ထိုငါးသည္ တံငါသည္၏ ငါးမွ်ားခ်ိတ္ကို မ်ဳိမိသည္ျဖစ္၍ အက်ဳိးမဲဲ့သို႔ ေရာက္၏၊ ပ်က္စီးျခင္း့သို႔ ေရာက္၏၊ တံငါသည္၏ အလိုရွိတိုင္း အျပဳခံရ၏။

ရဟန္းတို႔ ဤအတူပင္ ေလာက၌ သတၱဝါတို႔ အက်ဳိးမဲဲ့ရန္ သတၱဝါတို႔ကို သတ္ျဖတ္ရန္ ငါးမွ်ားခ်ိတ္တို႔သည္ ေျခာက္မ်ဳိးတို႔တည္း။ ေျခာက္မ်ဳိးတို႔ဟူသည္ အဘယ္တို႔နည္း၊ ရဟန္းတို႔ အလိုရွိအပ္ကုန္ႏွစ္သက္အပ္ကုန္ စိတ္ႏွလုံးကို ပြားေစတတ္ကုန္ ခ်စ္ခင္ဖြယ္သေဘာရွိကုန္ေသာ ကာမႏွင့္ စပ္ယွဥ္ကုန္ေသာ စြဲဲမက္အပ္ကုန္ေသာ စကၡဳဝိညာဏ္ျဖင့္ ျမင္အပ္ကုန္ေသာ အဆင္းတို႔သည္ ရွိကုန္၏။ ထိုအဆင္းကိုရဟန္းသည္ အလြန္ႏွစ္သက္ခဲဲ့မူ စြဲဲလမ္းခဲဲ့မူ လႊမ္းမိုး၍ တည္ခဲဲ့မူ ရဟန္းတို႔ ဤရဟန္းကို မာရ္နတ္၏ငါးမွ်ားခ်ိတ္ကို မ်ဳိမိသည္ ျဖစ္၍ အက်ဳိးမဲဲ့သို႔ ေရာက္သူ, ပ်က္စီးျခင္းသို႔ ေရာက္သူ, မာရ္မင္း၏ အလိုရွိတိုင္း အျပဳခံရသူဟု ဆိုအပ္၏။ပ။ ရဟန္းတို႔ ဇိဝွါဝိညာဏ္ျဖင့္ လ်က္အပ္ကုန္ေသာ အရသာတို႔သည္ရွိကုန္၏။ပ။

ရဟန္းတို႔ အလိုရွိအပ္ကုန္ ႏွစ္သက္အပ္ကုန္ စိတ္ႏွလုံးကို ပြားေစတတ္ကုန္ ခ်စ္ခင္ဖြယ္သေဘာရွိကုန္ေသာ ကာမႏွင့္ စပ္ယွဥ္ကုန္ေသာ စြဲဲမက္အပ္ကုန္ေသာ မေနာဝိညာဏ္ျဖင့္ သိအပ္ကုန္ေသာ သေဘာတရားတို႔သည္ ရွိကုန္၏။ ထိုသေဘာတရားကို ရဟန္းသည္ အလြန္ႏွစ္သက္ခဲဲ့မူ စြဲဲလမ္းခဲဲ့မူ လႊမ္းမိုး၍ တည္ခဲဲ့မူ ဤရဟန္းကို မာရ္၏ ငါးမွ်ားခ်ိတ္ကို မ်ဳိမိသည္ျဖစ္၍ အက်ဳိးမဲဲ့သို႔ ေရာက္သူ, ပ်က္စီးျခင္းသို႔ေရာက္သူ, မာရ္မင္း၏ အလိုရွိတိုင္း အျပဳခံရသူဟု ဆိုအပ္၏။

ရဟန္းတို႔ အလိုရွိအပ္ကုန္ ႏွစ္သက္အပ္ကုန္ စိတ္ႏွလုံးကို ပြားေစတတ္ကုန္ ခ်စ္ခင္ဖြယ္သေဘာရွိကုန္ေသာ ကာမႏွင့္ စပ္ယွဥ္ကုန္ေသာ စြဲဲမက္အပ္ကုန္ေသာ စကၡဳဝိညာဏ္ျဖင့္ ျမင္အပ္ကုန္ေသာ အဆင္းတို႔သည္ ရွိကုန္၏။ ထိုအဆင္းကို ရဟန္းသည္ အလြန္ မႏွစ္သက္ခဲဲ့မူ မစြဲဲလမ္းခဲဲ့မူ လႊမ္းမိုး၍ မတည္ခဲဲ့မူ ဤရဟန္းကို မာရ္၏ ငါးမွ်ားခ်ိတ္ကို မမ်ဳိသူ, ငါးမွ်ားခ်ိတ္ကို ခ်ဳိးဖဲဲ့သူ, ငါးမွ်ားခ်ိတ္ကို ဖ်က္ဆီးသူ,အက်ဳိးမဲဲ့သို႔ မေရာက္သူ, ပ်က္စီးျခင္းသို႔ မေရာက္သူ မာရ္မင္း၏ အလိုရွိတိုင္း အျပဳ မခံရသူဟု ဆိုအပ္၏။ပ။

ရဟန္းတို႔ ဇိဝွါဝိညာဏ္ျဖင့္ လ်က္အပ္ကုန္ေသာ အရသာတို႔သည္ ရွိကုန္၏။ပ။ ရဟန္းတို႔ အလိုရွိအပ္ကုန္ ႏွစ္သက္အပ္ကုန္ စိတ္ႏွလုံးကို ပြားေစတတ္ကုန္ ခ်စ္ခင္ဖြယ္သေဘာရွိကုန္ေသာ ကာမႏွင့္ စပ္ယွဥ္ကုန္ေသာ စြဲဲမက္အပ္ကုန္ေသာ မေနာဝိညာဏ္ျဖင့္ သိအပ္ကုန္ေသာ သေဘာတရားတို႔သည္ ရွိကုန္၏။

ထိုသေဘာတရားကို ရဟန္းသည္ အလြန္ မႏွစ္သက္ခဲဲ့မူ မစြဲဲလမ္းခဲဲ့မူ လႊမ္းမိုး၍ မတည္ခဲဲ့မူ ဤရဟန္းကိုမာရ္၏ ငါးမွ်ားခ်ိတ္ကို မမ်ဳိသူ, ငါးမွ်ားခ်ိတ္ကို ခ်ဳိးဖဲဲ့သူ, ငါးမွ်ားခ်ိတ္ကို ဖ်က္ဆီးသူ, အက်ဳိးမဲဲ့သို႔မေရာက္သူ, ပ်က္စီးျခင္းသို႔ မေရာက္သူ မာရ္မင္း၏ အလိုရွိတိုင္း အျပဳမခံရသူဟု ဆိုအပ္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

တတိယသုတ္။