သန ၃၅.၂၄၁: ပဌမ ဒါ႐ုကၡေႏၶာပမသုတ္

၂၄၁။ အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေကာသမၺီျပည္ ဂဂၤါျမစ္ကမ္းနား၌ (သီတင္းသံုး) ေနေတာ္မူ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဂဂၤါျမစ္ေရအယဥ္ျဖင့္ ေမ်ာ၍ လာေသာ ႀကီးစြာေသာ သစ္တံုးကို ျမင္ေတာ္မူေသာ္ ”ရဟန္းတို႔ ဂဂၤါျမစ္ေရအလ်ဥ္ျဖင့္ ေမ်ာ၍ လာေသာ ႀကီးစြာေသာ သစ္တံုးကို သင္တို႔ ျမင္ၾကကုန္၏ေလာ”ဟု ရဟန္းတို႔ကို မိန္႔ေတာ္မူ၏။ အသွ်င္ဘုရား ျမင္ၾကပါကုန္၏။

ရဟန္းတို႔ အကယ္၍ သစ္တံုးသည္ ဤမွာဘက္ကမ္းသို႔ မေရာက္ခဲ့ပါလွ်င္၊ ထိုမွာဘက္ကမ္းသို႔မေရာက္ခဲ့ပါလွ်င္၊ အလယ္၌ မနစ္ျမဳပ္ခဲ့ပါလွ်င္၊ ၾကည္းကုန္း၌ မတင္ခဲ့ပါလွ်င္၊ လူတို႔ မဆယ္ယူခဲ့ပါလွ်င္၊ နတ္တို႔ မဆယ္ယူခဲ့ပါလွ်င္၊ ဝဲမစုပ္ယူခဲ့ပါလွ်င္၊ အတြင္း၌ မေဆြးမပုပ္ခဲ့ပါလွ်င္ ထိုသစ္တံုးသည္ သမုဒၵရာသို႔ ညြတ္သည္ သမုဒၵရာသို႔ ကိုင္းသည္ သမုဒၵရာသို႔ ႐ႈိင္းသည္ ျဖစ္လတၱံ႕။ ထိုသို႔ျဖစ္ျခင္းသည္ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း၊ ရဟန္းတို႔ ဂဂၤါျမစ္၏ ေရအလ်ဥ္သည္ သမုဒၵရာသို႔ ညြတ္သည္ သမုဒၵရာသို႔ ကိုင္းသည္သမုဒၵရာသို႔ ႐ႈိင္းသည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။

ရဟန္းတို႔ ဤအတူ သင္တို႔သည္လည္း ဤမွာဘက္ကမ္းသို႔ မေရာက္ခဲ့ပါလွ်င္၊ ထိုမွာဘက္ကမ္းသို႔မကပ္ေရာက္ၾကပါလွ်င္၊ အလယ္၌ မနစ္ျမဳပ္ၾကပါလွ်င္၊ ၾကည္းကုန္း၌ မတင္ၾကပါလွ်င္၊ လူတို႔ မဆယ္ယူၾကပါလွ်င္၊ နတ္တို႔ မဆယ္ယူၾကပါလွ်င္၊ ဝဲမစုပ္ယူၾကပါလွ်င္၊ အတြင္း၌ မေဆြးမပုပ္ၾကပါလွ်င္ သင္တို႔သည္ နိဗၺာန္သို႔ ၫြတ္ကုန္သည္ နိဗၺာန္သို႔ ကိုင္းကုန္သည္ နိဗၺာန္သို႔ ႐ႈိင္းကုန္သည္ ျဖစ္လတၱံ႕။ ထိုသို႔ျဖစ္ျခင္းသည္ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း၊ ရဟန္းတို႔ ေကာင္းစြာ ျမင္ျခင္း ‘သမၼာဒိ႒ိ’သည္ နိဗၺာန္သို႔ၫြတ္သည္ နိဗၺာန္သို႔ ကိုင္းသည္ နိဗၺာန္သို႔ ႐ႈိင္းသည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။

ဤသို႔ မိန္႔ေတာ္မူလွ်င္ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္၏-”ျမတ္စြာ့ဘုရား ဤမွာဘက္ကမ္းဟူသည္ အဘယ္ပါနည္း၊ ထိုမွာဘက္ကမ္းဟူသည္ အဘယ္ပါနည္း၊ အလယ္၌ နစ္ျမဳပ္ျခင္းဟူသည္ အဘယ္ပါနည္း၊ ၾကည္းကုန္း၌ တင္မႈဟူသည္ အဘယ္ပါနည္း၊ လူတို႔ ဆယ္ယူမႈဟူသည္ အဘယ္ပါနည္း၊ နတ္တို႔ ဆယ္ယူမႈဟူသည္ အဘယ္ပါနည္း၊ ဝဲစုပ္ယူမႈဟူသည္ အဘယ္ပါနည္း၊ အတြင္း၌ ပုပ္ေဆြးမႈဟူသည္ အဘယ္ပါနည္း ”ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

ရဟန္း ” ဤမွာဘက္ကမ္း” ဟူေသာ ဤအမည္သည္ အတြင္းျဖစ္ေသာ တည္ရာ ‘အဇၩတၱိကာယတန’ေျခာက္ပါးတို႔၏ အမည္တည္း။ ရဟန္း ”ထိုမွာဘက္ကမ္း” ဟူေသာ ဤအမည္သည္အပျဖစ္ေသာတည္ရာ ‘ဗာဟိရာယတန’ ေျခာက္ပါးတို႔၏ အမည္တည္း။ ရဟန္း ”အလယ္၌ နစ္ျမဳပ္ျခင္း” ဟူေသာ ဤအမည္သည္ ႏွစ္သက္စြဲမက္မႈ ‘နႏၵီရာဂ’၏ အမည္တည္း။ ရဟန္း” ၾကည္းကုန္း၌ တင္မႈ ”ဟူေသာ ဤအမည္သည္ ငါဟူေသာ ေထာင္လႊားသည့္ ‘မာန’၏ အမည္တည္း။

ရဟန္း ”လူတို႔ ဆယ္ယူမႈ ”ဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ရဟန္း ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ လူတို႔ႏွင့္ေရာေႏွာသည္ ျဖစ္၍ ေန၏၊ အတူတကြ ႏွစ္သက္မႈ႐ိွ၏၊ အတူတကြ စိုးရိမ္မႈ႐ိွ၏၊ လူတို႔ခ်မ္းသာသည္႐ိွေသာ္ ခ်မ္းသာ၏၊ လူတို႔ ဆင္းရဲသည္႐ိွေသာ္ ဆင္းရဲ၏၊ ျပဳဖြယ္ကိစၥတို႔ ေပၚေပါက္လာကုန္သည္႐ိွေသာ္ မိမိသည္ပင္ ထိုကိစၥတို႔၌ အားထုတ္ျခင္းသို႔ ေရာက္၏။ ရဟန္း ဤသို႔ ျဖစ္မႈကို ‘လူတို႔ဆယ္ယူမႈ’ဟု ဆိုအပ္၏။

ရဟန္း ”နတ္တို႔ ဆယ္ယူမႈ ”ဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ရဟန္း ဤသာသနာေတာ္၌ အခ်ဳိ႕ေသာရဟန္းသည္ ”ငါသည္ ဤသီလအားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ဤၿခိဳးျခံမႈအက်င့္အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ဤအက်င့္ ျမတ္အားျဖင့္လည္းေကာင္း ထင္ရွားေသာ နတ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မထင္ရွားေသာနတ္ေသာ္လည္း ေကာင္း ျဖစ္ရလိမ့္မည္”ဟု တစ္ခုခုေသာ နတ္အျဖစ္ကို ေတာင့္တ၍ အက်င့္ျမတ္ကိုက်င့္သံုး၏။ ရဟန္း ဤသို႔ ေတာင့္တမႈကို ‘နတ္တို႔ ဆယ္ယူမႈ’ဟု ဆိုအပ္၏။

ရဟန္း ”ဝဲစုပ္မႈ” ဟူေသာ ဤအမည္သည္ ကာမဂုဏ္ငါးပါးတို႔၏ အမည္တည္း။

ရဟန္း ”အတြင္း၌ ပုပ္ေဆြးမႈ” ဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ရဟန္း ဤသာသနာေတာ္၌ အခ်ဳိ႕ေသာရဟန္းသည္ သီလမ႐ိွ၊ ယုတ္ညံ့ေသာ သေဘာ႐ိွ၏၊ မစင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္၍ ယံုမွားအပ္ေသာအက်င့္႐ိွ၏၊ ဖံုးလႊမ္းအပ္ေသာ အမႈ႐ိွ၏၊ ရဟန္း မဟုတ္ဘဲလ်က္ ရဟန္းဟု ဝန္ခံ၏၊ အက်င့္ျမတ္ကိုက်င့္သံုးသူ မဟုတ္ဘဲလ်က္ အက်င့္ျမတ္ကို က်င့္သံုးသူဟု ဝန္ခံ၏၊ အတြင္းပုပ္၏၊ ကိေလသာျဖင့္စိုစြတ္၏၊ အမႈိက္ သ႐ိုက္ကဲ႕သို႔ ျဖစ္၏။ ရဟန္း ဤသည္ကို ‘အတြင္း၌ ပုပ္ေဆြးမႈ’ဟု ဆိုအပ္၏။

ထိုအခါ နႏၵမည္ေသာ ႏြားေက်ာင္းသားသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အနီး၌ ရပ္လ်က္ ႐ိွ၏၊ ထိုအခါနႏၵမည္ေသာ ႏြားေက်ာင္းသားသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္ထား၏ – ”အသွ်င္ဘုရားတပည့္ေတာ္သည္ ဤမွာဘက္ကမ္းသို႔ ကပ္ေရာက္သည္ မဟုတ္ပါ၊ ထိုမွာဘက္ကမ္းသို႔လည္း ကပ္ေရာက္သည္ မဟုတ္ပါ၊ အလယ္၌လည္း နစ္ျမဳပ္လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ၊ ၾကည္းကုန္း၌လည္း တင္လိမ့္မည္မဟုတ္ပါ၊ တပည့္ေတာ္ကို လူတို႔လည္း ဆယ္ယူလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ၊ နတ္တို႔လည္း ဆယ္ယူလိမ့္မည္မဟုတ္ပါ၊ ဝဲသည္လည္း စုပ္ယူႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ၊ အတြင္း၌လည္း မပုပ္ေဆြးပါ၊ အသွ်င္ဘုရားတပည့္ေတာ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အထံ၌ ရွင္အျဖစ္ကို ရလိုပါ၏၊ ပၪၥင္းအျဖစ္ကို ရလိုပါ၏”ဟုေလွ်ာက္ ထား၏။

နႏၵ သို႔ျဖစ္လွ်င္ သင္သည္ ႏြားရွင္တို႔အား ႏြားတို႔ကို အပ္ေခ်ဦးေလာ့ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ျမတ္စြြာဘုရား ႏြားမတို႔သည္ ႏြားကေလးတို႔ကို ခင္တြယ္ၾကသည္ျဖစ္၍ အလိုအေလ်ာက္ ျပန္သြားၾကပါကုန္လတၱံ႕ဟု ေလွ်ာက္၏။ နႏၵ သင္သည္ ႏြားရွင္တို႔အား ႏြားတို႔ကို အပ္ရမည္သာတည္းဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။

ထိုအခါ နႏၵမည္ေသာ ႏြားေက်ာင္းသားသည္ ႏြားရွင္တို႔အား ႏြားတို႔ကို အပ္ခဲ့၍ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ခ်ဥ္းကပ္ ၿပီးလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားအား ”အသွ်င္ဘုရား ႏြားရွင္တို႔အား ႏြားတို႔ကို အပ္ခဲ့ပါၿပီ၊ ့တပည့္ေတာ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အထံ၌ ရွင္အျဖစ္ကို ရလိုပါ၏၊ ပၪၥင္းအျဖစ္ကို ရလိုပါ၏ ”ဟု ဤစကားကို ေလွ်ာက္၏။ နႏၵမည္ေသာ ႏြားေက်ာင္းသားသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အထံ၌ ရွင္အျဖစ္ကိုရေလ၏၊ ပၪၥင္းအျဖစ္ကို ရေလ၏၊ အသွ်င္နႏၵသည္ ပၪၥင္းျဖစ္၍ မၾကာျမင့္မီ တစ္ပါးတည္းဆိတ္ၿငိမ္ရာသို႔ ကပ္လ်က္။ပ။ အသွ်င္ နႏၵသည္ ရဟႏၲာတို႔တြင္ တစ္ပါးအပါအဝင္ ျဖစ္ေလ၏။

စတုတၳသုတ္။