သန ၃၅.၂၄၃: အဝႆုတပရိယာယသုတ္

၂၄၃။ အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သကၠတိုင္း ကပိလဝတ္ျပည္ နိေျဂာဓာ႐ံုေက်ာင္း၌ (သီတင္းသံုး) ေနေတာ္မူ၏၊ ထိုအခါ ကပိလဝတ္ျပည္သား သာကီဝင္မင္းတို႔အား ျပဳလုပ္ၿပီးခါစ ျဖစ္၍ ရဟန္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပုဏၰားေသာ္လည္းေကာင္း၊ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ေသာ လူေသာ္လည္းေကာင္းမေနဖူးေသးေသာ အသစ္ျဖစ္ေသာ မင္းကြန္းသည္ ႐ိွ၏။ ထိုအခါ ကပိလဝတ္ၿမိဳ႕သား သာကီဝင္မင္းတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ႐ိွခိုးၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနၾကၿပီးေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္ထားကုန္၏ – ”အသွ်င္ဘုရား ဤကပိလဝတ္ျပည္သား သာကီဝင္မင္းတို႔အား ျပဳလုပ္ၿပီးခါစ ျဖစ္၍ ရဟန္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပုဏၰားေသာ္လည္းေကာင္း၊ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ေသာ လူေသာ္လည္းေကာင္း မေနဖူးေသးေသာ အသစ္ျဖစ္ေသာ မင္းကြန္းသည္ ႐ိွပါ၏။ ျမတ္စြာဘုရားေရွးဦးစြာ သံုးေဆာင္ၿပီးသည္ကို ေနာက္မွ ကပိလဝတ္ျပည္သား သာကီဝင္မင္းတို႔သည္ သံုးေဆာင္ကုန္လတၱံ႕၊ ထိုသို႔သံုးေဆာင္ျခင္းသည္ ကပိလဝတ္ျပည္သား သာကီဝင္မင္းတို႔အား ၾကာျမင့္စြာ စီးပြားျခင္းငွါခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္ရာပါ၏”ဟု (ေလွ်ာက္ကုန္၏)၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဆိတ္ဆိတ္ ေနသျဖင့္လက္ခံေတာ္ မူ၏။

ထိုအခါ ကပိလဝတ္ျပည္သား သာကီဝင္မင္းတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ လက္ခံျခင္းကို သိရွိကုန္၍ ေနရာမွ ထၾကကာ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုးၾကၿပီးလွ်င္ အ႐ိုအေသျပဳကာ မင္းကြန္းသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးေနာက္မင္းကြန္းကို အခင္းျပည့္ ခင္းသည့္ျပင္ ေနရာတို႔ကို ေကာင္းစြာ ျပင္ဆင္၍ ေရအိုးႀကီးကို တည္ထားကာဆီမီးကို ထြန္းညႇိၾကၿပီးလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္လ်က္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကိုေလွ်ာက္ကုန္၏- ”အသွ်င္ဘုရား မင္းကြန္းကို အခင္းျပည့္ ခင္းၿပီးပါၿပီ၊ ေနရာတို႔ကို ျပင္ဆင္ၿပီးပါၿပီ၊ ေရအိုးႀကီးကိုလည္း တည္ထားၿပီးပါၿပီ၊ ဆီမီးကိုလည္း ညႇိထြန္းၿပီးပါၿပီ၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ယခု ႂကြရန္အခ်ိန္ကို သိေတာ္မူပါ၏၊ (ႂကြရန္မွာ ျမတ္စြာဘုရား၏ အလိုအတိုင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္) ”ဟု ေလွ်ာက္ကုန္၏။

ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သကၤန္းကို ျပင္ဝတ္ေတာ္မူ၍ သပိတ္သကၤန္းကို ယူလ်က္ ရဟန္းသံဃာႏွင့္ အတူ အသစ္ျဖစ္ေသာ မင္းကြန္းသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ကာ ေျခေတာ္တို႔ကို ေဆးေၾကာ၍ မင္းကြန္းသို႔ဝင္ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ အလယ္တိုင္ကို မွီၿပီးေနာက္ အေရွ႕အရပ္သို႔ မ်က္ႏွာမူလ်က္ ထိုင္ေနေတာ္မူ၏၊ ရဟန္းသံဃာသည္လည္း ေျခတို႔ကို ေဆးေၾကာကာ မင္းကြန္းသို႔ ဝင္ၾကၿပီးလွ်င္ အေနာက္နံရံကို မွီကုန္၍ အေရွ႕အရပ္သို႔ မ်က္ႏွာမူလ်က္ ျမတ္စြာဘုရားကိုသာ ေရွး႐ႈမူလ်က္ ထိုင္ေနကုန္၏၊ ကပိလဝတ္ျပည္သားသာကီဝင္မင္းတို႔သည္လည္း ေျခတို႔ကို ေဆးေၾကာ၍ မင္းကြန္းသို႔ ဝင္ၾကၿပီးလွ်င္ အေရွ႕နံရံကို မွီကုန္၍ အေနာက္အရပ္သို႔ မ်က္ႏွာမူကာ ျမတ္စြာဘုရားကိုသာ ေရွး႐ႈမူလ်က္ ထိုင္ေနကုန္၏၊ ထို႔ေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ကပိလဝတ္ျပည္သား သာကီဝင္မင္းတို႔ကို ညဥ့္နက္သည့္တိုင္ေအာင္ တရားစကားျဖင့္အက်ဳိး စီးပြားကို ျပလ်က္ တရားကို ေဆာက္တည္ေစကာ တရားက်င့္သံုးရန္ ထက္သန္ရႊင္လန္းေစ၍ ”ေဂါတမ ႏြယ္ဖြား သာကီဝင္မင္းမ်ားတို႔ ညဥ့္သန္းေခါင္ လြန္ေလၿပီ၊ ယခု သြားရန္ အခ်ိန္ကို သင္တို႔သိကုန္၏၊ (သြားရန္မွာ သင္တို႔ အလိုအတိုင္းပင္ ျဖစ္သည္) ”ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ”အသွ်င္ဘုရားေကာင္းပါၿပီ”ဟု ကပိလဝတ္ျပည္သား သာကီဝင္မင္းတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ စကားေတာ္ကိုဝန္ခံၾကၿပီးလွ်င္ ေနရာမွ ထၾကကာ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုးကုန္၍ အ႐ိုအေသျပဳကာ ဖဲခြါသြားၾကကုန္၏။

ထို႔ေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ကပိလဝတ္ျပည္သား သာကီဝင္မင္းတို႔ ဖဲသြား၍ မၾကာမီ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္အား ”ေမာဂၢလာန္ ရဟန္းသံဃာသည္ ထိုင္းမွိဳင္းျခင္း ‘ထိနမိဒၶ’ ကင္းလ်က္ ရွိ၏၊ ေမာဂၢလာန္ သင္သည္ ရဟန္းတို႔အား တရားႏွင့္ စပ္ေသာ စကားကို ေဟာၾကားေလာ့၊ ငါ၏ ေက်ာက္ကုန္းသည္ ေညာင္းညာ၏၊ ငါသည္ ထိုေက်ာက္ကုန္းကို ဆန္႔ဦးအံ့”ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ”အသွ်င္ဘုရားေကာင္းပါၿပီ”ဟု အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ စကားကို ဝန္ခံ၏။ ထို႔ေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဒုကုဋ္သကၤန္းႀကီးကို ေလးထပ္ခင္းေစၿပီးလွ်င္ ေျခတစ္ဖက္၌ ေျခတစ္ဖက္ကိုစဥ္းငယ္လြန္ကာ တင္ထား၍ ေအာက္ေမ့ျခင္း ‘သတိ’ ဆင္ျခင္ဉာဏ္ ‘သမ ၹ ဇဥ္’ႏွင့္ ျပည့္စံုသည္ျဖစ္၍ ထအံ့ဟု ႏွလံုးသြင္းလ်က္ လက္ယာနံေတာင္းျဖင့္ ျမတ္ေသာ အိပ္ျခင္းကို ျပဳေတာ္မူ၏။ ထိုအခါအသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္သည္ ရဟန္း တို႔ကို ”ငါ့သွ်င္ရဟန္းတို႔”ဟု ေခၚေတာ္မူ၏၊ ”ငါ့သွ်င္”ဟုထိုရဟန္းတို႔သည္ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္အား တုံ႔ျပန္ၾကကုန္၏။

အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္သည္ ဤစကားကို မိန္႔ေတာ္မူ၏- ငါ့သွ်င္တို႔ သင္တို႔အား ကိေလသာစိုစြတ္ေၾကာင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ကိေလသာ မစိုစြတ္ေၾကာင္းကိုလည္းေကာင္း ေဟာေပအံ့။ ထိုတရားကိုနာၾကကုန္ေလာ့၊ ေကာင္းစြာ ႏွလံုးသြင္းၾကကုန္ေလာ့၊ ေဟာေပအံ့။ ”ငါ့သွ်င္ ေကာင္းပါၿပီ”ဟု ထိုရဟန္းတို႔သည္ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္အား ဝန္ခံၾကကုန္၏။ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္သည္ ဤစကားကို မိန္႔ေတာ္မူ၏-

ငါ့သွ်င္တို႔ အဘယ္သို႔လွ်င္ ကိေလသာစိုစြတ္သူ ျဖစ္သနည္း။ ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ မ်က္စိျဖင့္ အဆင္းကို ျမင္ေသာ္ ႏွစ္သက္ဖြယ္သေဘာရွိေသာ အဆင္း၌ တပ္မက္၏၊ မႏွစ္သက္ဖြယ္သေဘာရွိေသာ အဆင္း၌ အမ်က္ထြက္၏၊ ခႏၶာကိုယ္၌ မထင္ေသာ သတိရွိသည္ ျဖစ္ရကားယုတ္ညံ့ေသာ စိတ္ရွိလ်က္ ေန၏၊ ျဖစ္ၿပီး ျဖစ္ဆဲျဖစ္ကုန္ေသာ ထိုယုတ္ည့ံကုန္ေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔အႂကြင္းမဲ့ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ (ကိေလသာမွ) လြတ္ေျမာက္ေသာ အရဟတၱဖိုလ္စိတ္ႏွင့္ လြတ္ေျမာက္ေသာ အရဟတၱဖိုလ္ပညာကိုလည္းဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ မသိ။ပ။

လွ်ာျဖင့္ အရသာကို လ်က္ေသာ္။ပ။ စိတ္ျဖင့္ သေဘာတရားကို သိေသာ္ ႏွစ္သက္ဖြယ္သေဘာရွိ ေသာသေဘာတရား၌ တပ္မက္၏၊ မႏွစ္သက္ဖြယ္သေဘာရွိေသာ သေဘာတရား၌ အမ်က္ထြက္၏၊ ခႏၶာကိုယ္၌ မထင္ေသာ သတိရွိသည္ ျဖစ္ရကား ယုတ္ည့ံေသာ စိတ္ရွိလ်က္ ေန၏၊ ျဖစ္ၿပီး ျဖစ္ဆဲျဖစ္ကုန္ေသာ ထိုယုတ္ညံ့ကုန္ေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔ အႂကြင္းမဲ့ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ (ကိေလသာမွ) ့လြတ္ေျမာက္ေသာ အရဟတၱဖိုလ္စိတ္ႏွင့္ လြတ္ေျမာက္ေသာ အရဟတၱဖိုလ္ပညာကိုဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ မသိ။

ငါ့သွ်င္တို႔ ဤရဟန္းကို မ်က္စိျဖင့္ ျမင္အပ္ကုန္ေသာ အဆင္းတို႔၌ ကိေလသာစိုစြတ္သူ။ပ။ လွ်ာ ျဖင့္လ်က္အပ္ကုန္ေသာ အရသာတို႔၌ ကိေလသာစိုစြတ္သူ။ပ။ စိတ္ျဖင့္ သိအပ္ကုန္ေသာ သေဘာတရား တို႔၌ ကိေလသာစိုစြတ္သူဟု ဆိုအပ္၏။

ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသို႔ ေနေလ့ရွိေသာ ရဟန္းကို မာရ္သည္ မ်က္စိမွလည္း ကပ္ေရာက္ခဲ့မူ မာရ္သည္အခြင့္ကို ရေပရာ၏၊ မာရ္သည္ အေၾကာင္းကို ရေပရာ၏။ပ။ ထိုရဟန္းကို မာရ္သည္ လွ်ာမွလည္း ကပ္ေရာက္ခဲ့မူ မာရ္သည္ အခြင့္ကို ရေပရာ၏၊ မာရ္သည္ အေၾကာင္းကို ရေပရာ၏။ပ။ ထိုရဟန္းကို မာရ္သည္ စိတ္မွလည္း ကပ္ေရာက္ခဲ့မူ မာရ္သည္ အခြင့္ကို ရေပရာ၏၊ မာရ္သည္ အေၾကာင္းကို ရေပရာ၏။

ငါ့သွ်င္တို႔ ဥပမာေသာ္ကား ေသြ႕ေျခာက္ေသာ ႏွစ္လြန္ၿပီးသည္ ျဖစ္၍ ေဆြးျမည့္ေနေသာ က်ဴအိမ္သည္လည္းေကာင္း၊ ျမက္မိုးအိမ္သည္လည္းေကာင္း ရွိ၏။ ေယာက်္ားသည္ ထိုအိမ္သို႔ ရဲရဲေတာက္ေသာျမက္မီးရွဴးျဖင့္ အေရွ႕အရပ္မွလည္း ကပ္ေရာက္ခဲ့မူ မီးသည္ ေလာင္ရန္ အခြင့္ကို ရေပရာ၏၊ မီးသည္ေလာင္ရန္ အေၾကာင္းကို ရေပရာ၏၊ ေယာက်္ားသည္ ထိုအိမ္သို႔ ရဲရဲေတာက္ေသာ ျမက္မီးရွဴးျဖင့္အေနာက္အရပ္မွလည္း ကပ္ေရာက္ခဲ့မူ။ပ။ ထိုအိမ္သို႔ ေျမာက္အရပ္မွလည္း ကပ္ေရာက္ခဲ့မူ။ ထိုအိမ္သို႔ေတာင္အရပ္မွလည္း ကပ္ေရာက္ခဲ့မူ။ ထိုအိမ္သို႔ ေအာက္အရပ္မွလည္း ကပ္ေရာက္ခဲ့မူ။ ထိုအိမ္သို႔အထက္အရပ္မွလည္း ကပ္ေရာက္ခဲ့မူ။ ေယာက်္ားသည္ ထိုအိမ္သို႔ ရဲရဲေတာက္ေသာ ျမက္မီးရွဴးျဖင့္တစ္ေနရာရာမွလည္း ကပ္ေရာက္ခဲ့မူ မီးသည္ ေလာင္ရန္ အခြင့္ကို ရေပရာ၏၊ မီးသည္ ေလာင္ရန္အေၾကာင္းကို ရေပရာ၏။

ငါ့သွ်င္တို႔ ဤအတူ ဤသို႔ ေနေလ့ရွိေသာ ထိုရဟန္းကို မာရ္သည္ မ်က္စိမွလည္း ကပ္ေရာက္ခဲ့မူမာရ္သည္ အခြင့္ကို ရေပရာ၏၊ မာရ္သည္ အေၾကာင္းကို ရေပရာ၏။ပ။ ထိုရဟန္းကို မာရ္သည္ လွ်ာမွလည္း ကပ္ေရာက္ခဲ့မူ မာရ္သည္ အခြင့္ကို ရေပရာ၏၊ မာရ္သည္ အေၾကာင္းကို ရေပရာ၏။ပ။ ထိုရဟန္းကို မာရ္သည္ စိတ္မွလည္း ကပ္ေရာက္ခဲ့မူ မာရ္သည္ အခြင့္ကို ရေပရာ၏၊ မာရ္သည္ အေၾကာင္းကို ရေပရာ၏။

ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသို႔ ေနေလ့ရွိေသာ ရဟန္းကို အဆင္းတို႔သည္ ဖိႏွိပ္လႊမ္းမိုးကုန္၏၊ ရဟန္းသည္အဆင္းတို႔ကို မဖိႏွိပ္မလႊမ္းမိုးႏိုင္။ ရဟန္းကို အသံတို႔သည္ ဖိႏွိပ္လႊမ္းမိုးကုန္၏၊ ရဟန္းသည္ အသံတို႔ကို မဖိႏွိပ္မလႊမ္းမိုးႏိုင္။ ရဟန္းကို အနံ႕တို႔သည္ ဖိႏွိပ္လႊမ္းမိုးကုန္၏၊ ရဟန္းသည္ အနံ႕တို႔ကိုမဖိႏွိပ္မလႊမ္းမိုးႏိုင္။ ရဟန္းကို အရသာတို႔သည္ ဖိႏွိပ္လႊမ္းမိုးကုန္၏၊ ရဟန္းသည္ အရသာတို႔ကို မဖိႏွိပ္မလႊမ္းမိုးႏိုင္။ ရဟန္းကို အေတြ႕အထိတို႔သည္ ဖိႏွိပ္လႊမ္းမိုးကုန္၏၊ ရဟန္းသည္ အေတြ႕အထိတို႔ကိုမဖိႏွိပ္မလႊမ္းမိုးႏိုင္။ ရဟန္းကို သေဘာတရားတို႔သည္ ဖိႏွိပ္လႊမ္းမိုးကုန္၏၊ ရဟန္းသည္ သေဘာတရားတို႔ကို မဖိႏွိပ္မလႊမ္းမိုးႏိုင္။ ငါ့သွ်င္တို႔ ဤရဟန္းကို အဆင္းတို႔ လႊမ္းမိုးခံရသည္ျဖစ္၍ အသံတို႔ လႊမ္းမိုးခံရသည္ျဖစ္၍ အနံ႕တို႔ လႊမ္းမိုးခံရသည္ျဖစ္၍ အရသာတို႔ လႊမ္းမိုးခံရသည္ျဖစ္၍ အေတြ႕အထိတို႔ လႊမ္းမိုးခံရသည္ျဖစ္၍ သေဘာတရားတို႔ လႊမ္းမိုးခံရသည္ျဖစ္၍ အလႊမ္းမိုးခံသူဟု ဆိုအပ္၏၊ (မိမိက) မလႊမ္းမိုးႏိုင္သူဟု ဆိုအပ္၏။

ညစ္ညဴးေစတတ္ကုန္ေသာ တစ္ဖန္ဘဝသစ္ကို ျဖစ္ေစတတ္ကုန္ေသာ ပူပန္ျခင္းႏွင့္ တကြ ျဖစ္ကုန္ေသာ ေနာင္အခါ ပဋိသေႏၶေနမႈ အိုမႈ ေသမႈတို႔ကို ျဖစ္ေစႏိုင္ကုန္ေသာ ယုတ္ညံ့ကုန္ေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔သည္ ထိုရဟန္းကို ဖိႏိွပ္လႊမ္းမိုးကုန္၏။ ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသို႔လွ်င္ ကိေလသာစိုစြတ္သူ ျဖစ္ေပ၏။

ငါ့သွ်င္တို႔ အဘယ္သို႔လွ်င္ ကိေလသာ မစိုစြတ္သူ ျဖစ္သနည္း။ ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ မ်က္စိျဖင့္ အဆင္းကို ျမင္ေသာ္ ႏွစ္သက္ဖြယ္သေဘာရွိေသာ အဆင္းတို႔၌ မတပ္မက္၊ မႏွစ္သက္ဖြယ္သေဘာရွိေသာ အဆင္းတို႔၌ အမ်က္မထြက္၊ ခႏၶာကိုယ္၌ ထင္ေသာ သတိရွိသည္ ျဖစ္ရကား့ျမင့္ျမတ္ေသာ စိတ္ျဖင့္ ေန၏၊ ျဖစ္ၿပီး ျဖစ္ဆဲျဖစ္ကုန္ေသာ ထိုယုတ္ညံ့ကုန္ေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔အႂကြင္းမဲ့ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ (ကိေလသာမွ) လြတ္ေျမာက္ေသာ အရဟတၱဖိုလ္စိတ္ႏွင့္ လြတ္ေျမာက္ေသာ အရဟတၱဖိုလ္ပညာကိုလည္းဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိ၏။ပ။

လွ်ာျဖင့္ အရသာကို လ်က္ေသာ္။ပ။ စိတ္ျဖင့္ သေဘာတရားကို သိေသာ္ ႏွစ္သက္ဖြယ္သေဘာ တရား၌ မတပ္မက္၊ မႏွစ္သက္ဖြယ္သေဘာတရား၌ အမ်က္မထြက္၊ ခႏၶာကိုယ္၌ ထင္ေသာ သတိရွိသည္ ျဖစ္ရကားျမင့္ျမတ္ေသာ စိတ္ျဖင့္ ေန၏၊ ျဖစ္ၿပီး ျဖစ္ဆဲျဖစ္ကုန္ေသာ ထိုယုတ္ညံ့ေသာ အကုသိုလ္တရား တို႔အႂကြင္းမဲ့ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ (ကိေလသာမွ) လြတ္ေျမာက္ေသာ အရဟတၱဖိုလ္စိတ္ႏွင့္ လြတ္ေျမာက္ေသာအရဟတၱဖိုလ္ပညာကိုလည္းဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိ၏။ ငါ့သွ်င္တို႔ ဤရဟန္းကို မ်က္စိျဖင့္ ျမင္အပ္ကုန္ေသာ အဆင္းတို႔၌ ကိေလသာ မစိုစြတ္သူ။ပ။ လွ်ာျဖင့္ လ်က္အပ္ကုန္ေသာ အရသာတို႔၌ ကိေလသာမစိုစြတ္သူ။ပ။ စိတ္ျဖင့္ သိအပ္ကုန္ေသာ သေဘာတရားတို႔၌ ကိေလသာ မစိုစြတ္သူဟု ဆိုအပ္၏။

ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသို႔ ေနေလ့ရွိေသာ ထိုရဟန္းကို မာရ္သည္ မ်က္စိမွလည္း အကယ္၍ ကပ္ေရာက္ျငားအံ့၊ မာရ္သည္ အခြင့္ကို မရႏိုင္။ပ။ ထိုရဟန္းကို မာရ္သည္ လွ်ာမွလည္း အကယ္၍ ကပ္ေရာက္ျငားအံ့။ပ။ ထိုရဟန္းကို မာရ္သည္ စိတ္မွလည္း အကယ္၍ ကပ္ေရာက္ျငားအံ့၊ မာရ္သည္ အခြင့္ကိုမရႏိုင္၊ မာရ္သည္ အေၾကာင္းကို မရႏိုင္။

ငါ့သွ်င္တို႔ ဥပမာအားျဖင့္ ထူထဲေသာ ေျမစိုင္ရွိေသာ အဂၤေတျဖင့္ လိမ္းက်ံအပ္ေသာ အထြတ္တပ္အပ္ေသာ ေက်ာင္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဇရပ္ေသာ္လည္းေကာင္း ရွိ၏။ ေယာက်္ားသည္ ထိုေက်ာင္းဇရပ္သို႔ ရဲရဲေတာက္ေသာ ျမက္မီးရွဴးျဖင့္ အေရွ႕အရပ္မွလည္း အကယ္၍ ကပ္ေရာက္ျငားအံ့၊ မီးသည္ အခြင့္ကို မရရာ၊ မီးသည္ အေၾကာင္းကို မရရာ။ပ။ ထိုေက်ာင္းဇရပ္သို႔ အေနာက္အရပ္မွ။ ေျမာက္အရပ္မွ။ ေတာင္အရပ္မွ။ ေအာက္အရပ္မွ။ အထက္အရပ္မွ ေယာက်ာ္းသည္ ထိုေက်ာင္းဇရပ္သို႔ ရဲရဲေတာက္ေသာျမက္မီးရွဴးျဖင့္ တစ္ေနရာရာမွ အကယ္၍ ကပ္ေရာက္ျငားအံ့၊ မီးသည္ အခြင့္ကို မရရာ၊ မီးသည္အေၾကာင္းကို မရရာ။

ငါ႕သွ်င္တို႔ ဤအတူ ဤသို႔ ေနေလ့ရွိေသာ ထိုရဟန္းကို မာရ္သည္ မ်က္စိမွလည္း အကယ္၍ ကပ္ေရာက္ျငားအံ့၊ မာရ္သည္ အခြင့္ကို မရႏိုင္၊ မာရ္သည္ အေၾကာင္းကို မရႏိုင္။ပ။ ထိုရဟန္းကို မာရ္သည္ စိတ္မွလည္း အကယ္၍ ကပ္ေရာက္ျငားအံ့၊ မာရ္သည္ အခြင့္ကို မရႏိုင္၊ မာရ္သည္ အေၾကာင္းကိုမရႏိုင္။

ငါ႕သွ်င္တို႔ ဤသို႔ ေနေလ့ရွိေသာ ရဟန္းသည္ အဆင္းတို႔ကို ဖိႏိွပ္လႊမ္းမိုးႏိုင္၏၊ ရဟန္းကိုအဆင္းတို႔သည္ မဖိႏွိပ္မလႊမ္းမိုးႏိုင္ကုန္။ ရဟန္းသည္ အသံတို႔ကို ဖိႏွိပ္လႊမ္းမိုးႏိုင္၏၊ ရဟန္းကို အသံတို႔သည္ မဖိႏွိပ္မလႊမ္းမိုးႏိုင္ကုန္။ ရဟန္းသည္ အနံ႕တို႔ကို္ ဖိႏွိပ္လႊမ္းမိုးႏိုင္၏၊ ရဟန္းကို အနံ႕တို႔သည္မဖိႏွိပ္မလႊမ္းမိုးႏိုင္ကုန္။ ရဟန္းသည္ အရသာတို႔ကို္ ဖိႏွိပ္လႊမ္းမိုးႏိုင္၏၊ ရဟန္းကို အရသာတို႔သည္မဖိႏွိပ္မလႊမ္းမိုးႏိုင္ကုန္။ ရဟန္းသည္ အေတြ႕အထိတို႔ကို္ ဖိႏွိပ္လႊမ္းမိုးႏိုင္၏၊ ရဟန္းကို္ အေတြ႕အထိတို႔သည္ မဖိႏွိပ္မလႊမ္းမိုးႏိုင္ကုန္။ ရဟန္းသည္ သေဘာတရားတို႔ကို္ ဖိႏွိပ္လႊမ္းမိုးႏိုင္၏၊ ရဟန္းကို သေဘာတရားတို႔သည္ မဖိႏွိပ္မလႊမ္းမိုးႏိုင္ကုန္။

ငါ့သွ်င္တို႔ ဤရဟန္းကို အဆင္းတို႔ကို လႊမ္းမိုးႏိုင္သူ ျဖစ္၍ အသံတို႔ကို လႊမ္းမိုးႏိုင္သူ ျဖစ္၍ အနံ႕တို႔ကို လႊမ္းမိုးႏိုင္သူ ျဖစ္၍ အရသာတို႔ကို လႊမ္းမိုးႏိုင္သူ ျဖစ္၍ အေတြ႕အထိတို႔ကို လႊမ္းမိုးႏိုင္သူျဖစ္၍ သေဘာတရားတို႔ကို လႊမ္းမိုးႏိုင္သူ ျဖစ္၍ လႊမ္းမိုးႏိုင္သူဟု ဆိုအပ္၏၊ ထိုရဟန္းကို တစ္စံုတစ္ခုေသာ ကိေလသာတို႔သည္ မလႊမ္းမိုးႏိုင္။

ထိုရဟန္းသည္ ညစ္ညဴးေစတတ္ကုန္ေသာ တစ္ဖန္ဘဝသစ္ကို ျဖစ္ေစတတ္ကုန္ေသာ ပူပန္ျခင္းႏွင့္တကြျဖစ္ကုန္ေသာ ဆင္းရဲေသာ အက်ဳိးကို ျဖစ္ေစတတ္ကုန္ေသာ ေနာင္အခါ ပဋိသေႏၶေနမႈ အိုမႈ ေသမႈ့တို႔ကို ျဖစ္ေစႏိုင္ကုန္ေသာ ထိုယုတ္ညံ့ကုန္ေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔ကို ဖိႏိွပ္လႊမ္းမိုးႏိုင္၏။ ငါ့သွ်င္တို႔ ဤသို႔လွ်င္ ကိေလသာ မစိုစြတ္သူ ျဖစ္၏ဟု (မိန္႔ဆို၏)။

ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ (က်ိန္းစက္ရာမွ) ထေတာ္မူ၍ ”ေမာဂၢလာန္ ေကာင္းေပစြ၊ ေကာင္း ေပစြ။ ေမာဂၢလာန္ သင္သည္ ရဟန္းတို႔အား ကိေလသာစိုစြတ္ေၾကာင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ကိေလသာ မစိုစြတ္ေၾကာင္းကိုလည္းေကာင္း ေကာင္းစြာ ေဟာ၏”ဟု အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္ကို မိန္႔ေတာ္မူ၏။ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္သည္ ဤတရားေဒသနာကို ေဟာေတာ္မူ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ခြင့္ျပဳလက္ခံေတာ္မူ၏၊ ထိုရဟန္းတို႔သည္ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္၏ တရားကို ႏွစ္သက္ဝမ္းေျမာက္ၾကကုန္ၿပီ။

ဆ႒သုတ္။