သန ၃၅.၇၅: ဒုတိယ ဂိလာနသုတ္

၇၅။ ထိုအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္။ပ။ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္၏-”အသွ်င္ဘုရား ဤမည္ေသာေက်ာင္း၌ မထင္ရွားေသာ ရဟန္းငယ္တစ္ပါးသည္ အနာေရာဂါ ႏိွပ္စက္ရကား ဆင္းရဲျခင္းသို႔ ေရာက္လ်က္သည္းထန္စြာ မက်န္းမမာ ျဖစ္ေနပါ၏၊ အသွ်င္ဘုရား ေတာင္းပန္ပါ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထိုရဟန္းထံသို႔ သနားသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ႂကြေတာ္မူေစလိုပါ၏ ”ဟု ေလွ်ာက္၏။

ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အငယ္ဟူေသာ စကားကိုလည္းေကာင္း၊ သူနာဟူေသာ စကားကိုလည္းေကာင္း ၾကားရသျဖင့္ ”သူနာရဟန္းသည္ မထင္ရွားေသာ ရဟန္း”ဟု သိေတာ္မူ၍ ထိုရဟန္းထံသို႔ ႂကြေတာ္မူ၏၊ ထိုသူနာရဟန္းသည္ ျမတ္စြာဘုရား ႂကြလာေတာ္မူသည္ကို အေဝးမွပင္ ျမင္ရ၍ ေညာင္ ေစာင္းမွ ေအာက္သို႔ ဆင္းမည့္အေယာင္ ျပဳ၏၊ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထိုရဟန္းအား့”ရဟန္း မသင့္၊ သင္သည္ ေညာင္ေစာင္းမွ ေအာက္သို႔ မဆင္းလင့္၊ ခင္းထားၿပီးေသာ ဤေနရာတို႔သည္ ရွိကုန္၏၊ ထိုေနရာတို႔၌ ငါ ထိုင္အံ့”ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ခင္းထားၿပီးေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေန ေတာ္မူ၏၊ ထိုင္ေနေတာ္မူၿပီးေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ထိုသူနာရဟန္းအား ”ရဟန္း သင့္အား ခံ့က်န္း ပါ၏ေလာ၊ မွ်တပါ၏ေလာ၊ ဆင္းရဲေဝဒနာတို႔သည္ဆုတ္ယုတ္ကုန္ပါ၏ေလာ၊ မတိုးပြားဘဲ ရွိပါကုန္၏ ေေလာ၊ ဆင္းရဲေဝဒနာတို႔သည္ ဆုတ္ယုတ္၏ဟုထင္ပါ၏ေလာ၊ တိုးပြား၏ဟု မထင္ဘဲ ရွိပါ၏ေလာ”ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ အသွ်င္ဘုရား တပည့္ေတာ္အားမခံ့က်န္းပါ၊ မမွ်တပါ။ပ။ အသွ်င္ဘုရား စင္စစ္အားျဖင့္ တပည့္ေတာ္ကို သီလအားျဖင့္ မိမိကိုယ္တိုင္မစြပ္စြဲႏိုင္ဘဲ ရွိပါ၏။

ရဟန္း သီလအားျဖင့္ မိမိကိုယ္တိုင္ မစြပ္စြဲႏိုင္ဘဲ ရွိခဲ့မူ သင္၏ စိုးရိမ္မႈ ႏွလံုးမသာမႈကားအဘယ္နည္း၊ အသွ်င္ဘုရား သီလစင္ၾကယ္ျခင္းအက်ဳိးငွါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ တရားေတာ္ကို ေဟာ၏ဟုတပည့္ေတာ္ မသိပါ။ ရဟန္း သီလစင္ၾကယ္ျခင္းအက်ဳိးငွါ ငါဘုရားသည္ တရားကို ေဟာ၏ဟု မသိခဲ့မူအဘယ္အက်ဳိးငွါ ငါသည္ တရားေဟာ၏ဟု သင္ သိသနည္း။ အသွ်င္ဘုရား စြဲလမ္းမႈ မရွိသည္ ျဖစ္၍ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္းငွါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ တရားေတာ္ကို ေဟာ၏ဟု တပည့္ေတာ္ သိပါ၏၊ ရဟန္း ေကာင္းေပစြ ေကာင္းေပစြ၊ ရဟန္း စြဲလမ္းမႈ မရွိသည္ ျဖစ္၍ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္းအက်ဳိးငွါ ငါဘုရားသည္ တရားကိုေဟာ၏ဟု သင္ ေကာင္းစြာ သိေပ၏၊ ရဟန္း ငါဘုရားသည္ စြဲလမ္းမႈ မရွိသည္ ျဖစ္၍ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္းအက်ဳိးရွိေသာ တရားေတာ္ကို ေဟာအပ္၏။

ရဟန္း ထိုအရာကို အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္သနည္း။ မ်က္စိသည္ ျမဲသေလာ၊ မျမဲသေလာ။ မျမဲပါအသွ်င္ဘုရား။ပ။ နားသည္။ ႏွာေခါင္းသည္။ လွ်ာသည္။ကိုယ္သည္။ စိတ္သည္။ မေနာဝိညာဏ္သည္။ မေနာသမၹႆသည္။ မေနာသမၹႆဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ခံစားမႈ သုခ ဒုကၡဥေပကၡာေဝဒနာသည္ ျမဲသေလာ၊ မျမဲသေလာ။ မျမဲပါ အသွ်င္ဘုရား။ မျမဲေသာ ေဝဒနာသည္ ဆင္းရဲေလာ၊ ခ်မ္းသာေလာ။ ဆင္းရဲပါ အသွ်င္ဘုရား။ မျမဲေသာ ဆင္းရဲေသာ ေဖာက္ျပန္ျခင္းသေဘာရွိေသာ ဤေဝဒနာကို ” ဤေဝဒနာသည္ ငါ့ဥစၥာ ျဖစ္၏၊ ဤေဝဒနာသည္ ငါ ျဖစ္၏၊ ဤေဝဒနာသည္ ငါ၏ကိုယ္ ‘အတၱ’ တည္း”ဟု ႐ႈျခင္းငွါ သင့္ေလ်ာ္ပါမည္ေလာ။ မသင့္ေလ်ာ္ပါ အသွ်င္ဘုရား။

ရဟန္း ဤသို႔ ျမင္ေသာ အၾကားအျမင္ရွိေသာ အရိယာတပည့္သည္ မ်က္စိ၌လည္း ၿငီးေငြ႕၏။ပ။ စိတ္၌လည္း ၿငီးေငြ႕၏၊ မေနာဝိညာဏ္၌လည္း ၿငီးေငြ႕၏၊ မေနာသမၹႆ၌လည္း ၿငီးေငြ႕၏၊ မေနာသမၹႆ ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ခံစားမႈ သုခ ဒုကၡ ဥေပကၡာေဝဒနာ၌လည္းၿငီးေငြ႕၏၊ ၿငီးေငြ႕ေသာ္ စြဲမက္မႈ ကင္း၏၊ စြဲမက္မႈ ကင္းျခင္းေၾကာင့္ (ကိေလသာမွ) လြတ္ေျမာက္၏၊ (ကိေလသာမွ) လြတ္ေျမာက္ေသာ္ (ကိေလသာမွ) ”လြတ္ေျမာက္ၿပီ ”ဟု အသိဉာဏ္ ျဖစ္ေပၚ၏၊ ”ပဋိသေႏၶေနမႈ ကုန္ၿပီ၊ အက်င့္ျမတ္ကို က်င့္သံုးၿပီးၿပီ၊ ျပဳဖြယ္ (မဂ္) ကိစၥကို ျပဳၿပီးၿပီိ၊ ဤ (မဂ္ကိစၥ) အလို႔ငွါ တစ္ပါးေသာ ျပဳဖြယ္ မရွိေတာ့ၿပီ”ဟု သိ၏။

ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤစကားကို မိန္႔ေတာ္မူ၏၊ ထိုသူနာရဟန္းသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ စကား ေတာ္ကိုအလြန္ႏွစ္သက္ဝမ္းေျမာက္ေလၿပီ၊ ဤစုဏၰိယစကားေျပတရားကို ေဟာျပသည္ရွိေသာ္ ထိုသူနာ ရဟန္း၏စိတ္သည္ စြဲလမ္းမႈ မရွိမူ၍ အာသေဝါတရားတို႔မွ လြတ္၏။

ဒုတိယသုတ္။