သန ၃၅.၈၀: ဒုတိယ အဝိဇၨာပဟာနသုတ္

၈ဝ။ ထိုအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္။ပ။ ဤစကားကို ေလွ်ာက္၏-”အသွ်င္ဘုရား အၾကင္တရားကိုပယ္ျခင္းေၾကာင့္ ရဟန္းအား မသိမႈ ‘အဝိဇၨာ’ ေပ်ာက္၍ သိမႈ ‘ဝိဇၨာ’ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္၏၊ ထိုပယ္အပ္ေသာတစ္ခုေသာ တရားဟူသည္ ရွိပါသေလာ”။ ရဟန္း အၾကင္တရားကို ပယ္ျခင္းေၾကာင့္ ရဟန္းအား မသိမႈ’အဝိဇၨာ’ ေပ်ာက္၍ သိမႈ ‘ဝိဇၨာ’ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္၏၊ ထိုပယ္အပ္ေသာ တစ္ခုေသာ တရားဟူသည္ ရွိ၏။

အသွ်င္ဘုရား အၾကင္တရားကို ပယ္ျခင္းေၾကာင့္ ရဟန္းအား မသိမႈ ‘အဝိဇၨာ’ ေပ်ာက္၍ သိမႈ’ဝိဇၨာ’ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္၏၊ ထိုပယ္အပ္ေသာ တစ္ခုေသာ တရားဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ရဟန္း အၾကင္တရားကိုပယ္ျခင္းေၾကာင့္ ရဟန္းအား မသိမႈ ‘အဝိဇၨာ’ ေပ်ာက္၍ သိမႈ ‘ဝိဇၨာ’ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္၏၊ ထိုပယ္အပ္ေသာတစ္ခုေသာ တရားဟူသည္ မသိမႈ ‘အဝိဇၨာ’ ပင္တည္း။

အသွ်င္ဘုရား အဘယ္သို႔ သိသူ အဘယ္သို႔ ျမင္သူ ရဟန္းအား မသိမႈ ‘အဝိဇၨာ’ ေပ်ာက္၍ သိမႈ’ဝိဇၨာ’ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ပါသနည္း။

ရဟန္း ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းအား ”တရားအားလံုးတို႔သည္ အမွားႏွလံုးသြင္းရန္ မသင့္ ”ဟုၾကားဖူး၏။ ရဟန္း ရဟန္းအား ”တရားအားလံုးတို႔သည္ အမွားႏွလံုးသြင္းရန္ မသင့္”ဟူေသာ ဤစကားကို ၾကားဖူးခဲ့မူ ထိုရဟန္းသည္ တရားအားလံုးကို အထူးသိ၏၊ တရားအားလံုးကို အထူးသိေသာ္တရားအားလံုးကို ပိုင္းျခား၍ သိ၏၊ တရားအားလံုးကို ပိုင္းျခား၍ သိေသာ္ နိမိတ္အားလံုးတို႔ကို တစ္ပါးေသာ (အနတၱ) အားျဖင့္ ျမင္၏၊ မ်က္စိကို တစ္ပါးေသာ (အနတၱ) အားျဖင့္ ျမင္၏၊ အဆင္းတို႔ကို။ စကၡဳဝိညာဏ္ကို။ စကၡဳသမၹႆကို။ စကၡဳသမၹႆဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ ေပၚလာသည့္ ခံစားမႈ သုခဒုကၡ ဥေပကၡာေဝဒနာကို တစ္ပါးေသာ (အနတၱ) အားျဖင့္ ျမင္၏။ပ။ စိတ္ကိုတစ္ပါးေသာ (အနတၱ) အားျဖင့္ ျမင္၏။ သေဘာတရားတို႔ကို။ မေနာဝိညာဏ္ကို။ မေနာသမၹႆကို။ မေနာသမၹႆဟူေသာ အေၾကာင္း ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ခံစားမႈ သုခ ဒုကၡ ဥေပကၡာေဝဒနာကိုတစ္ပါးေသာ (အနတၱ) အားျဖင့္ ျမင္၏။

ရဟန္း ဤသို႔ သိသူ ဤသို႔ ျမင္သူ ရဟန္းအား မသိမႈ ‘အဝိဇၨာ’ ေပ်ာက္၍ သိမႈ’ဝိဇၨာ’ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

သတၱမသုတ္။