သန ၃၆.၁၀: ဖႆမူလကသုတ္

၂၅၈။ ရဟန္းတို႔ ေတြ႕ထိမႈ ‘ဖႆ’ ေၾကာင့္ ျဖစ္ကုန္ေသာ ေတြ႕ထိမႈ ‘ဖႆ’ လွ်င္ အရင္းမူလရွိကုန္ေသာ ေတြ႕ထိမႈ ‘ဖႆ’ဟူေသာ အေၾကာင္းရွိကုန္ေသာ ေတြ႕ထိမႈ ‘ဖႆ’ဟူေသာအေထာက္အပံ့ရွိကုန္ေသာ ဤခံစားမႈ ‘ေဝဒနာ’ တို႔ကား သံုးမ်ဳိးတို႔တည္း။ အဘယ္သံုးမ်ဳိးတို႔နည္း၊ သုခေဝဒနာ၊ ဒုကၡေဝဒနာ၊ ဥေပကၡာေဝဒနာတို႔တည္း။

ရဟန္းတို႔ ခံစားမႈ၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေတြ႕ထိမႈကို အစြဲျပဳ၍ သုခေဝဒနာသည္ ျဖစ္ေပၚလာ၏၊ သုခေဝဒနာ၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ထိုေတြ႕ထိမႈ၏ပင္လွ်င္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္းေၾကာင့္ ထိုအားေလ်ာ္စြာျဖစ္ေသာ ခံစားအပ္ေသာ သုခေဝဒနာ၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေတြ႕ထိမႈကို အစြဲျပဳ၍ ျဖစ္ေပၚလာေသာ သုခေဝဒနာသည္ ခ်ဳပ္၏၊ ၿငိမ္း၏။ ရဟန္းတို႔ ခံစားမႈ၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာေတြ႕ထိမႈကို အစြဲျပဳ၍ ဒုကၡေဝဒနာသည္ ျဖစ္ေပၚလာ၏၊ ဒုကၡေဝဒနာ၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာထိုေတြ႕ထိမႈ၏ပင္လွ်င္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္းေၾကာင့္ ထိုအား ေလ်ာ္စြာျဖစ္ေသာ ခံစားအပ္ေသာ ဒုကၡေဝဒနာ၏အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေတြ႕ထိမႈကို အစြဲျပဳ၍ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ဒုကၡေဝဒနာသည္ ခ်ဳပ္၏၊ ၿငိမ္း၏။

ရဟန္းတို႔ ဥေပကၡာေဝဒနာ၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေတြ႕ထိမႈကို အစြဲျပဳ၍ ဥေပကၡာေဝဒနာသည္ျဖစ္ေပၚလာ၏၊ ဥေပကၡာေဝဒနာ၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ထိုေတြ႕ထိမႈ၏ပင္လွ်င္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္းေၾကာင့္ထိုအား ေလ်ာ္စြာျဖစ္ေသာ ခံစားအပ္ေသာ ဥေပကၡာေဝဒနာ၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေတြ႕ထိမႈကို အစြဲျပဳ၍ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ဥေပကၡာေဝဒနာသည္ ခ်ဳပ္၏၊ ၿငိမ္း၏။

ရဟန္းတို႔ ဥပမာေသာ္ကား ထင္းေခ်ာင္း ႏွစ္ခုတို႔၏ ထိခိုက္မႈေၾကာင့္ ထိုထင္းေခ်ာင္း ႏွစ္ခုတို႔၏ေပါင္းဆံု (ပြတ္တိုက္) မႈေၾကာင့္ အပူေငြ႕ဟူ၍ ျဖစ္ေပၚလာ၏၊ မီးဟူ၍ ျဖစ္ေပၚလာ၏။ ထိုထင္းေခ်ာင္းတို႔၏ပင္လွ်င္ တျခားစီ ျဖစ္ေနျခင္း ခြဲဲထားျခင္းေၾကာင့္ ထိုအား ေလ်ာ္စြာျဖစ္ေသာ အပူသည္ ခ်ဳပ္၏၊ ၿငိမ္း၏။

ရဟန္းတို႔ ဤအတူပင္ ဤေဝဒနာသံုးမ်ဳိးတို႔သည္ ေတြ႕ထိမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ကုန္၏၊ ေတြ႕ထိမႈလွ်င္ အရင္း့မူလရွိကုန္၏၊ ေတြ႕ထိမႈဟူေသာ အေၾကာင္းရွိကုန္၏၊ ေတြ႕ထိမႈဟူေသာ အေထာက္အပံ့ရွိကုန္၏။ ထိုအားေလ်ာ္ေသာ ေတြ႕ထိမႈကို အစြဲျပဳ၍ ထိုအား ေလ်ာ္ေသာ ေဝဒနာသည္ ျဖစ္၏၊ ထိုအား ေလ်ာ္ေသာေတြ႕ထိမႈ၏ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္းေၾကာင့္ ထိုအား ေလ်ာ္ေသာ ေဝဒနာသည္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

ဒသမသုတ္။

ေဝဒနာသံယုတ္၏ ေရွးဦးစြာေသာ ဂါထာပါေသာဝဂ္ ၿပီး၏။