သန ၃၆.၁၁: ရေဟာဂတသုတ္

၂၅၉။ ထိုအခါ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုးၿပီးလွ်င္တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနၿပီးေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္ထား၏- အသွ်င္ဘုရားဆိတ္ၿငိမ္ရာအရပ္၌ တစ္ေယာက္တည္း ကိန္းေအာင္းေနေသာ တပည့္ေတာ္အား ဤသို႔ စိတ္အၾကံ ျဖစ္ပါ၏- ”သုခေဝဒနာ၊ ဒုကၡေဝဒနာ၊ ဥေပကၡာေဝဒနာ ဟူ၍ ေဝဒနာသံုးမ်ဳိးတို႔ကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာအပ္ကုန္၏။ ဤေဝဒနာသံုးမ်ဳိးတို႔ကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာပါလ်က္ ေဝဒနာဟူသမွ်သည္ ဆင္းရဲ ‘ဒုကၡ’ မည္၏ဟူေသာ ဤစကားကို (လည္း) ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူျပန္၏၊ ေဝဒနာဟူသမွ်သည္ ဆင္းရဲ ‘ဒုကၡ’မည္၏ဟူေသာ ဤစကားကို အဘယ္ကို ရည္ရြယ္၍ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူေလသနည္း ”ဟု စိတ္အၾကံ ျဖစ္ပါသည္ဟု ေလွ်ာက္၏။

ရဟန္း ေကာင္းေပစြ၊ ေကာင္းေပစြ။ ရဟန္း သုခေဝဒနာ၊ ဒုကၡေဝဒနာ၊ ဥေပကၡာေဝဒနာဟူ၍ ေဝဒနာသံုးမ်ဳိးတို႔ကို ငါ ေဟာထားအပ္ကုန္၏။ ဤေဝဒနာသံုးမ်ဳိးတို႔ကို ငါ ေဟာၿပီး၍ ေဝဒနာဟူသမွ်သည္ ဆင္းရဲ ‘ဒုကၡ’ မည္၏ဟူေသာ ဤစကားကို (လည္း) ငါဘုရား ေဟာေတာ္မူျပန္၏၊ ရဟန္း ေဝဒနာဟူသမွ်သည္ ဆင္းရဲ ‘ဒုကၡ’ မည္၏ဟူေသာ ထိုစကားကို ျပဳျပင္ဖန္တီးအပ္ေသာ သခၤါရတို႔၏ အျမဲမရွိျခင္း ကိုသာလွ်င္ ရည္ရြယ္၍ ငါ ေဟာေတာ္မူ၏၊ ရဟန္း ေဝဒနာဟူသမွ်သည္ဆင္းရဲ ‘ဒုကၡ’ တည္းဟူေသာ ဤစကားကို ျပဳျပင္ဖန္တီးအပ္ေသာ သခၤါရတို႔၏ ကုန္ျခင္းသေဘာရွိျခင္း။ပ။ ပ်က္ျခင္းသေဘာရွိျခင္း။ပ။ စြဲမက္မႈ ကင္းျခင္းသေဘာရွိျခင္း။ပ။ ခ်ဳပ္ျခင္းသေဘာရွိျခင္း။ပ။ ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲေသာ သေဘာရွိျခင္း ကို ရည္ရြယ္၍ ငါဘုရား ေဟာေတာ္မူ၏။

ရဟန္း အမွန္အားျဖင့္ အစဥ္အတိုင္းျဖစ္ေသာ ျပဳျပင္ဖန္တီးအပ္ေသာ သခၤါရတို႔၏ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္းကိုငါဘုရား ေဟာေတာ္မူ၏။ ပဌမစ်ာန္ကို ဝင္စားေသာ သူအား စကားေျပာမႈ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း၏၊ ဒုတိယစ်ာန္ကိုဝင္စားေသာ သူအား ၾကံစည္မႈ ဆင္ျခင္သံုးသပ္မႈ ‘ဝိတက္ ဝိစာရ’ တို႔ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းကုန္၏၊ တတိယစ်ာန္ကိုဝင္စားေသာ သူအား ႏွစ္သိမ့္မႈ ‘ပီတိ’ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း၏၊ စတုတၳစ်ာန္ကို ဝင္စားေသာ သူအား ထြက္သက္ဝင္သက္တို႔ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းကုန္၏၊ အာကာသာနၪၥာယတနစ်ာန္ကို ဝင္စားေသာ သူအား ႐ုပ္ဟူေသာ အမွတ္’႐ူပသညာ’ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း၏၊ ဝိညာဏၪၥာယတနစ်ာန္ကို ဝင္စားေသာ သူအား အာကာသာနၪၥာယတနသညာခ်ဳပ္ၿငိမ္း၏၊ အာကိၪၥညာယတနစ်ာန္ကို ဝင္စားေသာ သူအား ဝိညာဏၪၥာယတနသညာ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း၏၊ ေနဝ သညာနာသညာယတနစ်ာန္ကို ဝင္စားေသာ သူအား အာကိၪၥညာယတနသညာ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း၏၊ သညာေဝဒနာတို႔၏ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ နိေရာဓသမာပတ္ကို ဝင္စားေသာ သူအား သညာေဝဒနာတို႔ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းကုန္၏၊ အာသေဝါ ကုန္ၿပီးေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္အား စြဲမက္မႈ ‘ရာဂ’ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း၏၊ အမ်က္ထြက္မႈ ‘ေဒါသ’ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း၏၊ ေတြေဝမႈ ‘ေမာဟ’ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း၏။

ရဟန္း အမွန္အားျဖင့္ အစဥ္အတိုင္း ျဖစ္ေသာ ျပဳျပင္ဖန္တီးအပ္ေသာ သခၤါရတို႔၏ၿငိမ္းေအးမႈကိုငါဘုရား ေဟာေတာ္မူ၏။ ပဌမစ်ာန္ကို ဝင္စားေသာ သူအား စကားေျပာမႈ ၿငိမ္းေအး၏၊ ဒုတိယစ်ာန္ကိုဝင္စားေသာ သူအား ၾကံစည္မႈ ဆင္ျခင္သံုးသပ္မႈ ‘ဝိတက္ဝိစာရ’ တို႔ ၿငိမ္းေအးကုန္၏။ပ။ နိေရာဓသမာပတ္ကို ဝင္စားေသာ သူအား သညာေဝဒနာတို႔ ၿငိမ္းေအးကုန္၏၊ အာသေဝါ ကုန္ၿပီးေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္အား စြဲမက္မႈ ‘ရာဂ’ ၿငိမ္းေအး၏၊ အမ်က္ထြက္မႈ ‘ေဒါသ’ ၿငိမ္းေအး၏၊ ေတြေဝမႈ’ေမာဟ’ ၿငိမ္းေအး၏။

ရဟန္း ၿငိမ္းခ်မ္းမႈတို႔ကား ဤေျခာက္ပါးတို႔တည္း။ ပဌမစ်ာန္ကို ဝင္စားေသာ သူအား စကား ေျပာမႈၿငိမ္းခ်မ္း၏၊ ဒုတိယစ်ာန္ကို ဝင္စားေသာ သူအား ၾကံစည္မႈ ဆင္ျခင္သံုးသပ္မႈ ‘ဝိတက္ဝိစာရ’ တို႔ၿငိမ္းခ်မ္းကုန္၏၊ တတိယစ်ာန္ကို ဝင္စားေသာ သူအား ႏွစ္သိမ့္မႈ ‘ပီတိ’ ၿငိမ္းခ်မ္း၏၊ စတုတၳစ်ာန္ကို ဝင္စားေသာ သူအား ထြက္သက္ဝင္သက္တို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းကုန္၏၊ နိေရာဓသမာပတ္ကို ဝင္စားေသာ သူအား့သညာေဝဒနာတို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းကုန္၏၊ အာသေဝါ ကုန္ၿပီးေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္အား စြဲမက္မႈ ‘ရာဂ’ ၿငိမ္းခ်မ္း၏၊ အမ်က္ထြက္မႈ ‘ေဒါသ’ ၿငိမ္းခ်မ္း၏၊ ေတြေဝမႈ ‘ေမာဟ’ ၿငိမ္းခ်မ္း၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

ပဌမသုတ္။