သန ၃၆.၁၉: ပဥၥကဂၤသုတ္

၂၆၇။ ထိုအခါ ပၪၥကဂၤမည္ေသာ လက္သမားဆရာႀကီးသည္ အသွ်င္ဥဒါယီထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ အသွ်င္ဥဒါယီကို ရွိခိုးၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနၿပီးေသာ္ အသွ်င္ဥဒါယီအား ” အသွ်င္ဥဒါယီအဘယ္မွ်ေလာက္ေသာ ေဝဒနာတို႔ကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာထားအပ္ပါကုန္သနည္း ”ဟု ေလွ်ာက္၏။ ”လက္သမားဆရာႀကီး ျမတ္စြာဘုရား ေဟာထားအပ္ကုန္ေသာ ေဝဒနာတို႔သည္ သုခေဝဒနာ၊ ဒုကၡေဝဒနာ၊ ဥေပကၡာေဝဒနာဟူ၍ သုံးမ်ဳိးတို႔တည္း၊ လက္သမားဆရာၾကီး ဤသုံးမ်ဳိးေသာေဝဒနာတို႔ကိုျမတ္စြာဘုရား ေဟာထားအပ္ကုန္၏ ”ဟု မိန္႔ဆို၏။ ဤသို႔ ဆိုေသာ္ ပၪၥကဂၤမည္ေသာလက္သမားဆရာႀကီးသည္ အသွ်င္ဥဒါယီအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္၏- ” အသွ်င္ ဥဒါယီ သံုးမ်ဳိးေသာေဝဒနာတို႔ကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာထားအပ္ကုန္သည္ မဟုတ္။ သုခေဝဒနာ၊ ဒုကၡေဝဒနာ ဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးေသာ ေဝဒနာတို႔ကိုသာ ျမတ္စြာ ဘုရား ေဟာထားအပ္ပါကုန္၏၊ အသွ်င္ဘုရားဥေပကၡာေဝဒနာကို ၿငိမ္သက္ ေကာင္းျမတ္ေသာ သုခ၌ (သြင္း၍ ) ျမတ္စြာဘုရားေဟာထားေတာ္မူအပ္ပါ၏ ”ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

ဒုတိယအႀကိမ္လည္း အသွ်င္ဥဒါယီသည္ ပၪၥကဂၤမည္ေသာ လက္သမားဆရာႀကီးအား ဤစကားကိုေျပာဆို၏-”လက္သမားဆရာႀကီး ႏွစ္မ်ဳိးေသာ ေဝဒနာတို႔ကိုသာ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာထားအပ္ကုန္သည္မဟုတ္။ သုခေဝဒနာ၊ ဒုကၡေဝဒနာ၊ ဥေပကၡာေဝဒနာဟူ၍ ဤသံုးမ်ဳိးေသာ ေဝဒနာတို႔ကို ျမတ္စြာဘုရားေဟာထားအပ္ကုန္၏ ”ဟု (မိန္႔ဆို၏)။ ဒုတိယအႀကိမ္လည္း ပၪၥကဂၤမည္ေသာ လက္သမားဆရာႀကီးသည္အသွ်င္ဥဒါယီအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္၏ -” အသွ်င္ဥဒါယီ သံုးမ်ဳိးေသာ ေဝဒနာတို႔ကို ျမတ္စြာဘုရားေဟာထားအပ္ကုန္သည္ မဟုတ္။ သုခေဝဒနာ၊ ဒုကၡေဝဒနာဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးေသာ ေဝဒနာတို႔ကိုသာ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာထားအပ္ပါကုန္၏၊ အသွ်င္ဘုရား ဥေပကၡာေဝဒနာကို ၿငိမ္သက္ ေကာင္းျမတ္ေသာ သုခ၌ (သြင္း၍ ) ျမတ္စြာဘုရား ေဟာထားေတာ္မူအပ္ပါ၏ ”ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

တတိယအႀကိမ္လည္း အသွ်င္ဥဒါယီသည္ ပၪၥကဂၤမည္ေသာ လက္သမားဆရာႀကီးအား ဤစကားကိုေျပာဆို၏- ”လက္သမားဆရာၾကီး ႏွစ္မ်ဳိးေသာ ေဝဒနာတို႔ကိုသာ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာထားအပ္ကုန္သည္ မဟုတ္။ သုခေဝဒနာ၊ ဒုကၡေဝဒနာ၊ ဥေပကၡာေဝဒနာ ဟူ၍ ဤသံုးမ်ဳိးေသာ ေဝဒနာတို႔ကိုျမတ္စြာဘုရား ေဟာထားအပ္ကုန္၏”ဟု (မိန္႔ဆို၏)။ တတိယအႀကိမ္လည္းပၪၥကဂၤမည္ေသာ လက္သမား ဆရာႀကီးသည္ အသွ်င္ဥဒါယီအား ဤစကားကိုေလွ်ာက္ထား၏ -”အသွ်င္ဥဒါယီ သံုးမ်ဳိးေသာ ေဝဒနာ တို႔ကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာထားအပ္ကုန္သည္မဟုတ္။ သုခေဝဒနာ၊ ဒုကၡေဝဒနာဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးေသာ ေဝဒနာတို႔ကိုသာ ျမတ္စြာဘုရားေဟာထားအပ္ပါကုန္၏၊ အသွ်င္ဘုရား ဥေပကၡာေဝဒနာကို ၿငိမ္သက္ ေကာင္းျမတ္ေသာ သုခ၌ (သြင္း၍ ) ျမတ္စြာဘုရား ေဟာထားေတာ္မူအပ္ပါ၏ ”ဟု (ေလွ်ာက္၏)။ အသွ်င္ ဥဒါယီသည္ပၪၥကဂၤမည္ေသာ လက္သမားဆရာႀကီးကို သိနားလည္ေစရန္ မစြမ္းႏိုင္၊ ပၪၥကဂၤမည္ေသာလက္သမားဆရာႀကီးသည္လည္း အသွ်င္ဥဒါယီကို သိနားလည္ေစရန္ မစြမ္းႏိုင္။ အသွ်င္အာနႏၵာသည္ပၪၥကဂၤမည္ေသာ လက္သမားဆရာႀကီးႏွင့္ တကြ အသွ်င္ဥဒါယီ၏ ဤသို႔ေသာ စကားေျပာဆိုပံုကို ၾကားေလ၏။

ထို႔ေနာက္ အသွ်င္အာနႏၵာသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနၿပီးေသာ္ ပၪၥကဂၤမည္ေသာ လက္သမားဆရာႀကီးႏွင့္ အသွ်င္ဥဒါယီ ေျပာဆိုသမွ်ေသာ စကား အလံုးစံုကိုျမတ္စြာဘုရားအား ေလွ်ာက္၏။ အာနႏၵာ ထင္ရွားရွိေသာ အေၾကာင္းကိုပင္လွ်င္ လက္သမားဆရာႀကီးပၪၥကဂၤသည္ ဥဒါယီရဟန္းအား ဝမ္းမေျမာက္ေစႏိုင္၊ အာနႏၵာ ဥဒါယီရဟန္းသည္လည္း ထင္ရွားရွိေသာအေၾကာင္းကိုပင္လွ်င္ လက္သမားဆရာႀကီး ပၪၥကဂၤအား ဝမ္းမေျမာက္ေစႏိုင္။

အာနႏၵာ ႏွစ္ပါးေသာ ေဝဒနာတို႔ကိုလည္း အေၾကာင္းပရိယာယ္အားျဖင့္ ငါဘုရား ေဟာအပ္ကုန္၏၊ သံုးပါးေသာ ေဝဒနာတို႔ကိုလည္း အေၾကာင္းပရိယာယ္အားျဖင့္ ငါဘုရား ေဟာအပ္ကုန္၏၊ ငါးပါးေသာေဝဒနာတို႔ကိုလည္း အေၾကာင္းပရိယာယ္အားျဖင့္ ငါဘုရား ေဟာအပ္ကုန္၏၊ ေျခာက္ပါးေသာ ေဝဒနာတို႔ကိုလည္း အေၾကာင္းပရိယာယ္အားျဖင့္ ငါဘုရား ေဟာအပ္ကုန္၏၊ တစ္ဆယ့္ရွစ္ပါးေသာေဝဒနာတို႔ကိုလည္း အေၾကာင္းပရိယာယ္အားျဖင့္ ငါဘုရား ေဟာအပ္ကုန္၏၊ သံုးဆယ့္ေျခာက္ပါးေသာေဝဒနာတို႔ကိုလည္း အေၾကာင္းပရိယာယ္အားျဖင့္ ငါဘုရား ေဟာအပ္ကုန္၏၊ တစ္ရာ့ရွစ္ပါးေသာေဝဒနာတို႔ကိုလည္း အေၾကာင္းပရိယာယ္အားျဖင့္ ငါဘုရား ေဟာအပ္ကုန္၏။

အာနႏၵာ ငါဘုရား တရားဓမၼကို ဤသို႔ အေၾကာင္းပရိယာယ္အားျဖင့္ ေဟာအပ္၏၊ အာနႏၵာ ငါဘုရားသည္ တရားဓမၼကို ဤသို႔ အေၾကာင္းပရိယာယ္အားျဖင့္ ေဟာထားအပ္ပါလ်က္ အခ်င္းခ်င္းေကာင္း စြာ ဆိုအပ္ ေကာင္းစြာ ေျပာအပ္သည္ဟု မမွတ္ထင္ၾကကုန္, ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ၾကကုန္,ဝမ္းမေျမာက္ႏိုင္ၾက ကုန္ေသာ သူတို႔အား ”ခိုက္ရန္ ျငင္းခံု ျဖစ္ၾကကုန္လ်က္ ဝါဒကြဲျခင္းသို႔ေရာက္ၾကၿပီးလွ်င္ အခ်င္းခ်င္း ႏႈတ္လွံထိုးလ်က္ ေနၾကလိမ့္မည္ ” ဟူေသာ ဤအျဖစ္မ်ဳိးကို (မခြၽတ္ရလိမ့္မည္ဟု) ေမွ်ာ္လင့္အပ္၏။ အာနႏၵာ ငါဘုရားကား တရားဓမၼကို ဤသို႔အေၾကာင္းပရိယာယ္အားျဖင့္ ေဟာအပ္၏၊ အာနႏၵာ ဤသို႔ အေၾကာင္းပရိယာယ္အားျဖင့္ ငါဘုရားေဟာအပ္ေသာ တရားဓမၼ၌ ”အခ်င္းခ်င္း ေကာင္းစြာ ဆိုအပ္ ေကာင္းစြာ ေျပာအပ္သည္ဟုမွတ္ထင္ၾကကုန္, ခြင့္လႊတ္ၾကကုန္, ဝမ္းေျမာက္ၾကကုန္ေသာ သူတို႔အားညီၫြတ္ဝမ္းေျမာက္ၾကကုန္လ်က္ မျငင္းခံုဘဲ ႏို႔ႏွင့္ေရအလား တစ္သားတည္း ျဖစ္ၾကၿပီးလွ်င္ အခ်င္းခ်င္းခ်စ္ခင္ေသာ မ်က္စိတို႔ျဖင့္ ၾကည့္႐ႈၾကကုန္လ်က္ ေနၾကလိမ့္မည္ ” ဟူေသာ ဤအျဖစ္မ်ဳိးကို (မခြၽတ္ရလိမ့္မည္ဟု) ေမွ်ာ္လင့္အပ္၏။

အာနႏၵာ ကာမဂုဏ္တို႔သည္ ဤငါးပါးတို႔တည္း။ အဘယ္ငါးပါးတို႔နည္း၊ အလိုရွိအပ္ကုန္ ႏွစ္သက္အပ္ကုန္ စိတ္ႏွလံုးကို ပြားေစတတ္ကုန္ေသာ ခ်စ္ခင္ဖြယ္သေဘာရွိကုန္လ်က္ ကာမႏွင့္ စပ္သျဖင့္ စြဲမက္အပ္ကုန္ေသာ မ်က္စိျဖင့္ ျမင္အပ္သည့္ ႐ူပါ႐ံုတို႔လည္းေကာင္း။ပ။ အလိုရွိအပ္ကုန္ ႏွစ္သက္အပ္ကုန္စိတ္ႏွလံုးကို ပြားေစတတ္ကုန္ေသာ ခ်စ္ခင္ဖြယ္သေဘာရွိလ်က္ ကာမႏွင့္ စပ္သျဖင့္ စြဲမက္အပ္ကုန္ေသာကိုယ္ျဖင့္ ေတြ႕ထိအပ္သည့္ ေဖာ႒ဗၺာ႐ံုတို႔လည္းေကာင္း၊ အာနႏၵာ ကာမဂုဏ္တို႔သည္ ဤငါးပါးတို႔တည္း။ အာနႏၵာ ကာမဂုဏ္ငါးပါးတို႔ကို စြဲ၍ ဤကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာသည္ ျဖစ္၏၊ ဤသည္ကို ကာမခ်မ္းသာဟု ဆိုအပ္၏။

အာနႏၵာ အၾကင္ကာမဂုဏ္ငါးပါးကို စြဲ၍ ျဖစ္ေသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာကို ခံစားၾကကုန္၏၊ ” ဤကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာသည္ အျမတ္ဆံုး ျဖစ္၍ ၿငိမ္သက္၏ ”ဟု ေျပာဆိုၾကသူတို႔၏ စကားကိုငါဘုရား ခြင့္မျပဳႏိုင္။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း၊ အာနႏၵာ ထိုကာမခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာသည္ ရွိေသး၏။

အာနႏၵာ ဤခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာသည္ အဘယ္နည္း။ အာနႏၵာ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ကာမတို႔မွကင္းဆိတ္၍ သာလွ်င္ အကုသိုလ္တရားတို႔မွ ကင္းဆိတ္၍ သာလွ်င္ ၾကံစည္မႈ ‘ဝိတက္’ ဆင္ျခင္သံုးသပ္မႈ’ဝိစာရ’ႏွင့္ တကြျဖစ္ေသာ နီဝရဏကင္းဆိတ္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ ႏွစ္သိမ့္ျခင္း’ ပီတိ ‘ ခ်မ္းသာျခင္း’သုခ ‘ ရွိေသာ ပဌမစ်ာန္သို႔ ေရာက္လ်က္ ေန၏။ အာနႏၵာ ဤကား ထိုကာမခ်မ္းသာမ ွတစ္ပါး အလြန္ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာတည္း။

အာနႏၵာ အၾကင္ပဌမစ်ာန္ကို စြဲ၍ ျဖစ္ေသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာကို ခံစားၾကကုန္၏၊ ” ဤကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာသည္ အျမတ္ဆံုး ျဖစ္၍ ၿငိမ္သက္၏ ”ဟု ေျပာဆိုၾကသူတို႔၏ စကားကို့ငါဘုရား ခြင့္မျပဳႏိုင္။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း၊ အာနႏၵာ ထိုပဌမစ်ာန္ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာသည္ ရွိေသး၏။

အာနႏၵာ ဤ (ပဌမစ်ာန္) ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ အလြန္မြန္ျမတ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာသည္ အဘယ္နည္း။ အာနႏၵာ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ၾကံစည္မႈ, ဆင္ျခင္သံုးသပ္မႈတို႔၏ၿငိမ္းျခင္းေၾကာင့္ ကိုယ္တြင္းသႏၲာန္၌ စိတ္ကို ၾကည္လင္ေစတတ္ေသာတည္ၾကည္ျခင္း ‘ သမာဓိ ‘ ကို ျဖစ္ပြားေစတတ္ေသာ ၾကံစည္မႈ, ဆင္ျခင္သံုးသပ္မႈ မရွိေသာတည္ၾကည္ျခင္း ‘ သမာဓိ ‘ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ ႏွစ္သိမ့္မႈ’ ပီတိ ‘ ခ်မ္းသာမႈ ‘ သုခ ‘ ရွိေသာ ဒုတိယစ်ာန္သို႔ေရာက္လ်က္ ေန၏။ အာနႏၵာ ဤကား ထို (ပဌမစ်ာန္) ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာတည္း။

အာနႏၵာ အၾကင္ဒုတိယစ်ာန္ကို စြဲ၍ ျဖစ္ေသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာကို ခံစားၾကကုန္၏၊ ” ဤကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာသည္ အျမတ္ဆံုး ျဖစ္၍ ၿငိမ္သက္၏ ”ဟု ေျပာဆိုၾကသူတို႔၏ စကားကိုငါဘုရား ခြင့္မျပဳႏိုင္။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း၊ အာနႏၵာ ဤဒုတိယစ်ာန္ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ႏွစ္သက္ အပ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာသည္ ရွိေသး၏။

အာနႏၵာ ဤ (ဒုတိယစ်ာန္) ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ အလြန္မြန္ျမတ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာသည္ အဘယ္နည္း။ အာနႏၵာ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ႏွစ္သိမ့္ျခင္း’ ပီတိ ‘ ကိုလည္း မတပ္မက္ျခင္းေၾကာင့္ သတိ, သမၸဇဥ္ႏွင့္ ျပည့္စံုသည္ျဖစ္၍ လ်စ္လ်ဴ႐ႈလ်က္ေန၏၊ ခ်မ္းသာ’ သုခ ‘ ကိုလည္း ကိုယ္ျဖင့္ ခံစား၏၊ အၾကင္တတိယစ်ာန္ေၾကာင့္ ထိုသူကို”လ်စ္လ်ဴ႐ႈသူ၊ သတိရွိသူ၊ ခ်မ္းသာစြာ ေနေလ့ရွိသူ”ဟု အရိယာပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ေျပာၾကားကုန္၏၊ ထိုတတိယစ်ာန္သို႔ ေရာက္လ်က္ ေန၏။ အာနႏၵာ ဤကား ထို (ဒုတိယစ်ာန္) ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာတည္း။

အာနႏၵာ အၾကင္တတိယစ်ာန္ကို စြဲ၍ ျဖစ္ေသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာကို ခံစားၾကကုန္၏၊ ” ဤကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာသည္ အျမတ္ဆံုး ျဖစ္၍ ၿငိမ္သက္၏ ”ဟု ေျပာဆိုၾကသူတို႔၏ စကားကိုငါဘုရား ခြင့္မျပဳႏိုင္။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း၊ အာနႏၵာ ဤတတိယစ်ာန္ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ႏွစ္သက္ အပ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာသည္ ရွိေသး၏။

အာနႏၵာ ဤ (တတိယစ်ာန္) ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ အလြန္မြန္ျမတ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာသည္ အဘယ္နည္း။ အာနႏၵာ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ခ်မ္းသာဆင္းရဲကို ပယ္ျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ဝမ္းသာျခင္း ႏွလံုးမသာျခင္းတို႔၏ ေရွးဦးကပင္ခ်ဳပ္ႏွင့္ ္ျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း ဆင္းရဲခ်မ္းသာ မရွိေသာ လ်စ္လ်ဴ႐ႈမႈ ‘ဥေပကၡာ’ ေၾကာင့္ ျဖစ္သည့္သတိ၏ စင္ၾကယ္ျခင္းရွိေသာ စတုတၳစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေန၏။ အာနႏၵာ ဤကားထို (တတိယစ်ာန္) ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ အလြန္မြန္ျမတ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာတည္း။

အာနႏၵာ အၾကင္စတုတၳစ်ာန္ကို စြဲ၍ ျဖစ္ေသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာကို ခံစားၾကကုန္၏၊ ” ဤကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာသည္ အျမတ္ဆံုး ျဖစ္၍ ၿငိမ္သက္၏ ”ဟု ေျပာဆိုၾကသူတို႔၏ စကားကိုငါဘုရား ခြင့္မျပဳႏိုင္။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း၊ အာနႏၵာ ဤစတုတၳစ်ာန္ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာသည္ ရွိေသး၏။

အာနႏၵာ ဤ (စတုတၳစ်ာန္) ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ အလြန္မြန္ျမတ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာသည္ အဘယ္နည္း။ အာနႏၵာ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ႐ုပ္ရွိ၏ဟူေသာ ‘ ရူပသညာ ‘တို႔ကို လြန္ေျမာက္ျခင္းေၾကာင့္ ထိပါးမႈ ရွိ၏ဟူေသာ ‘ ပဋိဃသညာ ‘ တို႔၏့ခ်ဳပ္ျခင္းေၾကာင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ အတၱေဘာ ရွိ၏ဟူေသာ ‘နာနတၱသညာ’ တို႔ကို ႏွလံုးမသြင္းျခင္းေၾကာင့္ ” ေကာင္းကင္သည္ အဆံုး မရွိ ”ဟု စီးျဖန္း၍ အာကာသာနၪၥာယတနစ်ာန္သို႔ေရာက္၍ ေန၏။ အာနႏၵာ ဤကား ထို (စတုတၳစ်ာန္) ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာတည္း။

အာနႏၵာ ဤ (အာကာသာနၪၥာယတန) စ်ာန္ကို စြဲ၍ ျဖစ္ေသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာကို ခံစားၾကကုန္၏၊ ” ဤကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာသည္ အျမတ္ဆံုး ျဖစ္၍ ၿငိမ္သက္၏ ”ဟုေျပာဆိုၾကသူတို႔၏ စကားကို ငါဘုရား ခြင့္မျပဳႏိုင္။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း၊ အာနႏၵာ ဤ (အာကာသာနၪၥာယတနစ်ာန္) ခ်မ္းသာ မွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ အလြန္မြန္ျမတ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာသည္ ရွိေသး၏။

အာနႏၵာ ဤ (အာကာသာနၪၥာယတနစ်ာန္) ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာသည္ အဘယ္နည္း။ အာနႏၵာ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ အႂကြင္းမဲ့အားျဖင့္ အာကာသာနၪၥာယတနစ်ာန္ကို ေကာင္းစြာ လြန္ေျမာက္ၿပီးလွ်င္”ဝိညာဏ္သည္ အဆံုး မရွိ ”ဟု စီးျဖန္းလ်က္ (ဝိညာဏၪၥာယတနစ်ာန္) သို႔ ေရာက္၍ ေန၏။ အာနႏၵာ ဤကား ထို (အာကာသာနၪၥာယတနစ်ာန္) ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္းျဖစ္ေသာအလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာတည္း။

အာနႏၵာ ဤ (ဝိညာဏၪၥာယတနစ်ာန္) ကို စြဲ၍ ျဖစ္ေသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာကို ခံစားၾကကုန္၏၊ ” ဤကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာသည္ အျမတ္ဆံုး ျဖစ္၍ ၿငိမ္သက္၏ ”ဟု ေျပာဆိုၾကသူတို႔၏စကားကို ငါဘုရား ခြင့္မျပဳႏိုင္။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း၊ အာနႏၵာ ဤ (ဝိညာဏၪၥာယတနစ်ာန္) ခ်မ္းသာမွတစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာသည္ရွိေသး၏။

အာနႏၵာ ဤ (ဝိညာဏၪၥာယတနစ်ာန္) ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္းျဖစ္ေသာအလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာသည္ အဘယ္နည္း။ အာနႏၵာ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ အႂကြင္းမဲ့အားျဖင့္ ဝိညာဏၪၥာယတနစ်ာန္ကို ေကာင္းစြာ လြန္ေျမာက္ၿပီးလွ်င္ ” စိုးစဥ္းမွ် မရွိ ”ဟုစီးျဖန္းလ်က္ အာကိၪၥညာယတနစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေန၏။ အာနႏၵာ ဤကားထို (ဝိညာဏၪၥာယတနစ်ာန္) ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ အလြန္မြန္ျမတ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ ခ်မ္း သာတည္း။

အာနႏၵာ ဤ (အာကိၪၥညာယတနစ်ာန္) ကို စြဲ၍ ျဖစ္ေသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာကို ခံစားၾကကုန္၏၊ ” ဤကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာသည္ အျမတ္ဆံုး ျဖစ္၍ ၿငိမ္သက္၏ ”ဟု ေျပာဆိုၾကသူတို႔၏စကားကို ငါဘုရား ခြင့္မျပဳႏိုင္။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း၊ အာနႏၵာ ဤ (အာကိၪၥညာယတနစ်ာန္) ခ်မ္းသာမွတစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာသည္ရွိေသး၏။

အာနႏၵာ ဤ (အာကိၪၥညာယတနစ်ာန္) ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္းျဖစ္ေသာအလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာသည္ အဘယ္နည္း။ အာနႏၵာ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ အႂကြင္းမဲ့အားျဖင့္ (အာကိၪၥညာယတနစ်ာန္) ကို လြန္ေျမာက္ၿပီးလွ်င္ (ေနဝသညာနာသညာယတနစ်ာန္) သို႔ ေရာက္၍ ေန၏။ အာနႏၵာ ဤကား (အာကိၪၥညာယတနစ်ာန္) ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာတည္း။

အာနႏၵာ (ေနဝသညာနာသညာယတနစ်ာန္) ကို စြဲ၍ ျဖစ္ေသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာကို ခံစားၾကကုန္၏၊ ” ဤကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာသည္ အျမတ္ဆံုး ျဖစ္၍ ၿငိမ္သက္၏ ”ဟု့ေျပာဆိုၾကသူတို႔၏ စကားကို ငါဘုရား ခြင့္မျပဳႏိုင္။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း၊ အာနႏၵာ ဤ (ေနဝသညာနာသညာယတနစ်ာန္) ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္းျဖစ္ေသာအလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ ခ်မ္း သာသည္ ရွိေသး၏။

အာနႏၵာ ဤ (ေနဝသညာနာသညာယတနစ်ာန္) ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာသည္ အဘယ္နည္း။ အာနႏၵာ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ အႂကြင္းမဲ့အားျဖင့္ (ေနဝသညာနာသညာယတနစ်ာန္) ကို လြန္ေျမာက္ၿပီးလွ်င္ သညာေဝဒနာတို႔ ခ်ဳပ္ရာ နိေရာဓသမာပတ္သို႔ ေရာက္၍ ေန၏။ အာနႏၵာ ဤကား ထို (ေနဝသညာနာသညာယတနစ်ာန္) ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါး အလြန္ ႏွစ္သက္အပ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ အလြန္ မြန္ျမတ္သည္လည္းျဖစ္ေသာ ခ်မ္းသာတည္း။

အာနႏၵာ အယူတစ္ပါးရွိၾကကုန္ေသာ ပရိဗိုဇ္တို႔သည္ ”သညာေဝဒနာတို႔ ခ်ဳပ္ျခင္းကို ရဟန္းေဂါတမသည္ ဆို၏၊ ထိုသညာေဝဒနာတို႔ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္းကို ခ်မ္းသာဟူ၍လည္း ပညတ္၏၊ ဤပညတ္ျခင္း၏ အေၾကာင္းကား အဘယ္နည္း၊ ဤပညတ္မႈသည္ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း”ဟုေျပာဆိုရာေသာ အေၾကာင္းသည္ ရွိ၏။ အာနႏၵာ ဤေျပာဆိုကုန္ေသာ အယူတစ္ပါးရွိၾကကုန္ေသာပရိဗိုဇ္တို႔ကို ” ငါ့သွ်င္တို႔ ျမတ္စြာ ဘုရားသည္ ခ်မ္းသာခံစားမႈ ‘သုခေဝဒနာ’ ကိုသာလွ်င္ ရည္ရြယ္၍ ခ်မ္းသာ ‘သုခ’ဟု ပညတ္သည္ မဟုတ္၊ ငါ့သွ်င္တို႔ အၾကင္အၾကင္ဌာန၌ ခ်မ္းသာကို ရအပ္၏၊ အၾကင္အၾကင္ဌာန၌ ခ်မ္းသာသည္ ရွိ၏၊ ထိုထို အလံုးစံုကို ျမတ္စြာဘုရားသည္ ခ်မ္းသာ ‘ သုခ ‘ဟုပညတ္၏ ”ဟူ၍ ဤသို႔ ေျပာဆိုကုန္ရာ၏ဟု (မိန္႔ ေတာ္မူ၏)။

နဝမသုတ္။