သန ၃၆.၂၁: သီဝကသုတ္

၂၆၉။ အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္ ရွဥ့္နက္တို႔အား အစာေကြၽးရာ ျဖစ္ေသာေဝဠဳဝန္ေက်ာင္း၌ (သီတင္းသံုး) ေနေတာ္မူ၏၊ ထိုအခါ ေမာဠိယသီဝကမည္ေသာ ပရိဗိုဇ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ အတူ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ႏႈတ္ဆက္ေျပာဆိုၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနၿပီးေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္ထား၏- ” အသွ်င္ေဂါတမ ဤသတၱဝါပုဂၢိဳလ္သည္ တစ္စံုတစ္ခုေသာ သုခကိုျဖစ္ေစ၊ ဒုကၡကိုျဖစ္ေစ၊ ဥေပကၡာကိုျဖစ္ေစ ခံစား၏။ ထိုအားလံုးသည္ ေရွးကံအေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္၏ဟု ဆိုေလ့ရွိကုန္ေသာ ဤသို႔ ယူေလ့ရွိကုန္ေသာအခ်ဳိ႕ေသာ သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္ ရွိၾကကုန္၏၊ ဤအရာ၌ အသွ်င္ေဂါတမသည္ အဘယ္သို႔ဆိုပါသနည္း ”ဟု ေလွ်ာက္၏။

သီဝက ဤေလာက၌ သည္းေျခလွ်င္ ျဖစ္ေၾကာင္းရွိကုန္ေသာ အခ်ဳိ႕ေသာ ေဝဒနာတို႔သည္ ျဖစ္ ကုန္၏၊ သီဝက ဤေလာက၌ သည္းေျခလွ်င္ ျဖစ္ေၾကာင္းရွိကုန္ေသာ အခ်ဳိ႕ေသာ ေဝဒနာတို႔သည္ ျဖစ္ကုန္၏ဟူေသာ ဤအေၾကာင္းကို ကိုယ္တိုင္လည္း ဤသို႔ သိအပ္၏၊ သီဝက ဤေလာက၌ သည္းေျခလွ်င္ျဖစ္ေၾကာင္းရွိကုန္ေသာ အခ်ဳိ႕ေသာ ေဝဒနာတို႔သည္ ျဖစ္ကုန္၏ဟူေသာ ဤအေၾကာင္းကို ေလာကသည္လည္း အမွန္ဟု သမုတ္အပ္၏။ သီဝက ထိုသို႔ျဖစ္ရာ ဤသတၱဝါပုဂၢိဳလ္သည္ တစ္စံုတစ္ခုေသာ သုခကိုျဖစ္ေစ၊ ဒုကၡကိုျဖစ္ေစ၊ ဥေပကၡာကိုျဖစ္ေစ ခံစား၏။ ထိုအားလံုးသည္ ေရွးကံေၾကာင့္ ျဖစ္၏ဟု ဤသို႔ဆိုေလ့ရွိကုန္ေသာ ဤသို႔ ယူေလ့ရွိကုန္ေသာ သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္ ကိုယ္တိုင္ သိအပ္သည္ကိုလည္းေက်ာ္လြန္ကုန္၏၊ ေလာက၌ အမွန္ဟု သမုတ္အပ္သည္ကိုလည္း ေက်ာ္လြန္ကုန္၏၊ ထိုသို႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ထိုသမဏျဗာဟၼဏတို႔၏ စကားကို အမွားဟု ငါ ဆို၏။

သီဝက ဤေလာက၌ သလိပ္လွ်င္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္းရွိကုန္ေသာ။ပ။ သီဝက ေလလွ်င္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္းရွိကုန္ေသာ။ပ။ သီဝကသည္းေျခ သလိပ္ ေလ သံုးပါးေပါင္းဆံုျခင္းေၾကာင့္လည္း။ပ။ သီဝက ဥတုေဖာက္ျပန္ျခင္းေၾကာင့္လည္း။ပ။ သီဝက မညီမၫြတ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းေၾကာင့္လည္း။ပ။ သီဝက (သူတစ္ပါးတို႔) လုံ႔လပေယာဂေၾကာင့္လည္း။ပ။ သီဝက ကံ၏ အက်ဳိးေၾကာင့္လည္းျဖစ္ကုန္ေသာအခ်ဳိ႕ေသာ ေဝဒနာ တို႔သည္ ျဖစ္ကုန္၏။ သီဝက ဤေလာက၌ ကံ၏ အက်ဳိးေၾကာင့္လည္းျဖစ္ကုန္ေသာအခ်ဳိ႕ေသာ ေဝဒနာ တို႔သည္ ျဖစ္ကုန္၏ဟူေသာ ဤအေၾကာင္းကို ဤသို႔ ကိုယ္တိုင္လည္း သိအပ္၏။

သီဝက ဤေလာက၌ ကံ၏ အက်ဳိးေၾကာင့္လည္းျဖစ္ကုန္ေသာ အခ်ဳိ႕ေသာ ေဝဒနာတို႔သည့္ျဖစ္ကုန္၏ဟူေသာ ဤအေၾကာင္းကို ေလာကသည္လည္း အမွန္ဟု သမုတ္အပ္၏။ သီဝက ထိုသို႔ျဖစ္ရာ ဤသတၱဝါပုဂၢိဳလ္သည္ တစ္စံုတစ္ခု ေသာ သုခကိုျဖစ္ေစ၊ ဒုကၡကိုျဖစ္ေစ၊ ဥေပကၡာကိုျဖစ္ေစ ခံစား၏။

ထိုအားလံုးသည္ ေရွးကံေၾကာင့္ ျဖစ္၏ဟု ဤသို႔ ဆိုေလ့ရွိကုန္ေသာ ဤသို႔ ယူေလ့ရွိကုန္ေသာသမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္ ကိုယ္တိုင္ သိအပ္သည္ကိုလည္း ေက်ာ္လြန္ကုန္၏၊ ေလာက၌ အမွန္ဟုသမုတ္အပ္သည္ကိုလည္း ေက်ာ္လြန္ကုန္၏၊ ထိုသို႔ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထိုသမဏျဗာဟၼဏတို႔၏ စကားကိုအမွားဟု ငါ ဆို၏ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။

ဤသို႔ မိန္႔ေတာ္မူေသာ္ ေမာဠိယသီဝကပရိဗိုဇ္သည္ ” အသွ်င္ေဂါတမ (တရားေတာ္သည္) အလြန္ႏွစ္သက္ဖြယ္ရွိပါ၏၊ အသွ်င္ေဂါတမ (တရားေတာ္သည္) အလြန္ႏွစ္သက္ဖြယ္ရွိပါ၏။ပ။ အသွ်င္ေဂါတမသည္ အကြၽႏု္ပ္ကို ယေန႔မွ စ၍ အသက္ထက္ဆံုး ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္းသို႔ ေရာက္ေသာဥပါသကာဟု မွတ္ေတာ္မူပါ ”ဟု ေလွ်ာက္၏။

သည္းေျခလည္းေကာင္း၊ သလိပ္လည္းေကာင္း၊ ေလလည္းေကာင္း၊ ထိုသံုးပါး အေပါင္းလည္းေကာင္း၊ ဥတုေဖာက္ျပန္ျခင္းလည္းေကာင္း၊ မညီမၫြတ္ ေဆာင္ရြက္ ျခင္းလည္းေကာင္း၊ (သူတစ္ပါးတို႔၏) လုံ႔လပေယာဂလည္းေကာင္း၊ ကံ၏ အက်ဳိး ႏွင့္ တကြ ရွစ္မ်ဳိးေသာ ေဝဒနာျဖစ္ေၾကာင္းတို႔သည္ရွိကုန္၏။

ပဌမသုတ္။