၂၇၉။ ရဟန္းတို႔ ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ ရွိေသာ ပီတိသည္ ရွိ၏၊ ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ မရွိေသာပီတိသည္ ရွိ၏၊ ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ မရွိသည္ထက္ သာ၍ ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ မရွိေသာ ပီတိသည္ရွိ၏။ ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ ရွိေသာ သုခသည္ ရွိ၏၊ ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ မရွိေသာ သုခသည္ ရွိ၏၊ ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ မရွိသည္ထက္ သာ၍ ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ မရွိေသာ သုခသည္ ရွိ၏။
ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ ရွိေသာ ဥေပကၡာသည္ ရွိ၏၊ ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ မရွိေသာ ဥေပကၡာသည္ရွိ၏၊ ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ မရွိသည္ထက္ သာ၍ ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ မရွိေသာ ဥေပကၡာသည္ရွိ၏။ ကိေလသာ’ အာမိသ ‘ ရွိေသာ လြတ္ေျမာက္မႈ ‘ ဝိေမာကၡ ‘သည္ ရွိ၏၊ ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘မရွိေသာ လြတ္ေျမာက္မႈ ‘ ဝိေမာကၡ ‘သည္ ရွိ၏၊ ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ မရွိသည္ထက္ သာ၍ ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ မရွိေသာ လြတ္ေျမာက္မႈ ‘ ဝိေမာကၡ ‘သည္ ရွိ၏။
ရဟန္းတို႔ ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ ရွိေသာ ပီတိသည္ အဘယ္နည္း။ ရဟန္းတို႔ ကာမဂုဏ္တို႔သည္ ဤငါးပါးတို႔တည္း။ အဘယ္ငါးပါးတို႔နည္း၊ အလိုရွိအပ္ကုန္ ႏွစ္သက္အပ္ကုန္ စိတ္ႏွလံုးကို ပြားေစတတ္ကုန္ေသာ ခ်စ္ခင္ဖြယ္သေဘာရွိကုန္လ်က္ ကာမႏွင့္ စပ္ကုန္ေသာ စြဲမက္အပ္ကုန္ေသာ စကၡဳဝိညာဏ္ျဖင့္ျမင္အပ္ကုန္ေသာ ႐ူပါ႐ံုတို႔လည္းေကာင္း။ပ။ အလိုရွိအပ္ကုန္ ႏွစ္သက္အပ္ကုန္ စိတ္ႏွလံုးကို ပြားေစတတ္ကုန္ေသာ ခ်စ္ခင္ဖြယ္သေဘာရွိကုန္လ်က္ ကာမႏွင့္ စပ္ကုန္ေသာ စြဲမက္အပ္ကုန္ေသာ ကာယဝိညာဏ္ျဖင့္ေတြ႕ထိအပ္ကုန္ေသာ ေဖာ႒ဗၺာ႐ံုတို႔လည္းေကာင္းတည္း။ ရဟန္းတို႔ ဤသည္တို႔ကား ကာမဂုဏ္ငါးပါးတို႔တည္း။ ရဟန္းတို႔ ဤကာမဂုဏ္ငါးပါးတို႔ကို စြဲ၍ ႏွစ္သိမ့္မႈ ‘ပီတိ’သည္ ျဖစ္၏၊ ရဟန္းတို႔ ဤႏွစ္သိမ့္မႈ ‘ပီတိ’ မ်ဳိးကို ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ ရွိေသာ ပီတိဟု ဆိုအပ္၏။
ရဟန္းတို႔ ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ မရွိေသာ ပီတိဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ကာမတို႔မွ ကင္းဆိတ္၍ သာလွ်င္ အကုသိုလ္တရားတို႔မွ ကင္းဆိတ္၍ သာလွ်င္ ၾကံစည္ျခင္း ‘ ဝိတက္ ‘ သံုးသပ္ျခင္း ‘ ဝိစာရ ‘ႏွင့္ တကြေသာ နီဝရဏကင္းဆိတ္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာႏွစ္သိမ့္ ျခင္း ‘ ပီတိ ‘ ခ်မ္းသာျခင္း ‘သုခ ‘ ရွိေသာ ပဌမစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေန၏၊ ဝိတက္ဝိစာရကင္းျခင္းေၾကာင့္ ကိုယ္တြင္းသႏၲာန္၌ စိတ္ကို ၾကည္လင္ေစတတ္ေသာ တည္ၾကည္ျခင္း ‘ သမာဓိ ‘ ကိုပြားေစတတ္ေသာ ဝိတက္ဝိစာရ မရွိေသာ တည္ၾကည္ျခင္း ‘ သမာဓိ ‘ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ ႏွစ္သိမ့္ျခင္း ‘ပီတိ’ခ်မ္းသာျခင္း ‘သုခ’ ရွိေသာ ဒုတိယစ်ာန္သို႔ ေရာက္လ်က္ ေန၏၊ ရဟန္းတို႔ ဤႏွစ္သိမ့္မႈ ‘ပီတိ’ မ်ဳိးကိုကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ မရွိေသာ ပီတိဟု ဆိုအပ္၏။
ရဟန္းတို႔ ကိေလသာ’အာမိသ’ မရွိသည္ထက္ သာ၍ ကိေလသာ’အာမိသ’ မရွိေသာ ပီတိဟူသည္အဘယ္နည္း။ ရဟန္းတို႔ ရာဂတရားမွ လြတ္ေျမာက္ေသာ စိတ္ကို ဆင္ျခင္ေသာ ေဒါသတရားမွ လြတ္ေျမာက္ေသာ စိတ္ကို ဆင္ျခင္ေသာ ေမာဟတရားမွ လြတ္ေျမာက္ေသာ စိတ္ကို ဆင္ျခင္ေသာ အာသေဝါကုန္ၿပီးေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္အား ႏွစ္သိမ့္ျခင္း ‘ ပီတိ ‘သည္ ျဖစ္၏၊ ရဟန္းတို႔ ဤႏွစ္သိမ့္မႈ ‘ပီတိ’ မ်ဳိးကိုကိေလသာ’အာမိသ’ မရွိသည္ထက္ သာ၍ ကိေလသာ’အာမိသ’ မရွိေသာ ႏွစ္သိမ့္မႈ’ပီတိ ‘ဟု ဆိုအပ္၏။
ရဟန္းတို႔ ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ ရွိေသာ သုခဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ရဟန္းတို႔ ကာမဂုဏ္တို႔သည္ ဤငါးပါးတို႔တည္း။ အဘယ္ငါးပါးတို႔နည္း၊ အလိုရွိအပ္ကုန္ ႏွစ္သက္အပ္ကုန္ စိတ္ႏွလံုးကို ပြားေစတတ္ကုန္ေသာ ခ်စ္ခင္ဖြယ္သေဘာရွိကုန္လ်က္ ကာမႏွင့္ စပ္ကုန္ေသာ စြဲမက္အပ္ကုန္ေသာ စကၡဳဝိညာဏ္ျဖင့္ ျမင္အပ္ကုန္ေသာ ႐ူပါ႐ံုတို႔လည္းေကာင္း။ပ။ အလိုရွိအပ္ကုန္ ႏွစ္သက္အပ္ကုန္ စိတ္ႏွလံုးကို ပြားေစတတ္ကုန္ေသာ ခ်စ္ခင္ဖြယ္သေဘာရွိကုန္လ်က္ ကာမႏွင့္ စပ္ကုန္ေသာ စြဲမက္အပ္ကုန္ေသာ ကာယဝိညာဏ္ ျဖင့္ ေတြ႕ထိအပ္ကုန္ေသာ ေဖာ႒ဗၺာ႐ံုတို႔လည္းေကာင္းတည္း။ ရဟန္းတို႔ ဤသည္တို႔ကား ကာမဂုဏ္ ငါးပါးတို႔တည္း။ ရဟန္းတို႔ ဤကာမဂုဏ္ငါးပါးတို႔ကို စြဲ၍ ကိုယ္ခ်မ္းသာစိတ္ခ်မ္းသာသည္ ျဖစ္၏၊ ရဟန္းတို႔ ဤခ်မ္းသာမ်ဳိးကို ကိေလသာ ‘အာမိသ ‘ ရွိေသာ သုခဟုဆိုအပ္၏။
ရဟန္းတို႔ ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ မရွိေသာ သုခဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ကာမတို႔မွ ကင္းဆိတ္၍ သာလွ်င္ အကုသိုလ္တရားတို႔မွ ကင္းဆိတ္၍ သာလွ်င္ ၾကံစည္ျခင္း ‘ ဝိတက္ ‘ သံုးသပ္ျခင္း ‘ ဝိစာရ ‘ ႏွင့္ တကြေသာ နီဝရဏကင္းဆိတ္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ ႏွစ္သိမ့္ျခင္း ‘ ပီတိ ‘ ခ်မ္းသာျခင္း ‘ သုခ ‘ ရွိေသာ ပဌမစ်ာန္သို႔ ေရာက္လ်က္ ေန၏၊ ဝိတက္ဝိစာရ ကင္းျခင္းေၾကာင့္ ကိုယ္တြင္းသႏၲာန္၌ စိတ္ကို ၾကည္လင္ေစတတ္ေသာ တည္ၾကည္ျခင္း ‘ သမာဓိ ‘ကို ပြားေစတတ္ေသာ ဝိတက္ဝိစာရ မရွိေသာ တည္ၾကည္ျခင္း ‘ သမာဓိ ‘ ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ ႏွစ္သိမ့္ျခင္း ‘ ပီတိ ‘ ခ်မ္းသာျခင္း ‘ သုခ ‘ ရွိေသာ ဒုတိယစ်ာန္သို႔ ေရာက္လ်က္ ေန၏၊ ႏွစ္သိမ့္ျခင္း ‘ ပီတိ ‘ ကိုလည္း မတပ္မက္ျခင္းေၾကာင့္ ေအာက္ေမ့မႈ ‘ သတိ ‘ ဆင္ျခင္ဉာဏ္ ‘ သမၸဇဥ္ ‘ ႏွင့္ ျပည့္စံုသည္ ျဖစ္၍ လ်စ္လ်ဴ႐ႈလ်က္ ခ်မ္းသာျခင္း ‘ သုခ ‘ ကိုလည္း ကိုယ္ျဖင့္ ခံစား၏။ အၾကင္ (တတိယစ်ာန္) ေၾကာင့္ ထိုသူကို ” လ်စ္လ်ဴ႐ႈသူ၊ သတိ ရွိသူ၊ ခ်မ္းသာစြာ ေနေလ့ရွိသူ ”ဟု အရိယာပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ေျပာၾကားကုန္၏။ ထိုတတိယစ်ာန္သို႔ေရာက္ လ်က္ ေန၏။ ရဟန္းတို႔ ဤခ်မ္းသာမ်ဳိးကို ကိေလသာ ‘အာမိသ ‘ မရွိေသာ သုခဟု ဆိုအပ္၏။
ရဟန္းတို႔ ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ မရွိသည္ထက္ သာ၍ ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ မရွိေသာ သုခဟူသည္အဘယ္နည္း။ ရဟန္းတို႔ ရာဂတရားမွ လြတ္ေျမာက္ၿပီးေသာ စိတ္ကို ဆင္ျခင္ေသာ ေဒါသတရားမွလြတ္ေျမာက္ၿပီးေသာ စိတ္ကို ဆင္ျခင္ေသာ ေမာဟတရားမွ လြတ္ေျမာက္ၿပီးေသာ စိတ္ကို ဆင္ျခင္ေသာအာသေဝါ ကုန္ၿပီးေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္အား ကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာသည္ ျဖစ္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤခ်မ္းသာမ်ဳိးကို ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ မရွိသည္ထက္ သာ၍ ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ မရွိေသာ သုခဟု ဆိုအပ္၏။
ရဟန္းတို႔ ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ ရွိေသာ ဥေပကၡာဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ရဟန္းတို႔ ကာမဂုဏ္တို႔သည္ ဤငါးပါးတို႔တည္း။ အဘယ္ငါးပါးတို႔နည္း၊ အလိုရွိအပ္ကုန္ ႏွစ္သက္အပ္ကုန္ စိတ္ႏွလံုးကိုပြားေစတတ္ကုန္ေသာ ခ်စ္ခင္ဖြယ္သေဘာရွိကုန္လ်က္ ကာမႏွင့္ စပ္ကုန္ေသာ စြဲမက္အပ္ကုန္ေသာ စကၡဳဝိညာဏ္ျဖင့္ ျမင္အပ္ကုန္ေသာ ႐ူပါ႐ံုတို႔လည္းေကာင္း။ပ။ အလိုရွိအပ္ကုန္ ႏွစ္သက္အပ္ကုန္ စိတ္ႏွလံုးကိုပြားေစတတ္ကုန္ေသာ ခ်စ္ခင္ဖြယ္သေဘာရွိကုန္လ်က္ ကာမႏွင့္ စပ္ကုန္ေသာ စြဲမက္အပ္ကုန္ေသာ ကာယဝိညာဏ္ျဖင့္ ေတြ႕ထိအပ္ကုန္ေသာ ေဖာ႒ဗၺာ႐ံုတို႔လည္းေကာင္းတည္း။ ရဟန္းတို႔ ဤသည္တို႔ကား ကာမဂုဏ္ငါးပါးတို႔တည္း။ ရဟန္းတို႔ ဤကာမဂုဏ္ငါးပါးတို႔ကို အစြဲျပဳၿပီးလွ်င္ လ်စ္လ်ဴ႐ႈမႈ ‘ ဥေပကၡာ ‘သည္ျဖစ္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤလ်စ္လ်ဴ႐ႈမႈကို ကိေလသာ ‘အာမိသ’ ရွိေသာ လ်စ္လ်ဴ႐ႈမႈ ‘ဥေပကၡာ’ဟု ဆိုအပ္၏။
ရဟန္းတို႔ ကိေလသာ ‘အာမိသ’ မရွိေသာ လ်စ္လ်ဴ႐ႈမႈ ‘ဥေပကၡာ ‘ ဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ရဟန္း တို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ခ်မ္းသာဆင္းရဲကို ပယ္ျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ဝမ္းသာျခင္းႏွလံုးမသာျခင္းတို႔၏ ေရွးဦးကပင္ ခ်ဳပ္ႏွင့္ျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း ခ်မ္းသာဆင္းရဲ မရွိေသာ လ်စ္လ်ဴ႐ႈမႈ ‘ ဥေပကၡာ ‘ ေၾကာင့္ ျဖစ္သည့္ သတိ၏ စင္ၾကယ္ျခင္းရွိေသာ စတုတၳစ်ာန္သို႔ ေရာက္လ်က္ ေန၏၊ ရဟန္းတို႔ ဤလ်စ္လ်ဴ႐ႈမႈကို ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ မရွိေသာ လ်စ္လ်ဴ႐ႈမႈ ‘ဥေပကၡာ ‘ဟု ဆိုအပ္၏။
ရဟန္းတို႔ ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ မရွိသည္ထက္ သာ၍ ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ မရွိေသာ လ်စ္လ်ဴ႐ႈမႈ ‘ ဥေပကၡာ ‘ ဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ရဟန္းတို႔ ရာဂတရားမွ လြတ္ေျမာက္ၿပီးေသာ စိတ္ကို ဆင္ျခင္ေသာ ေဒါသတရားမွ လြတ္ေျမာက္ၿပီးေသာ စိတ္ကို ဆင္ျခင္ေသာ ေမာဟတရားမွ လြတ္ေျမာက္ၿပီးေသာစိတ္ကို ဆင္ျခင္ေသာ အာသေဝါကုန္ၿပီးေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္အား လ်စ္လ်ဴ႐ႈမႈသည္ ျဖစ္၏။ ရဟန္းတို႔့ ဤလ်စ္လ်ဴ႐ႈမႈကို ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ မရွိသည္ထက္ သာ၍ ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ မရွိေသာ လ်စ္လ်ဴ႐ႈမႈ ‘ဥေပကၡာ’ဟု ဆိုအပ္၏။
ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ ရွိေသာ လြတ္ေျမာက္မႈဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ႐ုပ္ႏွင့္ စပ္ယွဥ္ေသာ လြတ္ေျမာက္မႈသည္ ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ ရွိေသာ လြတ္ေျမာက္မႈတည္း။ ရဟန္းတို႔ ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ကင္းေသာ လြတ္ေျမာက္မႈဟူသည္ အဘယ္နည္း။ နာမ္ႏွင့္ စပ္ယွဥ္ေသာ လြတ္ေျမာက္မႈသည္ ကိေလသာ’ အာမိသ ‘ ကင္းေသာ လြတ္ေျမာက္မႈတည္း။ ရဟန္းတို႔ ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ မရွိသည္ထက္ သာ၍ ကိေလသာ ‘ အာမိသ ‘ မရွိေသာ လြတ္ေျမာက္မႈဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ရဟန္းတို႔ ရာဂတရားမွ လြတ္ေျမာက္ၿပီးေသာ စိတ္ကို ဆင္ျခင္ေသာ, ေဒါသတရားမွ လြတ္ေျမာက္ၿပီးေသာ စိတ္ကို ဆင္ျခင္ေသာ,ေမာဟတရားမွ လြတ္ေျမာက္ၿပီးေသာ စိတ္ကို ဆင္ျခင္ေသာ အာသေဝါကုန္ၿပီးေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္အားလြတ္ေျမာက္မႈသည္ ျဖစ္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤလြတ္ေျမာက္မႈကို ကိေလသာ ‘အာမိသ ‘ မရွိသည္ထက္ သာ၍ ကိေလသာ ‘အာမိသ ‘ မရွိေသာ လြတ္ေျမာက္မႈဟု ဆိုအပ္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
ဧကာဒသမသုတ္။
သံုးခုေျမာက္ အ႒သတပရိယာယဝဂ္ ၿပီး၏။
ေဝဒနာသံယုတ္ ၿပီး၏။