သန ၄၁.၁: သံေယာဇနသုတ္

၃၄၃။ အခါတစ္ပါး၌ မ်ားစြာေသာ မေထရ္ရဟန္းတို႔သည္ မစၧိကာသ႑အရပ္ ေဝွးပင္ေတာ၌ (သီတင္းသံုး) ေနကုန္၏၊ ထိုအခါ ဆြမ္းစားၿပီးေနာက္ ဆြမ္းခံရြာမွ ဖဲကုန္၍ တန္ေဆာင္းဝန္း၌ စုေဝးထိုင္ေနကုန္ေသာ မ်ားစြာကုန္ေသာ မေထရ္ရဟန္းတို႔အား ”ငါ့သွ်င္တို႔ သံေယာဇဥ္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ သံေယာ ဇနိယတရားတို႔ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤတရားတို႔သည္ အနက္ထူး သဒၵါထူးရွိကုန္သေလာ၊ သို႔မဟုတ္ အ နက္တူ၍ သဒၵါသာလွ်င္ထူးသေလာ”ဟု ဤအၾကားစကားသည္ ျဖစ္ေပၚ၏။ ထိုအခါအခ်ဳိ႕ေသာ မေထရ္ ရဟန္းတို႔သည္ ”ငါ့သွ်င္တို႔ သံေယာဇဥ္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ သံေယာဇနိယတရားတို႔ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤ တရားတို႔သည္ အနက္လည္းထူးသဒၵါလည္းထူးကုန္၏”ဟု ဤသို႔ ေျဖဆိုၾကကုန္၏၊ အခ်ဳိ႕ေသာ မေထရ္ ရဟန္းတို႔သည္ ”ငါ့သွ်င္တို႔သံေယာဇဥ္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ သံေယာဇနိယတရားတို႔ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤ တရားတို႔သည္အနက္တူ၍ သဒၵါသာလွ်င္ ထူး၏”ဟု ေျဖဆိုၾကကုန္၏။

ထိုအခါ စိတၱသူႂကြယ္သည္ မိဂပထရြာငယ္သို႔ တစ္စံုတစ္ခုေသာ ျပဳဖြယ္ကိစၥျဖင့္ ေရာက္လာ၏။

ဆြမ္းစားၿပီးေနာက္ ဆြမ္းခံရြာမွ ဖဲကုန္၍ တန္ေဆာင္းဝန္း၌ စုေဝးထိုင္ေနကုန္ေသာ မ်ားစြာကုန္ေသာမေထရ္ရဟန္းတို႔အား ”ငါ့သွ်င္တို႔ သံေယာဇဥ္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ သံေယာဇနိယတရားတို႔ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤတရားတို႔သည္ အနက္ထူး သဒၵါထူးရွိကုန္သေလာ၊ သို႔မဟုတ္ အနက္တူ၍ သဒၵါသာလွ်င္ထူးသေလာ”ဟု ဤအၾကားစကားသည္ ျဖစ္ေပၚ၏။ ထိုအခါ အခ်ဳိ႕ေသာ မေထရ္ရဟန္းတို႔သည္ ”ငါ့သွ်င္တို႔ သံေယာဇဥ္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ သံေယာဇနိယတရားတို႔ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤတရားတို႔သည္ အနက္လည္းထူး သဒၵါလည္းထူးကုန္၏ ”ဟု ေျဖဆိုၾကကုန္၏၊ အခ်ဳိ႕ေသာ မေထရ္ရဟန္းတို႔သည္ ”ငါ့သွ်င္တို႔သံေယာဇဥ္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ သံေယာဇနိယတရားတို႔ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤတရားတို႔သည္ အနက္တူ၍ သဒၵါသာလွ်င္ ထူး၏ဟု ဤသို႔ ေျဖဆိုၾကကုန္၏ ”ဟု စိတၱသူႂကြယ္ ၾကားေလ၏။

ထိုအခါ စိတၱသူႂကြယ္သည္ မေထရ္ရဟန္းတို႔ထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ မေထရ္ရဟန္းတို႔ကို ရွိခိုးၿပီးလွ်င္တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနၿပီးေသာ္ မေထရ္ရဟန္းတို႔အား ဤစကားကို ေလွ်ာက္၏-”အသွ်င္ဘုရားတို႔ဆြမ္းစားၿပီးေနာက္ ဆြမ္းခံရြာမွ ဖဲခဲ့၍ တန္ေဆာင္းဝန္း၌ စုေဝးထိုင္ေနကုန္ေသာ မ်ားစြာေသာ မေထရ္ရဟန္းတို႔အား ‘ငါ့သွ်င္တို႔ သံေယာဇဥ္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ သံေယာဇနိယတရားတို႔ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤ တရားတို႔သည္ အနက္ထူး သဒၵါထူးရွိကုန္သေလာ၊ သို႔မဟုတ္ အနက္တူ၍ သဒၵါသာလွ်င္ထူးသေလာ ‘ဟု ဤအၾကားစကား ျဖစ္ေပၚ၏။ ထိုအခါ အခ်ဳိ႕ေသာ မေထရ္ရဟန္းတို႔သည္’ ငါ့သွ်င္တို႔ သံေယာဇဥ္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ သံေယာဇနိယတရားတို႔ဟူ၍လည္းေကာင္း့ ဤတရားတို႔သည္ အနက္လည္းထူး သဒၵါလည္းထူးကုန္၏ ‘ဟု ေျဖဆိုၾကကုန္၏၊ အခ်ဳိ႕ေသာမေထရ္ရဟန္းတို႔သည္ ‘ငါ့သွ်င္တို႔ သံေယာဇဥ္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ သံေယာဇနိယတရားတို႔ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤတရားတို႔သည္ အနက္တူ၍ သဒၵါသာလွ်င္ ထူး၏ ‘ဟုေျဖဆိုၾကကုန္၏ဟု ဤအၾကားစကား ျဖစ္ေပၚလာသည္ကို တပည့္ေတာ္ ၾကားရပါသည္ ”ဟု ေလွ်ာက္၏။

”သူႂကြယ္ မွန္၏ ”ဟု မိန္႔ဆိုၾကကုန္၏။

အသွ်င္ဘုရားတို႔ သံေယာဇဥ္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ သံေယာဇနိယတရားတို႔ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤတရားတို႔သည္ အနက္လည္းထူး သဒၵါလည္း ထူးကုန္၏။ အသွ်င္ဘုရားတို႔ ထိုေၾကာင့္ပင္လွ်င္ အသွ်င္တို႔အား ဥပမာကို ျပဳအံ့။ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ကုန္ေသာ ပညာရွိတို႔သည္ ဆိုအပ္ေသာ စကား၏ အနက္ကို ဥပမာျဖင့္သာ သိကုန္ရာ၏။ အသွ်င္ဘုရားတို႔ ဥပမာေသာ္ကား ႏြားနက္ကိုလည္းေကာင္း၊ ႏြားျဖဴကိုလည္းေကာင္း တစ္ေခ်ာင္းတည္းေသာ ေလွ်ာ္ႀကိဳးျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ သားေရႀကိဳးျဖင့္ျဖစ္ေစ ခ်ည္ထားကုန္ရာ၏။

”ႏြားနက္သည္ ႏြားျဖဴ၏ အေႏွာင္အဖဲြ႕တည္း၊ ႏြားျဖဴသည္ ႏြားနက္၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕တည္း”ဟု ဤသို႔ေျပာဆိုေသာ သူသည္ ေကာင္းစြာ ေျပာဆိုသည္ မည္ပါသေလာဟု ေလွ်ာက္၏။ သူႂကြယ္ ေကာင္းစြာေျပာဆိုသည္ မမည္ေသး၊ သူႂကြယ္ ႏြားနက္သည္ ႏြားျဖဴ၏ အေႏွာင္အဖဲြ႕ မဟုတ္၊ ႏြားျဖဴသည္လည္းႏြားနက္၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္၊ ထိုႏြားႏွစ္ေကာင္တို႔ကို ခ်ည္ထားေသာ တစ္ေခ်ာင္းတည္းေသာ ေလွ်ာ္ႀကိဳး၊ သို႔မဟုတ္ သားေရႀကိဳးသည္ပင္ ထိုႏြားႏွစ္ေကာင္တို႔၌ အေႏွာင္အဖဲြ႕တည္းဟု မိန္႔ဆိုကုန္၏။

အသွ်င္ဘုရားတို႔ ဤအတူ မ်က္စိသည္ ႐ူပါ႐ံုတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္၊ ႐ူပါ႐ံုတို႔သည္ မ်က္စိ၏အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္၊ အမွန္ကား ထိုႏွစ္ပါးကို စြဲ၍ ျဖစ္ေသာ လိုခ်င္စြဲမက္မွဳ ‘ဆႏၵရာဂ’သည္ ထိုႏွစ္ပါးတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕တည္း။ နားသည္ သဒၵါ႐ံုတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္။ ႏွာေခါင္းသည္ ဂႏၶာ႐ံုတို႔၏အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္။ လွ်ာသည္ ရသာ႐ံုတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္။ ကိုယ္သည္ ေဖာ႒ဗၺာ႐ံုတို႔၏အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္။ ေဖာ႒ဗၺာ႐ံုတို႔သည္ ကိုယ္၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္။ အမွန္ကား ထိုႏွစ္ပါးကို စြဲ၍ ျဖစ္ေသာ လိုခ်င္စြဲမက္မွဳ ‘ဆႏၵရာဂ’သည္ ထိုႏွစ္ပါးတို႔၌ အေႏွာင္အဖြဲ႕တည္း။ စိတ္သည္ သေဘာတရားတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္၊ သေဘာတရားတို႔သည္ စိတ္၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္၊ ထိုႏွစ္ပါးကို စြဲ၍ ျဖစ္ေသာ လိုခ်င္စြဲမက္မွဳ ‘ဆႏၵရာဂ’သည္ ထိုႏွစ္ပါးတို႔၌ အေႏွာင္အဖြဲ႕တည္းဟု ေလွ်ာက္၏။ သူႂကြယ္နက္နဲေသာ ဘုရားစကားေတာ္၌ ပညာမ်က္စိကို ေဆာင္ႏိုင္ေပရကား သင့္အား အရေတာ္ေပစြတကား၊ ေကာင္းစြာ ရအပ္ေပစြတကားဟု (မိန္႔ဆိုကုန္၏)။

ပဌမသုတ္။