သန ၄၁.၅: ပဌမ ကာမဘူသုတ္

၃၄၇။ အခါတစ္ပါး၌ အသွ်င္ကာမဘူသည္ မစၧိကာသ႑အရပ္ ေဝွးပင္ေတာ၌ (သီတင္းသံုး) ေန၏၊ ထိုအခါ စိတၱသူႂကြယ္သည္ အသွ်င္ကာမဘူထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ အသွ်င္ကာမဘူကို ရွိခိုးၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာေနရာ၌ ထိုင္ေန၏၊ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနေသာ စိတၱသူႂကြယ္အား အသွ်င္ကာမဘူသည္”သူႂကြယ္ ျမတ္စြာဘုရားသည္-

‘အျပစ္ကင္းေသာ အစိတ္အပိုင္းရွိေသာ ျဖဴေသာ အမိုးရွိေသာ တစ္ခုေသာ အကန္႔ရွိေသာ ရထားသည္လည္၏၊ ဆင္းရဲျခင္း ကင္းလ်က္ အယဥ္ကို ျဖတ္ၿပီး လွ်င္ အေႏွာင္အဖြဲ႕ မရွိမူ၍ လာေနသူကို႐ႈေလာ့’ဟု ဤဂါထာကို ေဟာေတာ္မူ၏။

သူႂကြယ္ အက်ဥ္းအားျဖင့္ ေဟာအပ္ေသာ ဤစကား၏ အနက္ကို အက်ယ္အားျဖင့္ အဘယ္သို႔မွတ္သင့္ပါသနည္း”ဟု မိန္႔၏၊ အသွ်င္ဘုရား ဤစကားကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာအပ္ပါသေလာ၊ သူႂကြယ္ေဟာအပ္သည္ မွန္၏၊ အသွ်င္ဘုရား သို႔ျဖစ္လွ်င္ ထိုစကား၏ အနက္ကို ဆင္ျခင္ရန္ တစ္ခဏမွ် ဆိုင္းငံ့ပါေလာ့၊ ထိုအခါ စိတၱသူႂကြယ္သည္ တစ္ခဏမွ် ဆိတ္ဆိတ္ ေန၍ အသွ်င္ကာမဘူအား ဤစကားကိုေလွ်ာက္၏-

အသွ်င္ဘုရား ”အျပစ္ကင္းေသာ အစိတ္အပိုင္း”ဟူေသာ ဤအမည္သည္ သီလတို႔၏ အမည္ပါ တည္း။ အသွ်င္ဘုရား ”ျဖဴေသာ အမိုး”ဟူေသာ ဤအမည္သည္ လြတ္ေျမာက္ျခင္း အရဟတၱဖိုလ္၏အမည္ပါတည္း။ အသွ်င္ဘုရား ”တစ္ခုေသာ အကန္႔”ဟူေသာ ဤအမည္သည္ သတိ၏ အမည္ပါတည္း။ အသွ်င္ဘုရား ”လည္၏”ဟူေသာ ဤအမည္သည္ ေရွ႕သို႔ တက္ျခင္း ေနာက္သို႔ ဆုတ္ျခင္း၏ အမည္ပါတည္း။ အသွ်င္ဘုရား ”ရထား”ဟူေသာ ဤအမည္သည္ မိဘတို႔၏ သုက္ေသြြးကို မွီ၍ ျဖစ္ေသာ ထမင္းမုေယာမုန္႔တို႔ျဖင့္ ႀကီးပါြးရေသာ မျမဲျခင္း လိမ္းက်ံေပးရျခင္း ႏွိပ္နယ္ေပးရျခင္း ၿပိဳကြဲပ်က္စီးျခင္းသေဘာရွိေသာ မဟာဘုတ္ေလးပါးကို မွီေသာ ဤခႏၶာကိုယ္၏ အမည္ပါတည္း။

အသွ်င္ဘုရား စြဲမက္မွဳ ‘ရာဂ’သည္ ဆင္းရဲတည္း၊ အမ်က္ထြက္မွဳ ‘ေဒါသ’သည္ ဆင္းရဲတည္း၊ ေတြေဝမွဳ ‘ေမာဟ’သည္ ဆင္းရဲတည္း။ ထိုဆင္းရဲတို႔သည္ အာသေဝါကုန္ၿပီးျဖစ္ေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္အားပယ္အပ္ကုန္ၿပီ၊ အျမစ္ရင္းကို အႂကြင္းမဲ့ ျဖတ္ၿပီးကုန္ၿပီ၊ ႏုတ္ၿပီးေသာ ထန္းပင္ရာကဲ့သို႔ ျပဳၿပီးကုန္ၿပီ၊ အသစ္ မျဖစ္ျခင္းကို ျပဳၿပီးကုန္ၿပီ၊ ေနာင္အခါ ျဖစ္ျခင္းသေဘာ မရွိကုန္။ ထို႔ေၾကာင့္ အာသေဝါ ကုန္ၿပီးေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ကို ”ဆင္းရဲျခင္း မရွိသူ”ဟု ဆိုအပ္၏။

အသွ်င္ဘုရား ”လာေနသူ ” ဟူေသာ ဤအမည္သည္ ရဟႏၲာ၏ အမည္ပါတည္း။ အသွ်င္ဘုရား”အယဥ္” ဟူေသာ ဤအမည္သည္ တပ္မက္မႈ ‘တဏွာ’၏ အမည္ပါတည္း။ ထိုတပ္မက္မႈ ‘တဏွာ’သည္အာသေဝါ ကုန္ၿပီးျဖစ္ေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္အား ပယ္အပ္ကုန္ၿပီ၊ အျမစ္ရင္းကို အႂကြင္းမဲ့ ျဖတ္ၿပီးကုန္ၿပီ၊ ့ႏုတ္ၿပီးေသာ ထန္းပင္ရာကဲ့သို႔ ျပဳၿပီးကုန္ၿပီ၊ အသစ္မျဖစ္ျခင္းကို ျပဳၿပီးကုန္ၿပီ၊ ေနာင္အခါ ျဖစ္ျခင္းသေဘာ မရွိကုန္။ ထို႔ေၾကာင့္ အာသေဝါကုန္ၿပီးေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ကို ”အယဥ္ကို ျဖတ္ၿပီးသူ”ဟုဆိုအပ္၏။

အသွ်င္ဘုရား စြဲမက္မႈ ‘ရာဂ’သည္ အေႏွာင္အဖြဲ႕တည္း၊ အမ်က္ထြက္မႈ ‘ေဒါသ’သည္ အေႏွာင္အဖြဲ႕တည္း၊ ေတြေဝမႈ ‘ေမာဟ’သည္ အေႏွာင္အဖြဲ႕တည္း၊ ထိုအေႏွာင္အဖြဲ႕တို႔သည္အာသေဝါကုန္ၿပီးျဖစ္ေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္အား ပယ္အပ္ကုန္ၿပီ၊ အျမစ္ရင္းကို အႂကြင္းမဲ့ ျဖတ္ၿပီးကုန္ၿပီ၊ ႏုတ္ၿပီးေသာ ထန္းပင္ရာ ကဲ့သို႔ ျပဳၿပီးကုန္ၿပီ၊ အသစ္ မျဖစ္ျခင္းကို ျပဳၿပီးကုန္ၿပီ၊ ေနာင္အခါျဖစ္ျခင္းသေဘာ မရွိကုန္။ ထို႔ေၾကာင့္ အာသေဝါကုန္ၿပီးေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ကို ”အယဥ္ကိုျဖတ္ၿပီးသူ”ဟု ဆိုအပ္၏။

အသွ်င္ဘုရား စြဲမက္မႈ ‘ရာဂ’သည္ အေႏွာင္အဖြဲ႕တည္း၊ အမ်က္ထြက္မႈ ‘ေဒါသ’သည္ အေႏွာင္အဖြဲ႕တည္း၊ ေတြေဝမႈ ‘ေမာဟ’သည္ အေႏွာင္အဖြဲ႕တည္း။ ထိုအေႏွာင္အဖြဲ႕တို႔သည္အာသေဝါကုန္ၿပီးျဖစ္ေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္အား ပယ္အပ္ကုန္ၿပီ၊ အျမစ္ရင္းကို အႂကြင္းမဲ့ ျဖတ္ၿပီးကုန္ၿပီ၊ ႏုတ္ၿပီးေသာ ထန္းပင္ရာ ကဲ့သို႔ ျပဳၿပီးကုန္ၿပီ၊ အသစ္ မျဖစ္ျခင္းကို ျပဳၿပီးကုန္ၿပီ၊ ေနာင္အခါျဖစ္ျခင္းသေဘာ မရွိကုန္။ ထို႔ေၾကာင့္ အာသေဝါကုန္ၿပီးေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ကို ”အေႏွာင္အဖြဲ႕မရွိသူ”ဟု ဆိုအပ္၏။ အသွ်င္ဘုရား ဤသို႔လွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားသည္-

”အျပစ္ကင္းေသာ အစိတ္အပိုင္းရွိေသာ ျဖဴေသာ အမိုးရွိေသာ တစ္ခုေသာ အကန္႔ရွိေသာ ရထားသည္လည္၏၊ ဆင္းရဲျခင္း ကင္းလ်က္ အယဥ္ကို ျဖတ္ၿပီး လွ်င္ အေႏွာင္အဖြဲ႕ မရွိမူ၍ လာေနသူကို႐ႈေလာ့” ဟူေသာ ယင္းစကားကို ေဟာ ေတာ္မူအပ္ပါ၏။

အသွ်င္ဘုရား ျမတ္စြာဘုရားသည္ အက်ဥ္းအားျဖင့္ ေဟာအပ္ေသာ ဤစကား၏ အနက္ကိုအက်ယ္အားျဖင့္ ဤသို႔ သိပါ၏ဟု ေလွ်ာက္၏။ သူႂကြယ္ နက္နဲေသာ ဘုရားစကားေတာ္၌ ပညာမ်က္စိကို ေဆာင္ႏိုင္ေပရကား သင့္အား အရေတာ္ေပစြတကား၊ ေကာင္းစြာ ရအပ္ေပစြတကားဟု (မိန္႔ဆို၏)။

ပၪၥမသုတ္။