သန ၄၁.၆: ဒုတိယ ကာမဘူသုတ္

၃၄၈။ အခါတစ္ပါး၌ အသွ်င္ကာမဘူသည္ မစၧိကာသ႑အရပ္ ေဝွးပင္ေတာ၌ (သီတင္းသံုး) ေန၏၊ ထိုအခါ စိတၱသူႂကြယ္သည္ အသွ်င္ကာမဘူထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ တစ္ခုေသာေနရာ၌ ထိုင္ေနၿပီးေသာ္”အသွ်င္ ဘုရား သခၤါရတို႔သည္ အဘယ္မွ်တို႔နည္း”ဟု ေလွ်ာက္၏။ သူႂကြယ္ သခၤါရတို႔သည္ကာယသခၤါရ၊ ဝစီ သခၤါရ၊ စိတၱသခၤါရဟု သံုးပါးတို႔တည္း။ ”အသွ်င္ဘုရား ေကာင္းပါၿပီ”ဟုစိတၱသူႂကြယ္သည္ အသွ်င္ ကာမဘူ၏ စကားကို အလြန္ႏွစ္သက္ဝမ္းေျမာက္၍ အသွ်င္ကာမဘူအားျပႆနာကို ထပ္မံေမးေလွ်ာက္ ျပန္၏- ”အသွ်င္ဘုရား အဘယ္သည္ ကာယသခၤါရျဖစ္သနည္း၊ အဘယ္သည္ ဝစီသခၤါရျဖစ္သနည္း၊ အဘယ္သည္ စိတၱသခၤါရျဖစ္သနည္း”။ သူႂကြယ္ထြက္သက္ဝင္သက္တို႔သည္ ကာယသခၤါရတည္း၊ ဝိတက္ ဝိစာရတို႔သည္ ဝစီသခၤါရတည္း၊ သညာေဝဒနာတို႔သည္ စိတၱသခၤါရတည္းဟု မိန္႔ဆို၏။

အသွ်င္ဘုရား ေကာင္းပါၿပီဟု စိတၱသူႂကြယ္သည္။ပ။ ျပႆနာကို ထပ္မံေမးေလွ်ာက္ျပန္၏။

”အသွ်င္ဘုရား အဘယ့္ေၾကာင့္ ထြက္သက္ဝင္သက္တို႔သည္ ကာယသခၤါရမည္ပါသနည္း၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ဝိတက္ဝိစာရတို႔သည္ ဝစီသခၤါရမည္ပါသနည္း၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ သညာေဝဒနာတို႔သည္ စိတၱသခၤါရမည္ပါသနည္း ”ဟု ေလွ်ာက္၏။ သူႂကြယ္ ထြက္သက္ဝင္သက္တို႔သည္ ကိုယ္၌ မွီကုန္၏၊ ထိုတရားတို႔သည္ကိုယ္ႏွင့္ စပ္ကုန္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ထြက္သက္ဝင္သက္တို႔သည္ ကာယသခၤါရမည္ေပ၏။ သူႂကြယ့္ေရွးဦးစြာ ၾကံစည္၍ သံုးသပ္၍ ေနာက္မွ စကားကို ႁမြက္ဆို၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဝိတက္ဝိစာရတို႔သည္ဝစီသခၤါရမည္ေပ၏။ မွတ္သားမွဳ ‘သညာ’သည္လည္းေကာင္း၊ ခံစားမွဳ ‘ေဝဒနာ’သည္လည္းေကာင္းစိတ္၌ မွီ၏။ ထိုတရား တို႔သည္ စိတ္ႏွင့္ စပ္ကုန္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သညာေဝဒနာတို႔သည္စိတၱသခၤါရမည္ေပ၏။

ေကာင္းပါၿပီ။ပ။ ”အသွ်င္ဘုရား အဘယ္သို႔လွ်င္ သညာေဝဒနာတို႔၏ ခ်ဳပ္မႈ နိေရာဓသမာပတ္သည္ျဖစ္သနည္း”ဟု ထပ္မံေလွ်ာက္ျပန္၏။ သူႂကြယ္ သညာေဝဒနာတို႔၏ ခ်ဳပ္ျခင္းသို႔ ေရာက္ေသာရဟန္းအား ”ငါသည္ သညာေဝဒနာတို႔၏ ခ်ဳပ္ျခင္းသို႔ ေရာက္အံ့ ”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”ငါသည္ သညာေဝဒနာတို႔၏ ခ်ဳပ္ျခင္းသို႔ ေရာက္၏ ”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”ငါသည္ သညာေဝဒနာတို႔၏ ခ်ဳပ္ျခင္းသို႔ေရာက္ၿပီ”ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤသို႔ စိတ္ မျဖစ္။ စင္စစ္ေသာ္ကား ထိုနိေရာဓသမာပတ္ကို ဝင္စားေသာရဟန္းအား သညာေဝဒနာတို႔ ခ်ဳပ္ရန္အလို႔ငွါ ေရွး႐ႈေဆာင္ႏိုင္ေလာက္ေသာ စိတ္ကို ေရွးမဆြကပင္ပြါးၿပီး ျဖစ္၏။

ေကာင္းပါၿပီ။ပ။ ”အသွ်င္ဘုရား သညာေဝဒနာတို႔၏ ခ်ဳပ္ျခင္းသို႔ ေရာက္ေသာ ရဟန္းအားအဘယ္တရားတို႔သည္ ေရွးဦးစြာ ခ်ဳပ္ျခင္းသို႔ ေရာက္ပါကုန္သနည္း။ ကာယသခၤါရေလာ၊ သို႔မဟုတ္ဝစီသခၤါရေလာ၊ သို႔မဟုတ္ စိတၱသခၤါရေလာ ”ဟု ျပႆနာကို ထပ္မံေမးေလွ်ာက္ျပန္၏။ သူႂကြယ္သညာ ေဝဒနာတို႔၏ ခ်ဳပ္ျခင္းသို႔ ေရာက္ေသာ ရဟန္းအား ဝစီသခၤါရသည္ ေရွးဦးစြာ ခ်ဳပ္၏၊ ထို႔ေနာက္ ကာယသခၤါရ ခ်ဳပ္၏၊ ထို႔ေနာက္ စိတၱသခၤါရ ခ်ဳပ္၏။

ေကာင္းပါၿပီ။ပ။ ”အသွ်င္ဘုရား ေသေသာ ဘဝတစ္ပါးသို႔ ေျပာင္းသြားေသာ သူ (လူေသေကာင္) ႏွင့္သညာေဝဒနာတို႔၏ ခ်ဳပ္ျခင္းသို႔ ေရာက္ေသာ (နိေရာဓသမာပတ္ဝင္စားေသာ) ရဟန္းတို႔၏ ထူးျခားျခင္းကား အဘယ္ပါနည္း”ဟု ျပႆနာကို ထပ္မံေမးေလွ်ာက္ျပန္၏။ သူႂကြယ္ ေသေသာ ဘဝတစ္ပါးသို႔ေျပာင္းသြားေသာ သူ (လူေသေကာင္) အား ကာယသခၤါရ၊ ဝစီသခၤါရ၊ စိတၱသခၤါရ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း၏၊ အသက္သည္ ကုန္၏၊ အေငြ႕ (ကမၼဇေတေဇာ)သည္ ၿငိမ္း၏၊ ဣေၿႏၵတို႔သည္ ပ်က္စီးကုန္၏။ သူႂကြယ္ သညာေဝဒနာတို႔၏ ခ်ဳပ္ျခင္းသို႔ ေရာက္ေသာ (နိေရာဓသမာပတ္ဝင္စားေသာ) ရဟန္းအားမူ ကာယသခၤါရ၊ ဝစီသခၤါရ၊ စိတၱသခၤါရ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း၏၊ အသက္သည္ မကုန္၊ အေငြ႕သည္ မၿငိမ္း၊ ဣေၿႏၵတို႔သည္ အလြန္ၾကည္လင္ကုန္၏။ သူႂကြယ္ ေသေသာ ဘဝတစ္ပါးသို႔ ေျပာင္းသြားေသာ သူ (လူေသေကာင္) ႏွင့္ သညာေဝဒနာတို႔၏ ခ်ဳပ္ျခင္းသို႔ ေရာက္ေသာ (နိေရာဓသမာပတ္ဝင္စားေသာ) ရဟန္းတို႔၏ ထူးျခားျခင္းကား ဤသည္ပင္တည္း။

ေကာင္းပါၿပီ။ပ။ ”အသွ်င္ဘုရား အဘယ္သို႔လွ်င္ သညာေဝဒနာတို႔၏ ခ်ဳပ္မႈ နိေရာဓသမာပတ္မွထပါသနည္း”ဟု ျပႆနာကို ထပ္မံေမးေလွ်ာက္ျပန္၏။ သူႂကြယ္ သညာေဝဒနာတို႔၏ ခ်ဳပ္မႈ နိေရာဓသမာပတ္မွ ထေသာ ရဟန္းအား ”ငါသည္ သညာေဝဒနာတို႔၏ ခ်ဳပ္မွဳ နိေရာဓသမာပတ္မွ ထအံ့”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”ငါသည္ သညာေဝဒနာတို႔၏ ခ်ဳပ္မွဳ နိေရာဓသမာပတ္မွ ထ၏”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”ငါသည္ သညာေဝဒနာတို႔၏ ခ်ဳပ္မွဳ နိေရာဓသမာပတ္မွ ထၿပီ”ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤသို႔ စိတ္မျဖစ္။ စင္စစ္ေသာ္ကား ထိုနိေရာဓသမာပတ္မွ ထေသာ ရဟန္းအား သညာေဝဒနာတို႔ ခ်ဳပ္ရာ နိေရာဓသမာပတ္မွထရန္အလို႔ငွါ ေရွး႐ႈ ေဆာင္ႏိုင္ေလာက္ေသာ စိတ္ကို ေရွးမဆြကပင္ ပြါးၿပီး ျဖစ္၏။

ေကာင္းပါၿပီ။ပ။ ”အသွ်င္ဘုရား သညာေဝဒနာတို႔၏ ခ်ဳပ္မႈ နိေရာဓသမာပတ္မွ ထေသာရဟန္း အားအဘယ္တရားတို႔သည္ ေရွးဦးစြာ ျဖစ္ပါသနည္း။ ကာယသခၤါရသည္ပင္ ေရွးဦးစြာ ျဖစ္ပါသေလာ၊ ဝစီသခၤါရသည္ပင္ ေရွးဦးစြာ ျဖစ္ပါသေလာ၊ စိတၱသခၤါရသည္ပင္ ေရွးဦးစြာ ျဖစ္ပါသေလာ ”ဟု ျပႆနာကို ထပ္မံေမးေလွ်ာက္ျပန္၏၊ သူႂကြယ္ သညာေဝဒနာတို႔၏ ခ်ဳပ္မႈ နိေရာဓသမာပတ္မွ ထေသာ ရဟန္းအား စိတၱသခၤါရသည္ ေရွးဦးစြာ ျဖစ္၏၊ ထို႔ေနာက္ ကာယသခၤါရသည္ ျဖစ္၏၊ ထို႔ေနာက့္ဝစီသခၤါရသည္ ျဖစ္၏။

ေကာင္းပါၿပီ။ပ။ ”အသွ်င္ဘုရား သညာေဝဒနာတို႔၏ ခ်ဳပ္မႈ နိေရာဓသမာပတ္မွ ထေသာ ရဟန္းကိုအဘယ္မွ်ေသာ ေတြ႕ထိမွဳ ‘ဖႆ’ တို႔သည္ ေတြ႕ထိပါကုန္သနည္း”ဟု ျပႆနာကို ထပ္မံေမးေလွ်ာက္ျပန္၏။ သူႂကြယ္ သညာေဝဒနာတို႔၏ ခ်ဳပ္မႈ နိေရာဓသမာပတ္မွ ထေသာ ရဟန္းကို သုညတဖႆ၊ အနိမိတၱဖႆ၊ အပၸဏိဟိတဖႆဟူ၍ သံုးပါးကုန္ေသာ ေတြ႕ထိျခင္း ‘ဖႆ’ တို႔သည္ ေတြ႕ထိကုန္၏။

ေကာင္းပါၿပီ။ပ။ ”အသွ်င္ဘုရား သညာေဝဒနာတို႔၏ ခ်ဳပ္မွဳ နိေရာဓသမာပတ္မွ ထေသာ ရဟန္း၏စိတ္သည္ အဘယ္သို႔ ၫြတ္ပါသနည္း၊ အဘယ္သို႔ ကိုင္းပါသနည္း၊ အဘယ္သို႔ ရွိဳင္းပါသနည္း”ဟုျပႆနာကို ထပ္မံေမးေလွ်ာက္ျပန္၏။ သူႂကြယ္ သညာေဝဒနာတို႔၏ ခ်ဳပ္မွဳ နိေရာဓသမာပတ္မွ ထေသာရဟန္း၏ စိတ္သည္ ဆိတ္ၿငိမ္ရာ (နိဗၺာန္) သို႔ ၫြတ္၏၊ ဆိတ္ၿငိမ္ရာ (နိဗၺာန္) သို႔ ကိုင္း၏၊ ဆိတ္ၿငိမ္ရာ (နိဗၺာန္) သို႔ ရွိဳင္း၏ဟု (မိန္႔ဆို၏)။

အသွ်င္ဘုရား ေကာင္းပါၿပီဟု စိတၱသူႂကြယ္သည္ အသွ်င္ကာမဘူ၏ စကားကို အလြန္ႏွစ္သက္ဝမ္းေျမာက္လ်က္ အသွ်င္ကာမဘူအား ျပႆနာကို ထပ္မံေမးေလွ်ာက္၏။ အသွ်င္ဘုရား သညာေဝဒနာတို႔၏ ခ်ဳပ္ရာ နိေရာဓသမာပတ္အား အဘယ္မွ်ေသာ တရားတို႔သည္ မ်ားစြာ ေက်းဇူးျပဳကုန္သနည္း။ သူႂကြယ္ အမွန္အားျဖင့္ ေရွးဦးစြာ ေမးသင့္ေသာ စကားကို ယခုမွ ေမးဘိ၏၊ သို႔ေသာ္လည္း သင့္အားငါသည္ ေျဖဆိုအံ့။ သူႂကြယ္ သညာေဝဒနာတို႔၏ ခ်ဳပ္မွဳ နိေရာဓသမာပတ္အား သမထဝိပႆနာဟု ဆိုအပ္ေသာ တရားႏွစ္ပါးတို႔သည္ မ်ားစြာ ေက်းဇူးျပဳကုန္၏ဟု (မိန္႔ဆို၏)။

ဆ႒သုတ္။