သန ၄၄.၁၁: သဘိယကစၥာနသုတ္

၄၂ဝ။ အခါတစ္ပါး၌ အသွ်င္သဘိယကစၥာနသည္ ဉာတိကရြာ အုတ္ေက်ာင္း၌ (သီတင္းသံုး) ေနေလ၏၊ ထိုအခါ ဝစၧေဂါတၱပရိဗိုဇ္သည္ အသွ်င္သဘိယကစၥာနထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ အသွ်င္သဘိယကစၥာနႏွင့္အတူ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ႏႈတ္ဆက္စကား ေျပာဆိုၿပီး၍ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနလ်က္ အသွ်င္သဘိယကစၥာနအား- အသွ်င္ကစၥာန ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သေလာ”ဟု ေျပာဆို၏၊ ဝစၧ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏”ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရားေဟာေတာ္မမူ။ အသွ်င္ကစၥာန ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္သေလာ”ဟု ေျပာဆို၏၊ ဝစၧ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္”ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူ။ အသွ်င္ကစၥာန ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္သေလာ”၊ အသွ်င္ဝစၧ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္”ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူ။ အသွ်င္ကစၥာန ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္သေလာ”၊ ဝစၧ ” သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္”ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရားေဟာေတာ္မမူ။

”အသွ်င္ကစၥာန သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သေလာ”ဟု ဤသို႔ ေမးလွ်င္ ”ဝစၧသတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏”ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူဟု့ဆို၏။ ”အသွ်င္ကစၥာန သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္သေလာ”ဟု ဤသို႔ေမးလွ်င္ ဝစၧ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္”ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူဟုဆို၏။ ”အသွ်င္ကစၥာန သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္သေလာ”ဟု ဤသို႔ ေမးလွ်င္ ဝစၧ ” သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္”ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူဟု ဆို၏။ ”အသွ်င္ကစၥာန သတၱဝါသည္ ေသသည္မွေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္သေလာ”ဟု ဤသို႔ ေမးလွ်င္ ဝစၧ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္”ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူဟု ဆို၏။ အသွ်င္ကစၥာန ဤစကားကို ရဟန္းေဂါတမမေဟာျခင္း၏ အေၾကာင္းအေထာက္အပံ့ကား အဘယ္ပါနည္းဟု ေမးေလွ်ာက္၏။ ဝစၧ”႐ုပ္ရွိ၏ဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႐ုပ္ မရွိဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သညာရွိ၏ဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သညာ မရွိဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သညာရွိသည္လည္း မဟုတ္ မရွိသည္လည္းမဟုတ္”ဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း ပညတ္လွ်င္ ပညတ္ႏိုင္ရာ ေသာ အေၾကာင္းအေထာက္အပံ့သည္လံုးဝဥႆံု အႂကြင္းမဲ့ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းခဲ့ပါလွ်င္ အဘယ္အေၾကာင္းျဖင့္ ထိုသတၱဝါကို ပညတ္လိုေသာ္”႐ုပ္ရွိ၏ဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႐ုပ္မရွိဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သညာရွိ၏ဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သညာမရွိဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သညာရွိသည္လည္း မဟုတ္ မရွိသည္လည္းမဟုတ္”ဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း ပညတ္ရာသေလာဟု မိန္႔ဆို၏။ အသွ်င္ကစၥာန ရဟန္းျပဳသည္မွာ အဘယ္မွ် ၾကာၿပီနည္း။ ငါ့သွ်င္ မၾကာေသး၊ သံုးႏွစ္မွ်သာ ရွိေသး၏။ ငါ့သွ်င္ ဤမွ်ေလာက္ေသာ အခ်ိန္ကေလးျဖင့္ ဤမွ်ေသာ ဤတရားစကားသည္ မ်ားျပားသည္သာ ျဖစ္ရာ၏၊ ဤထက္ အလြန္ရွိေသာ တရားစကား၌ အဘယ္ဆိုဖြယ္ရာ ရွိအံ့နည္းဟု (ေလွ်ာက္၏)။

ဧကာဒသမသုတ္။

အဗ်ာကတသံယုတ္ ၿပီး၏။

သဠာယတနဝဂၢသံယုတ္ ၿပီး၏။