သန ၄၄.၁: ေခမာသုတ္

၄၁ဝ။ အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သာဝတၳိျပည္ အနာထပိဏ္သူေဌး၏ အရံျဖစ္ေသာ ေဇတဝန္ေက်ာင္း၌ (သီတင္းသံုး) ေနေတာ္မူ၏၊ ထိုအခါ ေခမာမည္ေသာ ရဟန္းမသည္ ေကာသလတိုင္းတို႔၌ ေဒသစာရီ လွည့္လည္သည္ရွိေသာ္ သာဝတၳိျပည္ႏွင့္ သာေကတၿမိဳ႕အၾကား ေတာရဏအရပ္၌ ေန၏။ ထိုအခါ ပေသနဒီေကာသလမင္းသည္ သာေကတၿမိဳ႕မွ သာဝတၳိျပည္သို႔ အသြား သာေကတၿမိဳ႕ႏွင့္ သာဝတၳိျပည္အၾကား ေတာရဏအရပ္၌ တစ္ညဥ့္မွ် ေန၏၊ ထိုအခါ ပေသနဒီေကာသလမင္းသည္ မင္းခ်င္းတစ္ေယာက္ကို ”အခ်င္း ေယာက်္ား လာေလာ့၊ သင္သည္ ေတာရဏအရပ္၌ ယေန႔ ငါ ဆည္းကပ္သင့္ေသာသေဘာရွိေသာ သမဏကိုျဖစ္ေစ၊ ျဗာဟၼဏကိုျဖစ္ေစ သိေအာင္ စံုစမ္းေလာ့”ဟု မိန္႔ဆို၏။

ထိုေယာက်္ားသည္ ”မင္းျမတ္ ေကာင္းပါၿပီ”ဟု ပေသနဒီေကာသလမင္းအား ဝန္ခံ၍ ေတာရဏအရပ္အားလံုးသို႔ လွည့္လည္ေသာ္လည္း ပေသနဒီေကာသလမင္း ဆည္းကပ္သင့္ေသာ သေဘာရွိေသာ သမဏကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ျဗာဟၼဏကိုေသာ္လည္းေကာင္း မေတြ႕မျမင္ရ။ ထိုေယာက်္ားသည္ ေခမာမည္ေသာ ရဟန္းမကို ေတာရဏအရပ္၌ ေနသည္ကို ျမင္၍ ပေသနဒီေကာသလမင္းထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္-”မင္းျမတ္ ေတာရဏအရပ္၌ မင္းျမတ္ ဆည္းကပ္သင့္ေသာ သေဘာရွိေသာ သမဏသည္လည္းေကာင္း၊ ျဗာဟၼဏသည္လည္းေကာင္း မရွိပါ။ သို႔ရာတြင္ ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္ေသာ (အလံုးစံုေသာ တရားတို႔ကို) ကိုယ္တိုင္မွန္စြာ သိျမင္ေသာ ထိုျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္ ေခမာမည္ေသာ ရဟန္းမသည္ ရွိပါ၏၊ ‘ပညာရွိ၏၊ လိမၼာ၏၊ အၾကားအျမင္ မ်ား၏၊ ဆန္းၾကယ္ေသာ စကားရွိ၏၊ ေကာင္းေသာထိုးထြင္းဉာဏ္ရွိ၏’ဟု ဤသို႔ ထိုအရွင္မ၏ ေကာင္းေသာ ေက်ာ္ေစာသံသည္ ပ်ံ႕ႏွံ႕၍ တက္ပါ၏၊ မင္းျမတ္သည္ ထိုအရွင္မကို ဆည္းကပ္ေတာ္မူပါေလာ့”ဟု ေလွ်ာက္၏။

ထိုအခါ ပေသနဒီေကာသလမင္းသည္ ရဟန္းမ ေခမာထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ ရွိခိုးလ်က္ တစ္ခုေသာေနရာ၌ ထိုင္ေနၿပီးေသာ္ ”အရွင္မ သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္ပါသေလာ”ဟု ေလွ်ာက္၏၊ မင္းျမတ္ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏ ”ဟူေသာ ဤစကားကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူ။ အရွင္မ သို႔ျဖစ္လွ်င္ သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္ပါသေလာ၊ မင္းျမတ္ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္”ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူ။ အရွင္မသတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္း ျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္ပါသေလာ၊ မင္းျမတ္ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္း ျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္”ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူ။ အရွင္မ သို႔ျဖစ္လွ်င္ သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ပါသေလာ၊ မင္းျမတ္ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္းမဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္”ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူဟု ဆို၏။

အရွင္မ သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္ပါသေလာဟု ဤသို႔ ေမးလွ်င္ မင္းျမတ္ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏”ဟူေသာ ဤစကားကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူဟု ဆို၏။

အရွင္မ သို႔ျဖစ္လွ်င္ သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္ပါသေလာဟု ဤသို႔ ေမးလွ်င္ မင္းျမတ္”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္”ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူဟုဆို၏။ အရွင္မ သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္ပါသေလာဟု ဤသို႔ေမးလွ်င္ မင္းျမတ္ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္”ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူဟု ဆို၏။ အရွင္မ သို႔ျဖစ္လွ်င္ သတၱဝါသည္ ေသသည္မွေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ပါသေလာဟု ဤသို႔ ေမးလွ်င္ မင္းျမတ္”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္”ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူဟု ဆို၏။ အရွင္မ ဤစကားကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူျခင္း၏ အေၾကာင္းအေထာက္အပံ့ကား အဘယ္ပါနည္းဟု (ေလွ်ာက္၏)။

မင္းျမတ္ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ဤအရာ၌ သင့္ကိုသာ ျပန္၍ ေမးဦးအံ့၊ သင္ ႏွစ္သက္သည့္အတိုင္း ေျဖပါေလာ့။ မင္းျမတ္ ထိုအရာကို အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္သနည္း၊ ဂဂၤါျမစ္၌ ”သဲမ်ား ဤမွ်ေလာက္ ရွိ၏ ”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”သဲရာေပါင္း ဤမွ်ေလာက္ ရွိ၏”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”သဲေထာင္ေပါင္း ဤမွ်ေလာက္ရွိ၏”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”သဲသိန္းေပါင္း ဤမွ်ေလာက္ ရွိ၏ ”ဟူ၍လည္းေကာင္း သဲမ်ားကို ေရတြက္ျခင္းငွါ စြမ္းႏိုင္ေသာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ေသာ ဂဏန္းသမားသည္လည္းေကာင္း၊ လက္ခ်ဳိးေရသမားသည္လည္းေကာင္း၊ အေပါင္းလိုက္ေရသမားသည္လည္းေကာင္း သင့္မွာ ရွိသေလာ။ အရွင္မ မရွိပါ။ မဟာသမုဒၵရာ၌ ”ေရတို႔သည္ ဤမွ်ေလာက္ ကြန္းစားပမာဏရွိ၏ ”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”ေရတို႔သည္ ဤမွ်ေလာက္ ကြန္းစားအရာပမာဏရွိ၏ ” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”ေရတို႔သည္ ဤမွ်ေလာက္ ကြန္းစားအေထာင္ပမာဏရွိ၏ ”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”ေရတို႔သည္ ဤမွ်ေလာက္ ကြန္းစားအသိန္းပမာဏရွိ၏”ဟူ၍လည္း့ေကာင္း ေရ၏ ပမာဏကို ေရတြက္ျခင္းငွါ စြမ္းႏိုင္ေသာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ေသာ ဂဏန္းသမားသည္လည္းေကာင္း၊ လက္ခ်ဳိးေရသမားသည္လည္းေကာင္း၊ အေပါင္းလိုက္ေရသမားသည္လည္းေကာင္း သင့္မွာရွိသေလာ။ အရွင္မ မရွိပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္းဆိုလွ်င္ မဟာသမုဒၵရာသည္ နက္လွပါ၏၊ မႏႈိင္းရွည့္ႏိုင္ပါ၊ သက္ဝင္ရန္ ခဲယဥ္းပါ၏။

မင္းျမတ္ ဤအတူပင္လွ်င္ သတၱဝါဟု ပညတ္လွ်င္ ပညတ္ႏိုင္ရာေသာ ႐ုပ္ကို ျမတ္စြာဘုရားသည္ပယ္ၿပီးၿပီ၊ အျမစ္ရင္းကို အႂကြင္းမဲ့ ျဖတ္ၿပီးၿပီ၊ ႏုတ္ၿပီးေသာ ထန္းပင္ရာကဲ႕သို႔ ျပဳၿပီးၿပီ၊ ေနာက္ထပ္မျဖစ္ေအာင္ ျပဳၿပီးၿပီ၊ ေနာင္တစ္ဖန္ ျဖစ္ျခင္းသေဘာ မရွိ။ မင္းျမတ္ ႐ုပ္ဟူေသာ ေခၚေဝၚျခင္းမွ လြတ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မဟာသမုဒၵရာကဲ့သို႔ နက္၏၊ မႏႈိင္းရွည့္ႏိုင္၊ သက္ဝင္ရန္ ခဲယဥ္း၏။

ထိုေၾကာင့္ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏”ဟူေသာ စကားသို႔လည္း မေရာက္၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္ ”ဟူေသာ စကားသို႔လည္း မေရာက္၊ သတၱဝါသည္ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္ ”ဟူေသာ စကားသို႔လည္း မေရာက္၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ ”ဟူေသာ ဤစကားသို႔လည္း မေရာက္။

သတၱဝါဟု ပညတ္လွ်င္ ပညတ္ႏိုင္ရာေသာ ေဝဒနာကို ျမတ္စြာဘုရားသည္ ပယ္ၿပီးၿပီ၊ အျမစ္ရင္းကိုအႂကြင္းမဲ့ ျဖတ္ၿပီးၿပီ၊ ႏုတ္ၿပီးေသာ ထန္းပင္ရာကဲ့သို႔ ျပဳၿပီးၿပီ၊ ေနာက္ထပ္ မျဖစ္ေအာင္ ျပဳၿပီးၿပီ၊ ေနာင္တစ္ဖန္ ျဖစ္ျခင္းသေဘာ မရွိ။ မင္းျမတ္ ေဝဒနာဟူေသာ ေခၚေဝၚျခင္းမွ လြတ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မဟာသမုဒၵရာကဲ့သို႔ နက္၏၊ မႏႈိင္းရွည့္ႏိုင္၊ သက္ဝင္ရန္ ခဲယဥ္း၏။ ထိုေၾကာင့္ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏”ဟူေသာ စကားသို႔လည္း မေရာက္၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွေနာက္၌ မျဖစ္”ဟူေသာ စကားသို႔လည္း မေရာက္၊ သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္မျဖစ္လည္း မျဖစ္”ဟူေသာ စကားသို႔လည္း မေရာက္၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္”ဟူေသာ စကားသို႔လည္း မေရာက္။

သတၱဝါဟု ပညတ္လွ်င္ ပညတ္ႏိုင္ရာေသာ သညာ။ပ။ သတၱဝါဟု ပညတ္လွ်င္ ပညတ္ႏိုင္ရာေသာသခၤါရတို႔ကို ျမတ္စြာဘုရားသည္ ပယ္ၿပီးၿပီ၊ အျမစ္ရင္းကို အႂကြင္းမဲ့ ျဖတ္ၿပီးၿပီ၊ ႏုတ္ၿပီးေသာထန္းပင္ရာကဲ့သို႔ ျပဳၿပီးၿပီ၊ ေနာက္ထပ္ မျဖစ္ေအာင္ ျပဳၿပီးၿပီ၊ ေနာင္တစ္ဖန္ ျဖစ္ျခင္းသေဘာ မရွိ။ မင္းျမတ္ သခၤါရဟူေသာ ေခၚေဝၚျခင္းမွ လြတ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မဟာသမုဒၵရာကဲ့သို႔နက္၏၊ မႏႈိင္းရွည့္ႏိုင္၊ သက္ဝင္ရန္ ခဲယဥ္း၏။ ထိုေၾကာင့္ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏”ဟူေသာ စကားသို႔လည္း မေရာက္၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္”ဟူေသာ စကားသို႔လည္း မေရာက္၊ သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္”ဟူေသာ စကားသို႔လည္း မေရာက္၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္းမဟုတ္”ဟူေသာ ဤစကားသို႔လည္း မေရာက္။

သတၱဝါဟု ပညတ္လွ်င္ ပညတ္ႏိုင္ရာေသာ ဝိညာဏ္ကို ျမတ္စြာဘုရားသည္ ပယ္ၿပီးၿပီ၊ အျမစ္ရင္းကိုအႂကြင္းမဲ့ ျဖတ္ၿပီးၿပီ၊ ႏုတ္ၿပီးေသာ ထန္းပင္ရာကဲ့သို႔ ျပဳၿပီးၿပီ၊ ေနာက္ထပ္ မျဖစ္ေအာင္ ျပဳၿပီးၿပီ၊ ေနာင္တစ္ဖန္ ျဖစ္ျခင္းသေဘာ မရွိ။ မင္းျမတ္ ဝိညာဏ္ဟူေသာ ေခၚေဝၚျခင္းမွ လြတ္ေတာ္မူေသာျမတ္စြာ ဘုရားသည္ မဟာသမုဒၵရာကဲ့သို႔ နက္၏၊ မႏႈိင္းရွည့္ႏိုင္၊ သက္ဝင္ရန္ ခဲယဥ္း၏။ ထိုေၾကာင့္”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏” ဟူေသာ စကားသို႔လည္း မေရာက္၊ ”သတၱဝါသည္ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္”ဟူေသာ စကားသို႔လည္း မေရာက္၊ သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္”ဟူေသာ စကားသို႔လည္း မေရာက္၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ ”ဟူေသာ ဤစကားသို႔လည္း မေရာက္ဟု့မိန္႔၏။ ထို႔ေနာက္ ပေသနဒီေကာသလမင္းသည္ ရဟန္းမ ေခမာ၏ စကားကို ႏွစ္သက္ဝမ္းေျမာက္၍ ေနရာမွ ထကာ ရွိခိုး ၿပီးလွ်င္ အ႐ိုအေသျပဳကာ ဖဲသြားေလ၏။

ထို႔ေနာက္ ပေသနဒီေကာသလမင္းသည္ အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ ရွိခိုး၍ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနကာ ”အသွ်င္ဘုရား သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္ပါသေလာ”ဟုေလွ်ာက္၏၊ မင္းျမတ္ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏”ဟူေသာ ဤစကားကို ငါ မေဟာ။ အသွ်င္ဘုရား သို႔ျဖစ္လွ်င္ သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္သေလာ၊ မင္းျမတ္ ”သတၱဝါသည္ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္ ”ဟူေသာ စကားကိုလည္း ငါ မေဟာ။ အသွ်င္ဘုရား သတၱဝါသည္ေသသည္ မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္ပါသေလာ၊ မင္းျမတ္ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္ ”ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ငါ မေဟာ။ အသွ်င္ဘုရားသို႔ျဖစ္လွ်င္ သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္းမဟုတ္ပါသေလာ၊ မင္းျမတ္ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္”ဟူေသာ ဤ စကားကိုလည္း ငါ မေဟာ။ အသွ်င္ဘုရား သတၱဝါသည္ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သေလာဟု ဤသို႔ ေမးလွ်င္ မင္းျမတ္ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏”ဟူေသာ ဤစကားကို ငါ မေဟာဟု ဆို၏။ အသွ်င္ဘုရား သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္သေလာဟု ဤသို႔ ေမးလွ်င္ မင္းျမတ္ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္ ”ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ငါ မေဟာဟု ဆို၏။ အသွ်င္ ဘုရား ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္သေလာဟု ဤသို႔ ေမးလွ်င္ မင္းျမတ္ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္ ”ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ငါ မေဟာဟု ဆို၏။

အသွ်င္ဘုရား သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္းမဟုတ္သေလာဟု ဤသို႔ ေမးလွ်င္ မင္းျမတ္ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္းမဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္” ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ငါ မေဟာဟု ဆို၏။ အသွ်င္ ဘုရား ဤစကားကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူျခင္း၏ အေၾကာင္းအေထာက္အပံ့ကား အဘယ္ပါနည္းဟု (ေလွ်ာက္၏)။

မင္းျမတ္ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ဤအရာ၌ သင့္ကိုပင္ တစ္ဖန္ ျပန္၍ ေမးဦးအံ့၊ သင္ ႏွစ္သက္သည့္အတိုင္းေျဖေလာ့။ မင္းျမတ္ ထိုအရာကို အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္သနည္း၊ ဂဂၤါျမစ္၌ ”သဲမ်ား ဤမွ်ေလာက္ ရွိ၏”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”သဲရာေပါင္း ဤမွ်ေလာက္ ရွိ၏”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”သဲေထာင္ေပါင္း ဤမွ်ေလာက္ရွိ၏”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”သဲသိန္းေပါင္း ဤမွ်ေလာက္ ရွိ၏”ဟူ၍လည္းေကာင္း သဲမ်ားကိုေရတြက္ျခင္းငွါ စြမ္းႏိုင္ေသာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ေသာ ဂဏန္းသမားသည္လည္းေကာင္း၊ လက္ခ်ဳိးေရသမားသည္လည္း ေကာင္း၊ အေပါင္းလိုက္ေရသမားသည္လည္းေကာင္း သင့္အား ရွိသေလာ။ အသွ်င္ဘုရား မရွိပါ။ မဟာ သမုဒၵရာ၌ ”ေရတို႔သည္ ဤမွ်ေလာက္ကြန္းစားပမာဏရွိ၏ ”ဟူ၍လည္းေကာင္း။ပ။ ”ေရတို႔သည္ ဤမွ် ေလာက္ကြန္းစားအသိန္းပမာဏရွိ၏” ဟူ၍လည္းေကာင္း ေရ၏ ပမာဏကို ေရတြက္ျခင္းငွါ စြမ္းႏိုင္ေသာတစ္ဦးတစ္ေယာက္ေသာ ဂဏန္းသမားသည္လည္းေကာင္း၊ လက္ခ်ဳိးေရသမားသည္လည္းေကာင္း၊ အေပါင္းလိုက္ေရသမားသည္လည္းေကာင္း သင့္အား ရွိသေလာ။ အသွ်င္ဘုရား မရွိပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ပါနည္းဆိုလွ်င္ မဟာသမုဒၵရာသည္ နက္လွပါ၏၊ မႏႈိင္းရွည့္ႏိုင္ပါ၊ သက္ဝင္ရန္ ခဲယဥ္းပါ၏။

မင္းျမတ္ ဤအတူပင္လွ်င္ သတၱဝါဟု ပညတ္လွ်င္ ပညတ္ႏိုင္ရာေသာ ႐ုပ္ကို ျမတ္စြာဘုရားသည္ပယ္ၿပီးၿပီ၊ အျမစ္ရင္းကို အႂကြင္းမဲ့ ျဖတ္ၿပီးၿပီ၊ ႏုတ္ၿပီးေသာ ထန္းပင္ရာကဲ႕သို႔ ျပဳၿပီးၿပီ၊ ေနာက္ထပ္မျဖစ္ေအာင္ ျပဳၿပီးၿပီ၊ ေနာင္တစ္ဖန္ ျဖစ္ျခင္းသေဘာ မရွိ။ မင္းျမတ္ ႐ုပ္ဟု ေခၚေဝၚျခင္းမွ လြတ္ေတာ္မူ့ေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မဟာသမုဒၵရာကဲ့သို႔ နက္၏။ မႏႈိင္းရွည့္ႏိုင္၊ သက္ဝင္ရန္ ခဲယဥ္း၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏”ဟူေသာ စကားသို႔ မေရာက္။ပ။ ”သတၱဝါသည္ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္”ဟူေသာ စကားသို႔လည္း မေရာက္။

ေဝဒနာကို။ သညာကို။ သခၤါရတို႔ကို။ပ။ သတၱဝါဟု ပညတ္လွ်င္ ပညတ္ႏိုင္ရာေသာ ဝိညာဏ္ကိုျမတ္စြာဘုရားသည္ ပယ္ၿပီးၿပီ၊ အျမစ္ရင္းကို အႂကြင္းမဲ့ ျဖတ္ၿပီးၿပီ၊ ႏုတ္ၿပီးေသာ ထန္းပင္ရာကဲ့သို႔ ျပဳၿပီးၿပီ၊ ေနာက္ထပ္ မျဖစ္ေအာင္ ျပဳၿပီးၿပီ၊ ေနာင္တစ္ဖန္ ျဖစ္ျခင္းသေဘာ မရွိ။ မင္းျမတ္ ဝိညာဏ္ဟုေခၚေဝၚျခင္းမွ လြတ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မဟာသမုဒၵရာကဲ့သို႔ နက္၏၊ မႏႈိင္းရွည့္ႏိုင္၊ သက္ဝင္ရန္ ခဲယဥ္း၏။ ထိုေၾကာင့္ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏ ”ဟူေသာ စကားသို႔လည္းမေရာက္၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္”ဟူေသာ စကားသို႔လည္း မေရာက္၊ သတၱဝါသည္ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္”ဟူေသာ စကားသို႔လည္း မေရာက္၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္”ဟူေသာ စကားသို႔လည္းမေရာက္ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။

အသွ်င္ဘုရား အံ့ဖြယ္ရွိပါေပ၏၊ အသွ်င္ဘုရား မျဖစ္ဖူးျမဲ ျဖစ္ပါေပ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ တပည့္မ၏တရားေဟာရာ၌ အနက္အနက္ခ်င္း သဒၵါသဒၵါခ်င္း တစ္ထပ္တည္း က်လွပါ၏၊ ညီၫြတ္လွပါ၏၊ မဆန္႔က်င္ပါ။ အသွ်င္ဘုရား အခါတစ္ပါး၌ အကြၽႏု္ပ္သည္ ရဟန္းမိန္းမ ေခမာထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ ဤအေၾကာင္းကို ေမးဖူးပါသည္၊ ထိုအရွင္မသည္လည္း ဤပုဒ္တို႔ျဖင့္ ဤသဒၵါတို႔ျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရား ေျဖၾကားသကဲ့သို႔ ေျဖၾကားပါ၏။ အသွ်င္ဘုရား အံၾသဖြယ္ရွိပါေပ၏၊ အသွ်င္ဘုရား မျဖစ္ဖူးျမဲ ျဖစ္ပါေပ၏။

ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ တပည့္မ၏ တရားေဟာရာ၌ အနက္အနက္ခ်င္း သဒၵါသဒၵါခ်င္း တစ္ထပ္တည္း က်လွပါ၏၊ ညီၫြတ္လွပါ၏၊ မဆန္႔က်င္ပါ။ ျမတ္စြာဘုရား ယခု အကြၽႏု္ပ္တို႔ သြားပါဦးအံ့၊ အကြၽႏု္ပ္တို႔သည္ကိစၥမ်ားပါကုန္၏၊ ျပဳဖြယ္မ်ားပါကုန္၏ဟု ေလွ်ာက္၏၊ မင္းျမတ္ ယခု သြားျခင္း၏ အခါကို သင္သိ၏ (သြားရန္မွာ သင္မင္းႀကီး၏ အလိုအတိုင္းပင္ ျဖစ္၏)ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ထို႔ေနာက္ ပေသနဒီေကာသလမင္းသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ စကားကို အလြန္ႏွစ္သက္ဝမ္းေျမာက္၍ ေနရာမွ ထၿပီးလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားကိုရွိခိုး၍ အ႐ိုအေသျပဳကာ ဖဲသြားေလ၏။

ပဌမသုတ္။