သန ၄၄.၃: ပဌမ သာရိပုတၱေကာ႒ိကသုတ္

၄၁၂။ အခါတစ္ပါး၌ အသွ်င္သာရိပုၾတာႏွင့္ အသွ်င္မဟာေကာ႒ိကတို႔သည္ ဗာရာဏသီျပည္ ဣသိပတန မိဂဒါဝုန္ေတာ၌ (သီတင္းသံုး) ေနေတာ္မူကုန္၏၊ ထိုအခါ အသွ်င္မဟာေကာ႒ိကသည္ ညခ်မ္းအခါတစ္ပါးတည္း ကိန္းေအာင္းရာမွ ထ၍ အသွ်င္သာရိပုၾတာထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ အသွ်င္သာရိပုၾတာႏွင့္အတူ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ႏႈတ္ဆက္ေျပာဆိုၿပီး၍ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနလ်က္ အသွ်င္သာရိပုၾတာအား-ငါ့သွ်င္သာရိပုၾတာ သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သေလာဟု ဆို၏၊ ငါ့သွ်င္”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏”ဟူေသာ ဤစကားကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူ။ ငါ့သွ်င္”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္သေလာ၊ ငါ့သွ်င္ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္”ဟူေသာ ဤ စကားကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူ။ ငါ့သွ်င္ သတၱဝါသည္ ေသသည္မွေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္သေလာ၊ ငါ့သွ်င္ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္”ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူ။ ငါ့သွ်င္သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္သေလာ၊ ငါ့သွ်င္”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ ”ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူ။

”ငါ့သွ်င္ သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သေလာ”ဟု ဤသို႔ ေမးလွ်င္ ”ငါ့သွ်င္ ‘သတၱဝါသည္ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏ ‘ ဟူေသာ ဤစကားကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူ”ဟု ဆို၏။ပ။ ”ငါ့သွ်င္သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္သေလာ”ဟု ဤသို႔ ေမးလွ်င္ ”ငါ့သွ်င္ ‘သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္’ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူ”ဟု ဆို၏။ ငါ့သွ်င္ ဤစကားကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူျခင္း၏ အေၾကာင္းအေထာက္အပံ့ကား အဘယ္ပါနည္း။

ငါ့သွ်င္ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏”ဟူေသာ ဤစကားသည္ ႐ုပ္မွ်သာတည္း၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္”ဟူေသာ ဤစကားသည္ ႐ုပ္မွ်သာတည္း၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္”ဟူေသာ ဤစကားသည္ ႐ုပ္မွ်သာတည္း၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္”ဟူေသာ ဤစကားသည္႐ုပ္မွ်သာတည္း။ ငါ့သွ်င္ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏”ဟူေသာ ဤစကားသည္ ေဝဒနာမွ်သာတည္း၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္ ”ဟူေသာ ဤစကားသည္ ေဝဒနာမွ်သာတည္း၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္”ဟူေသာ ဤစကားသည္ ေဝဒနာမွ်သာတည္း။ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္”ဟူ့ေသာ ဤစကားသည္ ေဝဒနာမွ်သာတည္း။ ငါ့သွ်င္ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏ ”ဟူေသာ ဤစကားသည္ သညာမွ်သာတည္း၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္”ဟူေသာ ဤစကားသည္သညာမွ်သာတည္း၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္”ဟူေသာ ဤစကားသည္ သညာမွ်သာတည္း၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္”ဟူေသာ ဤစကားသည္ သညာမွ်သာတည္း။ ငါ့သွ်င္ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွေနာက္၌ ျဖစ္၏ ”ဟူေသာ ဤစကားသည္ သခၤါရမွ်သာတည္း၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္”ဟူေသာ ဤစကားသည္ သခၤါရမွ်သာတည္း၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္မျဖစ္လည္း မျဖစ္”ဟူေသာ ဤစကားသည္ သခၤါရမွ်သာတည္း၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္”ဟူေသာ ဤစကားသည္ သခၤါရမွ်သာတည္း။ ငါ့သွ်င္”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏”ဟူေသာ ဤစကားသည္ ဝိညာဏ္မွ်သာတည္း၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္”ဟူေသာ ဤစကားသည္ ဝိညာဏ္မွ်သာတည္း၊ ”သတၱဝါသည္ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္”ဟူေသာ ဤစကားသည္ ဝိညာဏ္မွ်သာတည္း၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္”ဟူေသာ ဤစကားသည္ ဝိညာဏ္မွ်သာ တည္း။ ငါ့သွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူျခင္း၏အေၾကာင္းအေထာက္အပံ့ကား ဤသည္ပင္တည္းဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

တတိယသုတ္။