သန ၄၄.၆: စတုတၳ သာရိပုတၱေကာ႒ိကသုတ္

၄၁၅။ အခါတစ္ပါး၌ အသွ်င္သာရိပုၾတာႏွင့္ အသွ်င္မဟာေကာ႒ိကတို႔သည္ ဗာရာဏသီျပည္ ဣသိပတန မိဂဒါဝုန္ေတာ၌ (သီတင္းသံုး) ေနေတာ္မူကုန္၏၊ ထိုအခါ အသွ်င္သာရိပုၾတာသည္ ညခ်မ္းအခါတစ္ ပါးတည္း ကိန္းေအာင္းရာမွ ထ၍ အသွ်င္မဟာေကာ႒ိကထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္အသွ်င္မဟာေကာ႒ိကႏွင့္ အတူ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ႏႈတ္ဆက္ေျပာဆိုၿပီး၍ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနလ်က္ အသွ်င္မဟာေကာ႒ိက အား- ငါ့သွ်င္ေကာ႒ိက ‘ သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သေလာ ‘ဟု ဆို၏။ပ။ ‘ ငါ့သွ်င္ သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္သေလာ ‘ဟု ဤသို႔ ေမး လွ်င္ ‘ ငါ့သွ်င္ သတၱဝါသည္ ေသသည္ မွေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ ‘ ဟူ ေသာ ဤစကားကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား့ေဟာေတာ္မမူဟု ဆို၏။ ငါ့သွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူ ျခင္း၏ အေၾကာင္းအေထာက္အပံ့ကားအဘယ္ပါနည္းဟု ေမး၏။

ငါ့သွ်င္ ႐ုပ္ဟူေသာ ေမြ႕ေလ်ာ္ရာရွိေသာ ႐ုပ္၌ ေပ်ာ္ပိုက္ေသာ ႐ုပ္ကို ႏွစ္ၿခိဳက္ေသာ ႐ုပ္ခ်ဳပ္ရာကိုဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း မသိမျမင္ေသာ သူအား ” သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏ ” ဟူ၍လည္းအယူျဖစ္၏၊ ” သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္ ” ဟူ၍လည္း အယူျဖစ္၏၊ ” သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္ ” ဟူ၍လည္း အယူျဖစ္၏၊ ” သတၱဝါသည္ ေသသည္မွေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ ”ဟူ၍လည္း အယူျဖစ္၏။ ငါ့သွ်င္ ေဝဒနာဟူေသာ ေမြ႕ေလ်ာ္ရာရွိေသာ ေဝဒနာ၌ ေပ်ာ္ပိုက္ေသာ ေဝဒနာကို ႏွစ္ၿခိဳက္ေသာ ေဝဒနာခ်ဳပ္ရာကိုဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း မသိမျမင္ေသာ သူအား ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏ ” ဟူ၍လည္းအယူ ျဖစ္၏။ပ။ ငါ့သွ်င္ သညာဟူေသာ ေမြ႕ေလ်ာ္ရာရွိေသာ။ပ။ ငါ့သွ်င္ သခၤါရဟူေသာေမြ႕ေလ်ာ္ရာရွိေသာ။ပ။ ငါ့သွ်င္ ဝိညာဏ္ဟူေသာ ေမြ႕ေလ်ာ္ရာရွိေသာ ဝိညာဏ္၌ ေပ်ာ္ပိုက္ေသာဝိညာဏ္ကို ႏွစ္ၿခိဳက္ေသာ ဝိညာဏ္ခ်ဳပ္ရာကိုဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း မသိမျမင္ေသာ သူအား” သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏ ” ဟူ၍လည္း အယူျဖစ္၏။ပ။ ” သတၱဝါသည္ ေသသည္မွေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ ” ဟူ၍လည္း အယူျဖစ္၏။

ငါ့သွ်င္ ႐ုပ္ဟူေသာ ေမြ႕ေလ်ာ္ရာ မရွိေသာ ႐ုပ္၌ မေပ်ာ္ပိုက္ေသာ ႐ုပ္ကို မႏွစ္ၿခိဳက္ေသာ ႐ုပ္ခ်ဳပ္ရာကိုဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း သိျမင္ေသာ သူအား ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏ ” ဟူ၍လည္း အယူ မျဖစ္။ပ။ ” သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္းမဟုတ္ ”ဟူ၍လည္း အယူ မျဖစ္။ ငါ့သွ်င္ ေဝဒနာဟူေသာ ေမြ႕ေလ်ာ္ရာ မရွိေသာ။ပ။ ငါ့သွ်င္ သညာဟူေသာ ေမြ႕ေလ်ာ္ရာ မရွိေသာ။ပ။ ငါ့သွ်င္ သခၤါရဟူေသာ ေမြ႕ေလ်ာ္ရာ မရွိေသာ။ပ။ ငါ့သွ်င္ ဝိညာဏ္ဟူေသာ ေမြ႕ေလ်ာ္ရာ မရွိေသာ ဝိညာဏ္၌ မေပ်ာ္ပိုက္ေသာ ဝိညာဏ္ကို မႏွစ္ၿခိဳက္ေသာ ဝိညာဏ္ခ်ဳပ္ရာကိုဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း သိျမင္ေသာ သူအား ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏” ဟူ၍လည္းအယူ မျဖစ္။ပ။ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္”ဟူ၍လည္း အယူ မျဖစ္။ ငါ့သွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူျခင္း၏ အေၾကာင္းအေထာက္အပံ့ကား ဤသည္ပင္တည္း။

ငါ့သွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူျခင္း၏ အေၾကာင္းပရိယာယ္တစ္မ်ဳိးလည္း ရွိႏိုင္ေသးသေလာ။ ငါ့သွ်င္ ရွိႏိုင္ေသး၏၊ ငါ့သွ်င္ ဘဝဟူေသာ ေမြ႕ေလ်ာ္ရာရွိေသာ ဘဝ၌ ေပ်ာ္ပိုက္ေသာ ဘဝကို ႏွစ္ၿခိဳက္ေသာ ဘဝခ်ဳပ္ရာကိုဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း မသိမျမင္ေသာ သူအား ” သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏ ” ဟူ၍လည္း အယူျဖစ္၏။ပ။ ” သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ ”ဟူ၍လည္း အယူျဖစ္၏။ ငါ့သွ်င္ ဘဝဟူေသာ ေမြ႕ေလ်ာ္ရာ မရွိေသာ ဘဝ၌ မေပ်ာ္ ပိုက္ေသာ ဘဝကို မႏွစ္ၿခိဳက္ေသာ ဘဝခ်ဳပ္ရာကိုဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း သိျမင္ေသာ သူအား”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏ ”ဟူ၍လည္း အယူ မျဖစ္။ပ။ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ ”ဟူ၍လည္း အယူ မျဖစ္၊ ငါ့သွ်င္ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူျခင္း၏ အေၾကာင္းပရိယာယ္ကား ဤသည္ပင္တည္း။

ငါ့သွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူျခင္း၏ အေၾကာင္းပရိယာယ္တစ္မ်ဳိးလည္း ရွိႏိုင္ေသးသေလာ။ ငါ့သွ်င္ ရွိႏိုင္ေသး၏၊ ငါ့သွ်င္ ဥပါဒါန္ဟူေသာ ေမြ႕ေလ်ာ္ရာရွိေသာ ဥပါဒါန္၌ ေပ်ာ္ပိုက္ေသာ ဥပါဒါန္ကိုႏွစ္ၿခိဳက္ေသာ ဥပါဒါန္ခ်ဳပ္ရာကိုဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း မသိမျမင္ေသာ သူအား ”သတၱဝါသည္ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏”ဟူ၍လည္း အယူျဖစ္၏။ပ။ ” သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ ”ဟူ၍လည္း အယူျဖစ္၏။ ငါ့သွ်င္ ဥပါဒါန္ဟူေသာ ေမြ႕ေလ်ာ္ရာ မရွိေသာ ဥပါ ဒါန္၌ မေပ်ာ္ပိုက္ေသာ ဥပါဒါန္ကို မႏွစ္ၿခိဳက္ေသာ ဥပါဒါန္ခ်ဳပ္ရာကိုဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း သိျမင္ေသာ သူအား ” သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏ ”ဟူ၍လည္းအယူ မျဖစ္။ပ။ ” သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္းမဟုတ္ ” ဟူ၍လည္း အယူ မျဖစ္။ ငါ့သွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူျခင္း၏အေၾကာင္းပရိယာယ္ကား ဤသည္ပင္တည္း။

ငါ့သွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူျခင္း၏ အေၾကာင္းပရိယာယ္တစ္မ်ဳိးလည္း ရွိႏိုင္ေသးသေလာ။ ငါ့သွ်င္ ရွိႏိုင္ေသး၏၊ ငါ့သွ်င္ တဏွာဟူေသာ ေမြ႕ေလ်ာ္ရာရွိေသာ တဏွာ၌ ေပ်ာ္ပိုက္ေသာ တဏွာကိုႏွစ္ ၿခိဳက္ေသာ တဏွာခ်ဳပ္ရာကိုဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း မသိမျမင္ေသာ သူအား ”သတၱဝါသည္ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏ ”ဟူ၍လည္း အယူျဖစ္၏။ပ။ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ ”ဟူ၍လည္း အယူျဖစ္၏။ ငါ့သွ်င္ တဏွာဟူေသာေမြ႕ေလ်ာ္ရာ မရွိေသာ တဏွာ၌ မေပ်ာ္ပိုက္ေသာ တဏွာကို မႏွစ္ၿခိဳက္ေသာ တဏွာခ်ဳပ္ရာကိုဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း သိျမင္ေသာ သူအား ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏”ဟူ၍လည္းအယူ မျဖစ္။ပ။ ” သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္းမဟုတ္ ”ဟူ၍လည္း အယူ မျဖစ္၊ ငါ့သွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူျခင္း၏ အေၾကာင္းပရိယာယ္ကား ဤသည္ပင္တည္း။

ငါ့သွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူျခင္း၏ အေၾကာင္းပရိယာယ္တစ္မ်ဳိးလည္း ရွိႏိုင္ေသးသေလာ။ ငါ့သွ်င္သာရိပုၾတာ ယခု ဤအရပ္၌ ဤထက္အလြန္ အဘယ္ကို အလိုရွိသနည္း၊ ငါ့သွ်င္သာရိပုၾတာတဏွာ ကုန္သျဖင့္ (ကိေလသာမွ) လြတ္ေျမာက္ၿပီးေသာ ရဟႏၲာပုဂၢဳိလ္အား ပညတ္ရန္ ဝဋ္ဆင္းရဲသည္မရွိဟု (မိန္႔ဆို၏)။

ဆ႒သုတ္။