သန ၄၄.၇: ေမာဂၢလာနသုတ္

၄၁၆။ ထိုအခါ ဝစၧေဂါတၱပရိဗိုဇ္သည္ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္ထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္ႏွင့္ အတူ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ႏႈတ္ဆက္ေျပာဆိုၿပီး၍ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနလ်က္အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္အား- အသွ်င္ေမာဂၢလာန္ ေလာကသည္ ျမဲသေလာဟု ဆို၏၊ ဝစၧ”ေလာကသည္ ျမဲ၏ ”ဟူေသာ ဤစကားကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူ။ အသွ်င္ေမာဂၢလာန္သို႔ျဖစ္လွ်င္ ေလာကသည္ မျမဲသေလာ၊ ဝစၧ ”ေလာကသည္ မျမဲ”ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္းျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူ။ အသွ်င္ေမာဂၢလာန္ ေလာကသည္ အဆံုးရွိသေလာ၊ ဝစၧ ”ေလာကသည္အဆံုးရွိ၏ ”ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူ။ အသွ်င္ေမာဂၢလာန္ သို႔ျဖစ္လွ်င္ေလာကသည္ အဆံုးမရွိသေလာ၊ ဝစၧ ” ေလာကသည္ အဆံုးမရွိ ”ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္းျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူ။ အသွ်င္ေမာဂၢ လာန္ ထိုအသက္သည္ပင္ ထိုကိုယ္ေလာ၊ ဝစၧ”ထိုအသက္သည္ပင္ ထိုကိုယ္”ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူ။ အသွ်င္ေမာဂၢလာန္ အသက္သည္ တျခား ကိုယ္သည္ တျခားေလာ၊ ဝစၧ ”အသက္သည္ တျခားကိုယ္သည္ တျခား ”ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူ။ အသွ်င္ေမာဂၢလာန္သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သေလာ၊ ဝစၧ ” သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏ ”ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူ။ အသွ်င္ေမာဂၢလာန္ သတၱဝါသည္ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္သေလာ၊ ဝစၧ ” သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္ ” ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူ။ အသွ်င္ေမာဂၢလာန္ သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ့ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္သေလာ၊ ဝစၧ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္ ” ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူ။ အသွ်င္ေမာဂၢလာန္ သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္သေလာ၊ ဝစၧ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ ” ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူ။

အသွ်င္ေမာဂၢလာန္ အယူတစ္မ်ဳိးရွိသူ ပရိဗိုဇ္တို႔သည္ ဤသို႔ အေမးခံၾကရလွ်င္ ”ေလာကသည္ျမဲ၏ ”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ” ေလာကသည္ မျမဲ”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ” ေလာကသည္အဆံုးရွိ၏”ဟူ၍လည္း ေကာင္း၊ ”ေလာကသည္ အဆံုးမရွိ”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”ထိုအသက္သည္ပင္ထိုကိုယ္တည္း”ဟူ၍လည္း ေကာင္း၊ ”အသက္သည္ တျခား ကိုယ္သည္ တျခား”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္းမျဖစ္”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္းမဟုတ္”ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤသို႔ ေျဖ ဆိုၾကျခင္း၏ အေၾကာင္းအေထာက္အပံ့ကား အဘယ္ပါနည္း။ ရဟန္းေဂါတမသည္ ဤသို႔ အေမးခံရလွ်င္ ”ေလာကသည္ ျမဲ၏”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”ေလာကသည္မျမဲ”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”ေလာကသည္ အဆံုး ရွိ၏”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”ေလာကသည္ အဆံုးမရွိ”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”ထိုအသက္သည္ပင္ ထိုကိုယ္ တည္း”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”အသက္သည္တျခား ကိုယ္သည္ တျခား”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္”ဟူ၍လည္း ေကာင္း၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”သတၱဝါသည္ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္”ဟူ၍လည္း ေကာင္းမေျဖဆိုျခင္း၏ အေၾကာင္းအေထာက္အပံ့ကား အဘယ္ပါနည္း။

ဝစၧ အယူတစ္မ်ဳိးရွိသူ ပရိဗိုဇ္တို႔ကား မ်က္စိကို ” ဤမ်က္စိသည္ ငါ့ဥစၥာတည္း၊ ဤမ်က္စိသည္ ငါျဖစ္၏၊ ဤမ်က္စိသည္ ငါ၏ အတၱတည္း”ဟု ႐ႈၾက၏။ပ။ လွ်ာကို ” ဤလွ်ာသည္ ငါ့ဥစၥာတည္း၊ ဤလွ်ာသည္ ငါ ျဖစ္၏၊ ဤလွ်ာသည္ ငါ၏ အတၱတည္း”ဟု ႐ႈၾက၏။ပ။ စိတ္ကို ” ဤစိတ္သည္ ငါ့ဥစၥာတည္း၊ ဤစိတ္သည္ ငါ ျဖစ္၏၊ ဤစိတ္သည္ ငါ၏ အတၱတည္း”ဟု ႐ႈၾက၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ အယူတစ္မ်ဳိးရွိသူပရိဗိုဇ္တို႔သည္ ဤသို႔ အေမးခံၾကရလွ်င္ ”ေလာကသည္ ျမဲ၏”ဟူ၍လည္းေကာင္း။ပ။ ”သတၱဝါသည္ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္”ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤသို႔ေျဖဆိုၾက ျခင္း ျဖစ္၏။ ဝစၧ ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္ေသာ (အလံုးစံုေသာ တရားတို႔ကို) ကိုယ္တိုင္မွန္စြာ သိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ကား မ်က္စိကို ” ဤမ်က္စိသည္ ငါ့ဥစၥာ မဟုတ္၊ ဤမ်က္စိသည္ ငါ မဟုတ္၊ ဤမ်က္စိသည္ ငါ၏ အတၱမဟုတ္”ဟု ႐ႈေတာ္မူ၏။ပ။ လွ်ာကို” ဤလွ်ာသည္ ငါ့ဥစၥာ မဟုတ္၊ ဤလွ်ာသည္ ငါ မဟုတ္၊ ဤလွ်ာသည္ ငါ၏ အတၱမဟုတ္”ဟု႐ႈေတာ္မူ၏။ပ။ စိတ္ကို ” ဤစိတ္သည္ ငါ့ဥစၥာ မဟုတ္၊ ဤစိတ္သည္ ငါ မဟုတ္၊ ဤစိတ္သည္ ငါ၏အတၱမဟုတ္ ”ဟု ႐ႈေတာ္မူ၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤသို႔ အေမးခံရလွ်င္ ”ေလာကသည္ျမဲ၏”ဟူ၍လည္းေကာင္း။ပ။ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္”ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤသို႔ မေျဖဆိုျခင္း ျဖစ္၏ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။

ထို႔ေနာက္ ဝစၧေဂါတၱပရိဗိုဇ္သည္ ေနရာမွ ထကာ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ အတူ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ႏႈတ္ဆက္ေျပာဆိုၿပီး၍ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနလ်က္ ျမတ္စြာဘုရားအား-အသွ်င္ေဂါတမ ”ေလာကသည္ ျမဲသေလာ”ဟု ေမးေလွ်ာက္၏။ ဝစၧ ”ေလာကသည့္ျမဲ၏”ဟူ ေသာ ဤစကားကို ငါ မေဟာ။ပ။ အသွ်င္ေဂါတမ သို႔ျဖစ္လွ်င္ သတၱဝါသည္ ေသသည္မွေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္သေလာ။ ဝစၧ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္”ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ငါ မေဟာ။

အသွ်င္ေဂါတမ အယူတစ္မ်ဳိးရွိသူ ပရိဗိုဇ္တို႔သည္ ဤသို႔ အေမးခံၾကရလွ်င္ ”ေလာကသည္ ျမဲ၏”ဟူ၍လည္းေကာင္း။ပ။ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္းမဟုတ္ ”ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤသို႔ ေျဖၾကျခင္း၏ အေၾကာင္းအေထာက္အပံ့ကား အဘယ္ပါနည္း။ အသွ်င္ ေဂါတမ အသွ်င္ေဂါတမသည္ ဤသို႔ အေမးခံရလွ်င္ ”ေလာကသည္ ျမဲ၏”ဟူ၍လည္းေကာင္း။ပ။ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္းမဟုတ္”ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤသို႔ မေျဖဆိုျခင္း၏ အေၾကာင္းအေထာက္အပံ့ကား အဘယ္ပါနည္း။

ဝစၧ အယူတစ္မ်ဳိးရွိသူ ပရိဗိုဇ္တို႔ကား မ်က္စိကို ” ဤမ်က္စိသည္ ငါ့ဥစၥာ ျဖစ္၏၊ ဤမ်က္စိသည္ ငါျဖစ္၏၊ ဤမ်က္စိသည္ ငါ၏ အတၱတည္း”ဟု ႐ႈၾက၏။ပ။ လွ်ာကို ” ဤလွ်ာသည္ ငါ့ဥစၥာ ျဖစ္၏၊ ဤလွ်ာသည္ ငါ ျဖစ္၏၊ ဤလွ်ာသည္ ငါ၏ အတၱတည္း”ဟု ႐ႈၾက၏။ပ။ စိတ္ကို ” ဤစိတ္သည္ ငါ့ဥစၥာျဖစ္၏၊ ဤစိတ္သည္ ငါ ျဖစ္၏၊ ဤစိတ္သည္ ငါ၏ အတၱတည္း”ဟု ႐ႈၾက၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ အယူတစ္မ်ဳိးရွိသူ ပရိဗိုဇ္တို႔သည္ ဤသို႔ အေမးခံၾကရလွ်င္ ”ေလာကသည္ ျမဲ၏”ဟူ၍လည္းေကာင္း။ပ။ ”သတၱဝါသည္ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္”ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤသို႔ ေျဖဆိုၾကျခင္း ျဖစ္၏။ ဝစၧ ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္ေသာ (အလံုးစံုေသာ တရားတို႔ကို) ကိုယ္တိုင္မွန္စြာ သိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ကား မ်က္စိကို ” ဤမ်က္စိသည္ ငါ့ဥစၥာ မဟုတ္၊ ဤမ်က္စိသည္ ငါ မဟုတ္၊ ဤမ်က္စိသည္ ငါ၏ အတၱမဟုတ္”ဟု ႐ႈ၏။ပ။ လွ်ာကို ” ဤလွ်ာသည္ငါ့ဥစၥာ မဟုတ္၊ ဤလွ်ာသည္ ငါ မဟုတ္၊ ဤလွ်ာသည္ ငါ၏ အတၱမဟုတ္”ဟု ႐ႈ၏။ပ။ စိတ္ကို” ဤစိတ္သည္ ငါ့ဥစၥာ မဟုတ္၊ ဤစိတ္သည္ ငါ မဟုတ္၊ ဤစိတ္သည္ ငါ၏ အတၱမဟုတ္”ဟု ႐ႈ၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤသို႔ အေမးခံရလွ်င္ ”ေလာကသည္ ျမဲ၏”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”ေလာကသည္ မျမဲ”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”ေလာကသည္ အဆံုးရွိ၏”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”ေလာကသည္အဆံုးမရွိ”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”ထိုအသက္သည္ပင္ ထိုကိုယ္တည္း”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”အသက္သည္တျခား ကိုယ္သည္ တျခား”ဟူ၍လည္း ေကာင္း၊ ” သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”သတၱဝါသည္ေသသည္ မွေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ ” ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤသို႔ မေျဖဆိုျခင္းျဖစ္၏။

အသွ်င္ေဂါတမ အံ့ဖြယ္ရွိပါေပစြ၊ အသွ်င္ေဂါတမ မျဖစ္ဖူးျမဲ ျဖစ္ပါေပစြ၊ ဆရာႏွင့္ တပည့္၏ တရားေဟာရာ၌ အနက္အနက္ခ်င္း သဒၵါသဒၵါခ်င္း တစ္ထပ္တည္း က်လွပါ၏၊ ညီၫြတ္လွပါ၏၊ မဆန္႔က်င္ဘဲရွိလွပါ၏။ အသွ်င္ေဂါတမ အကြၽႏ္ုပ္သည္ ယခုပင္ မဟာေမာဂၢလာန္ရဟန္းကို ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ ဤအနက္ကို ေမးခဲ့ပါသည္၊ မဟာေမာဂၢလာန္ရဟန္းသည္လည္း ဤပုဒ္တို႔ျဖင့္ ဤသဒၵါတို႔ျဖင့္ အသွ်င္ေဂါတမကဲ့သို႔ပင္ ဤအနက္ကို ေျဖဆိုပါသည္။ အသွ်င္ေဂါတမ အံ့ဖြယ္ရွိပါေပစြ၊ အသွ်င္ေဂါတမ မျဖစ္ဖူးျမဲ ျဖစ္ပါေပစြ၊ ဆရာႏွင့္ တပည့္၏ တရားေဟာရာ၌ အနက္အနက္ခ်င္း သဒၵါသဒၵါခ်င္း တစ္ထပ္တည္း က်လွပါ၏၊ ညီၫြတ္လွပါ၏၊ မဆန္႔က်င္ဘဲ ရွိလွပါ၏ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

သတၱမသုတ္။