သန ၄၄.၈: ဝစၧေဂါတၱသုတ္

၄၁၇။ ထိုအခါ ဝစၧေဂါတၱပရိဗိုဇ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ အတူဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ႏႈတ္ဆက္ေျပာဆိုၿပီး၍ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနလ်က္ ဤစကားကို ေျပာဆို၏- အသွ်င္ေဂါတမ ”ေလာကသည္ ျမဲသေလာ”။ ဝစၧ ”ေလာကသည္ ျမဲ၏”ဟူေသာ ဤစကားကိုငါ မေဟာ။ပ။ အသွ်င္ေဂါတမ သို႔ျဖစ္လွ်င္ သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္သေလာ။ ဝစၧ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္”ဟူေသာ ဤစကားကိုလည္း ငါ မေဟာ။

အသွ်င္ေဂါတမ အယူတစ္မ်ဳိးရွိသူ ပရိဗိုဇ္တို႔သည္ ဤသို႔ အေမးခံၾကရလွ်င္ ”ေလာကသည္ ျမဲ၏”ဟူ၍လည္းေကာင္း။ပ။ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္၊ မျဖစ္သည္လည္းမဟုတ္”ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤသို႔ ေျဖဆိုျခင္း၏ အေၾကာင္းအေထာက္အပံ့ကား အဘယ္ပါနည္း၊ အသွ်င္ေဂါတမသည္ ဤသို႔ အေမးခံရလွ်င္ ”ေလာကသည္ ျမဲ၏”ဟူ၍လည္းေကာင္း။ပ။ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္”ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤသို႔ မေျဖဆိုျခင္း၏ အေၾကာင္းအေထာက္အပံ့ကား အဘယ္ပါနည္း။

ဝစၧ အယူတစ္မ်ဳိးရွိသူ ပရိဗိုဇ္တို႔ကား ႐ုပ္ကို အတၱဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ႐ုပ္ရွိေသာ အတၱဟူ၍လည္းေကာင္း၊ အတၱ၌ ႐ုပ္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ႐ုပ္၌ အတၱဟူ၍လည္းေကာင္း ႐ႈၾကကုန္၏။ ေဝဒနာကိုအတၱဟူ၍ ႐ႈၾကကုန္၏။ပ။ သညာကို။ သခၤါရတို႔ကို။ ဝိညာဏ္ကို အတၱဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ဝိညာဏ္ရွိေသာ အတၱဟူ၍လည္းေကာင္း၊ အတၱ၌ ဝိညာဏ္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ဝိညာဏ္၌ အတၱဟူ၍လည္းေကာင္း ႐ႈၾကကုန္၏။ ထို႔ ေၾကာင့္ အယူတစ္မ်ဳိးရွိသူ ပရိဗိုဇ္တို႔သည္ ဤသို႔အေမးခံၾကရလွ်င္ ”ေလာကသည္ ျမဲ၏”ဟူ၍လည္း ေကာင္း။ပ။ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္”ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤသို႔ ေျဖဆိုျခင္း ျဖစ္၏။ ဝစၧပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္ေသာ (အလံုးစံုေသာ တရားတို႔ကို) ကိုယ္တိုင္မွန္စြာ သိေတာ္မူေသာျမတ္စြာဘုရားသည္ကား ႐ုပ္ကို အတၱဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ႐ုပ္ရွိေသာ အတၱဟူ၍လည္းေကာင္း၊ အတၱ၌ ႐ုပ္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ႐ုပ္၌ အတၱဟူ၍လည္းေကာင္း မ႐ႈ။ ေဝဒနာကို အတၱဟူ၍လည္းေကာင္း။ပ။ သညာကို။ သခၤါရတို႔ကို။ ဝိညာဏ္ကို အတၱဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ဝိညာဏ္ရွိေသာ အတၱဟူ၍လည္းေကာင္း၊ အတၱ၌ ဝိညာဏ္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ဝိညာဏ္၌ အတၱဟူ၍လည္း ေကာင္း မ႐ႈ။ ထို႔ေၾကာင့္ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤသို႔ အေမးခံရလွ်င္ ”ေလာကသည္ ျမဲ၏”ဟူ၍လည္း ေကာင္း။ပ။ ”သတၱဝါသည္ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္”ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤသို႔မေျဖဆိုျခင္း ျဖစ္၏ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။

ထို႔ေနာက္ ဝစၧေဂါတၱပရိဗိုဇ္သည္ ေနရာမွ ထ၍ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္ထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္ႏွင့္ အတူ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ႏႈတ္ဆက္ေျပာဆိုၿပီး၍ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနလ်က္ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္အား- အသွ်င္ေမာဂၢလာန္ ေလာကသည္ ျမဲသေလာဟုေမးေလွ်ာက္၏၊ ဝစၧ ” ေလာကသည္ ျမဲ၏ ”ဟူေသာ ဤစကားကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူ။ပ။ အသွ်င္ေမာဂၢလာန္ သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္းမဟုတ္သေလာ။ ဝစၧ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္းမဟုတ္ ” ဟူေသာ ဤ စကားကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မမူ။

အသွ်င္ေမာဂၢလာန္ အယူတစ္မ်ဳိးရွိသူ ပရိဗိုဇ္တို႔သည္ ဤသို႔ အေမးခံၾကရလွ်င္ ”ေလာကသည္ ျမဲ၏”ဟူ၍လည္းေကာင္း။ပ။ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္းမဟုတ္ ”ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤသို႔ ေျဖဆိုၾကျခင္း၏ အေၾကာင္းအေထာက္အပံ့ကား အဘယ္ပါနည္း၊ အသွ်င္ေမာဂၢလာန္ ရဟန္းေဂါတမသည္ ဤသို႔ အေမးခံရလွ်င္ ”ေလာကသည္ ျမဲ၏”ဟူ၍လည္းေကာင္း့။ပ။ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္”ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤသို႔ မေျဖဆိုျခင္း၏ အေၾကာင္းအေထာက္အပံ့ကား အဘယ္ပါနည္း။

ဝစၧ အယူတစ္မ်ဳိးရွိသူ ပရိဗိုဇ္တို႔ကား ႐ုပ္ကို အတၱဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ႐ုပ္ရွိေသာ အတၱဟူ၍လည္းေကာင္း၊ အတၱ၌ ႐ုပ္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ႐ုပ္၌ အတၱဟူ၍လည္းေကာင္း ႐ႈၾကကုန္၏။ ေဝဒနာကိုအတၱဟူ၍လည္းေကာင္း။ပ။ သညာကို။ သခၤါရတို႔ကို။ ဝိညာဏ္ကို အတၱဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ဝိညာဏ္ရွိေသာ အတၱ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ အတၱ၌ ဝိညာဏ္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ဝိညာဏ္၌ အတၱဟူ၍လည္းေကာင္း ႐ႈၾကကုန္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အယူတစ္မ်ဳိးရွိသူ ပရိဗိုဇ္တို႔သည္ ဤသို႔အေမးခံၾကရလွ်င္ ”ေလာကသည္ ျမဲ၏”ဟူ၍လည္း ေကာင္း။ပ။ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္”ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤသို႔ ေျဖဆိုၾကျခင္း ျဖစ္၏။

ဝစၧ ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္ေသာ (အလံုးစံုေသာ တရားတို႔ကို) ကိုယ္တိုင္မွန္စြာ သိေတာ္မူေသာျမတ္စြာဘုရားသည္ကား ႐ုပ္ကို အတၱဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ႐ုပ္ရွိေသာ အတၱဟူ၍လည္းေကာင္း၊ အတၱ၌ ႐ုပ္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ႐ုပ္၌ အတၱဟူ၍လည္းေကာင္း ႐ႈေတာ္ မမူ။ ေဝဒနာကိုအတၱဟူ၍လည္းေကာင္း။ပ။ သညာကို။ သခၤါရတို႔ကို။ ဝိညာဏ္ကို အတၱဟူ၍လည္း ေကာင္း၊ ဝိညာဏ္ရွိေသာ အတၱဟူ၍လည္းေကာင္း၊ အတၱ၌ ဝိညာဏ္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ဝိညာဏ္၌ အတၱဟူ၍လည္းေကာင္း ႐ႈေတာ္မမူ။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤသို႔ အေမးခံရလွ်င္ ”ေလာကသည္ျမဲ၏”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”ေလာကသည္ မျမဲ”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”ေလာကသည္ အဆံုးရွိ၏”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”ေလာကသည္ အဆံုးမရွိ”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”ထိုအသက္သည္ပင္ ထိုကိုယ္တည္း”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”အသက္သည္ တျခား ကိုယ္သည္ တျခား”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ” သတၱဝါသည္ ေသသည္မွေနာက္၌ ျဖစ္၏”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”သတၱဝါသည္ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္”ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤသို႔ မေျဖဆိုျခင္း ျဖစ္၏ဟု မိန္႔ဆို၏။

အသွ်င္ေမာဂၢလာန္ အံ့ဖြယ္ရွိပါေပစြ၊ အသွ်င္ေမာဂၢလာန္ မျဖစ္ဖူးျမဲ ျဖစ္ပါေပစြ၊ ဆရာႏွင့္ တပည့္၏တရားေဟာရာ၌ အနက္အနက္ခ်င္း သဒၵါသဒၵါခ်င္း တစ္ထပ္တည္း က်လွပါ၏၊ ညီၫြတ္လွပါ၏၊ မဆန္႔က်င္ ဘဲ ရွိလွပါ၏၊ အသွ်င္ေမာဂၢလာန္ အကြၽႏ္ုပ္သည္ ယခုပင္ ရဟန္းေဂါတမကို ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ ဤအနက္ကို ေမးခဲ့ပါသည္၊ ရဟန္းေဂါတမသည္လည္း ဤပုဒ္တို႔ျဖင့္ ဤသဒၵါတို႔ျဖင့္အသွ်င္ေမာဂၢလာန္ကဲ့သို႔ပင္ ဤ အနက္ကို ေျဖဆိုပါသည္။ အသွ်င္ေမာဂၢလာန္ အံ့ဖြယ္ရွိပါေပစြ၊ အသွ်င္ေမာဂၢလာန္ မျဖစ္ဖူးျမဲ ျဖစ္ပါေပစြ၊ ဆရာႏွင့္ တပည့္၏ တရားေဟာရာ၌ အနက္အနက္ခ်င္းသဒၵါသဒၵါခ်င္း တစ္ထပ္တည္း က်လွပါ၏၊ ညီၫြတ္လွပါ၏၊ မဆန္႔က်င္ဘဲ ရွိလွပါ၏ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

အ႒မသုတ္။