သန ၄၄.၉: ကုတူဟလသာလာသုတ္

၄၁၈။ ထို႔ေနာက္ ဝစၧေဂါတၱပရိဗိုဇ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ အတူဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ႏႈတ္ဆက္စကား ေျပာဆိုၿပီး၍ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနလ်က္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္၏-

”အသွ်င္ေဂါတမ ယခင့္ယခင္ေန႔တို႔က အယူအမ်ဳိးမ်ဳိးရွိကုန္ေသာ သမဏျဗာဟၼဏျဖစ္သည့္ ပရိဗိုဇ္မ်ားစြာတို႔သည္ ျငင္းခံုဆူညံရာ ကုတူဟလဇရပ္၌ စုေဝးထိုင္ေနၾကစဥ္ ဤအၾကားစကားသည္ ျဖစ္ေပၚခဲ့၏- ဤပူရဏကႆပသည္ တပည့္အေပါင္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏၊ ဂိုဏ္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏၊ ဂိုဏ္းဆရာ့လည္း ျဖစ္၏၊ ထင္ရွား၏၊ ေက်ာ္ေစာ၏၊ အယူဝါဒတီထြင္သူ ျဖစ္၏၊ သူေတာ္ေကာင္းဟု လူအေပါင္းကသမုတ္ထားသူ ျဖစ္၏၊ ထိုပူရဏကႆပသည္လည္း ကြယ္လြန္ေသေပ်ာက္သူ တပည့္ကို ‘ ဤသူသည္ ဤဘဝ၌ ျဖစ္၏၊ ဤသူသည္ ဤဘဝ၌ ျဖစ္၏ ‘ဟု ျဖစ္ရာ ဘဝတို႔ကို ေျပာၾကား၏၊ ျမတ္ေသာ ေယာက်္ားအျမတ္ဆံုး ေယာက်္ားျဖစ္၍ အျမတ္ဆံုးသို႔ ေရာက္သူ ျဖစ္ပါလ်က္ ကြယ္လြန္ေသေပ်ာက္သူ ထိုပူရဏကႆပ၏ တပည့္ကိုလည္း ‘ ဤသူသည္ ဤဘဝ၌ ျဖစ္၏၊ ဤသူသည္ ဤဘဝ၌ ျဖစ္၏ ‘ဟု ျဖစ္ရာဘဝတို႔ကို ေျပာၾကား၏။ ဤမကၡလိေဂါသာလသည္လည္း။ပ။ ဤနိဂဏၭနာဋပုတၱသည္လည္း။ ဤသၪၨယေဗလ႒ပုတၱသည္လည္း။ ဤပကုဓကစၥာနသည္လည္း။ ဤအဇိတေကသကမၺလသည္လည္း တပည့္အေပါင္းႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ ဂိုဏ္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏၊ ဂိုဏ္းဆရာလည္း ျဖစ္၏၊ ထင္ရွား၏၊ ေက်ာ္ေစာ၏၊ အယူဝါဒတီတြင္သူ ျဖစ္၏၊ သူေတာ္ေကာင္းဟု လူအေပါင္းက သမုတ္ထားသူ ျဖစ္၏၊ ထိုအဇိတေကသကမၺလသည္လည္း ကြယ္လြန္ေသေပ်ာက္ေသာ တပည့္ကို ‘ ဤသူသည္ ဤဘဝ၌ ျဖစ္၏၊ ဤသူသည္ ဤဘဝ၌ ျဖစ္၏ ‘ဟု ျဖစ္ရာဘဝတို႔ကို ေျပာၾကား၏၊ ျမတ္ေသာ ေယာက်္ား အျမတ္ဆံုး ေယာက်္ားျဖစ္၍ အျမတ္ဆံုးသို႔ေရာက္သည္ ျဖစ္ပါလ်က္ ကြယ္လြန္ေသေပ်ာက္သူ ထိုအဇိတေကသကမၺလ၏ တပည့္ကိုလည္း’ ဤသူသည္ ဤဘဝ၌ ျဖစ္၏၊ ဤသူသည္ ဤဘဝ၌ ျဖစ္၏’ဟု ျဖစ္ရာ ဘဝကို ေျပာၾကား၏။

ဤရဟန္းေဂါတမသည္လည္း တပည့္အေပါင္းႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ ဂိုဏ္းႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏၊ ဂိုဏ္းဆရာလည္း ျဖစ္၏၊ ထင္ရွား၏၊ ေက်ာ္ေစာ၏၊ အယူဝါဒတီထြင္သူ ျဖစ္၏၊ သူေတာ္ေကာင္းဟု လူအေပါင္းကသမုတ္ထားသူ ျဖစ္၏၊ ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္လည္း ကြယ္လြန္ေသေပ်ာက္ေသာ တပည့္ကို ‘ ဤသူသည္ ဤဘဝ၌ ျဖစ္၏၊ ဤသူသည္ ဤဘဝ၌ ျဖစ္၏’ဟု ျဖစ္ရာ ဘဝတို႔ကို ေျပာၾကား၏၊ ျမတ္ေသာ ေယာက်္ား အျမတ္ဆံုး ေယာက်္ားျဖစ္၍ အျမတ္ဆံုးသို႔ ေရာက္သူ ျဖစ္ပါလ်က္ကြယ္လြန္ေသေပ်ာက္သူ ထိုျမတ္စြာ ဘုရား၏ တပည့္ကိုကား ‘ ဤသူသည္ ဤဘဝ၌ ျဖစ္၏၊ ဤသူသည္ ဤဘဝ၌ ျဖစ္၏’ဟု ျဖစ္ရာ ဘဝ တို႔ကို ေျပာၾကားေတာ္မမူ။ စင္စစ္ေသာ္ကား ထိုတပည့္သာဝကသည္’တဏွာကို ျဖတ္ၿပီးၿပီ၊ သံေယာဇဥ္ ကို ျဖတ္ၿပီးၿပီ၊ မာနကို ေကာင္းစြာ ပယ္ၿပီးေသာေၾကာင့္ ဆင္းရဲ၏အဆံုးကို ျပဳေလၿပီ ‘ဟုသာ ေျပာၾကား၏၊ အသွ်င္ေဂါတမ ‘ရဟန္းေဂါတမ၏ တရားအထူးသိမႈသည္အဘယ္သို႔ပါနည္း’ဟု အကြၽႏု္ပ္အား ေတြး ေတာယံုမွား ျဖစ္မိပါ၏”ဟု ေလွ်ာက္၏။

ဝစၧ သင္သည္ ေတြးေတာျခင္းငွါ သင့္သည္သာတည္း၊ ယံုမွားျခင္းငွါ သင့္သည္သာတည္း၊ သင့္အားေတြးေတာသင့္ေသာ အရာ၌ ယံုမွားမႈ ျဖစ္ေပ၏၊ ဝစၧ ငါသည္ စြဲလမ္းမႈရွိသူအား တစ္ဖန္ ဘဝသစ္ ျဖစ္ျခင္းကို ပညတ္၏၊ စြဲလမ္းမႈ မရွိသူအား မပညတ္။ ဝစၧ ဥပမာေသာ္ကား မီးသည္ ေလာင္စာရွိေသာ္ေတာက္ေလာင္၏၊ ေလာင္စာ မရွိေသာ္ မေတာက္ေလာင္။ ဝစၧ ဤအတူပင္ ငါသည္ စြဲလမ္းမႈ ရွိသူအားတစ္ဖန္ ဘဝသစ္ ျဖစ္ျခင္းကို ပညတ္၏၊ စြဲလမ္းမႈ မရွိသူအား မပညတ္ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။

အသွ်င္ေဂါတမ မီးလွ်ံသည္ ေလလြင့္သျဖင့္ အေဝးသို႔ ေရာက္ေသာ အခါ ဤမီးကား အဘယ္ေလာင္စာ ရွိသည္ဟု အသွ်င္ေဂါတမ ပညတ္ပါသနည္း။ ဝစၧ မီးလွ်ံသည္ ေလလြင့္သျဖင့္ အေဝးသို႔ေရာက္ေသာ အခါ၌ ထိုမီးကို ေလဟူေသာ ေလာင္စာရွိသည္ဟု ငါ ပညတ္၏။ ဝစၧ မွန္၏၊ ထိုအခါ၌ ေလသည္ ထိုမီး၏ ေလာင္စာျဖစ္၏။ အသွ်င္ေဂါတမ ဤကိုယ္ကို ပစ္ခ်၍ သတၱဝါသည္ တစ္ပါးေသာကိုယ္ သို႔လည္း မကပ္ေရာက္ေသာ အခါ၌ သတၱဝါအား အဘယ္စြဲလမ္းမႈ ရွိသည္ဟု အသွ်င္ေဂါတမပညတ္ပါ သနည္း။ ဝစၧ ဤကိုယ္ကို ပစ္ခ်၍ သတၱဝါသည္ တစ္ပါးေသာ ကိုယ္သို႔လည္းမကပ္ေရာက္ေသာ အခါ၌ ထိုသတၱဝါသည္ တဏွာဟူေသာ စြဲလမ္းမႈ ရွိ၏ဟု ငါ ဆို၏။ ဝစၧ မွန္၏၊ ထိုအခါ၌ တဏွာသည္ ထို သတၱဝါ၏ စြဲလမ္းမႈ ျဖစ္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

နဝမသုတ္။