ဥဒ ၄.၁: ေမဃိယသုတ္

၃၁။ အကြၽႏ္ုပ္သည္ ဤသို႔ ၾကားနာခဲ့ရပါသည္- အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ စာလိကာၿမိဳ႕ စာလိကေတာင္၌ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူ၏။ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရား၏ အလုပ္အေကြၽးျဖစ္ေသာ အသွ်င္ေမဃိယသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုး၍ တစ္ခုေသာအရပ္၌ ရပ္တည္ၿပီးေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားကို ”အသွ်င္ဘုရား တပည့္ေတာ္သည္ ဇႏၲဳရြာ၌ ဆြမ္းခံဝင္ရန္ အလိုရွိပါ၏”ဟု (ေလွ်ာက္၏)။ ေမဃိယ ယခုသြားရန္ အခ်ိန္ကို သင္ သိ၏။ (သြားရန္မွာ သင္၏အလိုအတိုင္းပင္ ျဖစ္၏) ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

ထိုအခါ အသွ်င္ေမဃိယသည္ နံနက္အခ်ိန္၌ သကၤန္းကို ျပင္ဝတ္၍ သပိတ္သကၤန္းကို ယူေဆာင္လ်က္ဇႏၲဳရြာသို႔ ဆြမ္းခံဝင္၏။ ဇႏၲဳရြာ၌ ဆြမ္းခံလွည့္လည္ၿပီး၍ ဆြမ္းစားၿပီးေနာက္ ဆြမ္းခံရြာမွ ဖဲခဲ့ၿပီးေသာ္ ကိမိကာဠာျမစ္ကမ္းသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ကိမိကာဠာျမစ္ကမ္းနား၌ အေညာင္းေျပ စႀကႍေလွ်ာက္ စဥ္စိတ္ၾကည္လင္ဖြယ္ကို ေဆာင္ေသာ ႏွစ္သက္ဖြယ္ ႏွလံုးေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္ရွိေသာ သရက္ဥယ်ာဥ္ကို ျမင္ေလ၏။ ထိုသို႔ ျမင္ေသာေၾကာင့္ ထိုေမဃိယအား ”ဤသရက္ဥယ်ာဥ္သည္ စိတ္ၾကည္လင္ဖြယ္ကို ေဆာင္ေပစြတကား၊ ႏွစ္သက္ဖြယ္ ႏွလံုးေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္ ရွိေပစြတကား၊ ဤသရက္ဥယ်ာဥ္သည္ တရားအားထုတ္ လိုေသာ အမ်ဳိးေကာင္းသားအား တရားအားထုတ္ရန္ သင့္ေတာ္ေလစြတကား၊ ငါ့ကို ျမတ္စြာဘုရား ခြင့္ျပဳပါမူ ငါသည္ သရက္ဥယ်ာဥ္သို႔ တရားအားထုတ္ရန္ လာလို၏”ဟု အၾကံျဖစ္၏။

ထို႔ေနာက္ အသွ်င္ေမဃိယသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုးလ်က္ တစ္ခုေသာအရပ္၌ ထိုင္ေနၿပီးေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္၏- အသွ်င္ဘုရား တပည့္ေတာ္သည္ ယေန႔နံနက္အခ်ိန္ သကၤန္းကို ျပင္ဝတ္၍ သပိတ္သကၤန္းကို ယူေဆာင္လ်က္ ဇႏၲဳရြာသို႔ ဆြမ္းခံဝင္ခဲ့ပါ၏။ ဇႏၲဳရြာ၌ ဆြမ္းခံလွည့္လည္၍ ဆြမ္းစားၿပီးေနာက္ ဆြမ္းခံရြာမွ ဖဲခဲ့ေသာတပည့္ေတာ္သည္ ကိမိကာဠာျမစ္ကမ္း နား၌ အေညာင္းေျပ စႀကႍေလွ်ာက္စဥ္ ”စိတ္ၾကည္လင္ဖြယ္ကိုေဆာင္ေသာ ႏွစ္သက္ဖြယ္ ႏွလံုးေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္ရွိေသာ သရက္ဥယ်ာဥ္ကို ျမင္ခဲ့ပါၿပီ။ ထိုသို႔ ျမင္ေသာေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္အား ”ဤသရက္ဥယ်ာဥ္သည္ စိတ္ၾကည္လင္ဖြယ္ကို ေဆာင္ေပစြတကား၊ ႏွစ္သက္ဖြယ္ ႏွလံုးေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္ ရွိေပစြတကား၊ ဤသရက္ဥယ်ာဥ္သည္ တရားအားထုတ္လိုေသာ အမ်ဳိးေကာင္းသားအား တရားအားထုတ္ရန္ သင့္ေတာ္ေပစြတကား၊ ငါ့ကို ျမတ္စြာဘုရား ခြင့္ျပဳပါမူ ငါသည္ ဤသရက္ဥယ်ာဥ္သို႔ တရားအားထုတ္ရန္ လာရမူ ေကာင္းေလစြ”ဟု ဤအၾကံသည္ ျဖစ္ခဲ့ပါ၏။ အသွ်င္ဘုရား ျမတ္စြာဘုရားသည္ တပည့္ေတာ္ကို အကယ္၍ ခြင့္ျပဳပါမူ တပည့္ေတာ္သည္ ထိုသရက္ဥယ်ာဥ္သို႔ တရားအားထုတ္ရန္ သြားလိုပါ၏ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

ဤသို႔ ေလွ်ာက္ေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အသွ်င္ေမဃိယအား ”ေမဃိယ ငါဘုရားတစ္ပါးတည္းသာျဖစ္ေန၍ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာရဟန္း လာသည့္တိုင္ေအာင္ ဆိုင္းငံ့ဦးေလာ့”ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္လည္း အသွ်င္ေမဃိယသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ”အသွ်င္ဘုရား ျမတ္စြာဘုရားအား ပိုလြန္၍ တစ္စံုတစ္ခု ျပဳဖြယ္ကိစၥ မရွိေတာ့ပါ၊ ျပဳၿပီးသည္ကို တစ္ဖန္ျပန္၍ ပြါးမ်ားရန္လည္း မရွိေတာ့ပါ၊ အသွ်င္ဘုရား တပည့္ေတာ္မွာမူ အလြန္အကဲ ျပဳဖြယ္ကိစၥ ရွိပါေသး၏။ ျပဳၿပီးသည္ကို တစ္ဖန္ျပန္၍ ပြါးမ်ားရန္လည္း ရွိပါေသး၏။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ တပည့္ေတာ္အား အကယ္၍ ခြင့္ျပဳပါမူ တပည့္ေတာ္သည္ ထိုသရက္ဥယ်ာဥ္သို႔ တရားအားထုတ္ရန္ သြားလိုပါ၏”ဟု (ေလွ်ာက္၏)။ ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္လည္း ျမတ္စြာဘုရားသည္ ”ေမဃိယ ငါဘုရားတစ္ပါးတည္းသာ ျဖစ္ေန၍ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ ရဟန္း လာသည့္တိုင္ေအာင္ ဆိုင္းငံ့ဦးေလာ့”ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

သံုးႀကိမ္ေျမာက္လည္း အသွ်င္ေမဃိယသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား”အသွ်င္ဘုရား ျမတ္စြာဘုရားအား ပိုလြန္၍ တစ္စံုတစ္ခု ျပဳဖြယ္ကိစၥ မရွိေတာ့ပါ၊ ျပဳၿပီးသည္ကို တစ္ဖန္ျပန္၍ ပြါးမ်ားရန္လည္း မရွိေတာ့ပါ၊ အသွ်င္ဘုရား တပည့္ေတာ္မွာမူ အလြန္အကဲ ျပဳဖြယ္ကိစၥ ရွိပါေသး၏။ ျပဳၿပီးသည္ကို တစ္ဖန္ျပန္၍ ပြါးမ်ားရန္လည္း ရွိပါေသး၏။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ တပည့္ေတာ္အား အကယ္၍ ခြင့္ျပဳပါမူ့တပည့္ေတာ္သည္ ထိုသရက္ဥယ်ာဥ္သို႔ တရားအားထုတ္ရန္ သြားလိုပါ၏”ဟု (ေလွ်ာက္၏)။ ေမဃိယ”တရားအားထုတ္ရန္”ဟု ေျပာဆိုသူကို အဘယ္သို႔ ေျပာဆိုႏိုင္ကုန္အံ့နည္း? ေမဃိယ ယခုသြားရန္အခ်ိန္ကို သင္သိ၏။ (သြားရန္မွာ သင္၏အလို အတိုင္းပင္ ျဖစ္၏)ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

ထိုအခါ အသွ်င္ေမဃိယသည္ ေနရာမွထကာ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုးၿပီးလွ်င္ အ႐ိုအေသျပဳလ်က္ သရက္ဥယ်ာဥ္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္ဝင္ေရာက္ကာ တစ္ခုေသာ သစ္ပင္ရင္း၌ ေန႔သန္႔စင္ရန္ ထိုင္ေန၏။ ထိုအခါ ထိုသရက္ ဥယ်ာဥ္၌ ေနေသာ အသွ်င္ေမဃိယအား ကာမႏွင့္စပ္ယွဥ္ေသာ ၾကံစည္မႈ ‘ကာမဝိတက္’ ဖ်က္ဆီးလိုျခင္းႏွင့္ စပ္ယွဥ္ေသာ ၾကံစည္မႈ ‘ဗ်ာပါဒဝိတက္’ ညႇဥ္းဆဲလိုျခင္းႏွင့္ စပ္ယွဥ္ေသာ ၾကံစည္မႈ ‘ဝိဟႎသာဝိတက္’ဟူေသာ ယုတ္ညံ့ေသာ အကုသိုလ္ဝိတက္သံုးပါးတို႔သည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ျဖစ္ပြါးကုန္၏။

ထိုအခါ အသွ်င္ေမဃိယသည္ ”အခ်င္းတို႔အံ့ၾသဖြယ္ ေကာင္းေလစြ၊ အခ်င္းတို႔ မျဖစ္ဖူးျမဲ ျဖစ္ေလစြ၊ ယံုၾကည္မႈ သဒၶါတရားျဖင့္ လူ႕ေဘာင္မွ ထြက္၍ ရဟန္းေဘာင္သို႔ ဝင္ေရာက္ ရဟန္းျပဳသူ ျဖစ္ပါလ်က္ ကာမဝိတက္ ဗ်ာပါဒဝိတက္ ဝိဟႎသာဝိတက္ဟူေသာ ယုတ္ညံ့ေသာ အကုသိုလ္ဝိတက္သံုးပါးတို႔ျဖင့္ ကပ္ၿငိခံရကုန္၏”ဟု ဤအၾကံအစည္သည္ ျဖစ္၏။

ထိုအခါ အသွ်င္ေမဃိယသည္ ညေနခ်မ္းအခါ တစ္ပါးတည္း ကိန္းေအာင္းရာမွ ထလ်က္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုးလ်က္ တစ္ခုေသာအရပ္၌ ထိုင္ေနၿပီးေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကို ေလ်ာက္၏ ”အသွ်င္ဘုရား ထိုသရက္ဥယ်ာဥ္၌ေနေသာ တပည့္ေတာ္အား ကာမဝိတက္ ဗ်ာပါဒဝိတက္ ဝိဟႎသာဝိတက္ဟူေသာ ယုတ္ညံ့ေသာ အကုသိုလ္ဝိတက္သံုးပါးတို႔သည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ျဖစ္ပါကုန္၏။ အသွ်င္ဘုရား ထိုတပည့္ေတာ္အား အခ်င္းတို႔ အံ့ၾသဖြယ္ ရွိေပစြတကား၊ အခ်င္းတို႔ မျဖစ္ဖူးျမဲ ျဖစ္ေပစြတကား၊ ယံုၾကည္မႈ သဒၶါတရားျဖင့္ လူ႕ေဘာင္မွ ထြက္၍ ရဟန္းေဘာင္သို႔ ဝင္ေရာက္ ရဟန္းျပဳသူ ျဖစ္ပါလ်က္ ကာမဝိတက္ ဗ်ာပါဒဝိတက္ ဝိဟႎသာဝိတက္ဟူေသာ ယုတ္ညံ့ေသာ အကုသိုလ္ ဝိတက္သံုးပါးတို႔ျဖင့္ ကပ္ၿငိခံရကုန္၏”ဟု ဤအၾကံအစည္သည္ ျဖစ္ပါ၏ဟု ေလွ်ာက္၏။

ေမဃိယ တရားငါးမ်ဳိးတို႔သည္ မရင့္က်က္ေသးေသာ စိတ္၏ ကိေလသာမွ လြတ္ေျမာက္မႈ ေစေတာဝိမုတၱိကို ရင့္က်က္ေစရန္ ျဖစ္ကုန္၏။ အဘယ္ငါးပါးတို႔နည္းဟူမူ-

ေမဃိယ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ –

၁။ မိတ္ေဆြေကာင္း အေဖာ္သူငယ္ခ်င္းေကာင္းရွိသူ သူေတာ္ေကာင္း၌ ကိုင္း႐ႈိင္းေသာ စိတ္ရွိသူ ျဖစ္၏။ ေမဃိယ ဤပဌမတရားသည္ မရင့္က်က္ေသးေသာ ေစေတာဝိမုတၱိကို ရင့္က်က္ေစရန္ ျဖစ္၏။

၂။ ေမဃိယ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ရဟန္းသည္ သီလရွိသူပါတိေမာကၡသံဝရသီလကို ေစာင့္ေရွာက္လ်က္ အက်င့္ ‘အာစာရ’ က်က္စားရာ ‘ေဂါစရ’ႏွင့္ ျပည့္စံုသူ ျဖစ္၍ေန၏။ အနည္းငယ္ေသာ အျပစ္တို႔၌လည္း ေဘးဟု ႐ႈ၍ သိကၡာပုဒ္တို႔၌ ေဆာက္တည္လ်က္ က်င့္၏။ ေမဃိယ ဤဒုတိယတရားသည္ မရင့္က်က္ေသးေသာ ေစေတာဝိမုတၱိကို ရင့္က်က္ေစရန္ ျဖစ္၏။

၃။ ေမဃိယ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား အၾကင္စကားသည္ အလြန္ကိေလသာ ေခါင္းပါးမႈႏွင့္ စပ္ယွဥ္၏။ စိတ္ကို ဖြင့္လွစ္ေသာ သမထ ဝိပႆနာအား ေလ်ာက္ပတ္၏။ စင္စစ္ ၿငီးေငြ႕ျခင္းငွါ တပ္ျခင္းကင္းျခင္းငွါ ခ်ဳပ္ျခင္းငွါ ၿငိမ္းေအးျခင္းငွါ ထူးေသာဉာဏ္ျဖင့္ သိျခင္းငွါ သစၥာေလးပါးကို ထိုးထြင္း၍ သိျခင္းငွါ နိဗၺာန္အက်ဳိးငွါ ျဖစ္၏။ ဤစကားတို႔ကား အဘယ္နည္း? အလိုနည္းမႈႏွင့္ စပ္ေသာစကား ေရာင့္ရဲမႈလြယ္ႏွင့္ စပ္ေသာစကား ဆိတ္ၿငိမ္မႈႏွင့္ စပ္ေသာစကား မေရာႁပြမ္း မႈႏွင့္ စပ္ေသာစကား ဝီရိယကိုအားထုတ္မႈႏွင့္ စပ္ေသာစကား သီလႏွင့္စပ္ေသာစကား သမာဓိႏွင့္ စပ္ေသာစကား ပညာႏွင့္ စပ္ေသာစကား မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ႏွင့္ စပ္ေသာစကား ပစၥေဝကၡဏာဉာဏ္ႏွင့္ စပ္ေသာစကားတို႔တည္း။ ရဟန္းသည္ ဤသို႔ သေဘာရွိေသာ စကားကို (နာၾကားရန္) အလိုရွိတိုင္း ရ၏။ မၿငဳိမျငင္ဘဲ ရ၏။ မပင္မပန္းဘဲ ရ၏။ ေမဃိယ ဤတတိယ တရားသည္ မရင့္က်က္ေသးေသာ ေစေတာဝိမုတၱိကို ရင့္က်က္ေစရန္ ျဖစ္၏။

၄။ ေမဃိယ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ရဟန္းသည္ အကုသိုလ္တရားကို ပယ္ရန္ ကုသိုလ္တရားကို ျပည့္စံုေစရန္ ထက္သန္ေသာ လုံ႔လရွိသူ အားအစြမ္းရွိသူ ျမဲျမံေသာ လုံ႔လရွိသူ ကုသိုလ္တရားတို႔၌ တာဝန္ကို ခ်မထားသူ ျဖစ္၍ ေန၏။ ေမဃိယ ဤစတုတၳတရားသည္ မရင့္က်က္ေသးေသာ ေစေတာဝိမုတၱိကို ရင့္က်က္ေစရန္ ျဖစ္၏။

၅။ ေမဃိယ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ရဟန္းသည္ ပညာရွိ၏။ အျဖစ္အပ်က္ကို သိေသာ ကိေလသာကို ခြဲဖ်က္ႏိုင္ေသာ အႂကြင္းမဲ့ ဆင္းရဲကုန္ရာသို႔ ေရာက္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ျဖဴစင္ေသာ ပညာႏွင့္ ျပည့္စံု၏။ ေမဃိယ ဤပၪၥမတရားသည္ မရင့္က်က္ေသးေသာ ေစေတာဝိမုတၱိကို ရင့္က်က္ေစရန္ ျဖစ္၏။

ေမဃိယ မိတ္ေဆြေကာင္း အေဖာ္သူငယ္ခ်င္းေကာင္းရွိ၍ သူေတာ္ေကာင္း၌ ကိုင္း႐ႈိင္းေသာ စိတ္ရွိသည့္ရဟန္းအား ”သီလရွိသူ ျဖစ္လိမ့္မည္ပါတိေမာကၡသံဝရသီလကို ေစာင့္ေရွာက္သူ ျဖစ္လိမ့္မည္ အက်င့္’အာစာရ’ က်က္စားရာ ‘ေဂါစာရ’ႏွင့္ ျပည့္စံု၍ အနည္းငယ္မွ်ေသာ အျပစ္တို႔၌ေသာ္လည္း ေဘးဟု ႐ႈလ်က္ သိကၡာပုဒ္တို႔၌ ေဆာက္တည္၍ က်င့္ႏိုင္လိမ့္မည္ဟူေသာ ထိုအလံုးစံုကို မခြၽတ္ရလိမ့္မည္”ဟု ေမွ်ာ္လင့္အပ္၏။

ေမဃိယ ”အၾကင္စကားသည္ အလြန္ကိေလသာ ေခါင္းပါးမႈႏွင့္ စပ္ယွဥ္၏။ စိတ္ကို ဖြင့္လွစ္ေသာ သမထ ဝိပႆနာအား ေလ်ာက္ပတ္၏။ စင္စစ္ၿငီးေငြ႕ျခင္းငွါ တပ္ျခင္းကင္းျခင္းငွါ ခ်ဳပ္ျခင္းငွါ ၿငိမ္းေအးျခင္းငွါ ထူးေသာဉာဏ္ျဖင့္ သိျခင္းငွါ သစၥာေလးပါးကို ထိုးထြင္း၍ သိျခင္းငွါ နိဗၺာန္အက်ဳိးငွါ ျဖစ္၏။ ဤစကားတို႔ကား အဘယ္နည္း? အလိုနည္းမႈႏွင့္ စပ္ေသာစကား ေရာင့္ရဲလြယ္မႈႏွင့္ စပ္ေသာစကားဆိတ္ၿငိမ္မႈႏွင့္ စပ္ေသာစကား မေရာႁပြမ္းမႈႏွင့္ စပ္ေသာစကား ဝီရိယကိုအားထုတ္မႈႏွင့္ စပ္ေသာစကားသီလႏွင့္ စပ္ေသာစကား သမာဓိႏွင့္ စပ္ေသာစကား ပညာႏွင့္ စပ္ေသာစကား မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ႏွင့္ စပ္ေသာစကား ပစၥေဝကၡဏာဉာဏ္ႏွင့္ စပ္ေသာစကားတို႔တည္း။ မိတ္ေဆြေကာင္း အေဖာ္သူငယ္ခ်င္းေကာင္းရွိ၍ သူေတာ္ေကာင္း၌ ကိုင္း႐ႈိင္းေသာ စိတ္ရွိသူ ရဟန္းအား ဤသို႔ သေဘာရွိေသာ စကားကို (နာၾကားရန္) အလိုရွိတိုင္းရသူ မၿငဳိမျငင္ရသူ မပင္မပန္းရသူ ျဖစ္လိမ့္မည္”ဟူေသာ ဤအလံုးစံုကို မခြၽတ္ရလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္အပ္၏။

ေမဃိယ မိတ္ေဆြေကာင္း အေဖာ္သူငယ္ခ်င္းေကာင္းရွိ၍ သူေတာ္ေကာင္း၌ ကိုင္း႐ႈိင္းေသာ စိတ္ရွိသည့္ရဟန္းအား ”အကုသိုလ္တရားကို ပယ္ရန္ ကုသိုလ္တရားကို ျပည့္စံုေစရန္ ထက္သန္ေသာ လုံ႔လ ရွိသူအားအစြမ္းရွိသူ ျမဲျမံေသာ လုံ႔လရွိသူ ကုသိုလ္တရားတို႔၌ တာဝန္ကို ခ်မထားသူ ျဖစ္၍ ေနလိမ့္မည္”ဟူေသာ ဤအလံုးစံုကို မခြၽတ္ရလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္အပ္၏။

ေမဃိယ မိတ္ေဆြေကာင္း အေဖာ္သူငယ္ခ်င္းေကာင္းရွိ၍ သူေတာ္ေကာင္း၌ ကိုင္း႐ႈိင္းေသာ စိတ္ရွိသည့္ ရဟန္းအား ”ပညာရွိ၍ အျဖစ္အပ်က္ကို သိေသာ ကိေလသာကို ေဖာက္ခြဲႏိုင္ေသာ အႂကြင္းမဲ့ ဆင္းရဲကုန္ရာသို႔ ေရာက္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ျဖဴစင္ေသာ ပညာႏွင့္ ျပည့္စံုသူ ျဖစ္လိမ့္မည္”ဟူေသာ ဤအလံုးစံုကို မခြၽတ္ရလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္အပ္၏။

ေမဃိယ ထိုရဟန္းသည္ ဤတရားငါးပါးတို႔၌ တည္ၿပီးလွ်င္ တစ္ဆင့္တက္၍ တရားေလးပါးတို႔ကို ပြါးမ်ားရန္ ရာဂကို ပယ္ႏိုင္ရန္ အသုဘကို ပြါမ်ားရမည္၊ ဗ်ာပါဒကို ပယ္ႏိုင္ရန္ ေမတၱာကို ပြါမ်ားရမည္၊ ဝိတက္ကို ျဖတ္ေတာက္ႏိုင္ရန္ အာနာပါနႆတိကို ပြါမ်ားရမည္၊ ငါဟူေသာ မာန္ကို ပယ္ႏိုင္ရန္ အနိစၥသညာကို ပြါမ်ားရမည္။မွန္၏ ေမဃိယ အနိစၥသညာရွိသူအား အနတၱသညာသည္ ထင္၏။ အနတၱသညာထင္သူသည္ ငါဟူေသာ မာန္ကို ပယ္ခြါျခင္းသို႔ ေရာက္ႏိုင္၏။ ယခုဘဝ၌ပင္ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ႏိုင္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤအေၾကာင္းအရာကို သိေတာ္မူ၍ ထိုသိေသာအခ်ိန္၌ – ”ယုတ္ညံ့ေသာ ဝိတက္ သိမ္ေမြ႕ေသာ ဝိတက္တို႔သည္ စိတ္သို႔ အစဥ္လိုက္တတ္ကုန္၏။ စိတ္ေပၚလြင္တက္ႂကြမႈကို ျပဳတတ္ကုန္၏။ ဤမေနာဝိတက္တို႔ကို မသိသူသည္ စိတ္မတည္တံ့ဘဲ အာ႐ံုတစ္ခုမွအာ႐ံုတစ္ခုသို႔ ေျပးသြားတတ္၏။

ထိုမေနာဝိတက္တို႔ကို သိ၍ ကိေလသာကို ပူပန္ေစတတ္ေသာ လုံ႔လႏွင့္ သတိရွိသူ အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ စိတ္သို႔ အစဥ္လိုက္တတ္ စိတ္ေပၚလြင္ တက္ႂကြမႈကို ျပဳတတ္ေသာ ဝိတက္တို႔ကို ပိတ္ဆို႔ႏိုင္၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ သစၥာေလးပါကို သိသည္ျဖစ္၍ ထိုကာမဝိတက္ စသည္တို႔ကို အႂကြင္းမဲ့ ပယ္စြန္႔ႏိုင္၏”ဟု ဤဥဒါန္းကို က်ဴးရင့္ေတာ္မူ၏။

ပဌမသုတ္။