ဥဒ ၅.၅: ဥေပါသထသုတ္

၄၅။ အကြၽႏု္ပ္သည္ဤသို႔ ၾကားနာခဲ့ရပါသည္- အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သာဝတၳိျပည္ ပုဗၺာ႐ံုေက်ာင္း မိဂါရမာတာဝိသာခါ၏ ျပာသာဒ္၌ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူ၏။ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထိုဥပုသ္ေန႔၌ ရဟန္းသံဃာျခံရံလ်က္ ေနေတာ္မူ၏။

ထိုအခါ အသွ်င္အာနႏၵာသည္ ညဥ့္နက္သည္ျဖစ္၍ ပဌမယံလြန္လတ္ေသာ္ ေနရာမွ ထကာ လက္ဝဲတစ္ဖက္ပခံုးထက္၌ ဧကသီကို စံပယ္တင္၍ ျမတ္စြာဘုရားရွိရာသို႔ လက္အုပ္ခ်ီလ်က္ ဤစကားကို ေလွ်ာက္၏ ”အသွ်င္ဘုရား ညဥ့္နက္ပါၿပီ။ ပဌမယံ လြန္ပါၿပီ။ ရဟန္းသံဃာထိုင္ေနရသည္မွာၾကာျမင့္ပါၿပီ။ အသွ်င္ဘုရား ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရဟန္းတို႔အားပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူပါ”ဟု ေလွ်ာက္ေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဆိတ္ဆိတ္ေနေတာ္မူ၏။

ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္လည္း အသွ်င္အာနႏၵာသည္ ညဥ့္နက္သည္ျဖစ္၍ မဇၩိမယံလြန္လတ္ေသာ္ ေနရာမွ ထကာလက္ဝဲတစ္ဖက္ ပခံုးထက္၌ ဧကသီကို စံပယ္တင္၍ ျမတ္စြာဘုရားရွိရာသို႔ လက္အုပ္ခ်ီလ်က္”အသွ်င္ဘုရား ညဥ့္နက္ပါၿပီ။ မဇၩိမယံ လြန္ပါၿပီ။ ရဟန္းသံဃာထိုင္ေနရသည္မွာ ၾကာျမင့္ပါၿပီ။ အသွ်င္ဘုရား ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရဟန္းတို႔အားပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူပါ”ဟု ေလွ်ာက္၏။ ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္လည္း ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဆိတ္ဆိတ္ေနေတာ္မူ၏။

သံုးႀကိမ္ေျမာက္လည္း အသွ်င္အာနႏၵာသည္ ညဥ့္နက္သျဖင့္ ပစၧိမယံလြန္၍ ႏွစ္သက္ဖြယ္မ်က္ႏွာကဲ့သို႔ အ႐ုဏ္တက္လတ္ေသာ္ ေနရာမွ ထကာ လက္ဝဲတစ္ဖက္ပခံုးထက္၌ ဧကသီကို စံပယ္တင္၍ျမတ္စြာဘုရား ရွိရာသို႔ လက္အုပ္ခ်ီလ်က္ ”အသွ်င္ဘုရား ညဥ့္နက္ပါၿပီ။ ပစၧိမယံလြန္၍ ႏွစ္သက္ဖြယ္မ်က္ႏွာကဲ့သို႔ အ႐ုဏ္တက္ပါၿပီ။ ရဟန္းသံဃာထိုင္ေနရသည္မွာ ၾကာျမင့္လွပါၿပီ။ အသွ်င္ဘုရားျမတ္စြာဘုရားသည္ ရဟန္းတို႔အားပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူပါ”ဟု ေလွ်ာက္ထား၏။ အာနႏၵာ ပရိသတ္မစင္ၾကယ္ေသးဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

ထိုအခါ ”ျမတ္စြာဘုရားက အဘယ္သူကို ရည္၍ ‘အာနႏၵာ ပရိသတ္မစင္ၾကယ္ေသး’ဟု ” မိန္႔ေတာ္မူသနည္းဟု အသွ်င္မဟာေမာဂၢလႅာန္အား အၾကံျဖစ္၏။ ထို႔ေနာက္ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလႅာန္သည္အလံုးစံုပါဝင္ေသာ ရဟန္းအေပါင္း၏ စိတ္ကို မိမိစိတ္ျဖင့္ ပိုင္းျခား၍ ႏွလံုးသြင္းေတာ္မူ၏။ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလႅာန္သည္ ယုတ္ညံ့ေသာအက်င့္ရွိေသာ မစင္ၾကယ္သည္ျဖစ္၍ ယံုမွားေတြးေတာဖြယ္အက်င့္ရွိေသာ အမႈကို ဖံုးကြယ္ေသာ ရဟန္းမဟုတ္ဘဲ ရဟန္းဟု ဝန္ခံေသာ ျမတ္ေသာအက်င့္ကို မက်င့္ဘဲ ျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္၏ဟု ဝန္ခံေသာ အတြင္းပုပ္ေသာ ကိေလသာမိုးစြတ္ေသာ အမိႈက္သဖြယ္ျဖစ္ေသာ ရဟန္းသံဃာအလယ္၌ ထိုင္ေနေသာ ထိုဒုႆီလပုဂၢိဳလ္ကို ျမင္၍ ေနရာမွထၿပီးလွ်င္ ထိုပုဂၢိဳလ္ထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္လ်က္ ထိုပုဂၢိဳလ္ကို ”ငါ့သွ်င္ထေလာ့၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သင့္ကို ျမင္ေတာ္မူ၏။ သင့္အား ရဟန္းတို႔ႏွင့္ အတူတကြ ေပါင္းသင္းမႈ မရွိ”ဟု ဆိုေသာ္လည္း ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ဆိတ္ဆိတ္ေန၏။

ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္လည္း အသွ်င္မဟာေမာဂၢလႅာန္သည္ ထိုပုဂၢိဳလ္ကို ”ငါ့သွ်င္ထေလာ့၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သင့္ကို ျမင္ေတာ္မူ၏။ သင့္အား ရဟန္းတို႔ႏွင့္ အတူတကြ ေပါင္းသင္းမႈမရွိ”ဟု ဆိုေသာ္လည္း ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္လည္း။ပ။ သံုးႀကိမ္ေျမာက္လည္း ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ဆိတ္ဆိတ္ေန၏။

ထိုအခါ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလႅာန္သည္ ထိုပုဂၢိဳလ္ကို လက္ေမာင္း၌ ကိုင္လ်က္ တံခါးမုခ္ျပင္ဘက္သို႔ ဆြဲထုတ္ၿပီးလွ်င္ တံခါးပိတ္ကာ မင္းတုတ္လွ်ဳိ၍ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ျမတ္စြာဘုရားကို ”အသွ်င္ဘုရား တပည့္ေတာ္သည္ ထိုရဟန္းကို ထြက္သြားေစပါၿပီ။ ပရိသတ္စင္ၾကယ္ပါၿပီ။ အသွ်င္ဘုရား ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရဟန္းတို႔အားပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူပါ”ဟု ေလွ်ာက္ထား၏။ ေမာဂၢလႅာန္အံ့ၾသဖြယ္ရွိေပစြ၊ ေမာဂၢလႅာန္ မျဖစ္ဖူးျမဲျဖစ္ေပစြ၊ ထို (မဂ္ဖိုလ္မွ) အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ေသာ ေယာက္်ားသည္ လက္ေမာင္းကို ကိုင္ထုတ္ရသည့္တိုင္ေအာင္ဆိုင္းငံ့ေနဘိေသး၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

ထို႔ေနာက္ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရဟန္းတို႔ကို မိန္႔ေတာ္မူ၏- ရဟန္းတို႔ ငါဘုရားသည္ ယခုအခါ သင္တို႔သာ ဥပုသ္ျပဳၾကကုန္ေလာ့၊ပါတိေမာက္ျပၾကကုန္ေလာ့၊ ရဟန္းတို႔ ယေန႔မွ အစျပဳ၍ ငါဘုရားသည္ ဥပုသ္မျပဳေတာ့အံ့၊ပါတိေမာက္မျပေတာ့အံ့၊ ရဟန္းတို႔ မစင္ၾကယ္ေသာ ပရိသတ္၌ ျမတ္စြာဘုရား ဥပုသ္ျပဳျခင္းပါတိေမာက္ျပျခင္းသည္ အေၾကာင္းမဟုတ္၊ အခြင့္မဟုတ္။

သမုဒၵရာ၏အံ့ဖြယ္ရွစ္ပါး

ရဟန္းတို႔ မဟာသမုဒၵရာ၌အံ့ၾသဖြယ္ေသာ မျဖစ္ဖူးျမဲျဖစ္ေသာ သေဘာတို႔သည္ ဤရွစ္ပါးတို႔တည္း။ ယင္းအံ့ဖြယ္ျဖစ္ေသာ မျဖစ္ဖူးျမဲ ျဖစ္ေသာ သေဘာတို႔ကို ျမင္ကုန္ျမင္ကုန္၍ အသုရာတို႔သည္ မဟာသမုဒၵရာ၌ အလြန္ေမြ႕ေလ်ာ္ကုန္၏။ အဘယ္ရွစ္ပါးတို႔နည္းဟူမူ-

၁။ ရဟန္းတို႔ မဟာသမုဒၵရာသည္ အစ၌ ကမ္းပါးေစာက္မရွိမူ၍ အစဥ္အတိုင္း နိမ့္၏။ အစဥ္အတိုင္းကိုင္း၏။ အစဥ္အတိုင္း ႐ိႈင္း၏။ ရဟန္းတို႔ ယင္းသို႔ မဟာသမုဒၵရာ၏ အစ၌ ကမ္းပါးေစာက္မရွိမူ၍အစဥ္အတိုင္း နိမ့္ျခင္း အစဥ္အတိုင္းကိုင္းျခင္း အစဥ္အတိုင္း ႐ိႈင္းျခင္းသည္ မဟာသမုဒၵရာ၌ ပဌမျဖစ္ေသာအံ့ၾသဖြယ္ျဖစ္ေသာ မျဖစ္ဖူးျမဲျဖစ္ေသာ သေဘာတည္း။ ယင္းသေဘာကို ျမင္ကုန္ျမင္ကုန္၍ အသုရာတို႔သည္ မဟာသမုဒၵရာ၌ အလြန္ေမြ႕ေလ်ာ္ကုန္၏။

၂။ ရဟန္းတို႔ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား မဟာသမုဒၵရာသည္ တည္တံ့ေသာ သေဘာရွိ၏။ ကမ္းကို မလြန္။ ရဟန္းတို႔ ယင္းသို႔ မဟာသမုဒၵရာ၏ တည္တံ့ေသာ သေဘာရွိျခင္း ကမ္းကို မလြန္ျခင္းသည္လည္းမဟာသမုဒၵရာ၌ ဒုတိယအံ့ၾသဖြယ္ျဖစ္ေသာ မျဖစ္ဖူးျမဲျဖစ္ေသာ သေဘာတည္း။ ယင္းသေဘာကို ျမင္ကုန္ျမင္ကုန္၍ အသုရာတို႔သည္ မဟာသမုဒၵရာ၌ အလြန္ေမြ႕ေလ်ာ္ကုန္၏။

၃။ ရဟန္းတို႔ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား မဟာသမုဒၵရာသည္ အေသေကာင္ပုပ္ႏွင့္ မဆက္ဆံ၊ မဟာသမုဒၵရာ၌ အေသေကာင္ပုပ္ရွိခဲ့မူ ထိုအေသေကာင္ပုပ္ကို ကမ္းသို႔ လ်င္စြာ ပို႔ေဆာင္၏။ ကုန္း၌ တင္ေစ၏။ ရဟန္းတို႔ ယင္းသို႔ မဟာသမုဒၵရာ၏ အေသေကာင္ပုပ္ႏွင့္ မဆက္ဆံျခင္း မဟာသမုဒၵရာ၌ အေသ ေကာင္ပုပ္သည္ ရွိခဲ့မူ ထိုအေသေကာင္ပုပ္ကို ကမ္းသို႔ လ်င္စြာ ပို႔ေဆာင္ျခင္းကုန္း၌ တင္ေစျခင္းသည္လည္း မဟာသမုဒၵရာ၌ တတိယအံ့ၾသဖြယ္ျဖစ္ေသာ မျဖစ္ဖူးျမဲျဖစ္ေသာ သေဘာတည္း။ ယင္းသေဘာကို ျမင္ကုန္ျမင္ကုန္၍ အသုရာတို႔သည္ မဟာသမုဒၵရာ၌ အလြန္ေမြ႕ေလ်ာ္ကုန္၏။

၄။ ရဟန္းတို႔ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ဂဂၤါျမစ္ ယမုနာျမစ္ အစီရဝတီျမစ္ သရဘူျမစ္ မဟီျမစ္ဟူေသာ ျမစ္ႀကီးအားလံုးတို႔သည္ မဟာသမုဒၵရာသို႔ ေရာက္ခဲ့ေသာ္ ေရွးအမည္အႏြယ္တို႔ကို စြန္႔ကုန္၍”မဟာသမုဒၵရာ”ဟူ၍သာ ေခၚေဝၚျခင္းသို႔ ေရာက္ကုန္၏။ ရဟန္းတို႔ ယင္းသို႔ ဂဂၤါျမစ္ ယမုနာျမစ္အစီရဝတီျမစ္ သရဘူျမစ္ မဟီျမစ္ဟူေသာ ျမစ္ႀကီးအားလံုးတို႔သည္ မဟာသမုဒၵရာသို႔ ေရာက္ခဲ့ေသာ္ေရွးအမည္အႏြယ္တို႔ကို စြန္႔၍ ”မဟာသမုဒၵရာ”ဟူ၍သာ ေခၚေဝၚျခင္းသို႔ ေရာက္ရျခင္းသည္ မဟာသမုဒၵရာ၌ စတုတၳအံ့ၾသဖြယ္ျဖစ္ေသာ မျဖစ္ဖူးျမဲျဖစ္ေသာ သေဘာတည္း။ ယင္းသေဘာကို ျမင္ကုန္ျမင္ကုန္၍ အသုရာတို႔သည္ မဟာသမုဒၵရာ၌ အလြန္ေမြ႕ေလ်ာ္ကုန္၏။

၅။ ရဟန္းတို႔ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ေလာက၌ မဟာသမုဒၵရာသို႔ ျမစ္ေရအလ်ဥ္၏ စီးဝင္ျခင္းေကာင္းကင္မွ မိုးေရအလ်ဥ္ရြာခ်ျခင္းဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ မဟာသမုဒၵရာ၌ ယုတ္ေလ်ာ့မႈျပည့္လွ်ံမႈ မထင္ရွား၊ ရဟန္းတို႔ ယင္းသို႔ေလာက၌ မဟာသမုဒၵရာသို႔ ျမစ္ေရအလ်ဥ္၏ စီးဝင္ျခင္းေကာင္းကင္မွ မိုးေရအလ်ဥ္ရြာခ်ျခင္းဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ မဟာသမုဒၵရာ၌ ယုတ္ေလ်ာ့မႈ ျပည့္လွ်ံမႈမထင္ရွားျခင္းသည္လည္း မဟာသမုဒၵရာ၌ ပၪၥမအံ့ၾသဖြယ္ျဖစ္ေသာ မျဖစ္ဖူးျမဲ ျဖစ္ေသာ သေဘာတည္း။ ယင္းသေဘာကို ျမင္ကုန္ျမင္ကုန္၍ အသုရာတို႔သည္ မဟာသမုဒၵရာ၌ အလြန္ေမြ႕ေလ်ာ္ကုန္၏။

၆။ ရဟန္းတို႔ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား မဟာသမုဒၵရာသည္ငန္ေသာ အရသာ တစ္မ်ဳိးတည္းသာ ရွိ၏။ ရဟန္းတို႔ ယင္းသို႔ ငန္ေသာ အရသာ တစ္မ်ဳိးတည္းသာ ရွိျခင္းသည္လည္း မဟာသမုဒၵရာ၌ ဆ႒အံ့ၾသဖြယ္ျဖစ္ေသာ မျဖစ္ဖူးျမဲ ျဖစ္ေသာ သေဘာတည္း။ ယင္းသေဘာကို ျမင္ကုန္ျမင္ကုန္၍ အသုရာတို႔သည္ မဟာသမုဒၵရာ၌ အလြန္ေမြ႕ေလ်ာ္ကုန္၏။

၇။ ရဟန္းတို႔ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား မဟာသမုဒၵရာ၌ ပုလဲ ျမ ေၾကာင္မ်က္ရြဲ ခ႐ုသင္း ေက်ာက္သလင္းသႏၲာ ေရႊ ေငြ ပတၱျမားနီ ပတၱျမားေျပာက္ဟူေသာတစ္ပါးမကမ်ားေသာ ရတနာရွိ၏။ ရဟန္းတို႔ယင္းသို႔ မဟာသမုဒၵရာ၌ ပုလဲ ျမ ေၾကာင္မ်က္ရြဲ ခ႐ုသင္း ေက်ာက္သလင္း သႏၲာ ေရႊ ေငြ ပတၱျမားနီပတၱျမားေျပာက္ဟူေသာတစ္ပါးမက, မ်ားေသာ ရတနာရွိျခင္းသည္လည္း မဟာသမုဒၵရာ၌ သတၱမအံ့ၾသဖြယ္ျဖစ္ေသာ မျဖစ္ဖူးျမဲ ျဖစ္ေသာ သေဘာတည္း။ ယင္းသေဘာကို ျမင္ကုန္ျမင္ကုန္၍အသုရာတို႔သည္ မဟာသမုဒၵရာ၌ အလြန္ေမြ႕ေလ်ာ္ကုန္၏။

၈။ ရဟန္းတို႔ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား မဟာသမုဒၵရာသည္ တိမိမည္ေသာ ငါး တိမိဂၤလမည္ေသာ ငါး တိမိတိမိဂၤလမည္ေသာ ငါး အသုရာနဂါး ဂႏၶဗၺနတ္ဟူကုန္ေသာ သတၱဝါႀကီးတို႔၏ ေနရာျဖစ္၏။ မဟာသမုဒၵရာ၌ ယူဇနာတစ္ရာ ယူဇနာႏွစ္ရာ ယူဇနာသံုးရာ ယူဇနာေလးရာ ယူဇနာငါးရာခႏၶာကိုယ္အတၱ့ေဘာရွိေသာ သတၱဝါတို႔သည္ ရွိေနကုန္၏။ ရဟန္းတို႔ ယင္းသို႔ မဟာသမုဒၵရာ၏ တိမိမည္ေသာ ငါးတိမိဂၤလမည္ေသာ ငါး တိမိတိမိဂၤလမည္ေသာ ငါး အသုရာ နဂါး ဂႏၶဗၺနတ္ဟူကုန္ေသာ သတၱဝါႀကီးတို႔၏ေနရာျဖစ္ျခင္း ယူဇနာတစ္ရာ ႏွစ္ရာ သံုးရာ ေလးရာ ငါးရာ အတၱေဘာရွိေသာ သတၱဝါတို႔ရွိေနျခင္းသည္လည္း မဟာသမုဒၵရာ၌ အ႒မအံ့ၾသဖြယ္ျဖစ္ေသာ မျဖစ္ဖူးျမဲျဖစ္ေသာ သေဘာတည္း။ ယင္းသေဘာကို ျမင္ကုန္ျမင္ကုန္၍ အသုရာတို႔သည္ မဟာသမုဒၵရာ၌ အလြန္ေမြ႕ေလ်ာ္ကုန္၏။

ရဟန္းတို႔ ဤအတူသာလွ်င္ ဤဓမၼဝိနယ ‘သာသနာေတာ္’၌အံ့ၾသဖြယ္ေသာ မျဖစ္ဖူးျမဲ ျဖစ္ေသာ သေဘာတို႔သည္ ဤရွစ္ပါးတို႔တည္း။ ယင္းသေဘာရွစ္မ်ဳိးတို႔ကို ျမင္ကုန္ျမင္ကုန္၍ ရဟန္းတို႔သည္ ဤဓမၼဝိနယ ‘သာသနာေတာ္’၌ အလြန္ေမြ႕ေလ်ာ္ကုန္၏။ အဘယ္ရွစ္ပါးတို႔နည္းဟူမူ-

ရဟန္းတို႔ မဟာသမုဒၵရာသည္ အစ၌ ကမ္းပါးေစာက္မရွိမူ၍ အစဥ္အတိုင္း နိမ့္သကဲ့သို႔ အစဥ္ အတိုင္းကိုင္းသကဲ့သို႔ အစဥ္အတိုင္း ႐ိႈင္းသကဲ့သို႔ ဤအတူသာလွ်င္ အစ၌ အရဟတၱဖိုလ္ကို ထိုးထြင္း မသိမူ၍ဤဓမၼဝိနယ ‘သာသနာေတာ္’၌ သိကၡာစဥ္ရွိ၏။ လုပ္ငန္းစဥ္ရွိ၏။ က်င့္စဥ္ရွိ၏။ ရဟန္းတို႔ အစ၌ အရဟတၱဖိုလ္ကို ထိုးထြင္းမသိမူ၍ ဤဓမၼဝိနယ ‘သာသနာေတာ္’၌ သိကၡာစဥ္ရွိျခင္း လုပ္ငန္းစဥ္ရွိျခင္းက်င့္စဥ္ရွိျခင္းသည္ ဤဓမၼဝိနယ ‘သာသနာေတာ္’၌ ပဌမအံ့ၾသဖြယ္ေသာ မျဖစ္ဖူးျမဲျဖစ္ေသာ သေဘာတည္း။ ယင္းသေဘာကို ျမင္ကုန္ျမင္ကုန္၍ ရဟန္းတို႔သည္ ဤဓမၼဝိနယ ‘သာသနာေတာ္’၌ အလြန္ေမြ႕ေလ်ာ္ကုန္၏။

ရဟန္းတို႔ မဟာသမုဒၵရာသည္ တည္တံ့ေသာ သေဘာ ကမ္းကို မလြန္ေသာ သေဘာ ရွိသကဲ့သို႔ ဤအတူသာလွ်င္ ငါဘုရားသည္ တပည့္တို႔အတြက္ပညတ္ထားေသာ သိကၡာပုဒ္ကို ငါ၏ တပည့္တို႔သည္ အသက္ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ မွ်လည္း မက်ဴးေက်ာ္ကုန္။ ရဟန္းတို႔ ငါဘုရားသည္ တပည့္တို႔အတြက္ပညတ္ထားေသာ သိကၡာပုဒ္ကို ငါ၏တပည့္တို႔သည္ အသက္ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ မွ်လည္းမက်ဴးေက်ာ္ျခင္းသည္လည္း ဤဓမၼဝိနယ ‘သာသနာေတာ္’၌ ဒုတိယအံ့ၾသဖြယ္ေသာ မျဖစ္ဖူးျမဲျဖစ္ေသာ သေဘာတည္း။ ယင္းသေဘာကို ျမင္ကုန္ျမင္ကုန္၍ ရဟန္းတို႔သည္ ဤဓမၼဝိနယ ‘သာသနာေတာ္’၌ အလြန္ေမြ႕ေလ်ာ္ကုန္၏။

ရဟန္းတို႔ မဟာသမုဒၵရာသည္ အေသေကာင္ပုပ္ႏွင့္ မဆက္ဆံ၊ မဟာသမုဒၵရာ၌ အေသေကာင္ပုပ္ ရွိခဲ့မူထိုအေသေကာင္ပုပ္ကို ကမ္းသို႔ လ်င္စြာ ပို႔ေဆာင္၍ကုန္း၌ တင္ေစသကဲ့သို႔ ဤအတူသာလွ်င္ သီလမရွိေသာ ယုတ္ညံ့ေသာ သေဘာရွိေသာ မစင္ၾကယ္ေသာ ေတြးေတာဖြယ္အက်င့္ရွိေသာ အမႈကို ဖံုးကြယ္ေသာ ရဟန္းမဟုတ္ဘဲ ရဟန္းဟု ဝန္ခံေသာ ျမတ္ေသာအက်င့္ကို မက်င့္ဘဲ ျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္၏ဟု ဝန္ခံေသာ အတြင္းပုပ္ေသာ ကိေလသာမိုးစြတ္ေသာ အမိႈက္သဖြယ္ျဖစ္ေသာ ဒုႆီလပုဂၢိဳလ္ႏွင့္သံဃာသည္မဆက္ဆံ၊ စင္စစ္မူကား စည္းေဝး၍ ထိုပုဂၢိဳလ္ကို လ်င္စြာ ႏွင္ထုတ္၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ရဟန္းသံဃာအလယ္၌ ထိုင္ေနေစကာမူ သံဃာမွ ေဝးသည္သာတည္း။ သံဃာသည္လည္း ထိုပုဂၢိဳလ္မွေဝးသည္သာတည္း။

ရဟန္းတို႔ သီလမရွိေသာ ယုတ္ညံ့ေသာ သေဘာရွိေသာ မစင္ၾကယ္ေသာ ေတြးေတာဖြယ္အက်င့္ ရွိေသာ အမႈကို ဖံုးကြယ္ေသာ ရဟန္းမဟုတ္ဘဲ ရဟန္းဟု ဝန္ခံေသာ ျမတ္ေသာအက်င့္ကို မက်င့္ဘဲ ျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္၏ဟု ဝန္ခံေသာ အတြင္းပုပ္ေသာ ကိေလသာမိုးစြတ္ေသာ အမိႈက္သဖြယ္ ျဖစ္ေသာ ဒုႆီလႏွင့္ သံဃာသည္မဆက္ဆံ၊ စင္စစ္မူကား စည္းေဝး၍ ထိုပုဂၢိဳလ္ကို လ်င္စြာ ႏွင္ထုတ္ျခင္းထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ရဟန္းသံဃာအလယ္၌ ထိုင္ေနေစကာမူ သံဃာမွ ေဝးျခင္း သံဃာသည္လည္းထိုပုဂၢိဳလ္မွ ေဝးျခင္းသည္လည္း ဤဓမၼဝိနယ ‘သာသနာေတာ္’၌ တတိယအံ့ၾသဖြယ္ေသာ မျဖစ္ဖူးျမဲျဖစ္ေသာ သေဘာတည္း။ ယင္းသေဘာကို ျမင္ကုန္ျမင္ကုန္၍ ရဟန္းတို႔သည္ ဤဓမၼဝိနယ ‘သာသနာေတာ္’၌ အလြန္ေမြ႕ေလ်ာ္ကုန္၏။

ရဟန္းတို႔ ဂဂၤါျမစ္ ယမုနာျမစ္ အစီရဝတီျမစ္ သရဘူျမစ္ မဟီျမစ္ဟူေသာ ျမစ္ႀကီးအားလံုးတို႔သည္ မဟာသမုဒၵရာသို႔ ေရာက္ခဲ့ေသာ္ ေရွးအမည္အႏြယ္တို႔ကို စြန္႔ကုန္၍ ”မဟာသမုဒၵရာ”ဟူ၍သာ ေခၚေဝၚျခင္းသို႔ ေရာက္ကုန္သကဲ့သို႔ ဤအတူသာလွ်င္ ရဟန္းတို႔ မင္းမ်ဳိး ပုဏၰားမ်ဳိးကုန္သည္မ်ဳိး သူဆင္းရဲမ်ဳိးဟူေသာ အမ်ဳိးေလးပါးတို႔သည္ လူ႕ေဘာင္မွ ခြါ၍ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားအပ္ေသာ ဤဓမၼဝိနယ’သာသနာေတာ္’၌ ရဟန္းေဘာင္သို႔ ဝင္ေရာက္ခဲ့ေသာ္ ေရွးျဖစ္ေသာ အမည္အႏြယ္တို႔ကို စြန္႔ကုန္၍”သာကီဝင္မင္းသား ရဟန္းတို႔”ဟူ၍ ေခၚေဝၚျခင္းသို႔ ေရာက္ကုန္၏။ ရဟန္းတို႔ မင္းမ်ဳိး ပုဏၰားမ်ဳိးကုန္သည္မ်ဳိး သူဆင္းရဲမ်ဳိးဟူေသာ အမ်ဳိးေလးပါးတို႔သည္ လူ႕ေဘာင္မွ ခြါ၍ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားအပ္ေသာ ဤဓမၼဝိနယ ‘သာသနာေတာ္’၌ ရဟန္းေဘာင္သို႔ ဝင္ေရာက္ခဲ့ေသာ္ ေရွးျဖစ္ေသာ အမည္အႏြယ္တို႔ကို စြန္႔ကုန္၍ ”သာကီဝင္မင္းသား ရဟန္းတို႔”ဟူ၍ ေခၚေဝၚျခင္းသို႔ ေရာက္ျခင္းသည္လည္း ဤဓမၼဝိနယ’သာသနာေတာ္’၌ စတုတၳအံ့ၾသဖြယ္ေသာ မျဖစ္ဖူးျမဲျဖစ္ေသာ သေဘာတည္း။ ယင္းသေဘာကို ျမင္ကုန္ျမင္ကုန္၍ ရဟန္းတို႔သည္ ဤဓမၼဝိနယ ‘သာသနာေတာ္’၌ အလြန္ေမြ႕ေလ်ာ္ကုန္၏။

ရဟန္းတို႔ ေလာက၌ မဟာသမုဒၵရာသို႔ ျမစ္ေရအလ်ဥ္၏ စီးဝင္ျခင္း ေကာင္းကင္မွ မိုးေရအလ်ဥ္ရြာခ်ျခင္းဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ မဟာသမုဒၵရာ၏ ယုတ္ေလ်ာ့မႈ ျပည့္လွ်ံမႈ မထင္ရွားသကဲ့သို႔ ဤအတူသာလွ်င္ မ်ားစြာေသာ ရဟန္းတို႔သည္ ခႏၶာမႂကြင္းက်န္ေသာ နိဗၺာနဓာတ္ျဖင့္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳကုန္၏။ ယင္းပရိနိဗၺာန္ျပဳျခင္းေၾကာင့္ နိဗၺာန္၌ ယုတ္ေလ်ာ့မႈ ျပည့္လွ်ံမႈ မထင္ရွား၊ ရဟန္းတို႔ မ်ားစြာေသာ ရဟန္းတို႔သည္ ခႏၶာမႂကြင္းက်န္ေသာ နိဗၺာနဓာတ္ျဖင့္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳျခင္းေၾကာင့္ နိဗၺာန္၌ ယုတ္ေလ်ာ့မႈျပည့္လွ်ံမႈ မထင္ရွားျခင္းသည္လည္း ဤဓမၼဝိနယ ‘သာသနာေတာ္’၌ ပၪၥမအံ့ၾသဖြယ္ေသာ မျဖစ္ဖူးျမဲျဖစ္ေသာ သေဘာတည္း။ ယင္းသေဘာကို ျမင္ကုန္ျမင္ကုန္၍ ရဟန္းတို႔သည္ ဤဓမၼဝိနယ ‘သာသနာေတာ္’၌ အလြန္ေမြ႕ေလ်ာ္ကုန္၏။

ရဟန္းတို႔ မဟာသမုဒၵရာသည္ ငန္ေသာ အရသာ တစ္မ်ဳိးတည္းသာ ရွိသကဲ့သို႔ ဤအတူ ဤဓမၼဝိနယ’သာသနာေတာ္’၌ ကိေလသာမွ လြတ္ေျမာက္မႈ အရသာတစ္မ်ဳိးတည္းသာ ရွိ၏။ ရဟန္းတို႔ ယင္းသို႔ ဤဓမၼဝိနယ ‘သာသနာေတာ္’၌ ကိေလသာမွ လြတ္ေျမာက္မႈ အရသာတစ္မ်ဳိးတည္းသာ ရွိျခင္းသည္လည္းဤဓမၼဝိနယ’သာသနာေတာ္’၌ ဆ႒အံ့ၾသဖြယ္ေသာ မျဖစ္ဖူးျမဲျဖစ္ေသာ သေဘာတည္း။ ယင္းသေဘာကို ျမင္ကုန္ျမင္ကုန္၍ ရဟန္းတို႔သည္ ဤဓမၼဝိနယ’သာသနာေတာ္’၌ အလြန္ေမြ႕ေလ်ာ္ကုန္၏။

ရဟန္းတို႔ မဟာသမုဒၵရာ၌ ပုလဲ ျမ ေၾကာင္မ်က္ရြဲ ခ႐ုသင္း ေက်ာက္သလင္း သႏၲာ ေရႊ ေငြပတၱျမားနီ ပတၱျမားေျပာက္ဟူေသာတစ္ပါးမကမ်ားေသာ ရတနာရွိသကဲ့သို႔ ဤအတူ ဤဓမၼဝိနယ’သာသနာေတာ္’၌ သတိပ႒ာန္ေလးပါး သမၼပၸဓာန္ေလးပါး ဣဒၶိပါဒ္ေလးပါး ဣေၿႏၵငါးပါး ဗိုလ္ငါးပါးေဗာဇၩင္ခုနစ္ပါး အရိယမဂၢင္ရွစ္ပါးဟူေသာတစ္ပါးမကမ်ားေသာ ရတနာရွိ၏။ ရဟန္းတို႔ ယင္းသို႔ ဤဓမၼဝိနယ ‘သာသနာေတာ္’၌ သတိပ႒ာန္ေလးပါး သမၼပၸဓာန္ေလးပါး ဣဒၶိပါဒ္ေလးပါး ဣေၿႏၵငါးပါးဗိုလ္ငါးပါး ေဗာဇၩင္ခုနစ္ပါး အရိယမဂၢင္ရွစ္ပါးဟူေသာတစ္ပါးမက မ်ားေသာ ရတနာရွိျခင္းသည္လည္းဤဓမၼဝိနယ ‘သာသနာေတာ္’၌ သတၱမအံ့ၾသဖြယ္ေသာ မျဖစ္ဖူးျမဲ ျဖစ္ေသာ သေဘာတည္း။ ယင္းသေဘာကို ျမင္ကုန္ျမင္ကုန္၍ ရဟန္းတို႔သည္ ဤဓမၼဝိနယ’သာသနာေတာ္’၌ အလြန္ေမြ႕ေလ်ာ္ကုန္၏။

ရဟန္းတို႔ မဟာသမုဒၵရာသည္ တိမိငါး တိမိဂၤလငါး တိမိတိမိဂၤလငါး အသုရာ နတ္နဂါးဂႏၶဗၺနတ္ဟူေသာ သတၱဝါႀကီးတို႔၏ ေနရာျဖစ္၍ ယူဇနာတစ္ရာ ႏွစ္ရာ သံုးရာ ေလးရာ ငါးရာအတၱေဘာရွိေသာ သတၱဝါတို႔ ရွိကုန္သကဲ့သို႔ ဤအတူသာလွ်င္ ဤဓမၼဝိနယ ‘သာသနာေတာ္’သည္ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္၊ ေသာတာပတၱိဖိုလ္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရန္က်င့္ေသာ ပုဂၢိဳလ္၊ သကဒါဂါမ္ပုဂၢိဳလ္၊ သကဒါဂါမိဖိုလ္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရန္က်င့္ေသာ ပုဂၢိဳလ္၊ အနာဂါမ္ပုဂၢိဳလ္၊ အနာဂါမိဖိုလ္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရန့္က်င့္ေသာ ပုဂၢိဳလ္၊ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္၊ အရဟတၱဖိုလ္အက်ဳိးငွါ က်င့္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ဟူေသာ ျမတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ ေနရာ ျဖစ္၏။

ရဟန္းတို႔ ယင္းသို႔ ဤဓမၼဝိနယ ‘သာသနာေတာ္’သည္ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္၊ ေသာတာပတၱိဖိုလ္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရန္ က်င့္ေသာ ပုဂၢိဳလ္၊ သကဒါဂါမ္ပုဂၢိဳလ္၊ သကဒါဂါမိဖိုလ္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရန္ က်င့္ေသာ ပုဂၢိဳလ္၊ အနာဂါမ္ပုဂၢိဳလ္၊ အနာဂါမိဖိုလ္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရန္က်င့္ေသာ ပုဂၢိဳလ္၊ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္၊ အရဟတၱဖိုလ္၊ အက်ဳိးငွါ က်င့္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ဟူေသာ ျမတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ေနရာ ျဖစ္ျခင္းသည္ ဤဓမၼဝိနယ’သာသနာေတာ္’၌ အ႒မအံ့ၾသဖြယ္ျဖစ္ေသာ မျဖစ္ဖူးျမဲျဖစ္ေသာ သေဘာတည္း။ ယင္းသေဘာကို ျမင္ကုန္ျမင္ကုန္၍ ရဟန္းတို႔သည္ ဤဓမၼဝိနယ ‘သာသနာေတာ္’၌ အလြန္ေမြ႕ေလ်ာ္ကုန္၏။ ရဟန္းတို႔ဤဓမၼဝိနယ ‘သာသနာေတာ္’၌အံ့ၾသဖြယ္ျဖစ္ေသာ မျဖစ္ဖူးျမဲ ျဖစ္ေသာ ဤရွစ္ပါးေသာ သေဘာတို႔ကို ျမင္ကုန္ျမင္ကုန္၍ ရဟန္းတို႔သည္ ဤဓမၼဝိနယ ‘သာသနာေတာ္’၌ အလြန္ေမြ႕ေလ်ာ္ကုန္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤအေၾကာင္းအရာကို သိေတာ္မူ၍ ထိုသိေသာအခ်ိန္၌- ”အာပတ္ကို ဖံုးလႊမ္းသူကို ကိေလသာမိုး စြတ္၏။ အာပတ္ကို ဖြင့္လွစ္ေဖာ္ျပ သူကို ကိေလသာမိုးမစြတ္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဖံုးလႊမ္းမႈကို ဖြင့္လွစ္ေဖာ္ျပကုန္ေလာ့၊ ဤသို႔ ဖြင့္လွစ္ေဖာ္ျပသည္ရွိေသာ္ ထိုသူကို ကိေလသာမိုး မစြတ္ႏိုင္ေပ”ဟု ဤဥဒါန္းကို က်ဴးရင့္ေတာ္မူ၏။

ပၪၥမသုတ္။