ဥဒ ၆.၅: ဒုတိယနာနာတိတၳိယသုတ္

၅၅။ အကြၽႏ္ုပ္သည္ ဤသို႔ ၾကားနာခဲ့ရပါသည္- အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သာဝတၳိျပည္ အနာထပိဏ္သူေဌး၏ အရံျဖစ္ေသာ ေဇတဝန္ေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူ၏။ ထိုအခါ အထူးထူးေသာ အယူ အထူးထူးေသာ အလို ‘ဆႏၵ’ အထူးထူးေသာ ႏွစ္သက္ျခင္းရွိၾက၍ အထူးထူးေသာ အယူတည္းဟူေသာမွီရာကိုမွီတတ္ကုန္ေသာ မ်ားစြာေသာတိတၳိသမဏ, ျဗာဟၼဏပရိဗိုဇ္အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔သည္သာဝတၳိျပည္၌ ေနၾကကုန္၏။

”အတၱသည္လည္းေကာင္း ေလာကသည္လည္းေကာင္း ျမဲ၏။ ဤအယူသာမွန္၏။ တစ္ပါးေသာ အယူသည္ အခ်ည္းႏွီးသာတည္း”ဟု ဤသို႔ ဆိုေလ့ ဤသို႔ ယူေလ့ရွိကုန္ေသာ သမဏျဗာဟၼဏအခ်ဳိ႕တို႔သည္ ရွိကုန္၏။ ”အတၱသည္လည္းေကာင္း၊ ေလာကသည္လည္းေကာင္း မျမဲ၊ ဤအယူသာမွန္၏။ တစ္ပါးေသာ အယူသည္ အခ်ည္းႏွီးသာတည္း”ဟု ဤသို႔ ဆိုေလ့ ဤသို႔ ယူေလ့ရွိကုန္ေသာ သမဏျဗာဟၼဏအခ်ဳိ႕တို႔သည္ ရွိကုန္၏။ ”အတၱသည္လည္းေကာင္း၊ ေလာကသည္လည္းေကာင္း ျမဲလည္းျမဲ၏။ မျမဲလည္းမျမဲ၊ ဤအယူသာမွန္၏။ တစ္ပါးေသာ အယူသည္ အခ်ည္းႏွီးသာတည္း”ဟု ဤသို႔ ဆိုေလ့ ဤသို႔ ယူေလ့ရွိကုန္ေသာ သမဏျဗာဟၼဏအခ်ဳိ႕တို႔သည္ ရွိကုန္၏။ ”အတၱသည္လည္းေကာင္းေလာကသည္လည္းေကာင္း ျမဲသည္လည္း မဟုတ္၊ မျမဲသည္လည္း မဟုတ္၊ ဤအယူသာမွန္၏။ တစ္ပါးေသာ အယူသည္ အခ်ည္းႏွီးသာတည္း”ဟု ဤသို႔ ဆိုေလ့ ဤသို႔ ယူေလ့ရွိကုန္ေသာ သမဏျဗာဟၼဏ အခ်ဳိ႕တို႔သည္ ရွိကုန္၏။

”အတၱကိုလည္းေကာင္း ေလာကကိုလည္းေကာင္း မိမိျပဳအပ္၏။ ဤအယူသာမွန္၏။ တစ္ပါးေသာ အယူသည္ အခ်ည္းႏွီးသာတည္း”ဟု ဤသို႔ ဆိုေလ့ ဤသို႔ ယူေလ့ရွိကုန္ေသာ သမဏ, ျဗာဟၼဏအခ်ဳိ႕တို႔သည္ ရွိကုန္၏။ ”အတၱကိုလည္းေကာင္း၊ ေလာကကိုလည္းေကာင္း သူတစ္ပါးသည္ ျပဳအပ္၏။ ဤအယူသာမွန္၏။ တစ္ပါးေသာ အယူသည္ အခ်ည္းႏွီးသာတည္း”ဟု ဤသို႔ ဆိုေလ့ ဤသို႔ ယူေလ့ရွိကုန္ေသာ သမဏျဗာဟၼဏ အခ်ဳိ႕တို႔သည္ ရွိကုန္၏။ ”အတၱကိုလည္းေကာင္း၊ ေလာကကိုလည္းေကာင္းမိမိလည္း ျပဳအပ္၏။ သူတစ္ပါးလည္း ျပဳအပ္၏။ ဤအယူသာမွန္၏။ တစ္ပါးေသာ အယူသည္ အခ်ည္းႏွီးသာတည္း”ဟု ဤသို႔ ဆိုေလ့ ဤသို႔ ယူေလ့ရွိကုန္ေသာ သမဏ, ျဗာဟၼဏအခ်ဳိ႕တို႔သည္ ရွိကုန္၏။ ”အတၱကိုလည္းေကာင္း၊ ေလာကကိုလည္းေကာင္း မိမိလည္း မျပဳအပ္၊ သူတစ္ပါးလည္း မျပဳအပ္၊ တစ္စံုတစ္ခုေသာ အေၾကာင္းကို မစြဲမူ၍ ျဖစ္၏။ ဤအယူသာမွန္၏။ တစ္ပါးေသာ အယူသည္ အခ်ည္းႏွီးသာတည္း”ဟု ဤသို႔ ဆိုေလ့ ဤသို႔ ယူေလ့ရွိကုန္ေသာ သမဏ, ျဗာဟၼဏအခ်ဳိ႕တို႔သည္ ရွိကုန္၏။

”အတၱသည္လည္းေကာင္း၊ ေလာကသည္လည္းေကာင္း ျမဲ၏။ ခ်မ္းသာဆင္းရဲ ရွိ၏။ ဤအယူသာမွန္၏။ တစ္ပါးေသာ အယူသည္ အခ်ည္းႏွီးသာတည္း”ဟု ဤသို႔ ဆိုေလ့ ဤသို႔ ယူေလ့ရွိကုန္ေသာ သမဏ ျဗာဟၼဏအခ်ဳိ႕တို႔သည္ ရွိကုန္၏။ ”အတၱသည္လည္းေကာင္း ေလာကသည္လည္းေကာင္း မျမဲ၊ ခ်မ္းသာ ဆင္းရဲရွိ၏။ ဤအယူသာမွန္၏။ တစ္ပါးေသာ အယူသည္ အခ်ည္းႏွီးသာတည္း”ဟု ဤသို႔ ဆိုေလ့ ဤသို႔ ယူေလ့ရွိကုန္ေသာ သမဏ, ျဗာဟၼဏအခ်ဳိ႕တို႔သည္ ရွိကုန္၏။ ”အတၱသည္လည္းေကာင္း၊ ေလာကသည္လည္းေကာင္း ျမဲလည္းျမဲ၏။ မျမဲလည္းမျမဲ၊ ခ်မ္းသာဆင္းရဲ ရွိ၏။ ဤအယူသာမွန္၏။ တစ္ပါးေသာ အယူသည္ အခ်ည္းႏွီးသာတည္း”ဟု ဤသို႔ ဆိုေလ့ ဤသို႔ ယူေလ့ရွိကုန္ေသာ သမဏ, ျဗာဟၼဏအခ်ဳိ႕တို႔သည္ ရွိကုန္၏။ ”အတၱသည္လည္းေကာင္း၊ ေလာကသည္လည္းေကာင္းျမဲသည္လည္း မဟုတ္၊ မျမဲသည္လည္း မဟုတ္၊ ခ်မ္းသာ, ဆင္းရဲ ရွိ၏။ ဤအယူသာမွန္၏။ တစ္ပါးေသာ အယူသည္ အခ်ည္းႏွီးသာတည္း”ဟု ဤသို႔ ဆိုေလ့ ဤသို႔ ယူေလ့ရွိကုန္ေသာ သမဏ, ျဗာဟၼဏအခ်ဳိ႕တို႔သည္ ရွိကုန္၏။ ”အတၱကိုလည္းေကာင္း၊ ေလာကကိုလည္းေကာင္း မိမိျပဳအပ္၏။ ခ်မ္းသာဆင္းရဲ ရွိ၏။ ဤအယူသာမွန္၏။ တစ္ပါးေသာ အယူသည္ အခ်ည္းႏွီးသာတည္း”ဟု ဤသို႔ ဆိုေလ့ ဤသို႔ ယူေလ့ရွိကုန္ေသာ သမဏျဗာဟၼဏအခ်ဳိ႕တို႔သည္ ရွိကုန္၏။

”အတၱကိုလည္းေကာင္း၊ ေလာကကိုလည္းေကာင္း သူတစ္ပါး ျပဳအပ္၏။ ခ်မ္းသာ, ဆင္းရဲ ရွိ၏။ ဤအယူသာမွန္၏။ တစ္ပါးေသာ အယူသည္ အခ်ည္းႏွီးသာတည္း”ဟု ဤသို႔ ဆိုေလ့ ဤသို႔ ယူေလ့ရွိကုန္ေသာ သမဏ, ျဗာဟၼဏအခ်ဳိ႕တို႔သည္ ရွိကုန္၏။ ”အတၱကိုလည္းေကာင္း၊ ေလာကကိုလည္းေကာင္း မိမိလည္း ျပဳအပ္၏။ သူတစ္ပါးလည္း ျပဳအပ္၏။ ခ်မ္းသာဆင္းရဲ ရွိ၏။ ဤအယူသာမွန္၏။ တစ္ပါးေသာ အယူသည္ အခ်ည္းႏွီးသာတည္း”ဟု ဤသို႔ ဆိုေလ့ ဤသို႔ ယူေလ့ရွိကုန္ေသာ သမဏ, ျဗာဟၼဏ အခ်ဳိ႕တို႔သည္ ရွိကုန္၏။ ”အတၱကိုလည္းေကာင္း၊ ေလာကကိုလည္းေကာင္း မိမိလည္း မျပဳအပ္၊ သူတစ္ပါးလည္း မျပဳအပ္၊ တစ္စံုတစ္ခုေသာ အေၾကာင္းကို မစြဲမူ၍ ျဖစ္၏။ ခ်မ္းသာဆင္းရဲ ရွိ၏။ ဤအယူသာမွန္၏။ တစ္ပါးေသာ အယူသည္အခ်ည္းႏွီးသာတည္း”ဟု ဤသို႔ ဆိုေလ့ ဤသို႔ ယူေလ့ရွိကုန္ေသာ သမဏျဗာဟၼဏအခ်ဳိ႕တို႔သည္ ရွိကုန္၏။

ထိုသမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္ ျငင္းခံုၾကကုန္ ခိုက္ရန္ျဖစ္ၾကကုန္ ဆန္႔က်င္ဘက္စကားကို ဆိုၾကကုန္လ်က္ ”ဤသေဘာကား တရားဟုတ္၏။ ဤသေဘာကား တရားမဟုတ္၊ ဤသေဘာကားတရားမဟုတ္၊ ဤသေဘာကား တရားဟုတ္၏”ဟု အခ်င္းခ်င္း ႏႈတ္လွံထိုးလ်က္ ေနၾကကုန္၏။

ထိုအခါ မ်ားစြာေသာ ရဟန္းတို႔သည္ နံနက္အခ်ိန္၌ သကၤန္းကို ျပင္ဝတ္၍ သပိတ္သကၤန္းကို ယူေဆာင္လ်က္ သာဝတၳိျပည္သို႔ ဆြမ္းခံဝင္ကုန္၏။ သာဝတၳိျပည္၌ ဆြမ္းခံလွည့္လည္၍ဆြမ္းခံၿပီးေနာက္ ဆြမ္းခံရြာမွ ဖဲခဲ့ၾကေသာ ထိုရဟန္းတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုးလ်က္ တစ္ခုေသာအရပ္၌ ထိုင္ေနၾကၿပီးေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားအား ”အသွ်င္ဘုရားအထူးထူးေသာ အယူ အထူးထူးေသာ အလို ‘ဆႏၵ’ အထူးထူးေသာ ႏွစ္သက္ျခင္း ရွိၾကကုန္လ်က္အထူးထူးေသာ အယူကိုမွီ၍ တည္ကုန္ေသာ မ်ားစြာေသာတိတၳိ သမဏျဗာဟၼဏပရိဗိုဇ္အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔သည္သာဝတၳိျပည္၌ ေနၾကပါကုန္၏။

”အတၱသည္လည္းေကာင္း၊ ေလာကသည္လည္းေကာင္း ျမဲ၏။ ဤအယူသာမွန္၏။ တစ္ပါးေသာ အယူသည္ အခ်ည္းႏွီးသာတည္း”ဟု ဤသို႔ ဆိုေလ့ ဤသို႔ ယူေလ့ရွိကုန္ေသာ သမဏ, ျဗာဟၼဏအခ်ဳိ႕တို႔သည္ ရွိကုန္၏။ပ။ ထိုသမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္ ျငင္းခံုၾကကုန္ခိုက္ရန္ျဖစ္ၾကကုန္ ဆန္႔က်င္ဘက္ စကားကို ေျပာဆိုကုန္လ်က္ ‘ဤသေဘာကား တရားဟုတ္၏။ ဤသေဘာကား တရားမဟုတ္၊ ဤသေဘာကား တရားမဟုတ္၊ ဤသေဘာကား တရားဟုတ္၏’ဟု အခ်င္းခ်င္း ႏႈတ္လွံထိုးလ်က္ ေနၾကပါကုန္၏”ဟု ေလွ်ာက္ကုန္၏။

ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္မွ ျပင္ပအယူရွိေသာ ပရိဗိုဇ္တို႔သည္ ကန္းကုန္ (ပညာ) မ်က္စိမရွိကုန္သည္ျဖစ္၍ အက်ဳိးကို မသိကုန္။ အက်ဳိးမဲ့ကို မသိကုန္။ တရားကို မသိကုန္။ တရားမဟုတ္သည္ကို မသိကုန္။ ထိုသူတို႔သည္ အက်ဳိးကို မသိကုန္ဘဲ အက်ဳိးမဲ့ကို မသိကုန္ဘဲ တရားကို မသိကုန္ဘဲ တရား့မဟုတ္သည္ကို မသိကုန္ဘဲ ျငင္းခံုၾကကုန္ ခိုက္ရန္ျဖစ္ၾကကုန္ ဆန္႔က်င္ဘက္စကားကို ေျပာဆိုကုန္လ်က္”ဤသေဘာကား တရားဟုတ္၏။ ဤသေဘာကား တရားမဟုတ္၊ ဤသေဘာကား တရားမဟုတ္၊ ဤသေဘာကား တရားဟုတ္၏”ဟု အခ်င္းခ်င္း ႏႈတ္လွံထိုးလ်က္ ေနၾကကုန္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤအေၾကာင္းအရာကို သိေတာ္မူ၍ ထိုသိေသာအခ်ိန္၌- ”အခ်ဳိ႕ကုန္ေသာ သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္ အႏွစ္မရွိသည့္ ဤမိစၧာအယူတို႔၌ ႏွစ္သက္စြဲလမ္းကပ္ၿငိကုန္ဘိ၏။ ထိုသူတို႔သည္ ေထာက္တည္ရာ နိဗၺာန္သို႔ မေရာက္ ၾကကုန္မူ၍အၾကား၌သာလွ်င္ (ၾသဃေလးျဖာ သံသရာ၌) နစ္ျမဳပ္ၾကရကုန္၏”ဟု ဤဥဒါန္းကို က်ဴးရင့္ေတာ္မူ၏။

ပၪၥမသုတ္။