၇၆။ အကြၽႏု္ပ္သည္ ဤသို႔ ၾကားနာခဲ့ရပါသည္- အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မ်ားစြာေသာ ရဟန္းသံဃာႏွင့္အတူ မဂဓတိုင္း၌ ေဒသစာရီလွည့္လည္လတ္ေသာ္ပါဋလိရြာသို႔ ေရာက္ေတာ္မူ၏။ ထိုအခါ ”ျမတ္စြာဘုရားသည္ မ်ားစြာေသာ ရဟန္းသံဃာႏွင့္အတူ မဂဓတိုင္း၌ ေဒသစာရီလွည့္လည္ေတာ္မူရာပါဋလိရြာသို႔ ေရာက္ေတာ္မူသတတ္”ဟုပါဋလိရြာသား ဥပါသကာတို႔ ၾကားကုန္၏။ ထိုအခါပါဋလိရြာသား ဥပါသကာတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုးၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာအရပ္၌ ထိုင္ေနကုန္ၿပီးေသာ္ ”အသွ်င္ဘုရား ျမတ္စြာဘုရားသည္ အကြၽႏု္ပ္တို႔၏ ဧည့္သည္တို႔တည္းခိုရာဇရပ္ကို လက္ခံေတာ္မူပါ”ဟု ျမတ္စြာဘုရားအား ေလွ်ာက္ကုန္၏။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဆိတ္ဆိတ္ေနေတာ္မူသျဖင့္ လက္ခံေတာ္မူ၏။
ထိုအခါပါဋလိရြာသား ဥပါသကာတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရား လက္ခံေတာ္မူသည္ကို သိသျဖင့္ ေနရာမွထကာ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုးလ်က္ အ႐ိုအေသျပဳၿပီးလွ်င္ ဧည့္သည္တို႔တည္းခိုရာဇရပ္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္ကုန္၍ ဧည့္သည္တို႔တည္းခိုရာဇရပ္၌ ခင္းႏွီးအျပည့္ခင္းျခင္း ထိုင္ေနစရာတို႔ကို ျပင္ထားျခင္း ေရျပည့္အိုးႀကီးတို႔ကို တည္ထားျခင္း ဆီမီးထြန္းျခင္းတို႔ကို ျပဳၿပီးလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ျပန္ကုန္၏။ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး၍ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုးလ်က္ တစ္ခုေသာေနရာ၌ ရပ္တည္ကုန္ၿပီးေသာ္ ”အသွ်င္ဘုရားဧည့္သည္တို႔တည္းခိုရာဇရပ္၌ ခင္းႏွီးအျပည့္ ခင္းၿပီးပါၿပီ။ ထိုင္ေနစရာတို႔ကိုလည္း ျပင္ထားၿပီးပါၿပီ။ ေရျပည့္အိုးႀကီးကိုလည္း တည္ထားၿပီးပါၿပီ။ ဆီမီးကိုလည္း ညႇိထြန္းထားၿပီးပါၿပီ။ အသွ်င္ဘုရား ယခုအခါ ႂကြေတာ္မူရန္ အခ်ိန္ကို ျမတ္စြာဘုရား သိေတာ္မူပါသည္၊ (ႂကြရန္မွာ ျမတ္စြာဘုရား၏အလိုေတာ္အတိုင္း ပင္ ျဖစ္ပါသည္)”ဟု ျမတ္စြာဘုရားအား ေလွ်ာက္ကုန္၏။
ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သကၤန္းကို ျပင္ဝတ္ေတာ္မူ၍ သပိတ္သကၤန္းကို ယူေဆာင္လ်က္ရဟန္းသံဃာႏွင့္အတူ ဧည့္သည္တို႔တည္းခိုရာဇရပ္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ေျခေဆးေတာ္မူ၍ဧည့္သည္တို႔တည္း ခိုရာဇရပ္သို႔ ဝင္ၿပီးေသာ္ အလယ္တိုင္ကိုမွီလ်က္ အေရွ႕အရပ္သို႔ မ်က္ႏွာမူကာထိုင္ေနေတာ္မူ၏။ ရဟန္းသံဃာသည္လည္း ေျခေဆး၍ ဧည့္သည္တို႔တည္းခိုရာဇရပ္သို႔ ဝင္ၿပီးေသာ္အေနာက္ဘက္နံရံကိုမွီလ်က္ အေရွ႕အရပ္သို႔ မ်က္ႏွာမူကာ ျမတ္စြာဘုရားကိုသာလွ်င္ ေရွ႕ထား၍ ထိုင္ေန၏။ပါဋလိရြာသား ဥပါသကာတို႔သည္လည္း ေျခေဆးကုန္၍ ဧည့္သည္တို႔တည္းခိုရာ ဇရပ္သို႔ ဝင္ကုန္ၿပီးေသာ္ အေရွ႕ဘက္နံရံကိုမွီလ်က္ အေနာက္အရပ္သို႔ မ်က္ႏွာမူကာ ျမတ္စြာဘုရားကိုသာလွ်င္ ေရွ႕ထား၍ ထိုင္ေနကုန္၏။ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ပါဋလိရြာသား ဥပါသကာတို႔ကို မိန္႔ေတာ္မူ၏-
ဥပါသကာတို႔ သီလမရွိသူ၏ သီလပ်က္ျခင္း၌ အျပစ္တို႔သည္ ဤငါးပါးတို႔တည္း။ အဘယ္ငါးပါးတို႔နည္းဟူမူ- ဥပါသကာတို႔ ဤေလာက၌ သီလမရွိေသာ သီလပ်က္ေသာသူသည္ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းေၾကာင့္ မ်ားစြာေသာ စည္းစိမ္ ဆံုး႐ံႈးျခင္းသို႔ ေရာက္၏။ ဤသည္ကား သီလမရွိေသာသူ၏ သီလပ်က္ျခင္း၌ ပဌမျဖစ္ေသာ အျပစ္တည္း။
ဥပါသကာတို႔ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း သီလမရွိေသာ သီလပ်က္ေသာသူ၏ မေကာင္းေသာ ေက်ာ္ေစာသတင္းသည္ ပ်ံ႕ႏွံ႔၍ ထြက္၏။ ဤသည္ကား သီလမရွိသူ၏ သီလပ်က္ျခင္း၌ ဒုတိယျဖစ္ေသာ အျပစ္တည္း။
ဥပါသကာတို႔ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း သီလမရွိေသာ သီလပ်က္ေသာသူသည္ မင္းပရိသတ္ပုဏၰားပရိသတ္ သူႂကြယ္ပရိသတ္ ရဟန္းပရိသတ္ အလယ္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္ခဲ့ေသာ္ေၾကာက္ေၾကာက္ရြံ႕ရြံ႕ မ်က္ႏွာညႇိဳးငယ္လ်က္ ခ်ဥ္းကပ္ရ၏။ ဤကား သီလမရွိသူ၏ သီလပ်က္ျခင္း၌ တတိယျဖစ္ေသာ အျပစ္တည္း။
ဥပါသကာတို႔ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း သီလမရွိေသာ သီလပ်က္ေသာသူသည္ ေတြေတြေဝေဝ ျဖစ္လ်က္ေသရ၏။ ဤကား သီလမရွိသူ၏ သီလပ်က္ျခင္း၌ စတုတၳျဖစ္ေသာ အျပစ္တည္း။
ဥပါသကာတို႔ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း သီလမရွိေသာ သီလပ်က္ေသာသူသည္ ခႏၶာကိုယ္ပ်က္စီး၍ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ခ်မ္းသာကင္းေသာ မေကာင္းေသာ လားရာ ပ်က္စီး၍ က်ေရာက္ရာျဖစ္ေသာ ငရဲ၌ ျဖစ္ရ၏။ ဤကား သီလမရွိသူ၏ သီလပ်က္ျခင္း၌ ပၪၥမျဖစ္ေသာ အျပစ္တည္း။ ဥပါသကာတို႔သီလမရွိသူ၏ သီလပ်က္ျခင္း၌ အျပစ္တို႔သည္ ဤငါပါးတို႔ေပတည္း။
ဥပါသကာတို႔ သီလရွိသူ၏ သီလျပည့္စံုျခင္း၌ အက်ဳိးအာနိသင္တို႔သည္ ဤငါးပါးတို႔တည္း။ အဘယ္ငါးပါးတို႔နည္းဟူမူ-ဥပါသကာတို႔ ဤေလာက၌ သီလရွိေသာ သီလႏွင့္ ျပည့္စံုေသာသူသည္ မေမ့ မေလ်ာ့ျခင္းေၾကာင့္ မ်ားစြာေသာ စည္းစိမ္အစုကိုရ၏။ ဤသည္ကား သီလရွိသူ၏သီလျပည့္စံုျခင္း၌ ပဌမျဖစ္ေသာ အက်ဳိးအာနိသင္တည္း။
ဥပါသကာတို႔ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း သီလရွိေသာ သီလႏွင့္ ျပည့္စံုေသာသူ၏ ေကာင္းေသာ ေက်ာ္ေစာသတင္းသည္ ပ်ံ႕ႏွံ႔၍ ထြက္၏။ ဤသည္ကား သီလရွိသူ၏ သီလျပည့္စံုျခင္း၌ ဒုတိယျဖစ္ေသာ အက်ဳိးအာနိသင္တည္း။
ဥပါသကာတို႔ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း သီလရွိေသာ သီလႏွင့္ ျပည့္စံုေသာသူသည္ မင္းပရိသတ္ပုဏၰားပရိသတ္ သူႂကြယ္ပရိသတ္ ရဟန္းပရိသတ္ အလယ္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္ခဲ့ေသာ္ မေၾကာက္မရြံ႕ မ်က္ႏွာမညႇိဳးငယ္ဘဲ ခ်ဥ္းကပ္ရ၏။ ဤကား သီလရွိသူ၏ သီလျပည့္စံုျခင္း၌ တတိယျဖစ္ေသာ အက်ဳိးအာနိသင္တည္း။
ဥပါသကာတို႔ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း သီလရွိေသာ သီလႏွင့္ ျပည့္စံုေသာသူသည္ ေတြေဝျခင္းမရွိဘဲေသရ၏။ ဤကား သီလရွိသူ၏ သီလႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း၌ စတုတၳျဖစ္ေသာ အက်ဳိးအာနိသင္တည္း။
ဥပါသကာတို႔ တစ္ဖန္ ထို႔ျပင္လည္း သီလရွိေသာ သီလႏွင့္ ျပည့္စံုေသာသူသည္ ခႏၶာကိုယ္ပ်က္စီး၍ေသၿပီးသည္မွေနာက္၌ ေကာင္းေသာ လားရာ နတ္ျပည္၌ ျဖစ္ရ၏။ ဤကား သီလရွိသူ၏ သီလႏွင့္ျပည့္စံုျခင္း၌ ပၪၥမျဖစ္ေသာ အက်ဳိးအာနိသင္တည္း။ ဥပါသကာတို႔ သီလရွိသူ၏ သီလႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း၌ အက်ဳိးအာနိသင္တို႔သည္ ဤငါပါးတို႔ေပတည္းဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ပါဋလိရြာသား ဥပါသကာတို႔ကို ၾကာျမင့္စြာ ညဥ့္အခ်ိန္ပတ္လံုး (ညဥ့္နက္သည္တိုင္ေအာင္) တရားစကားျဖင့္ အက်ဳိးစီးပြါးကို သိျမင္ေစလ်က္ (တရားကို) ေဆာက္တည္ ေစကာ (တရားက်င့္သံုးရန္) ထက္သန္ရႊင္လန္းေစေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ”ဥပါသကာတို႔ ညဥ့္ဦးယံလြန္ေလၿပီ။ ယခုအခါ သြားရန္ အခ်ိန္ကို သင္တို႔ သိကုန္၏။ (သြားရန္မွာ သင္တို႔၏ အလိုအတိုင္းပင္ျဖစ္၏)”ဟု ျပန္လႊတ္ေတာ္မူ၏။ ”အသွ်င္ဘုရား ေကာင္းပါၿပီ”ဟုပါဋလိရြာသား ဥပါသကာတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဝန္ခံၿပီးလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုးလ်က္ အ႐ိုအေသျပဳလ်က္ ျပန္သြားၾကကုန္၏။ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ပါဋလိရြာသား ဥပါသကာတို႔ ျပန္သြား၍ မၾကာျမင့္မီ ဆိတ္ၿငိမ္ရာသို႔ ့ဝင္ေတာ္မူ၏။
ထိုစဥ္အခါ၌ မဂဓတိုင္း အမတ္ႀကီးမ်ားျဖစ္ေသာ သုနိဓႏွင့္ ဝႆကာရပုဏၰားတို႔သည္ ဝဇၨီမင္းတို႔ကို တားဆီးပိတ္ဆို႔ျခင္းငွါပါဋလိရြာ၌ ၿမိဳ႕ တည္ေထာင္ေနၾကကုန္၏။ ထိုအခါ၌ မ်ားစြာေသာ နတ္တို႔သည္လည္း တစ္ေထာင္စီ တစ္ေထာင္စီ စု႐ံုး၍သာလွ်င္ပါဋလိရြာ၌ အိမ္ရာတို႔ကို သိမ္းပိုက္လ်က္ ေနၾကကုန္၏။ တန္ခိုးႀကီးေသာ နတ္တို႔ အိမ္ရာသိမ္းပိုက္ေသာ ရပ္ကြက္၌ တန္ခိုးႀကီးေသာ မင္းႏွင့္ အမတ္ႀကီးတို႔ အိမ္ရာတည္ေဆာက္ရန္ စိတ္ၫြတ္ၾကကုန္၏။ တန္ခိုးအလတ္စားနတ္တို႔ အိမ္ရာသိမ္းပိုက္ေသာ ရပ္ကြက္၌ တန္ခိုးအလတ္စားမင္းႏွင့္ အမတ္ႀကီးတို႔ အိမ္ရာတည္ေဆာက္ရန္ စိတ္ၫြတ္ၾကကုန္၏။ တန္ခိုး နည္းေသာ နတ္တို႔ အိမ္ရာသိမ္းပိုက္ေသာ ရပ္ကြက္၌ တန္ခိုးနည္းေသာ မင္းႏွင့္အမတ္ႀကီးတို႔အိမ္ရာ တည္ေဆာက္ရန္ စိတ္ၫြတ္ၾကကုန္၏။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ တစ္ေထာင္စီ တစ္ေထာင္စီ စု႐ံုး၍သာလွ်င္ပါဋလိရြာ၌ အိမ္ရာတို႔ကို သိမ္းပိုက္ေနၾကေသာ ထိုနတ္တို႔ကို အထူးသျဖင့္ စင္ၾကယ္ေသာ လူတို႔၏ မ်က္စိထက္ သာလြန္ေသာ နတ္တို႔၏ မ်က္စိႏွင့္ တူေသာ ‘ဒိဗၺစကၡဳ’ ဉာဏ္ျဖင့္ ျမင္ေတာ္မူ၏။ပ။ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ညဥ့္၏အဆံုး (မိုးေသာက္ယံ၌) ေလ်ာင္းစက္ရာမွ ထေတာ္မူ၍ အာနႏၵာပါဋလိရြာ၌ ၿမိဳ႕ ကို အဘယ္သူတို႔သည္ တည္ေဆာက္ေနၾကသနည္းဟု အသွ်င္အာနႏၵာကို ေမးေတာ္မူ၏။
အသွ်င္ဘုရား မဂဓတိုင္း အမတ္ႀကီးမ်ားျဖစ္ေသာ သုနိဓႏွင့္ ဝႆကာရပုဏၰားတို႔သည္ ဝဇၨီမင္းတို႔ကို တားဆီးပိတ္ဆို႔ရန္ပါဋလိရြာ၌ ၿမိဳ႕ တည္ေထာင္ေနၾကပါကုန္၏ဟု ေလွ်ာက္၏။ အာနႏၵာ မဂဓတိုင္းအမတ္ႀကီးမ်ားျဖစ္ေသာ သုနိဓႏွင့္ ဝႆကာရပုဏၰားတို႔သည္ ဝဇၨီမင္းတို႔ကို တားဆီးပိတ္ဆို႔ရန္ပါဋလိရြာ၌ ၿမိဳ႕ တည္ေထာင္ ေနၾကသည္မွာ တာဝတႎသာနတ္တို႔ႏွင့္ တိုင္ပင္၍ တည္ေထာင္သကဲ့သို႔ ပင္ရွိေခ်၏။ အာနႏၵာ တစ္ေထာင္စီ တစ္ေထာင္စီ စု႐ံုး၍သာလွ်င္ပါဋလိရြာ၌ အိမ္ရာတို႔ကို သိမ္းပိုက္ေနၾကေသာ မ်ားစြာေသာ နတ္တို႔ကို ငါသည္ အထူးသျဖင့္ စင္ၾကယ္ေသာ လူတို႔၏မ်က္စိထက္ သာလြန္ေသာ နတ္တို႔၏ မ်က္စိႏွင့္တူေသာ ‘ဒိဗၺစကၡဳ’ ဉာဏ္ျဖင့္ ျမင္ေတာ္မူ၏။ အာနႏၵာတန္ခိုးႀကီးေသာ နတ္တို႔ အိမ္ရာ သိမ္းပိုက္ေသာ ရပ္ကြက္၌ တန္ခိုးႀကီးေသာ မင္းႏွင့္ အမတ္ႀကီးတို႔အိမ္ရာတည္ေဆာက္ရန္ စိတ္ၫြတ္ၾကကုန္၏။ တန္ခိုးအလတ္စားနတ္တို႔ အိမ္ရာသိမ္းပိုက္ေသာ ရပ္ကြက္၌ တန္ခိုးအလတ္စားမင္းႏွင့္ အမတ္ ႀကီးတို႔ အိမ္ရာတည္ေဆာက္ရန္ စိတ္ၫြတ္ၾကကုန္၏။ တန္ခိုးနည္းေသာ နတ္တို႔ အိမ္ရာသိမ္းပိုက္ေသာ ရပ္ကြက္၌ တန္ခိုးနည္းေသာ မင္းႏွင့္ အမတ္ႀကီးတို႔အိမ္ရာတည္ေဆာက္ရန္ စိတ္ၫြတ္ၾကကုန္၏။ အာနႏၵာ အရိယာလူမ်ဳိးတို႔၏ စုေဝးေနထိုင္ရာကူးသန္းေရာင္းဝယ္ရာ ၿမိဳ႕ တို႔တြင္ ဤၿမိဳ႕ သစ္သည္ကုန္ထုတ္မ်ားကို ဖြင္းလွစ္ေရာင္းခ်ရာပါဋလိပုတ္မည္ေသာ အႀကီးဆံုးၿမိဳ႕ ျဖစ္ရစ္ေပလတၱံ႕။ အာနႏၵာပါဋလိပုတ္ၿမိဳ႕၌ မီးေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ေရေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ အခ်င္းခ်င္း ကြဲျပားမႈေၾကာင့္လည္းေကာင္း ဤသံုးပါးေသာ အႏၲရာယ္တို႔သည္ ျဖစ္ကုန္လတၱံ႕ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
ထိုအခါ မဂဓတိုင္း အမတ္ႀကီးမ်ားျဖစ္ေသာ သုနိဓႏွင့္ ဝႆကာရပုဏၰားတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရား ထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္အတူ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ႏႈတ္ဆက္ေျပာဆိုကုန္၏။ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္အမွတ္ရဖြယ္ စကားကို ၿပီးဆံုးေစၿပီး၍ တစ္ခုေသာအရပ္၌ ထိုင္ေနၾကၿပီးေသာ္ ”အသွ်င္ေဂါတမသည္ယေန႔အဖို႔ ရဟန္းသံဃာႏွင့္အတူ အကြၽႏု္ပ္တို႔၏ ဆြမ္းကို လက္ခံေတာ္မူပါ”ဟု ျမတ္စြာဘုရားအားေလွ်ာက္ကုန္၏။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဆိတ္ဆိတ္ေနျခင္းျဖင့္ လက္ခံေတာ္မူ၏။
ထိုအခါ မဂဓတိုင္း အမတ္ႀကီးမ်ားျဖစ္ေသာ သုနိဓႏွင့္ ဝႆကာရပုဏၰားတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားလက္ခံေတာ္မူသည္ကို သိ၍ မိမိတို႔ (တည္းခို) အိမ္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္ကုန္လ်က္ မိမိတို႔ (တည္းခို) အိမ္၌ မြန္ျမတ္ေသာ ခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္ကို စီမံေစၿပီးလွ်င္ ”အသွ်င္ေဂါတမ အခ်ိန္တန္ပါၿပီ။ ဆြမ္းျပင္ၿပီးပါၿပီ”ဟု ျမတ္စြာဘုရားအား အခ်ိန္တန္ေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ၾကားေစကုန္၏။
ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ နံနက္အခ်ိန္၌ သကၤန္းကို ျပင္ဝတ္ေတာ္မူ၍ သပိတ္သကၤန္းကို ယူေဆာင္လ်က္ ရဟန္းသံဃာႏွင့္အတူ မဂဓတိုင္း အမတ္ႀကီးမ်ားျဖစ္ေသာ သုနိဓႏွင့္ဝႆကာရပုဏၰားတို႔၏ (တည္းခို) အိမ္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ခင္းထားအပ္ေသာေနရာ၌ ထိုင္ေတာ္မူ၏။
ထို႔ေနာက္ မဂဓတိုင္း အမတ္ႀကီးမ်ားျဖစ္ေသာ သုနိဓႏွင့္ ဝႆကာရပုဏၰားတို႔သည္ ဘုရားအမွဴးရွိေသာ ရဟန္းသံဃာကို မြန္ျမတ္ေသာ ခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္ျဖင့္ ေရာင္ရဲသည့္တိုင္ေအာင္ တားျမစ္သည့္တိုင္ေအာင္ မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္လုပ္ေကြၽးကုန္၏။
ထို႔ေနာက္ မဂဓတိုင္း အမတ္ႀကီးမ်ားျဖစ္ေသာ သုနိဓႏွင့္ ဝႆကာရပုဏၰားတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားဆြမ္းစားၿပီး၍ သပိတ္မွ လက္ကို ဖယ္ၿပီးေသာအခါ နိမ့္ေသာ ထိုင္စရာတစ္ခုကို ယူ၍ တစ္ခုေသာေနရာ၌ ထိုင္ကုန္၏။ တစ္ခုေသာေနရာ၌ ထိုင္ၿပီးေသာ မဂဓတိုင္း အမတ္ႀကီးမ်ားျဖစ္ေသာ သုနိဓႏွင့္ဝႆကာရပုဏၰားတို႔ကို ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤဂါထာတို႔ျဖင့္ အႏုေမာဒနာျပဳေတာ္မူ၏-
”ပုဏၰားတို႔ ပညာရွိသည္ အၾကင္အရပ္၌ အိမ္ရာေဆာက္လုပ္ေနထိုင္၏။ ဤအရပ္၌ သီလရွိေသာ ကိုယ္ ႏႈတ္ ႏွလံုးေစာင့္သံုးေသာ ျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ကို ဆြမ္းေကြၽးၿပီးလွ်င္ထိုအရပ္၌ ရွိေသာ နတ္တို႔အား အလွဴ၏ အဖို႔ကို အမွ်ေပးေဝရာ၏။ ဤသို႔ အမွ်ေပးေဝလတ္ေသာ္နတ္တို႔သည္ ပူေဇာ္ခံရသျဖင့္ ထို (အမွ်ေပးေဝ) သူကို အတုံ႔ျပန္၍ ပူေဇာ္ကုန္၏။ ျမတ္ႏိုးခံရသျဖင့္လည္းအတုံ႔ျပန္၍ ျမတ္ႏိုးကုန္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ မိခင္သည္ ရင္ဝယ္သားကို ေစာင့္ေရွာက္သကဲ့သို႔ နတ္တို႔သည္ ထို (အမွ် ေပးေဝ) သူကို ေစာင့္ေရွာက္ကုန္၏။ နတ္တို႔ ေစာင့္ေရွာက္ခံရေသာသူသည္ အခါ ခပ္သိမ္းေကာင္းျခင္း မဂၤလာတို႔ကိုသာ ေတြ႕ျမင္ရေလ၏”ဟု အႏုေမာဒနာျပဳေတာ္မူ၏။
ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မဂဓတိုင္း အမတ္ႀကီးမ်ားျဖစ္ေသာ သုနိဓႏွင့္ ဝႆကာရပုဏၰားတို႔အားဤဂါထာတို႔ျဖင့္ အႏုေမာဒနာျပဳ၍ ေနရာမွ ထကာ ဖဲႂကြေတာ္မူ၏။
ထိုအခါ မဂဓတိုင္း အမတ္ႀကီးမ်ားျဖစ္ေသာ သုနိဓႏွင့္ ဝႆကာရပုဏၰားတို႔သည္ ”ယေန႔ ရဟန္းေဂါတမ ထြက္သြားရာ တံခါးကို ေဂါတမတံခါးဟုတြင္ေစလတၱံ႕။ အသွ်င္ေဂါတမကူးရာ ဂဂၤါျမစ္ဆိပ္ကို ေဂါတမေရဆိပ္ဟုတြင္ေစလတၱံ႕”ဟု ျမတ္စြာဘုရား၏ ေနာက္မွ ေနာက္မွ အစဥ္လိုက္ကုန္၏။
ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရား ထြက္သြားရာ ထိုတံခါးသည္ ေဂါတမတံခါးဟု အမည္တြင္ေလ၏။ ထို႔ေနာက္ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဂဂၤါျမစ္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္ေတာ္မူ၏။ ထိုစဥ္အခါ၌ ဂဂၤါျမစ္သည္ (ကမ္းမွာနား၍) က်ီးေသာက္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ကမ္းႏွင့္အညီ ေရျပည့္လ်က္ ရွိ၏။ ကမ္းတစ္ဖက္မွ ကမ္းတစ္ဖက္သို႔ ကူးေရာက္လိုေသာအခ်ဳိ႕သူတို႔သည္ ေလွကို ရွာကုန္၏။ အခ်ဳိ႕သူတို႔သည္ သစ္ေဖာင္ကို ရွာကုန္၏။ အခ်ဳိ႕သူတို႔သည္ ဝါးေဖာင္ကို ဖြဲ႕ကုန္၏။ ထိုအခါအားရွိေသာ ေယာက္်ားသည္ ေကြးေသာ လက္ေမာင္းကို ဆန္႔တန္းသကဲ့သို႔ ဆန္႔တန္းေသာ လက္ေမာင္းကို ေကြးသကဲ့သို႔ ဤအတူပင္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဂဂၤါျမစ္၏ ဤမွာဘက္ကမ္းမွ ကြယ္ခဲ့၍ ထိုမွာဘက္ကမ္း၌ ရဟန္းသံဃာႏွင့္အတူ ထင္ရွားျဖစ္ေတာ္မူ၏။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ကမ္းတစ္ဖက္မွ ကမ္းတစ္ဖက္သို႔ ကူးလိုကုန္သည္ျဖစ္၍ အခ်ဳိ႕က ေလွကို ရွာလ်က္အခ်ဳိ႕က ေဖာင္ကို ရွာလ်က္ အခ်ဳိ႕က ဝါးေဖာင္ကို ဖြဲ႕လ်က္ ေနကုန္ေသာ ထိုသူတို႔ကို ျမင္ေတာ္မူ၏။
ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤအေၾကာင္းအရာကို သိေတာ္မူ၍ ထိုသိေသာအခ်ိန္၌- ”နက္က်ယ္လွစြာေသာတဏွာျမစ္ကို ကူးေသာ အရိယာပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ (အရိယ မဂ္) တံတားကို ေဆာက္လုပ္၍ ကိေလသာၫြန္ေပ်ာင္းတို႔ကို ပယ္စြန္႔လ်က္ ကူး သြားကုန္၏။ လူအေပါင္းသည္ကားျမစ္ကို ကူးရန္ ေဖာင္ကို ဖြဲ႕ေနၾက၏။ (တဏွာ ျမစ္ကို) ကူးေျမာက္ၿပီးေသာ ပညာရွိအရိယာပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ကား ေဖာင္ကို မဖြဲ႕ၾက ရေတာ့သည္သာတည္း”ဟု ဤဥဒါန္းကို က်ဴးရင့္ေတာ္မူ၏။
ဆ႒သုတ္။