၃၅၂။ ထိုအခါ စိတၱသူႂကြယ္သည္ အနာေရာဂါႏွိပ္စက္ရကား ဆင္းရဲျခင္းသို႔ ေရာက္လ်က္သည္းထန္စြာ မက်န္းမမာ ျဖစ္ေန၏။ ထိုအခါ မ်ားစြာကုန္ေသာ အရံေစာင့္နတ္၊ ေတာေစာင့္နတ္၊ သစ္ပင္ေစာင့္နတ္၊ ေဆးပင္ ျမက္ပင္ ေတာစိုးပင္တို႔၌ စိုးအုပ္ကုန္ေသာ နတ္တို႔သည္ စည္းေဝးလာေရာက္၍ စိတၱသူႂကြယ္အား ”သူႂကြယ္ ‘အနာဂတ္ကာလ၌ စၾကဝေတးမင္း ျဖစ္လို၏ ‘ဟု ေတာင့္တပါေလာ့”ဟုဆိုကုန္၏။
ဤသို႔ ဆိုေသာ္ စိတၱသူႂကြယ္သည္ ထိုအရံေစာင့္နတ္၊ ေတာေစာင့္နတ္၊ သစ္ပင္ေစာင့္နတ္၊ ေဆးပင္ျမက္ပင္ ေတာစိုးပင္တို႔၌ စိုးအုပ္ကုန္ေသာ နတ္တို႔အား ” ထိုစၾကဝေတးမင္းအျဖစ္သည္လည္း မျမဲ၊ ထိုစၾကဝေတးမင္းအျဖစ္သည္လည္း မခိုင္ခံ့၊ ထိုစၾကဝေတးမင္းအျဖစ္ကို ပယ္၍ သြားအပ္၏”ဟု ဆို၏။
ဤသို႔ ဆိုေသာ္ စိတၱသူႂကြယ္၏ မိတ္ေဆြခင္ပြန္းေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းတို႔သည္ စိတၱသူႂကြယ္အား ”အရွင့္သားသတိထားပါေလာ့၊ မေယာင္ယမ္းပါလင့္”ဟု ဆိုကုန္၏။ သင္တို႔သည္ ငါ့ကို ”အရွင့္သား သတိထားပါေလာ့၊ မေယာင္ယမ္းပါလင့္”ဟူ၍ ယင္းစကားကို ဆိုကုန္၏၊ ငါသည္ အဘယ္သို႔လွ်င္ ဆိုသနည္းဟု (ေမး၏)။ အရွင့္သား ”ထိုစၾကဝေတးမင္းအျဖစ္သည္လည္း မျမဲ၊ ထိုစၾကဝေတးမင္းအျဖစ္သည္လည္းမခိုင္ခံ့၊ ထိုစၾကဝေတးမင္းအျဖစ္ကို ပယ္၍ သြားအပ္၏”ဟု ဤသို႔လွ်င္ သင္ဆို၏ဟု ဆို၏။ ထိုစကားသည္ မွန္၏၊ ငါ့ကို အရံေစာင့္နတ္၊ ေတာေစာင့္နတ္၊ သစ္ပင္ေစာင့္နတ္၊ ေဆးပင္ ျမက္ပင္ေတာစိုးပင္တို႔၌ စိုးအုပ္ကုန္ေသာ နတ္တို႔သည္ ”သူႂကြယ္ ‘အနာဂတ္ကာလ၌ စၾကဝေတးမင္းျဖစ္ရလို၏ ‘ဟု ေတာင့္တပါ ေလာ့”ဟု ဆိုကုန္၍ ထိုနတ္တို႔ကို ငါသည္”ထိုစၾကဝေတးမင္းအျဖစ္သည္လည္း မျမဲ၊ ထိုစၾကဝေတးမင္း အျဖစ္သည္လည္း မခိုင္ခံ့၊ ထိုစၾကဝေတးမင္းအျဖစ္ကို ပယ္၍ သြားအပ္၏ ”ဟု ငါ ဆို၏။ အရွင့္သား အရံေစာင့္နတ္၊ ေတာေစာင့္နတ္၊ သစ္ပင္ေစာင့္နတ္၊ ေဆးပင္ ျမက္ပင္ ေတာစိုးပင္တို႔၌ စိုးအုပ္ကုန္ေသာ နတ္တို႔သည္အဘယ္အက်ိဳးထူးကို ျမင္၍ ”သူႂကြယ္ ‘အနာဂတ္ကာလ၌ စၾကဝေတးမင္း ျဖစ္ရလို၏ ‘ဟုေတာင့္တပါေလာ့”ဟု ဆိုကုန္သနည္း။ ထိုအရံေစာင့္နတ္၊ ေတာေစာင့္နတ္၊ သစ္ပင္ေစာင့္နတ္၊ ေဆးပင္ျမက္ပင္ ေတာစိုးပင္တို႔၌ စိုးအုပ္ကုန္ေသာ နတ္တို႔အား ” ဤစိတၱသူႂကြယ္ကား သီလ႐ိွ၏၊ ေကာင္းေသာအက်င့္႐ိွ၏၊ ‘အနာဂတ္ကာလ၌ စၾကဝေတးမင္း ျဖစ္ရလို၏ ‘ဟု အကယ္၍ ေတာင့္တအံ့၊ သီလ႐ိွေသာထို သူႂကြယ္အား ဤစိတ္၏ ေတာင့္တမႈသည္ သီလ၏ စင္ၾကယ္သည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ ျပည့္စံုလတၱံ႕၊ တရား႐ိွ ေသာ သူသည္ တရားအားေလ်ာ္ေသာ အက်ဳိးကို ျမင္ရ၏ ”ဟု ဤသို႔ ၾကံစည္၍ ထိုအရံေစာင့္နတ္၊ ေတာေစာင့္နတ္၊ သစ္ပင္ေစာင့္နတ္၊ ေဆးပင္ ျမက္ပင္ ေတာစိုးပင္တို႔၌ စိုးအုပ္ကုန္ေသာ နတ္တို႔သည္ ဤ အက်ဳိးထူးကို ျမင္ကုန္လ်က္ ”သူႂကြယ္ ‘အနာဂတ္ကာလ၌ စၾကဝေတးမင္း ျဖစ္ရလို၏ ‘ဟု ေတာင့္တပါ ေလာ့”ဟု ဆိုၾကကုန္၏။ ထိုနတ္တို႔ကို”ထိုစၾကဝေတးမင္းအျဖစ္သည္လည္း မျမဲ၊ ထိုစၾကဝေတးမင္း အျဖစ္သည္လည္း မခိုင္ခံ့၊ ထိုစၾကဝေတးမင္းအျဖစ္ကို ပယ္၍ သြားအပ္၏”ဟု ငါ ဆို၏။
အရွင့္သား သို႔ျဖစ္လွ်င္ အကြၽႏု္ပ္တို႔ကိုလည္း ဆံုးမပါေလာ့ဟု (ဆိုကုန္၏)။ ”သို႔ျဖစ္လွ်င္ သင္တို႔သည္ ‘ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း ‘အရဟံ’မည္ေတာ္မူ၏၊ (အလံုးစံုေသာ တရားတို႔ကို) ကိုယ္တိုင္မွန္စြာ သိေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း’သမၼာသမၺဳဒၶ’ မည္ေတာ္မူ၏၊ အသိဉာဏ္ ‘အဝိဇၨာ’ အက်င့္ ‘စရဏ’ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း ‘ဝိဇၨာစရဏသမၸႏၷ’ မည္ေတာ္မူ၏၊ ေကာင္းေသာ စကားကိုဆိုေတာ္မူတတ္ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း ‘သုဂတ’ မည္ေတာ္မူ၏၊ ေလာကကို သိေတာ္မူတတ္ေသာအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း ‘ေလာကဝိဒူ’ မည္ေတာ္မူ၏၊ ဆံုးမထိုက္သူကို ဆံုးမတတ္သည့္ အတုမဲ့ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း ‘အႏုတၱေရာ ပုရိသဒမၼသာရထိ’ မည္ေတာ္မူ၏၊ နတ္လူတို႔၏ဆရာျဖစ္ေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း ‘သတၳာေဒဝမႏုႆာနံ’ မည္ေတာ္မူ၏၊ သစၥာေလးပါးတရားကို သိေစေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း ‘ဗုဒၶ’ မည္ေတာ္မူ၏၊ ဘုန္းတန္ခိုးႀကီးမားေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း ‘ဘဂဝါ’ မည္ေတာ္ မူ၏ ‘ဟု ဘုရားအေပၚ၌ သက္ဝင္၍ ၾကည္ညိဳျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုၾကကုန္အံ့။
‘တရားေတာ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား ေကာင္းစြာ ေဟာထားေသာ တရားေတာ္ပါေပတည္း၊ ကိုယ္တိုင္သိျမင္ႏိုင္ေသာ တရားေတာ္ပါေပတည္း၊ အခါမလင့္ အက်ဳိးေပးတတ္ေသာ တရားေတာ္ပါေပတည္း၊ လာလွည့္ ႐ႈလွည့္ဟု ျပထိုက္ေသာ တရားေတာ္ပါေပတည္း၊ မိမိ၏ ကိုယ္ထဲစိတ္ထဲ၌ ေဆာင္ယူထားထိုက္ေသာ တရားေတာ္ပါေပတည္း (အရိယာ) ပညာ႐ိွတို႔သာ ကိုယ္စီကိုယ္ငသိႏိုင္ခံစားႏိုင္ေသာ တရားေတာ္ပါေပ တည္း ‘ဟု တရားအေပၚ၌ သက္ဝင္၍ ၾကည္ညိဳျခင္းႏွင့္ျပည့္စံုၾကကုန္အံ့။
‘ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သားသံဃာေတာ္သည္ ေကာင္းေသာ အက်င့္႐ိွေတာ္မူပါေပ၏၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သားသံဃာေတာ္သည္ ေျဖာင့္မတ္ေသာ အက်င့္႐ိွေတာ္မူပါေပ၏၊ ျမတ္စြာဘုရား၏တပည့္ သားသံဃာေတာ္သည္ မွန္ကန္ေသာ အက်င့္႐ိွေတာ္မူပါေပ၏၊ ျမတ္စြာဘုရား၏တပည့္သားသံဃာေတာ္သည္ ေလ်ာ္ကန္ေသာ အက်င့္႐ိွေတာ္မူပါေပ၏၊ အစံုအားျဖင့္္ ေလးစံု,ပုဂၢိဳလ္အားျဖင့္ ရွစ္ပါး႐ိွေသာ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သားသံဃာေတာ္သည္ အရပ္ေဝးမွေဆာင္လာ၍ ေသာ္လည္း ေပးလွဴပူေဇာ္ရန္ ထိုက္တန္ပါေပ၏၊ ဧည့္သည္တို႔အလို႔ငွါ စီမံထားေသာဝတၳဳကိုေသာ္လည္း ေပးလွဴပူေဇာ္ရန္ ထိုက္တန္ပါေပ၏၊ တမလြန္အတြက္ ရည္ေမွ်ာ္ေသာ အလွဴကိုခံေတာ္မူထိုက္ပါေပ၏၊ လက္အုပ္ခ်ီရန္ ထိုက္ပါေပ၏၊ သတၱဝါအေပါင္း၏ ေကာင္းမႈျပဳရန္ အျမတ္ဆံုးလယ္ေျမျဖစ္ေတာ္မူပါေပ၏’ဟု သံဃာေတာ္အေပၚ၌ သက္ ဝင္၍ ၾကည္ညိဳျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုၾကကုန္အံ့။ အိမ္၌ ႐ိွေသာ ေပးလွဴဖြယ္ဟူသမွ်ကို သီလ႐ိွ၍ အက်င့္ေကာင္း သူတို႔ႏွင့္ မခြဲျခားအံ့ဟု ဤသို႔လွ်င္သင္တို႔ က်င့္ရမည္ ”ဟု ဆို၏။
ထို႔ေနာက္ စိတၱသူႂကြယ္သည္ မိတ္ေဆြ ခင္ပြန္း ေဆြမ်ဳိး သားခ်င္းတို႔ကို ဘုရား၌လည္းေကာင္း၊ တရား၌လည္းေကာင္း၊ သံဃာ၌လည္းေကာင္း၊ စြန္႔ၾကဲျခင္း၌လည္းေကာင္း ေဆာက္တည္ေစ၍ ကြယ္လြန္ေလ၏။
ဒသမသုတ္။
စိတၱသံယုတ္ ၿပီး၏။