၄၁၁။ အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဝသာလီျပည္ မဟာဝုန္ေတာ ျပာသာဒ္ေဆာင္ ေပါက္ေသာေက်ာင္း၌ (သီတင္းသံုး) ေနေတာ္မူ၏၊ ထိုအခါ အသွ်င္အႏုရာဓသည္ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ မနီးမေဝးျဖစ္ေသာေတာေက်ာင္းငယ္၌ ေန၏၊ ထိုအခါ အယူတစ္မ်ဳိးရွိသူ ပရိဗိုဇ္မ်ားစြာတို႔သည္ အသွ်င္အႏုရာဓထံသို႔ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ အသွ်င္အႏုရာဓႏွင့္ အတူ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ႏႈတ္ဆက္ ေျပာဆိုၿပီး၍ တစ္ခုေသာေနရာ၌ ထိုင္ေနကာ ဤစကားကို ဆိုကုန္၏- ”ငါ့သွ်င္အႏုရာဓ ျမတ္ေသာ ေယာက္်ားျဖစ္ေသာအလြန္ျမတ္ေသာ ေယာက္်ားျဖစ္ေသာ အျမတ္ဆံုးသို႔ ေရာက္ေသာ ထို ျမတ္စြာဘုရားသည္ပညတ္လိုေသာ္ ‘သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏ ‘ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ‘သတၱဝါသည္ ေသသည္မွေနာက္၌ မျဖစ္ ‘ ဟူ၍လည္း ေကာင္း၊ သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္းမျဖစ္ ‘ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ‘သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္းမဟုတ္ ‘ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤေလးဌာနတို႔၌ ပညတ္ သေလာ ”ဟု ေမး၏။
ငါ့သွ်င္တို႔ ထိုျမတ္ေသာ ေယာက္်ားျဖစ္ေသာ အလြန္ျမတ္ေသာ ေယာက္်ားျဖစ္ေသာ အျမတ္ဆံုးသို႔ေရာက္ေသာ ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ ပညတ္လိုေသာ္ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏”ဟူ၍ ့လည္းေကာင္း၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”သတၱဝါသည္ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ”သတၱဝါသည္ ေသသည္မွေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္”ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤေလးဌာနတို႔ကိုဖယ္ထား၍ ပညတ္အပ္၏။ ဤသို႔ ဆိုေသာ္ ထိုအယူတစ္မ်ဳိးရွိသူ ပရိဗိုဇ္တို႔သည္ အသွ်င္အႏုရာဓအား” ဤရဟန္းသည္ ရဟန္းျပဳ၍ မၾကာေသးေသာ သီတင္းငယ္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္၊ မေထရ္ျဖစ္လွ်င္လည္းမလိမၼာသူ မကြၽမ္းက်င္သူ ျဖစ္လိမ့္မည္ ”ဟူေသာ ဤစကားကို ဆိုကုန္၏။ ထို႔ေနာက္ထိုအယူတစ္မ်ဳိးရွိသူ ပရိဗိုဇ္ တို႔သည္ အသွ်င္အႏုရာဓကို သီတင္းငယ္ဟူေသာ စကားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ မလိမၼာသူဟူေသာ စကားျဖင့္လည္းေကာင္း ေမာင္းမဲ၍ ေနရာမွ ထကာ ဖဲသြားၾကကုန္၏။
ထို႔ေနာက္ အယူတစ္မ်ဳိးရွိသူ ပရိဗိုဇ္တို႔ ဖဲသြား၍ မၾကာမီ အသွ်င္အႏုရာဓအား ဤအၾကံသည္ ျဖစ္၏-”ထိုအယူတစ္မ်ဳိးရွိသူ ပရိဗိုဇ္တို႔သည္ ဤထက္အလြန္ ေမးၾကပါမူ ထိုအယူတစ္မ်ဳိးရွိသူ ပရိဗိုဇ္ တို႔ကို ငါအဘယ္သို႔ ေျဖပါက ျမတ္စြာဘုရား၏ စကားေတာ္အတိုင္း ဆိုသူလည္း ျဖစ္ပါအံ့နည္း၊ ျမတ္စြာဘုရားကို မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားျဖင့္ စြပ္စြဲရာ မေရာက္ဘဲ ရွိပါအံ့နည္း၊ တရားေတာ္အား ေလ်ာ္ေသာတရားကိုလည္း ေျဖဆိုရာ ေရာက္ပါအံ့နည္း၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ စကားသို႔ အတုလိုက္၍ ေျပာျခင္းသည္အေၾကာင္းႏွင့္ တကြျဖစ္၍ အကဲ့ရဲ႕ခံရျခင္းသို႔ အနည္းငယ္မွ် မေရာက္ဘဲ ရွိပါအံ့နည္း”ဟု အၾကံ ျဖစ္၏။
ထို႔ေနာက္ အသွ်င္အႏုရာဓသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ ရွိခိုး၍ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနလ်က္ ”အသွ်င္ဘုရား ယခု အကြၽႏု္ပ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ မနီးမေဝးေသာ ေတာေက်ာင္းငယ္၌ ေနပါ၏၊ အသွ်င္ဘုရား ထိုအခါ အယူတစ္မ်ဳိးရွိသူ ပရိဗိုဇ္မ်ားစြာတို႔သည္ အကြၽႏု္ပ္ထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္အကြၽႏု္ပ္ႏွင့္ အတူ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ႏႈတ္ဆက္ေျပာဆိုၿပီး၍ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနၿပီးလွ်င္ငါ့သွ်င္ အႏုရာဓ ”ျမတ္ေသာ ေယာက္်ားျဖစ္ေသာ အလြန္ျမတ္ေသာ ေယာက္်ားျဖစ္ေသာ အျမတ္ဆံုးသို႔ေရာက္ ေသာ ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ ပညတ္လိုေသာ္ ‘သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏ ‘ဟူ၍လည္း ေကာင္း၊ ‘သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္ ‘ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ‘သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္ မျဖစ္လည္း မျဖစ္ ‘ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ‘သတၱဝါသည္ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ ‘ ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤေလးဌာနတို႔၌ ပညတ္သေလာ”ဟူ ေသာ ဤစကားကို ေျပာၾကပါသည္။ အသွ်င္ဘုရား ဤသို႔ေျပာလွ်င္ အကြၽႏု္ပ္သည္ ထိုအယူတစ္မ်ဳိးရွိသူ ပရိဗိုဇ္တို႔အား ”ငါ့သွ်င္တို႔ ျမတ္ေသာ ေယာက္်ားျဖစ္ေသာအလြန္ျမတ္ေသာ ေယာက္်ားျဖစ္ေသာ အျမတ္ ဆံုးသို႔ ေရာက္ေသာ ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ပညတ္လိုေသာ္ ‘သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏ ‘ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ‘သတၱဝါသည္ေသသည္မွ ေနာက္၌ မျဖစ္’ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ‘သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္မျဖစ္လည္း မျဖစ္’ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ‘သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္’ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤေလးဌာနတို႔၌ ပညတ္၏ ”ဟူ ေသာ ဤစကားကိုေျပာပါသည္၊ အသွ်င္ဘုရား ဤသို႔ ဆိုေသာ္ ထိုအယူတစ္မ်ဳိးရွိသူ ပရိဗိုဇ္တို႔သည္ အကြၽႏု္ပ္ကို” ဤရဟန္းသည္ ရဟန္းျပဳ၍ မၾကာေသးေသာ သီတင္းငယ္ ျဖစ္လိမ့္မည္၊ မေထရ္ျဖစ္လွ်င္လည္းမလိမၼာသူ မကြၽမ္းက်င္သူ ျဖစ္လိမ့္မည္”ဟူေသာ ဤစကားကို ေျပာၾကပါသည္၊ အသွ်င္ဘုရား ထို႔ေနာက္ထိုအယူတစ္မ်ဳိးရွိသူ ပရိဗိုဇ္တို႔သည္ အကြၽႏု္ပ္ကို သီတင္းငယ္ဟူေသာ စကားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ မလိမၼာသူ ဟူေသာ စကားျဖင့္လည္းေကာင္း ေမာင္းမဲ၍ ေနရာမွ ထကာ ျပန္ၾကပါကုန္၏။
ထို႔ေနာက္ အယူတစ္မ်ဳိးရွိသူ ပရိဗိုဇ္မ်ား ဖဲသြား၍ မၾကာမီ အကြၽႏု္ပ္အား ဤအၾကံသည္ ျဖစ္ပါ၏-”ထိုအယူတစ္မ်ဳိးရွိသူ ပရိဗိုဇ္တို႔သည္ ဤထက္အလြန္ ေမးၾကပါမူ ထိုအယူတစ္မ်ဳိးရွိသူ ပရိဗိုဇ္တို႔ကို ငါအဘယ္သို႔ ေျဖပါက ျမတ္စြာဘုရား၏ စကားေတာ္အတိုင္း ဆိုသူလည္း ျဖစ္ပါအံ့နည္း၊ ျမတ္စြာဘုရားကို့မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားျဖင့္ စြပ္စြဲရာ မေရာက္ဘဲ ရွိပါအံ့နည္း၊ တရားေတာ္အား ေလ်ာ္ေသာတရားကိုလည္း ေျဖဆိုရာ ေရာက္ပါအံ့နည္း၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ စကားသို႔ အတုလိုက္၍ ေျပာျခင္းသည္အေၾကာင္းႏွင့္ တကြျဖစ္၍ အကဲ့ရဲ႕ခံရျခင္းသို႔ အနည္းငယ္မွ် မေရာက္ဘဲ ရွိပါအံ့နည္း”ဟုအၾကံျဖစ္ပါသည္ ဟူေသာ ဤစကားကို ေလွ်ာက္၏။
အႏုရာဓ ဤအရာကို အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္သနည္း၊ ႐ုပ္သည္ ျမဲသေလာ၊ မျမဲသေလာ။ မျမဲပါအသွ်င္ဘုရား။ မျမဲေသာ ႐ုပ္သည္ ဆင္းရဲေလာ၊ ခ်မ္းသာေလာ။ ဆင္းရဲပါ အသွ်င္ဘုရား။ မျမဲေသာဆင္းရဲေသာ ေဖာက္ျပန္ျခင္းသေဘာရွိေသာ ႐ုပ္ကို ” ဤ႐ုပ္သည္ ငါ၏ ဥစၥာတည္း၊ ဤ႐ုပ္သည္ ငါျဖစ္၏၊ ဤ႐ုပ္သည္ ငါ၏ အတၱတည္း”ဟု ႐ႈျခင္းငွါ သင့္ေလ်ာ္ပါမည္ေလာ။ မသင့္ေလ်ာ္ပါ အသွ်င္ဘုရား။ ေဝဒနာသည္ ျမဲသေလာ၊ မျမဲသေလာ။ပ။ သညာသည္။ သခၤါရတို႔သည္။ ဝိညာဏသည္ ျမဲသေလာ၊ မျမဲသေလာ။ မျမဲပါ အသွ်င္ဘုရား။ မျမဲေသာ ဝိညာဏ္သည္ ဆင္းရဲေလာ၊ ခ်မ္းသာေလာ။ ဆင္းရဲပါအသွ်င္ဘုရား။ မျမဲေသာ ဆင္းရဲေသာ ေဖာက္ျပန္ျခင္း သေဘာရွိေသာ ဝိညာဏ္ကို ” ဤဝိညာဏ္သည္ငါ၏ ဥစၥာ တည္း၊ ဤဝိညာဏ္သည္ ငါ ျဖစ္၏၊ ဤဝိညာဏ္သည္ ငါ၏ အတၱတည္း”ဟု ႐ႈျခင္းငွါသင့္ေလ်ာ္ပါမည္ေလာ။ မသင့္ေလ်ာ္ပါ အသွ်င္ဘုရား။ အႏုရာဓ ထိုသို႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္အတိတ္အနာဂတ္ပစၥဳပၸန္လည္းျဖစ္ ေသာ ကိုယ္တြင္း ကိုယ္ပလည္းျဖစ္ေသာ အၾကမ္းအႏုလည္းျဖစ္ေသာအယုတ္အျမတ္လည္းျဖစ္ေသာ အေဝး အနီးလည္းျဖစ္ေသာ ႐ုပ္အားလံုးကို ” ဤ႐ုပ္သည္ ငါ၏ဥစၥာမဟုတ္၊ ဤ႐ုပ္သည္ ငါ မဟုတ္၊ ဤ႐ုပ္သည္ ငါ၏ အတၱမဟုတ္”ဟု ဤသို႔ဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္းမွန္ကန္ေသာ ပညာျဖင့္ ႐ႈရမည္။ အတိတ္ အနာဂတ္ပစၥဳပၸန္လည္းျဖစ္ေသာကိုယ္တြင္းကိုယ္ပလည္းျဖစ္ေသာ အၾကမ္းအႏုလည္း ျဖစ္ေသာ အယုတ္အျမတ္လည္းျဖစ္ေသာအေဝးအနီးလည္းျဖစ္ေသာ ေဝဒနာအားလံုးကို။ သညာအားလံုးကို။ သခၤါရအားလံုး တို႔ကို။ ဝိညာဏ္အားလံုးကို ” ဤဝိညာဏ္သည္ ငါ၏ ဥစၥာမဟုတ္၊ ဤဝိညာဏ္သည္ ငါ မဟုတ္၊ ဤဝိညာဏ္သည္ ငါ၏ အတၱမဟုတ္”ဟု ဤသို႔ဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း မွန္ကန္ေသာ ပညာျဖင့္ ႐ႈရမည္။ အႏုရာဓ အၾကားအျမင္ရွိေသာ အရိယာ တပည့္သည္ ဤသို႔ ႐ႈေသာ္ ႐ုပ္၌လည္း ၿငီးေငြ႕၏၊ ေဝဒနာ၌လည္း ၿငီးေငြ႕၏၊ သညာ၌လည္း ၿငီးေငြ႕၏၊ သခၤါရတို႔၌လည္း ၿငီးေငြ႕၏၊ ဝိညာဏ္၌လည္းၿငီးေငြ႕၏၊ ၿငီးေငြ႕ေသာ္ တပ္မက္မႈ ကင္း၏၊ တပ္မက္မႈ ကင္းျခင္းေၾကာင့္ (ကိေလသာမွ) လြတ္ေျမာက္၏၊ (ကိေလသာမွ) လြတ္ ေျမာက္ေသာ္ ” (ကိေလသာမွ) လြတ္ေျမာက္ၿပီ”ဟု အသိဉာဏ္ျဖစ္ေပၚ၏၊ ”ပဋိသေႏၶေနမႈ ကုန္ၿပီ၊ အက်င့္ ျမတ္ကို က်င့္သံုးၿပီးၿပီ၊ ျပဳဖြယ္ (မဂ္) ကိစၥကို ျပဳၿပီးၿပီ၊ ဤ (မဂ္) ကိစၥအလို႔ငွါ တစ္ဖန္ျပဳဖြယ္ မရွိေတာ့ၿပီ”ဟု သိ၏။
အႏုရာဓ ထိုအရာကို သင္ အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္သနည္း၊ ႐ုပ္ကို သတၱဝါဟု ႐ႈသေလာ၊ မ႐ႈပါအသွ်င္ဘုရား။ ေဝဒနာကို သတၱဝါဟု ႐ႈသေလာ၊ မ႐ႈပါ အသွ်င္ဘုရား။ သညာကို သတၱဝါဟု႐ႈသေလာ၊ မ႐ႈပါ အသွ်င္ဘုရား။ သခၤါရတို႔ကို သတၱဝါဟု ႐ႈသေလာ၊ မ႐ႈပါ အသွ်င္ဘုရား။ ဝိညာဏ္ကိုသတၱဝါဟု ႐ႈသေလာ၊ မ႐ႈပါ အသွ်င္ဘုရား။ အႏုရာဓ ထိုအရာကို သင္အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္သနည္း၊ ႐ုပ္၌ သတၱဝါဟု ႐ႈသေလာ၊ မ႐ႈပါ အသွ်င္ဘုရား။ ႐ုပ္ကို ဖယ္ထား၍ သတၱဝါဟု ႐ႈသေလာ၊ မ႐ႈပါအသွ်င္ဘုရား။ ေဝဒနာ၌ ။ပ။ ေဝဒနာကို ဖယ္ထား၍ ။ပ။ သညာ၌ ။ပ။ သညာကို ဖယ္ထား၍ ။ပ။ သခၤါရတို႔၌ ။ပ။ သခၤါရ တို႔ကို ဖယ္ထား၍ ။ပ။ ဝိညာဏ္၌ သတၱဝါဟု ႐ႈသေလာ၊ မ႐ႈပါ အသွ်င္ဘုရား။ ဝိညာဏ္ကို ဖယ္ထား၍ သတၱဝါဟု ႐ႈသေလာ၊ မ႐ႈပါ အသွ်င္ဘုရား။
အႏုရာဓ ထိုအရာကို သင္ အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္သနည္း၊ ႐ုပ္ကို ေဝဒနာကို သညာကို သခၤါရတို႔ကိုဝိညာဏ္ကို သတၱဝါဟု ႐ႈသေလာ၊ မ႐ႈပါ အသွ်င္ဘုရား။ အႏုရာဓ ထိုအရာကို သင္ အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္သနည္း၊ ဤသတၱဝါသည္ ႐ုပ္မရွိ ေဝဒနာမ႐ိွ သညာမရွိ သခၤါရတို႔မရွိ ဝိညာဏ္မရွိဟု ႐ႈသေလာ၊ ့မ႐ႈပါ အသွ်င္ဘုရား။ အႏုရာဓ ဤမ်က္ေမွာက္ဘဝ၌ ပင္လွ်င္ သင္သည္ အမွန္အားျဖင့္အခိုင္အမာအားျဖင့္ သတၱဝါဟု မရအပ္ပါဘဲလ်က္ ”ငါ့သွ်င္တို႔ ျမတ္ေသာ ေယာက္်ား ျဖစ္ေသာအလြန္ျမတ္ေသာ ေယာက္်ား ျဖစ္ေသာ အျမတ္ဆံုးသို႔ ေရာက္ေသာ ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ပညတ္လိုေသာ္ သတၱဝါသည္ ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္၏ဟူ၍လည္းေကာင္း။ပ။ သတၱဝါသည္ေသသည္မွ ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤေလးဌာနတို႔ကို ဖယ္ထား၍ ပညတ္၏ ”ဟု ထိုေျဖဆိုမႈသည္ သင့္ေလ်ာ္ပါမည္ေလာ။ မသင့္ေလ်ာ္ပါဘုရား။ အႏုရာဓ ေကာင္းေပစြ၊ ေကာင္းေပစြ၊ အႏုရာဓ ေရွးအခါျဖစ္ ေစ၊ ယခုအခါျဖစ္ေစဒုကၡႏွင့္ ဒုကၡ၏ ခ်ဳပ္ျခင္းကိုသာ ငါ ပညတ္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
ဒုတိယသုတ္။