ဥဒ ၃.၉: သိပၸသုတ္

၂၉။ အကြၽႏ္ုပ္သည္ ဤသို႔ ၾကားနာခဲ့ရပါသည္- အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သာဝတၳိျပည္ အနာထပိဏ္သူေဌး၏ အရံျဖစ္ေသာ ေဇတဝန္ေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူ၏။ ထိုအခါ ဆြမ္းစားၿပီးေနာက္ ဆြမ္းခံရြာမွ ဖဲၾကကုန္၍ တန္ေဆာင္းဝန္း၌ စုေဝးထိုင္ေနၾကကုန္ေသာ ရဟန္းတို႔အား ”ငါ့သွ်င္တို႔အဘယ္သူသည္ (အသက္ေမြးေၾကာင္း) အတတ္ကို သိသနည္း? အဘယ္သူသည္ အဘယ္အတတ္ကို သင္ယူသနည္း? အတတ္တို႔တြင္ အဘယ္အတတ္သည္ အျမတ္ဆံုးနည္း”ဟူ၍ ဤၾကားညႇပ္စကားသည္ ျဖစ္ေပၚလာ၏။

ထိုရဟန္းတို႔တြင္ ရဟန္းအခ်ဳိ႕တို႔က ”အတတ္တို႔တြင္ ဆင္အတတ္သည္ အျမတ္ဆံုး”ဟု ဆိုၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕တို႔က ”ျမင္းအတတ္သည္ အျမတ္ဆံုး”ဟု ဆိုၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕တို႔က ”ရထားအတတ္သည္ အျမတ္ဆံုး”ဟု ဆိုၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕တို႔က ”ေလးအတတ္သည္ အျမတ္ဆံုး”ဟု ဆိုၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕တို႔က ”သန္လ်က္စေသာ လက္နက္အတတ္သည္ အျမတ္ဆံုး”ဟု ဆိုၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕တို႔က ”လက္ဆစ္ခ်ဳိး ေရတြက္ျခင္းအတတ္သည္ အျမတ္ဆံုး”ဟု ဆိုၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕တို႔က ”ဂဏန္းအတတ္သည္ အျမတ္ဆံုး”ဟု ဆိုၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕တို႔က ”အေပါင္းကိန္းျဖင့္ ေရတြက္ျခင္း အတတ္သည္အျမတ္ဆံုး”ဟု ဆိုၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕တို႔က ”အကၡရာစာေရးအတတ္သည္ အျမတ္ဆံုး”ဟု ဆိုၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕တို႔က ”ကဗ်ာဖြဲ႕ျခင္း အတတ္သည္ အျမတ္ဆံုး”ဟု ဆိုၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕တို႔က ”ေလာကာယတက်မ္း အတတ္သည္ အျမတ္ဆံုး”ဟု ဆိုၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕တို႔က ”မင္းမႈေရးရာ နီတိက်မ္းအတတ္သည္ အျမတ္ဆံုး”ဟု ဆိုၾကကုန္၏။ ထိုရဟန္းတို႔အား မၿပီးျပတ္ေသးေသာ ဤၾကားညႇပ္စကားသည္ ျဖစ္ေပၚ၏။

ထို႔ေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ညခ်မ္းအခါတစ္ပါးတည္း ကိန္းေအာင္းရာမွ ထလ်က္ တန္ေဆာင္းဝန္းသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ ခင္းထားေသာေနရာ၌ ထိုင္ေတာ္မူၿပီးေသာ္ ရဟန္းတို႔ကို ”ရဟန္းတို႔ယခုအခါ အဘယ္စကားျဖင့္ စုေဝးထိုင္ေနၾကကုန္သနည္း? သင္တို႔၏ မၿပီးျပတ္ေသးေသာ ၾကားညႇပ္စကားသည္ အဘယ္နည္း”ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

အသွ်င္ဘုရား ဆြမ္းစားၿပီးေနာက္ ဆြမ္းခံရြာမွ ဖဲၾကကုန္၍ တန္ေဆာင္းဝန္း၌ စုေဝးထိုင္ေနၾကကုန္ေသာ တပည့္ေတာ္တို႔အား ဤၾကားညႇပ္စကားသည္ ျဖစ္ေပၚပါ၏။ ”ငါ့သွ်င္တို႔ အဘယ္သူသည္ (အသက္ေမြးေၾကာင္း) အတတ္ကို တတ္သနည္း? အဘယ္သူသည္ အဘယ္အတတ္ကို သင္သနည္း? အတတ္တို႔တြင္ အဘယ္အတတ္သည္ အျမတ္ဆံုး ျဖစ္သနည္း”ဟု ဤၾကားညႇပ္စကားသည္ ျဖစ္ေပၚပါ၏။

ထိုရဟန္းတို႔တြင္ ရဟန္းအခ်ဳိ႕တို႔က ”အတတ္တို႔တြင္ ဆင္အတတ္သည္ အျမတ္ဆံုး”ဟု ဆိုၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕တို႔က ”ျမင္းအတတ္သည္ အျမတ္ဆံုး”ဟု ဆိုၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕တို႔က ”ရထားအတတ္သည္ အျမတ္ဆံုး”ဟု ဆိုၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕တို႔က ”ေလးအတတ္သည္ အျမတ္ဆံုး”ဟု ဆိုၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕တို႔က ”အတတ္တို႔တြင္ သန္လ်က္စေသာ လက္နက္ အတတ္သည္ အျမတ္ဆံုး”ဟု ဆိုၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕တို႔က ”လက္ဆစ္ခ်ဳိးေရတြက္ျခင္း အတတ္သည္ အျမတ္ဆံုး”ဟု ဆိုၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕တို႔က ”ဂဏန္းေရတြက္ျခင္းအတတ္သည္ အျမတ္ဆံုး”ဟု ဆိုၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕တို႔က ”အေပါင္းကိန္းျဖင့္ ေရတြက္ျခင္း အတတ္သည္ အျမတ္ဆံုး”ဟု ဆို ၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕တို႔က ”အကၡရာစာေရးအတတ္သည္အျမတ္ဆံုး”ဟု ဆိုၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕တို႔က ”ကဗ်ာဖြဲ႕ျခင္းအတတ္သည္ အျမတ္ဆံုး”ဟု ဆိုၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕တို႔က ”ေလာကာယတက်မ္းအတတ္သည္ အျမတ္ဆံုး”ဟု ဆိုၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕တို႔က ”မင္းမႈေရးရာ နီတိက်မ္းအတတ္သည္ အျမတ္ဆံုး”ဟု ဆိုၾကကုန္၏။ အသွ်င္ဘုရား ဤစကားသည္ တပည့္ေတာ္တို႔၏ မၿပီးျပတ္ေသးေသာ ၾကားညႇပ္စကားျဖစ္ပါ၏။ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရား ႂကြေရာက္လာပါသည္ဟု (ေလွ်ာက္ထားကုန္၏)။

ရဟန္းတို႔ ယံုၾကည္မႈ သဒၶါတရားျဖင့္ လူ႕ေဘာင္မွ ထြက္၍ ရဟန္းေဘာင္သို႔ ဝင္ေရာက္ ရဟန္းျပဳၾကေသာ သင္ အမ်ဳိးေကာင္းသားတို႔သည္ ဤသို႔ သေဘာရွိေသာ စကားကို ေျပာဆိုျခင္းသည္ မေလ်ာက္ပတ္။ ရဟန္းတို႔ စုေဝးေနထိုင္ၾကကုန္ေသာ သင္တို႔အား တရားႏွင့္စပ္ေသာစကားကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ျမတ္ေသာ ဆိတ္ဆိတ္ေနျခင္းကိုေသာ္ လည္းေကာင္း ဤႏွစ္ပါးကိုသာျပဳသင့္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤအေၾကာင္းအရာကို သိေတာ္မူ၍ ထိုသိေသာအခ်ိန္၌- ”အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ အတတ္ကိုမွီ၍ အသက္ေမြးေလ့ မရွိ၊ ေပါ့ပါး၏။ အက်ဳိးစီးပြါးကို အလိုရွိ၏။ ဣေႁႏၵကို ေစာင့္စည္း၏။ ဘဝအလံုးစံုတို႔မွ ကင္းလြတ္၏။ အာယတနေျခာက္ပါးတို႔၌ သက္ဝင္ေသာ စိတ္မရွိ၊ ျမတ္ႏိုးမႈ မရွိ၊ ေတာင့္တမႈ မရွိ၊ မာနကို စြန္႔၍ တစ္ေယာက္တည္း က်င့္၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္သာ ဘိကၡဳမည္၏”ဟု ဤဥဒါန္းကို က်ဴးရင့္ေတာ္မူ၏။

နဝမသုတ္။