၉၅။ ထိုအခါ အသွ်င္မာလုက်ပုတၱသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ။ပ။ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနၿပီးေသာ အသွ်င္မာလုက်ပုတၱသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္ထား၏- ”အသွ်င္ဘုရား ေတာင္းပန္ပါ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ တပည့္ေတာ္အား အက်ဥ္းအားျဖင့္ တရားကို ေဟာေတာ္မူပါ၊ တပည့္ေတာ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ယင္းတရားေတာ္ကို နာၾကားၿပီးလွ်င္ တစ္ေယာက္တည္း ဆိတ္ၿငိမ္ရာသို႔ ကပ္လ်က္ မေမ့မေလ်ာ့ လုံ႔လရွိသည္ ျဖစ္၍ (နိဗၺာန္သို႔) ေစလႊတ္ေသာ စိတ္ရွိလ်က္ ေနလိုပါ၏ ”ဟု ေလွ်ာက္၏။
”ရဟန္း သင္သည္ အိုမင္းသည္ ႀကီးသည္ ရင့္ေရာ္သည္ အရြယ္လြန္သည္ ေနာက္ဆံုးအရြယ္သို႔ေရာက္ေနၿပီးသည္ ျဖစ္ပါလ်က္ အက်ဥ္းအားျဖင့္ အဆံုးအမကို ေတာင္းဘိ၏၊ မာလုက်ပုတၱ ဤသို႔အဆံုး အမ ေတာင္းရာ ယခုအခါ၌ ရဟန္းငယ္မ်ားကို အဘယ္သို႔ ဆိုရပါအံ႕နည္း ”ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
အသွ်င္ ဘုရား တပည့္ေတာ္သည္ အိုမင္းသည္ ႀကီးသည္ ရင့္ေရာ္သည္ အရြယ္လြန္သည္ေနာက္ဆံုးအရြယ္သို႔ ေရာက္ေနၿပီးသည္ကား မွန္ပါ၏၊ သို႔ပါေသာ္လည္း တပည့္ေတာ္အားဘုန္းေတာ္ႀကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာ ဘုရားသည္ အက်ဥ္းအားျဖင့္ တရားကို ေဟာေတာ္မူေစလိုပါ၏၊ ေကာင္းေသာ စကားကို ဆိုေတာ္မူတတ္ ေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အက်ဥ္းအားျဖင့္ တရားကိုေဟာေတာ္မူပါ၊ တပည့္ေတာ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား စကားေတာ္၏ အနက္အဓိပၸါယ္ကိုသိေကာင္းတန္ရာပါ၏၊ တပည့္ေတာ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား စကားေတာ္၏ အေမြခံျဖစ္ႏိုင္ေကာင္းတန္ရာပါ၏ဟု (ေလွ်ာက္၏)။
မာလုက်ပုတၱ ထိုအရာကို အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္သနည္း၊ သင္သည္ မျမင္အပ္ကုန္ေသာ မျမင္ဖူးကုန္ေသာ ျမင္ဆဲ မဟုတ္ကုန္ေသာ ျမင္ရလို၏ဟု ႏွလံုးသြင္းလည္း မရွိကုန္ေသာ (စကၡဳဝိညာဏ္ျဖင့္) သိအပ္ကုန္ေသာ အဆင္းတို႔သည္ ရွိကုန္၏။ ထိုအဆင္းတို႔၌ လိုခ်င္မႈေသာ္လည္းေကာင္း၊ စြဲမက္မႈေသာ္လည္းေကာင္း၊ ခင္မင္မႈေသာ္လည္းေကာင္း သင့္အား ရွိပါသေလာ။ မရွိပါ အသွ်င္ဘုရား။
သင္သည္ မၾကားနာအပ္ကုန္ေသာ မၾကားနာဖူးကုန္ေသာ ၾကားနာဆဲ မဟုတ္ကုန္ေသာ ၾကားနာရလို၏ဟု ႏွလံုးသြင္းလည္း မရွိကုန္ေသာ (ေသာတဝိညာဏ္ျဖင့္) သိအပ္ကုန္ေသာ အသံတို႔သည္ ရွိကုန္၏။
ထိုအသံတို႔၌ လိုခ်င္မႈေသာ္လည္းေကာင္း၊ စြဲမက္မႈေသာ္လည္းေကာင္း၊ ခင္မင္မႈေသာ္လည္းေကာင္း သင့္အား ရွိပါသေလာ။ မရွိပါ အသွ်င္ဘုရား။
သင္သည္ မနမ္းရွဴအပ္ကုန္ေသာ မနမ္းရွဴဖူးကုန္ေသာ နမ္းရွဴဆဲ မဟုတ္ကုန္ေသာ နမ္းရွဴရလို၏ဟုႏွလံုးသြင္းလည္း မရွိကုန္ေသာ (ဃာနဝိညာဏ္ျဖင့္) သိအပ္ကုန္ေသာ အနံ႕တို႔သည္ ရွိကုန္၏။ ထိုအနံ႕တို႔၌ လိုခ်င္မႈေသာ္လည္းေကာင္း၊ စြဲမက္မႈေသာ္လည္းေကာင္း၊ ခင္မင္မႈေသာ္လည္းေကာင္းသင့္အား ရွိပါသေလာ။ မရွိပါ အသွ်င္ဘုရား။
သင္သည္ မလ်က္အပ္ကုန္ေသာ မလ်က္ဖူးကုန္ေသာ လ်က္ဆဲ မဟုတ္ကုန္ေသာ လ်က္ရလို၏ဟုႏွလံုးသြင္းလည္း မရွိကုန္ေသာ (ဇိဝွါဝိညာဏ္ျဖင့္) သိအပ္ကုန္ေသာ အရသာတို႔သည္ ရွိကုန္၏။ ထိုအရသာတို႔၌ လိုခ်င္မႈေသာ္လည္းေကာင္း၊ စြဲမက္မႈေသာ္လည္းေကာင္း၊ ခင္မင္မႈေသာ္လည္းေကာင္း သင့္အား ရွိပါသေလာ။ မရွိပါ အသွ်င္ဘုရား။
သင္သည္ မေတြ႕ထိအပ္ကုန္ေသာ မေတြ႕ထိဖူးကုန္ေသာ ေတြ႕ထိဆဲ မဟုတ္ကုန္ေသာ ေတြ႕ထိရလို၏ဟုႏွလံုးသြင္းလည္း မရွိကုန္ေသာ (ကာယဝိညာဏ္ျဖင့္) သိအပ္ကုန္ေသာ အေတြ႕အထိတို႔သည္ ရွိကုန္၏။
ထိုအေတြ႕အထိတို႔၌ လိုခ်င္မႈေသာ္လည္းေကာင္း၊ စြဲမက္မႈေသာ္လည္းေကာင္း၊ ခင္မင္မႈေသာ္လည္းေကာင္း သင့္အား ရွိပါသေလာ။ မရွိပါ အသွ်င္ဘုရား။
သင္သည္ မသိအပ္ကုန္ေသာ မသိအပ္ဖူးကုန္ေသာ သိဆဲ မဟုတ္ကုန္ေသာ သိရလို၏ဟု ႏွလံုးသြင္းလည္း မရွိကုန္ေသာ (မေနာဝိညာဏ္ျဖင့္) သိအပ္ကုန္ေသာ သေဘာတရားတို႔သည္ ရွိကုန္၏။ ထိုသေဘာတရားတို႔၌ လိုခ်င္မႈေသာ္လည္းေကာင္း၊ စြဲမက္မႈေသာ္လည္းေကာင္း၊ ခင္မင္မႈေသာ္လည္းေကာင္းသင့္အား ရွိပါသေလာ။ မရွိပါ အသွ်င္ဘုရား။
မာလုက်ပုတၱ ျမင္အပ္ ၾကားအပ္ ေတြ႕ထိအပ္ သိအပ္ကုန္ေသာ ဤအာ႐ံုေျခာက္မ်ဳိးတို႔၌ သင့္အားျမင္လွ်င္ ျမင္ကာမွ် ျဖစ္လတၱံ႕၊ ၾကားလွ်င္ ၾကားကာမွ် ျဖစ္လတၱံ႕၊ ေတြ႕ထိလွ်င္ ေတြ႕ထိကာမွ်ျဖစ္လတၱံ႕၊ သိလွ်င္ သိကာမွ် ျဖစ္လတၱံ႕။
မာလုက်ပုတၱ အၾကင္အခါ ျမင္အပ္ ၾကားအပ္ ေတြ႕ထိအပ္ သိအပ္ကုန္ေသာ ဤအာ႐ံုေျခာက္မ်ဳိးတို႔၌ သင့္အား ျမင္လွ်င္ ျမင္ကာမွ် ျဖစ္လတၱံ႕၊ ၾကားလွ်င္ ၾကားကာမွ် ျဖစ္လတၱံ႕၊ ေတြ႕ထိလွ်င္ ေတြ႕ထိကာမွ် ျဖစ္လတၱံ႕၊ သိလွ်င္ သိကာမွ် ျဖစ္လတၱံ႕။ မာလုက်ပုတၱ ထိုအခါ သင္သည္ ထို (စြဲမက္ျခင္းအမ်က္ ထြက္ျခင္း ေတြေဝျခင္းျဖင့္) မျဖစ္လတၱံ႕။ မာလုက်ပုတၱ အၾကင္အခါ သင္သည္ ထို (စြဲမက္ျခင္းအမ်က္ ထြက္ျခင္း ေတြေဝျခင္းျဖင့္) မျဖစ္လတၱံ႕၊ မာလုက်ပုတၱ ထိုအခါ သင္သည္ထိုအာ႐ံုေျခာက္ပါးတို႔၌ မတည္ လတၱံ႕။ မာလုက်ပုတၱ အၾကင္အခါ သင္သည္ ထိုအာ႐ံုေျခာက္ပါးတို႔၌ မတည္လတၱံ႕၊ မာလုက်ပုတၱ ထိုအခါ သင္သည္ ဤပစၥဳပၸန္ဘဝ၌လည္း မျဖစ္လတၱံ႕၊ တမလြန္ဘဝ၌လည္း့မျဖစ္လတၱံ႕၊ ႏွစ္ဘဝလံုး၌လည္း မျဖစ္လတၱံ႕၊ ဤ (ပစၥပၸန္တမလြန္ ႏွစ္တန္ေသာ ဘဝ၌ ) မျဖစ္မႈသည္ပင္ဆင္းရဲ၏ အဆံုး (နိဗၺာန္) မည္၏ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
အသွ်င္ဘုရား တပည့္ေတာ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား အက်ဥ္းအားျဖင့္ ေဟာအပ္ေသာ ဤတရားစကား၏အနက္အဓိပၸါယ္ကို ဤသို႔ အက်ယ္အားျဖင့္ သိနားလည္ပါ၏ –
၁။ အဆင္းကို ျမင္ေသာ္ ႏွစ္သက္ဖြယ္အာ႐ံုဟု ႏွလံုသြင္းေသာ သူအား သတိ ေမ့ေပ်ာက္သည္ျဖစ္၍ ျပင္းစြာ စြဲလမ္းေသာ စိတ္ရွိလ်က္ ခံစား၏၊ ထိုအဆင္းအာ႐ံုကိုလည္း လႊမ္းမိုး၍ တည္၏။
ထိုသူအား အဆင္းအာ႐ံုေၾကာင့္ ျဖစ္ကုန္ေသာ မ်ားစြာေသာ ေဝဒနာတို႔သည္ တိုးပြါးကုန္၏။
သူတစ္ပါးစည္းစိမ္ကို ေရွး႐ႈၾကံစည္မႈ’အဘိဇၩာ’သည္လည္းေကာင္း၊ စိတ္ပင္ပန္းမႈသည္လည္ေကာင္းထိုသူ၏ စိတ္ကို ကပ္၍ ညႇဥ္းဆဲအပ္၏။ ဤသို႔ ဆင္းရဲကို ဆည္းပူးေနေသာ သူအား နိဗၺာန္မွေဝးလွ၏ဟု ဆိုအပ္၏။
၂။ အသံကို ၾကားေသာ္ ႏွစ္သက္ဖြယ္အာ႐ံုဟု ႏွလံုသြင္းေသာ သူအား သတိ ေမ့ေပ်ာက္သည္ျဖစ္၍ ျပင္းစြာ စြဲလမ္းေသာ စိတ္ရွိလ်က္ ခံစား၏၊ ထိုအသံအာ႐ံုကိုလည္း လႊမ္းမိုး၍ တည္၏။
ထိုသူအား အသံအာ႐ံုေၾကာင့္ ျဖစ္ကုန္ေသာ မ်ားစြာေသာ ေဝဒနာတို႔သည္ တိုးပြါးကုန္၏။
သူတစ္ပါးစည္းစိမ္ကို ေရွး႐ႈၾကံစည္မႈ ‘အဘိဇၩာ’သည္လည္းေကာင္း၊ စိတ္ပင္ပန္းမႈသည္လည္ေကာင္းထိုသူ၏ စိတ္ကို ကပ္၍ ညႇဥ္းဆဲအပ္၏။ ဤသို႔ ဆင္းရဲကို ဆည္းပူးေနေသာ သူအား နိဗၺာန္မွေဝးလွ၏ဟု ဆိုအပ္၏။
၃။ အနံ႕ကို နမ္းရွဴေသာ္ ႏွစ္သက္ဖြယ္အာ႐ံုဟု ႏွလံုသြင္းေသာ သူအား သတိ ေမ့ေပ်ာက္သည္ျဖစ္၍ ျပင္းစြာ စြဲလမ္းေသာ စိတ္ရွိလ်က္ ခံစား၏၊ ထိုအနံ႕အာ႐ံုကိုလည္း လႊမ္းမိုး၍ တည္၏။
ထိုသူအား အနံ႕အာ႐ံုေၾကာင့္ ျဖစ္ကုန္ေသာ မ်ားစြာေသာ ေဝဒနာတို႔သည္ တိုးပြါးကုန္၏။
သူတစ္ပါးစည္းစိမ္ကို ေရွး႐ႈၾကံစည္မႈ ‘အဘိဇၩာ’သည္လည္းေကာင္း၊ စိတ္ပင္ပန္းမႈသည္လည္ေကာင္းထိုသူ၏ စိတ္ကို ကပ္၍ ညႇဥ္းဆဲအပ္၏။ ဤသို႔ ဆင္းရဲကို ဆည္းပူးေနေသာ သူအား နိဗၺာန္မွေဝးလွ၏ဟု ဆိုအပ္၏။
၄။ အရသာကို စားေသာက္ေသာ္ ႏွစ္သက္ဖြယ္အာ႐ံုဟု ႏွလံုးသြင္းေသာ သူအားသတိေမ့ေပ်ာက္သည္ျဖစ္၍ ျပင္းစြာ စြဲလမ္းေသာ စိတ္ရွိလ်က္ ခံစား၏၊ ထိုအရသာ အာ႐ံုကိုလည္းလႊမ္းမိုး၍ တည္၏။
ထိုသူအား အရသာအာ႐ံုေၾကာင့္ ျဖစ္ကုန္ေသာ မ်ားစြာေသာ ေဝဒနာတို႔သည္ တိုးပြါးကုန္၏။
သူတစ္ပါးစည္းစိမ္ကို ေရွး႐ႈၾကံစည္မႈ ‘အဘိဇၩာ’သည္လည္းေကာင္း၊ စိတ္ပင္ပန္းမႈသည္လည္ေကာင္းထိုသူ၏ စိတ္ကို ကပ္၍ ညႇဥ္းဆဲအပ္၏။ ဤသို႔ ဆင္းရဲကို ဆည္းပူးေနေသာ သူအား နိဗၺာန္မွေဝးလွ၏ဟု ဆိုအပ္၏။
၅။ အေတြ႕အထိကို ေတြ႕ထိရေသာ္ ႏွစ္သက္ဖြယ္အာ႐ံုဟု ႏွလံုသြင္းေသာ သူအားသတိေမ့ေပ်ာက္သည္ျဖစ္၍ ျပင္းစြာ စြဲလမ္းေသာ စိတ္ရွိလ်က္ ခံစား၏၊ ထိုအေတြ႕ အထိ အာ႐ံုကိုလည္းလႊမ္းမိုး၍ တည္၏။
ထိုသူအား အေတြ႕အထိအာ႐ံုေၾကာင့္ ျဖစ္ကုန္ေသာ မ်ားစြာေသာ ေဝဒနာတို႔သည္ တိုးပြါးကုန္၏။
သူတစ္ပါးစည္းစိမ္ကို ေရွး႐ႈၾကံစည္မႈ ‘အဘိဇၩာ’သည္လည္း ေကာင္း၊ စိတ္ပင္ပန္းမႈသည္လည္ေကာင္းထိုသူ၏ စိတ္ကို ကပ္၍ ညႇဥ္းဆဲအပ္၏။ ဤသို႔ ဆင္းရဲကို ဆည္းပူးေနေသာ သူအား နိဗၺာန္မွေဝးလွ၏ဟု ဆိုအပ္၏။
၆။ သေဘာတရားကို သိေသာ္ ႏွစ္သက္ဖြယ္အာ႐ုံဟု ႏွလံုးသြင္းေသာ သူအားသတိေမ့ေပ်ာက္သည္ျဖစ္၍ ျပင္းစြာ စြဲလမ္းေသာ စိတ္ရွိလ်က္ ခံစား၏၊ ထိုသေဘာ တရားကိုလည္း့လႊမ္းမိုး၍ တည္၏။
ထိုသူအား သေဘာတရားေၾကာင့္ ျဖစ္ကုန္ေသာ မ်ားစြာေသာ ေဝဒနာတို႔သည္ တိုးပြါးကုန္၏၊ သူတစ္ပါးစည္းစိမ္ကို ေရွး႐ႈၾကံစည္မႈ’အဘိဇၩာ’သည္လည္းေကာင္း၊ စိတ္ပင္ပန္းမႈသည္လည္းေကာင္းထိုသူ၏ စိတ္ကို ကပ္၍ ညႇဥ္းဆဲအပ္၏။ ဤသို႔ ဆင္းရဲကို ဆည္းပူးေနေသာ သူအား နိဗၺာန္မွေဝးလွ၏ဟု ဆိုအပ္၏။
၁။ ထိုသူသည္ အဆင္းကို ျမင္လတ္ေသာ္ ထင္ေသာ သတိရွိသည္ ျဖစ္၍ အဆင္းတို႔၌ မစြဲမက္၊ စြဲမက္မႈကင္းေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ ခံစား၏၊ ထိုအဆင္းကို လႊမ္းမိုး၍ မတည္။
အၾကင္အျခင္းအရာအားျဖင့္ အဆင္းကို ႐ႈေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေဝဒနာကို မွီဝဲ ေသာ္လည္းေကာင္းထိုသူအား ဆင္းရဲ ကုန္ခန္း၏၊ မတိုးပြါး။ ဤသို႔ေသာ အျခင္း အရာအားျဖင့္ ထိုသူသည္ သတိရွိသည္ျဖစ္၍ က်င့္၏၊ ဤသို႔ ဆင္းရဲကို ဖ်က္ဆီး ေသာ သူအား နိဗၺာန္ႏွင့္ နီး၏ဟု ဆိုအပ္၏။
၂။ ထိုသူသည္ အသံကို ၾကားလတ္ေသာ္ ထင္ေသာ သတိရွိသည္ ျဖစ္၍ အသံ တို႔၌ မစြဲမက္၊ စြဲမက္မႈကင္းေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ ခံစား၏၊ ထိုအသံကိုလည္း လႊမ္းမိုး၍ မတည္။
အၾကင္အျခင္းအရာအားျဖင့္ အသံကို နားေထာင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေဝဒနာကို မွီဝဲေသာ္လည္းေကာင္းထိုသူအား ဆင္းရဲ ကုန္ခန္း၏၊ မတိုးပြါး။ ဤသို႔ေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ ထိုသူသည္ သတိရွိသည္ျဖစ္၍ က်င့္၏၊ ဤသို႔ ဆင္းရဲကို ဖ်က္ဆီးေသာ သူအား နိဗၺာန္ႏွင့္ နီး၏ဟု ဆိုအပ္၏။
၃။ ထိုသူသည္ အနံ႕ကို နမ္းရွဴလတ္ေသာ္ ထင္ေသာ သတိရွိသည္ ျဖစ္၍ အနံ႕ တို႔၌ မစြဲမက္၊ စြဲမက္မႈကင္းေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ ခံစား၏၊ ထိုအနံ႕ကိုလည္း လႊမ္းမိုး၍ မတည္။
အၾကင္အျခင္းအရာအားျဖင့္ အနံ႕ကို နမ္းရွဴေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေဝဒနာကို မွီဝဲ ေသာ္လည္းေကာင္းထိုသူအား ဆင္းရဲ ကုန္ခန္း၏၊ မတိုးပြါး။ ဤသို႔ေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ ထိုသူသည္ သတိရွိသည္ျဖစ္၍ က်င့္၏၊ ဤသို႔ ဆင္းရဲကို ဖ်က္ဆီးေသာ သူအား နိဗၺာန္ႏွင့္ နီး၏ဟု ဆိုအပ္၏။
၄။ ထိုသူသည္ အရသာကို စားေသာက္ရေသာ္ ထင္ေသာ သတိရွိသည္ ျဖစ္၍ အရသာတို႔၌ မစြဲမက္၊ စြဲမက္မႈ ကင္းေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ ခံစား၏၊ ထို အရသာကိုလည္း လႊမ္းမိုး၍ မတည္။
အၾကင္အျခင္းအရာအားျဖင့္ အရသာကို စားေသာက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေဝဒနာကိုမွီဝဲေသာ္လည္းေကာင္း ထိုသူအား ဆင္းရဲ ကုန္ခန္း၏၊ မတိုးပြါး။ ဤသို႔ေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ထိုသူသည္ သတိရွိသည္ ျဖစ္၍ က်င့္၏၊ ဤသို႔ ဆင္းရဲကို ဖ်က္ဆီးေသာ သူအား နိဗၺာန္ႏွင့္ နီး၏ဟုဆိုအပ္၏။
၅။ ထိုသူသည္ အေတြ႕အထိကို ေတြ႕ထိရေသာ္ ထင္ေသာ သတိရွိသည္ ျဖစ္၍ အေတြ႕အထိတို႔၌ မစြဲမက္၊ စြဲမက္မႈ ကင္းေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ ခံစား၏၊ ထို အေတြ႕အထိကိုလည္း လႊမ္းမိုး၍ မတည္။
အၾကင္အျခင္းအရာအားျဖင့္ အေတြ႕အထိကို ေတြ႕ထိေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေဝဒနာကိုမွီဝဲေသာ္လည္းေကာင္း ထိုသူအား ဆင္းရဲကုန္ခန္း၏၊ မတိုးပြါး။ ဤသို႔ေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ထိုသူသည္ သတိရွိသည္ ျဖစ္၍ က်င့္၏၊ ဤသို႔ ဆင္းရဲကို ဖ်က္ဆီးသူအား နိဗၺာန္ႏွင့္ နီး၏ဟု ဆိုအပ္၏။
၆။ ထိုသူသည္ သေဘာတရားကို သိရေသာ္ ထင္ေသာ သတိရွိသည္ ျဖစ္၍ သေဘာတရားတို႔၌ မစြဲမက္၊ စြဲမက္မႈ ကင္းေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ ခံစား၏၊ ထိုသေဘာတရားကိုလည္း လႊမ္းမိုး၍ မတည္။
အၾကင္အျခင္းအရာအားျဖင့္ သေဘာတရားကို သိေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေဝဒနာကိုမွီဝဲေသာ္လည္းေကာင္း ထိုသူအား ဆင္းရဲ ကုန္ခန္း၏၊ မတိုးပြါး။ ဤသို႔ေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ထိုသူသည္ သတိရွိသည္ ျဖစ္၍ က်င့္၏၊ ဤသို႔ ဆင္းရဲကို ဖ်က္ဆီးသူအား နိဗၺာန္ႏွင့္ နီး၏ဟု ဆိုအပ္၏။
အသွ်င္ဘုရား တပည့္ေတာ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား အက်ဥ္းအားျဖင့္ ေဟာအပ္ေသာ ဤစကားေတာ္၏အနက္အဓိပၸါယ္ကို ဤသို႔ အက်ယ္အားျဖင့္ နားလည္ပါ၏ဟု ေလွ်ာက္၏၊ မာလုက်ပုတၱ ေကာင္းေပစြ၊ ့ေကာင္းေပစြ၊ မာလုက်ပုတၱ သင္သည္ ငါဘုရား အက်ဥ္းအားျဖင့္ ေဟာၾကားအပ္ေသာ စကားေတာ္၏အနက္အဓိပၸါယ္ကို အက်ယ္အားျဖင့္ ေကာင္းစြာ သိေပ၏-
၁။ အဆင္းကို ျမင္ေသာ္ ႏွစ္သက္ဖြယ္အာ႐ံုဟု ႏွလံုးသြင္းေသာ သူအား သတိ ေမ့ေပ်ာက္သည္ျဖစ္၍ ျပင္းစြာ စြဲလမ္းေသာ စိတ္ရွိလ်က္ ခံစား၏၊ ထိုအဆင္းကိုလည္း လႊမ္းမိုး၍ တည္၏။
ထိုသူအား အဆင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ကုန္ေသာ မ်ားစြာေသာ ေဝဒနာတို႔သည္ တိုးပြါး ကုန္၏၊ သူတစ္ပါးစည္းစိမ္ကို ေရွး႐ႈၾကံစည္မႈ ‘အဘိဇၩာ’သည္လည္းေကာင္း၊ စိတ္ ပင္ပန္းမႈသည္လည္းေကာင္းထိုသူ၏ စိတ္ကို ကပ္၍ ညႇဥ္းဆဲအပ္၏၊ ဤသို႔ ဆင္းရဲကို ဆည္းပူးေနေသာ သူအား နိဗၺာန္မွေဝးလွ၏ဟု ဆိုအပ္၏။ပ။
၆။ ထိုသူသည္ သေဘာတရားကို သိေသာ္ ထင္ေသာ သတိရွိသည္ ျဖစ္၍ သေဘာတရားတို႔၌ မစြဲမက္၊ စြဲမက္မႈ ကင္းေသာ စိတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ ခံစား၏၊ ထိုသေဘာတရားကိုလည္း လႊမ္းမိုး၍ မတည္။
အၾကင္အျခင္းအရာအားျဖင့္ သေဘာတရားကို သိေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေဝဒနာကိုမွီဝဲေသာ္လည္းေကာင္း ထိုသူအား ဆင္းရဲ ကုန္ခန္း၏၊ မတိုးပြါး။ ဤသို႔ေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ထိုသူသည္ သတိရွိသည္ ျဖစ္၍ က်င့္၏၊ ဤသို႔ ဆင္းရဲကို ဖ်က္ဆီးေသာ သူအား နိဗၺာန္ႏွင့္ နီး၏ဟုဆိုအပ္၏။
မာလုက်ပုတၱ ငါဘုရား အက်ဥ္းအားျဖင့္ ေဟာၾကားအပ္ေသာ ဤစကားေတာ္၏ အနက္အဓိပၸါယ္ကို ဤသို႔ အက်ယ္အားျဖင့္ မွတ္အပ္၏ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
ထိုအခါ အသွ်င္မာလုက်ပုတၱသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ စကားေတာ္ကို အလြန္ ႏွစ္သက္ဝမ္းေျမာက္၍ ေနရာမွ ထကာ ျမတ္စြာဘုရားကို ႐ိုေသစြာ ရွိခိုးလ်က္ အ႐ိုအေသျပဳကာ ဖဲသြားေလ၏။ ထို႔ေနာက္အသွ်င္မာလုက်ပုတၱသည္ တစ္ပါးတည္း ဆိတ္ၿငိမ္ရာသို႔ ကပ္လ်က္ မေမ့မေလ်ာ့ လုံ႔လရွိသည္ ျဖစ္၍ (နိဗၺာန္) သို႔ ေစလႊတ္ေသာ စိတ္ရွိလ်က္ ေနလတ္ေသာ္ မၾကာမီပင္ လူ႕ေဘာင္မွ ရဟန္းေဘာင္သို႔ ကပ္ေရာက္ၾကေသာ အမ်ဳိးသားတို႔ လိုလားေတာင့္တအပ္ေသာ အတုမရွိေသာ အက်င့္ျမတ္၏ အဆံုးျဖစ္ေသာအရဟတၱဖိုလ္ကို ယခုဘဝ၌ ပင္ကိုယ္တိုင္ ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ မ်က္ေမွာက္ျပဳလ်က္ ေရာက္၍ ေန၏။
”ပဋိသေႏၶေနမႈ ကုန္ၿပီ၊ အက်င့္ျမတ္ကို က်င့္သံုးၿပီးၿပီ၊ ျပဳဖြယ္ (မဂ္) ကိစၥကို ျပဳၿပီးၿပီ၊ ဤ (မဂ္ကိစၥ) အလို႔ငွါ တစ္ပါးေသာ ျပဳဖြယ္ မရွိေတာ့ၿပီ”ဟု သိ၏။ အသွ်င္မာလုက်ပုတၱသည္လည္း ရဟႏၲာတို႔တြင္တစ္ပါးအပါအဝင္ ျဖစ္ေလ၏။
ဒုတိယသုတ္။