သန ၃၅.၂၃၂: ေကာ႒ိကသုတ္

၂၃၂။ အခါတစ္ပါး၌ အသွ်င္သာရိပုၾတာႏွင့္ အသွ်င္မဟာေကာ႒ိကတို႔သည္ ဗာရာဏသီျပည္ ဣသိပတန မိဂဒါဝုန္ေတာ၌ (သီတင္းသုံး) ေနေတာ္မူၾကကုန္၏။ ထိုအခါ အသွ်င္မဟာေကာ႒ိကသည္ ညခ်မ္းအခါ တစ္ပါးတည္း ကိန္းေအာင္းရာမွ ထခဲ့၍ အသွ်င္သာရိပုၾတာထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ အသွ်င္သာရိပုၾတာႏွင့္ အတူ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ႏႈတ္ဆက္ေျပာဆိုၿပီး၍ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနၿပီးေသာ္အသွ်င္ သာရိပုၾတာအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္၏-

ငါ့သွ်င္သာရိပုၾတာ မ်က္စိသည္ အဆင္းတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ေလာ၊ အဆင္းတို႔သည္မ်က္စိ၏ အေႏွာင္အဖြဲဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ေလာ။ပ။ လွ်ာသည္ အရသာတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ေလာ၊ အရသာတို႔သည္ လွ်ာ၏ အေႏွာင္အဖြဲဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ေလာ။ပ။ စိတ္သည္ သေဘာတရားတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ေလာ၊ သေဘာတရားတို႔သည္ စိတ္၏ အေႏွာင္အဖြဲဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ေလာဟု ေလွ်ာက္၏။

ငါ့သွ်င္ေကာ႒ိက မ်က္စိသည္ အဆင္းတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မဟုတ္၊ အဆင္းတို႔သည္မ်က္စိ၏ အေႏွာင္အဖြဲဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မဟုတ္။ အမွန္အားျဖင့္ေသာ္ကား ထိုမ်က္စိ အဆင္း ႏွစ္မ်ဳိးလုံးကိုစြဲဲ၍ ျဖစ္ေသာ လိုခ်င္စြဲဲမက္မႈ ‘ဆႏၵရာဂ’သည္ ထိုႏွစ္မ်ဳိးလုံး၌ အေႏွာင္အဖြဲဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မည္၏။ပ။ လွ်ာသည္ အရသာတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္ ‘ မဟုတ္၊ အရသာတို႔သည္ လွ်ာ၏ အေႏွာင္အဖြဲဲ႕’သံေယာဇဥ္’ မဟုတ္။ အမွန္အားျဖင့္ေသာ္ကား ထိုလွ်ာ အရသာ ႏွစ္မ်ဳိးလုံးကို စြဲဲ၍ ျဖစ္ေသာ လိုခ်င္စြဲဲမက္မႈ ‘ဆႏၵရာဂ’သည္ ထိုႏွစ္မ်ဳိးလုံး၌ အေႏွာင္အဖြဲဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္ ‘ မည္၏။ပ။ စိတ္သည္ သေဘာတရားတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မဟုတ္၊ သေဘာတရားတို႔သည္ စိတ္၏ အေႏွာင္အဖြဲဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’မဟုတ္။ အမွန္အားျဖင့္ေသာ္ကား ထိုစိတ္ သေဘာတရား ႏွစ္မ်ဳိးလုံးကို စြဲဲ၍ ျဖစ္ေသာ လိုခ်င္စြဲဲမက္မႈ’ဆႏၵရာဂ’သည္ ထိုႏွစ္မ်ဳိးလုံး၌ အေႏွာင္အဖြဲဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မည္၏။

ငါ့သွ်င္ ဥပမာေသာ္ကား ႏြားနက္ႏွင့္ ႏြားၿဖဴတို႔ကို တစ္ေခ်ာင္းတည္းေသာ ေလွ်ာ္ႀကိဳးျဖင့္လည္းေကာင္း၊ လြန္ႀကိဳးျဖင့္လည္းေကာင္း ခ်ည္ထားကုန္ရာ၏။ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ သူသည္”ႏြားနက္သည္ ႏြားျဖဴ၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕တည္း၊ ႏြားျဖဴသည္ ႏြားနက္၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕တည္း”ဟုေျပာဆိုရာ၏၊ ထိုသို႔ ေျပာဆိုသူသည္ အမွန္ကို ေျပာဆိုသည္ မည္ရာသေလာ။ ငါ့သွ်င္ မမည္ႏိုင္ပါ။ ငါ့သွ်င္ ႏြားနက္သည္ ႏြားျဖဴ၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္၊ ႏြားျဖဴသည္ ႏြားနက္၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္၊ အမွန္အားျဖင့္ေသာ္ကား ထိုႏြားႏွစ္ေကာင္၁တို႔ကို တစ္ေခ်ာင္းတည္းေသာ ေလွ်ာ္ႀကိဳးျဖင့္လည္းေကာင္းလြန္ႀကိဳးျဖင့္လည္းေကာင္း ခ်ည္ထားအပ္ကုန္၏၊ ထိုႀကိဳး၂သည္ ထိုႏြားႏွစ္ေကာင္၌ အေႏွာင္အဖြဲ႕မည္ပါ၏။

ငါ့သွ်င္ ဤအတူ မ်က္စိသည္ အဆင္းတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မဟုတ္၊ အဆင္းတို႔သည္မ်က္စိ၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မဟုတ္၊ အမွန္အားျဖင့္ေသာ္ကား ထိုႏွစ္မ်ဳိးလံုးကို စြဲ၍ ျဖစ္ေသာလိုခ်င္စြဲမက္မႈ ‘ ဆႏၵရာဂ’သည္ ထိုႏွစ္မ်ဳိးလံုး၌ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မည္၏။ပ။ လွ်ာသည္ အရသာ့တို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မဟုတ္။ပ။ စိတ္သည္ သေဘာတရားတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’မဟုတ္၊ သေဘာတရားတို႔သည္ စိတ္၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မဟုတ္၊ အမွန္အားျဖင့္ေသာ္ကား ထိုႏွစ္မ်ဳိးလံုးကို စြဲ၍ ျဖစ္ေသာ လိုခ်င္စြဲမက္မႈ ‘ဆႏၵရာဂ’သည္ ထိုႏွစ္မ်ဳိးလံုး၌ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’မည္၏။

ငါ့သွ်င္ မ်က္စိသည္မူလည္း အဆင္းတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ ျဖစ္ခဲ့မူ အဆင္းတို႔သည္မူလည္းမ်က္စိ၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ ျဖစ္ခဲ့မူ အႂကြင္းမဲ့ ဆင္းရဲကုန္ျခင္းငွါ ဤအက်င့္ျမတ္ကို က်င့္သံုးေနမႈသည္ မထင္ရွားႏိုင္ရာ။ ငါ့သွ်င္ မ်က္စိသည္ အဆင္းတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မဟုတ္၊ အဆင္းတို႔သည္ မ်က္စိ၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မဟုတ္၊ အမွန္အားျဖင့္ေသာ္ကား ထိုႏွစ္မ်ဳိးလံုးကိုစြဲ၍ ျဖစ္ေသာ လိုခ်င္စြဲမက္မႈ ‘ဆႏၵရာဂ’သည္ ထိုႏွစ္မ်ဳိးလံုး၌ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္အႂကြင္းမဲ့ ဆင္းရဲကုန္ျခင္းငွါ ဤအက်င့္ျမတ္ကို က်င့္သံုးေနမႈသည္ ထင္ရွား၏။ပ။

ငါ့သွ်င္ လွ်ာသည္မူလည္း အရသာတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ျဖစ္ခဲ့မူ အရသာတို႔သည္မူလည္း လွ်ာ၏အေႏွာင္အဖြဲ႕ ျဖစ္ခဲ့မူ အႂကြင္းမဲ့ ဆင္းရဲကုန္ျခင္းငွါ ဤအက်င့္ျမတ္ကို က်င့္သံုးေနမႈသည္မထင္ရွားႏိုင္ရာ။ ငါ့သွ်င္ လွ်ာသည္ အရသာတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မဟုတ္၊ အရသာတို႔သည္လွ်ာ၏ အေႏွာင္ အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မဟုတ္၊ အမွန္အားျဖင့္ေသာ္ကား ထိုႏွစ္မ်ဳိးလံုးကို စြဲ၍ ျဖစ္ေသာလိုခ်င္စြဲမက္မႈ ‘ဆႏၵရာဂ’သည္ ထိုႏွစ္မ်ဳိးလံုး၌ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အႂကြင္းမဲ့ဆင္းရဲကုန္ျခင္းငွါ ဤအက်င့္ျမတ္ကို က်င့္သံုးေနမႈသည္ ထင္ရွား၏။ပ။

ငါ့သွ်င္ စိတ္သည္မူလည္း သေဘာတရားတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ျဖစ္ခဲ့မူ သေဘာတရားတို႔သည္မူလည္းစိတ္၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ျဖစ္ခဲ့မူ အႂကြင္းမဲ့ ဆင္းရဲကုန္ျခင္းငွါ ဤအက်င့္ျမတ္ကို က်င့္သံုးေနမႈသည္မထင္ရွားႏိုင္ရာ။ ငါ့သွ်င္ စိတ္သည္ သေဘာတရားတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မဟုတ္၊ သေဘာတရားတို႔သည္ စိတ္၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မဟုတ္၊ အမွန္အားျဖင့္ေသာ္ကား ထိုႏွစ္မ်ဳိးလံုးကိုစြဲ၍ ျဖစ္ေသာ လိုခ်င္စြဲမက္မႈ ‘ဆႏၵရာဂ’သည္ ထိုႏွစ္မ်ဳိးလံုး၌ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္အႂကြင္းမဲ့ ဆင္းရဲကုန္ျခင္းငွါ ဤအက်င့္ျမတ္ကို က်င့္သံုးေနမႈသည္ ထင္ရွား၏။

ငါ့သွ်င္ မ်က္စိသည္ အဆင္းတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မဟုတ္၊ အဆင္းတို႔သည္ မ်က္စိ၏အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မဟုတ္၊ အမွန္အားျဖင့္ေသာ္ကား ထိုႏွစ္မ်ဳိးလံုးကို စြဲ၍ ျဖစ္ေသာ လိုခ်င္စြဲမက္မႈ ‘ဆႏၵရာဂ’သည္ ထိုႏွစ္မ်ဳိးလံုး၌ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မည္၏။ပ။ လွ်ာသည္ အရသာတို႔၏အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မဟုတ္။ အရသာတို႔သည္ လွ်ာ၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မဟုတ္၊ အမွန္အားျဖင့္ေသာ္ကား။ပ။ စိတ္သည္ သေဘာတရားတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မဟုတ္၊ သေဘာတရားတို႔သည္ စိတ္၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕’သံေယာဇဥ္’ မဟုတ္၊ အမွန္အားျဖင့္ေသာ္ကား ထိုႏွစ္မ်ဳိးလံုးကို စြဲ၍ ျဖစ္ေသာ လိုခ်င္စြဲမက္မႈ ‘ဆႏၵရာဂ’သည္ ထိုႏွစ္မ်ဳိးလံုး၌ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မည္၏ဟူေသာအေၾကာင္း ကို ဤပရိယာယ္တစ္မ်ဳိးျဖင့္လည္း သိအပ္၏။

ငါ့သွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားအား မ်က္စိေတာ္ ႐ိွ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မ်က္စိျဖင့္ အဆင္းကို ႐ႈၾကည့္ေတာ္မူ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားအား လိုခ်င္စြဲမက္မႈ ‘ဆႏၵရာဂ’ မ႐ိွ၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ကိေလသာမွေကာင္းစြာ လြတ္ေျမာက္ေသာ စိတ္ ႐ိွေတာ္မူ၏။ ငါ့သွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားအား နားေတာ္ ႐ိွ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ နားျဖင့္ အသံကို နားေထာင္ေတာ္မူ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားအားလိုခ်င္စြဲမက္မႈ ‘ဆႏၵရာဂ’သည္ မ႐ိွ၊ ျမတ္စြာ ဘုရားသည္ ကိေလသာမွ ေကာင္းစြာ လြတ္ေျမာက္ေသာစိတ္ ႐ိွေတာ္မူ၏။ ငါ့သွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားအား ႏွာေခါင္းေတာ္ ႐ိွ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ႏွာေခါင္းေတာ္ျဖင့္ အနံ႕ကို ရွဴေတာ္မူ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားအား လိုခ်င္စြဲမက္မႈ ‘ဆႏၵရာဂ’သည္ မ႐ိွ၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ကိေလသာမွ ေကာင္းစြာ လြတ္ေျမာက္ေသာ စိတ္ ႐ိွေတာ္မူ၏။ ငါ့သွ်င့္ျမတ္စြာဘုရားအား လွ်ာေတာ္ ႐ိွ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ လွ်ာေတာ္ျဖင့္ အရသာကို လ်က္ေတာ္မူ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားအား လိုခ်င္စြဲမက္မႈ ‘ဆႏၵရာဂ’သည္ မ႐ိွ၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ကိေလသာမွ ေကာင္းစြာလြတ္ေျမာက္ေသာ စိတ္ ႐ိွေတာ္မူ၏။ ငါ့သွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားအား ကိုယ္ ႐ိွေတာ္မူ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ကိုယ္ျဖင့္ အေတြ႕အထိကို ေတြ႕ထိေတာ္မူ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားအား လိုခ်င္စြဲမက္မႈ ‘ဆႏၵရာဂ’သည္ မ႐ိွ၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ကိေလသာမွ ေကာင္းစြာ လြတ္ေျမာက္ေသာ စိတ္ ႐ိွေတာ္မူ၏။ ငါ့သွ်င္ျမတ္စြာဘုရားအား စိတ္ ႐ိွေတာ္မူ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ စိတ္ေတာ္ျဖင့္ သေဘာတရားကို သိေတာ္မူ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားအား လိုခ်င္စြဲမက္မႈ ‘ဆႏၵရာဂ’သည္ မ႐ိွ၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ကိေလသာမွ ေကာင္းစြာလြတ္ေျမာက္ေသာ စိတ္ ႐ိွေတာ္မူ၏။

ငါ့သွ်င္ မ်က္စိသည္ အဆင္းတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မဟုတ္၊ အဆင္းတို႔သည္ မ်က္စိ၏အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မဟုတ္၊ အမွန္အားျဖင့္ေသာ္ကား ထိုႏွစ္မ်ဳိးလံုးကို စြဲ၍ ျဖစ္ေသာ လိုခ်င္စြဲမက္မႈ ‘ဆႏၵရာဂ’သည္ ထိုႏွစ္မ်ဳိးလံုး၌ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မည္၏။ နားသည္။ ႏွာေခါင္းသည္။ လွ်ာသည္ အရသာတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မဟုတ္၊ အရသာတို႔သည္ လွ်ာ၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မဟုတ္၊ အမွန္အားျဖင့္ေသာ္ကား ထိုႏွစ္မ်ဳိးလံုးကို စြဲ၍ ျဖစ္ေသာ လိုခ်င္စြဲမက္မႈ’ဆႏၵရာဂ’သည္ ထိုႏွစ္မ်ဳိးလံုး၌ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မည္၏။ ကိုယ္သည္။ စိတ္သည္ သေဘာတရားတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မဟုတ္၊ သေဘာတရားတို႔သည္ စိတ္၏အေႏွာင္အဖြဲ႕’သံေယာဇဥ္’ မဟုတ္၊ အမွန္အားျဖင့္ေသာ္ကား ထိုႏွစ္မ်ဳိးလံုးကို စြဲ၍ ျဖစ္ေသာလိုခ်င္စြဲမက္မႈ ‘ဆႏၵရာဂ’သည္ ထိုႏွစ္ မ်ဳိးလံုး၌ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ‘သံေယာဇဥ္’ မည္၏ဟူေသာ အေၾကာင္းကို ဤပရိယာယ္တစ္မ်ဳိးျဖင့္ သိအပ္၏ဟု (မိန္႔ဆို၏)။

ပၪၥမသုတ္။

၁။ ႏြားႏွစ္ေကာင္သည္ = သံေယာဇနိယ၊

၂။ ႀကိဳးသည္ = သံေယာဇန ‘သံေယာဇဥ္’တည္း။