သန ၃၅.၂၄၆: ဝီေဏာပမသုတ္

၂၄၆။ ရဟန္းတို႔ ရဟန္းအားလည္းေကာင္း၊ ရဟန္းမအားလည္းေကာင္း မ်က္စိျဖင့္ ျမင္အပ္ကုန္ ေသာအဆင္းတို႔၌ လိုခ်င္မႈသည္လည္းေကာင္း၊ စြဲမက္မႈသည္လည္းေကာင္း၊ အမ်က္ထြက္မႈသည္လည္း ေကာင္း၊ ေတြေဝမႈသည္လည္းေကာင္း၊ စိတ္၏ ထိခိုက္မႈသည္လည္းေကာင္း ျဖစ္ရာ၏။

အဆင္းတို႔မွ စိတ္ကို တားျမစ္ရာ၏၊ ” ဤလမ္းခရီးသည္ ေဘးလည္း ရွိ၏၊ ေၾကာက္မက္ဖြယ္လည္းရွိ၏၊ ဆူးေျငာင့္လည္း ရွိ၏၊ ျခံဳႏြယ္ပိတ္ေပါင္းလည္း ရွိ၏၊ အထက္သို႔ သြားရန္ လမ္းခရီးလည္း မဟုတ္၊ စက္ဆုပ္ဖြယ္ လမ္းခရီးလည္း ျဖစ္၏၊ ဆင္းရဲစြာ သြားရေသာ လမ္းခရီးလည္း ျဖစ္၏၊ ဤလမ္းခရီးသည္မသူေတာ္တို႔ မွီဝဲအပ္ေသာ လမ္းခရီးလည္း ျဖစ္၏၊ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ မွီဝဲအပ္ေသာ လမ္းခရီး မဟုတ္၊ သင္သည္ ဤလမ္းခရီးႏွင့္ မထိုက္တန္”၊ ဤသို႔ စဥ္းစားဆင္ျခင္ၿပီးလွ်င္ ထိုမ်က္စိျဖင့္ ျမင္အပ္ကုန္ေသာအဆင္းတို႔မွ စိတ္ကို တားျမစ္ရာ၏။ပ။

ရဟန္းတို႔ ရဟန္းသည္လည္းေကာင္း၊ ရဟန္းမသည္လည္းေကာင္း လွ်ာျဖင့္ လ်က္အပ္ကုန္ေသာအရသာတို႔၌ ။ပ။ စိတ္ျဖင့္ သိအပ္ကုန္ေသာ သေဘာတရားတို႔၌ လိုခ်င္မႈသည္လည္းေကာင္း၊ စြဲမက္မႈသည္လည္းေကာင္း၊ အမ်က္ထြက္မႈသည္လည္းေကာင္း၊ ေတြေဝမႈသည္လည္းေကာင္း၊ စိတ္၏ထိခိုက္မႈသည္လည္းေကာင္း ျဖစ္ရာ၏။

သေဘာတရားတို႔မွ စိတ္ကို တားျမစ္ရာ၏၊ ” ဤလမ္းခရီးသည္ ေဘးလည္း ရွိ၏၊ ေၾကာက္မက္ဖြယ္လည္း ရွိ၏၊ ဆူးေျငာင့္လည္း ရွိ၏၊ ျခံဳႏြယ္ပိတ္ေပါင္းလည္း ရွိ၏၊ အထက္သို႔ သြားရန္ လမ္းခရီးလည္း မဟုတ္၊ စက္ဆုပ္ဖြယ္ လမ္းခရီးလည္း ျဖစ္၏၊ ဆင္းရဲစြာ သြားရေသာ လမ္းခရီးလည္း ျဖစ္၏၊ ဤလမ္းခရီးသည္ မသူေတာ္တို႔ မွီဝဲအပ္ေသာ လမ္းခရီးလည္း ျဖစ္၏၊ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ မွီဝဲအပ္ေသာလမ္းခရီး မဟုတ္၊ သင္သည္ ဤလမ္းခရီးႏွင့္ မထိုက္တန္”၊ ဤသို႔ စဥ္းစားဆင္ျခင္ၿပီးလွ်င္ ထိုစိတ္ျဖင့္သိအပ္ေသာ သေဘာတရားတို႔မွ စိတ္ကို တားျမစ္ရာ၏။

ရဟန္းတို႔ ဥပမာေသာ္ကား ေကာက္ပင္သည္ ျပည့္စံု၏၊ ေကာက္ပင္ေစာင့္လည္း ေမ့ေလ်ာ့ေန၏၊ ေကာက္ပင္ကို စားတတ္ေသာ ႏြားသည္လည္း ထိုေကာက္ခင္းသို႔ သက္ဆင္းၿပီးလွ်င္ အလိုရွိတိုင္း စား၍ ယစ္ျခင္းသို႔ ေရာက္ရာ၏၊ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းသို႔ ေရာက္ရာ၏။ ရဟန္းတို႔ ဤအတူပင္ အၾကားအျမင့္မရွိေသာ ပုထုဇဥ္သည္ ေတြ႕ထိမႈ၏ တည္ရာ ‘ဖႆာယတန’ ေျခာက္ပါးတို႔၌ ေစာင့္ေရွာက္မႈကိုမျပဳလုပ္ဘဲ ကာမ ဂုဏ္ငါးပါးတို႔၌ အလိုရွိတိုင္း ခံစား၍ ယစ္ျခင္းသို႔ ေရာက္၏၊ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းသို႔ေရာက္၏။

ရဟန္းတို႔ ဥပမာေသာ္ကား ေကာက္ပင္သည္ ျပည့္စံု၏၊ ေကာက္ပင္ေစာင့္သည္လည္း မေမ့မေလ်ာ့၊ ေကာက္ပင္စားတတ္ေသာ ႏြားသည္လည္း ထိုေကာက္ခင္းသို႔ သက္ဆင္းခဲ့ပါလွ်င္ ထိုႏြားကို ေကာက္ပင္ေစာင့္သည္ ႏွာေခါင္းကို ျမဲစြာ ကိုင္ဖမ္းရာ၏၊ ႏွာေခါင္းကို ေကာင္းစြာ ကိုင္ဖမ္းၿပီး၍ ခ်ဳိၾကားကိုေကာင္းစြာ ဖိႏွိပ္ရာ၏၊ ခ်ဳိၾကားကို ေကာင္းစြာ ဖိႏွိပ္ၿပီး၍ တုတ္ျဖင့္ ျပင္းထန္စြာ ႐ိုက္ႏွက္ရာ၏၊ တုတ္ျဖင့္ ျပင္းထန္စြာ ႐ိုက္ႏွက္ၿပီး၍ လႊတ္လိုက္ရာ၏။

ရဟန္းတို႔ ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္လည္း။ပ။ ရဟန္းတို႔ သံုးႀကိမ္ေျမာက္လည္း ေကာက္ပင္စားတတ္ေသာႏြားသည္ ထိုေကာက္ခင္းသို႔ သက္ဆင္းခဲ့ျပန္၍ ထိုႏြားကို ေကာက္ပင္ေစာင့္သည္ ႏွာေခါင္းကို ျမဲစြာ ကိုင္ဖမ္းရာ၏၊ ႏွာေခါင္းကို ျမဲစြာ ကိုင္ဖမ္းၿပီး၍ ခ်ဳိၾကားကို ျမဲစြာ ဖိႏွိပ္ရာ၏၊ ခ်ဳိၾကားကို ေကာင္းစြာ ဖိႏွိပ္ၿပီး၍ တုတ္ျဖင့္ ျပင္းထန္စြာ ႐ိုက္ႏွက္ရာ၏၊ တုတ္ျဖင့္ ျပင္းထန္စြာ ႐ိုက္ႏွက္ၿပီး၍ လႊတ္လိုက္ရာ၏။

ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ထိုေကာက္ပင္စားတတ္ေသာ ႏြားသည္ ရြာသို႔ သြားေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေတာသို႔သြားေသာ္လည္းေကာင္း ရပ္တည္ေနျခင္းသာ မ်ားရာ၏၊ ဝပ္ေနျခင္းသာ မ်ားရာ၏၊ ထိုေရွး၌ တုတ္႐ိုက္ခံရသည္ကို အမွတ္ရသည္ ျဖစ္၍ ထိုေကာက္ခင္းသို႔ တစ္ဖန္ မသက္ဆင္းရာ။

ရဟန္းတို႔ ဤအတူ ရဟန္း၏ စိတ္သည္ ေတြ႕ထိမႈ၏ တည္ရာ ‘ဖႆာယတန’ ေျခာက္ပါးတို႔၌ ၿခိမ္းေခ်ာက္ၿပီး ေကာင္းစြာ ၿခိမ္းေခ်ာက္ၿပီး ျဖစ္ေသာ အခါမွ စ၍ ကိုယ္တြင္းသႏၲာန္၌ သာလွ်င္ေကာင္းစြာ တည္၏၊ ေကာင္းစြာ နစ္ျမဳပ္၏၊ တစ္ခုတည္းေသာ အျဖစ္သို႔ ေရာက္၍ တည္ၾကည္၏။

ရဟန္းတို႔ ဥပမာေသာ္ကား ေစာင္းသံကို မၾကားဖူးေသာ မင္းအားလည္းေကာင္း၊ မင္းအမတ္အားလည္းေကာင္း ေစာင္းသံကို ၾကားေလရာ၏။ ထိုမင္းသည္ ”အခ်င္းတို႔ ဤသို႔ စြဲမက္ဖြယ္ရွိေသာ ဤသို႔ႏွစ္သက္ဖြယ္ရွိေသာ ဤသို႔ ယစ္မူးဖြယ္ရွိေသာ ဤသို႔ ေတြေဝဖြယ္ရွိေသာ ဤသို႔ ဖြဲ႕ခ်ည္တတ္ေသာ ဤအသံကား အဘယ္အရာ၏ အသံျဖစ္ေလသနည္း”ဟု ဤသို႔ ေမးျမန္းရာ၏။ ထိုမင္းကို ”အသွ်င္ ဤအရာကား ေစာင္းမည္ပါ၏၊ ဤသို႔ စြဲမက္ဖြယ္ရွိေသာ ဤသို႔ ႏွစ္သက္ဖြယ္ရွိေသာ ဤသို႔ ယစ္မူးဖြယ္ရွိေသာ ဤသို႔ ေတြေဝဖြယ္ရွိေသာ ဤသို႔ ဖြဲ႕ခ်ည္တတ္ေသာ အသံသည္ ယင္းေစာင္း၏ အသံပင္ျဖစ္ပါ၏”ဟု ေျပာဆိုရာ၏။ ထိုမင္းသည္ အခ်င္းတို႔ သြားၾကကုန္၊ ငါ၏ ထံသို႔ ထိုေစာင္းကိုယူခဲ့ၾကကုန္ဟု ေျပာ ဆိုရာ၏၊ ထိုမင္းထံသို႔ ထိုေစာင္းကို ယူခဲ့ကုန္၍ ထိုမင္းကို ”အသွ်င္ ဤသည္ပင္ထို (အသွ်င္ အလိုရွိေသာ) ေစာင္း ျဖစ္ပါ၏၊ ဤသို႔ စြဲမက္ဖြယ္ရွိေသာ ဤသို႔ ႏွစ္သက္ဖြယ္ရွိေသာ ဤသို႔ယစ္မူးဖြယ္ရွိေသာ ဤသို႔ ေတြေဝဖြယ္ရွိေသာ ဤသို႔ ဖြဲ႕ခ်ည္တတ္ေသာ ဤအသံကား ယင္းေစာင္း၏အသံပင္ ျဖစ္ပါ၏”ဟု ေျပာ ဆိုကုန္ရာ၏။ ထိုမင္းသည္ ”အခ်င္းတို႔ ငါ့အား ထိုေစာင္းျဖင့္ အလို မရွိ၊ ထိုအသံကိုသာ ငါ၏ ထံသို႔ ယူခဲ့ၾကကုန္”ဟု ေျပာဆိုရာ၏။ ထိုမင္းကို ”အသွ်င္ ဤေစာင္းမည္သည္ကားမ်ားျပားေသာ အေဆာက္ အဦရွိ၏၊ ႀကီးက်ယ္ေသာ အေဆာက္အဦရွိ၏၊ မ်ားျပားေသာအေဆာက္အဦတို႔ျဖင့္ ေကာင္းစြာ တီးခတ္ အပ္သည္ ျဖစ္၍ ျမည္ပါ၏။ မ်ားျပားႀကီးက်ယ္ေသာအေဆာက္အဦဟူသည္ အဘယ္နည္း၊ ေစာင္းခြက္ကို စြဲ၍လည္းေကာင္း၊ သားေရကို စြဲ၍လည္းေကာင္း၊ ေစာင္းလက္တံ႐ိုးကို စြဲ၍လည္းေကာင္း၊ ေစာင္းႀကိဳး အေလွ်ာ့အတင္း ခလုတ္မ်ားကိုို စြဲ၍လည္းေကာင္း၊ ေစာင္းႀကိဳးတို႔ကို စြဲ၍လည္းေကာင္း၊ လက္ခတ္ကို စြဲ၍လည္းေကာင္း၊ ေယာက္်ား၏ ထိုေစာင္းအားေလ်ာ္ေသာ လုံ႔လကို စြဲ၍လည္းေကာင္း ျမည္ပါ၏။ အသွ်င္ ဤေစာင္းမည္သည္ကား ဤသို႔မ်ားျပားေသာ အေဆာက္အဦရွိ၏၊ ႀကီးက်ယ္ေသာ အေဆာက္အဦရွိ၏၊ မ်ားျပားေသာအေဆာက္အဦတို႔ျဖင့္ ေကာင္းစြာ တီးခတ္အပ္သည္ ျဖစ္၍ ျမည္ပါ၏”ဟု ေျပာဆိုကုန္၏။ ထိုမင္းသည့္ထိုေစာင္းကို ဆယ္စိတ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အစိတ္တစ္ရာေသာ္လည္းေကာင္း ခြဲရာ၏။ ဆယ္စိတ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အစိတ္တစ္ရာေသာ္လည္းေကာင္း ခြဲၿပီးလွ်င္ အစိတ္စိတ္အမႈန္႔မႈန္႔ ျပဳလုပ္ရာ၏။

အစိတ္စိတ္အမႈန္႔မႈန္႔ ျပဳလုပ္ၿပီး၍ မီးျဖင့္ တိုက္ရာ၏၊ မီးတိုက္ၿပီးလွ်င္ ျပာျဖစ္ေအာင္ ျပဳရာ၏၊ ျပာျဖစ္ေအာင္ ျပဳၿပီးလွ်င္ ေလျပင္း၌ ေသာ္လည္း လႊင့္ရာ၏၊ လ်င္ျမန္ေသာ အလ်ဥ္ရွိေသာ ျမစ္၌ ေသာ္လည္းေမွ်ာ ေလရာ၏။ ထိုမင္းသည္ ”အခ်င္းတို႔ ဤေစာင္းမည္သည္ကား ယုတ္မာေလစြ၊ ဤေစာင္းကဲ့သို႔ပင္အျခား ႀကိဳးတပ္အရာဟူသမွ် အားလံုးသည္ ယုတ္မာလွ၏၊ ယင္းသို႔ ယုတ္မာပါလ်က္ ဤေစာင္း၌ လူအမ်ားသည္ လြန္စြာ ေမ့ေလ်ာ့ဘိ၏၊ ျမဴးတူးဘိ၏ ”ဟု ေျပာဆိုရာ၏။

ရဟန္းတို႔ ဤအတူ ရဟန္းသည္ ႐ုပ္၏ ျဖစ္ရာ’ဂတိ’ ကို စူးစမ္းရွာေဖြရာ၏၊ ခံစားမႈ’ေဝဒနာ’၏ျဖစ္ရာ ‘ဂတိ’ ကို စူးစမ္းရွာေဖြရာ၏၊ မွတ္သားမႈ ‘သညာ’၏ ျဖစ္ရာ ‘ဂတိ’ကို စူးစမ္းရွာေဖြရာ၏၊ ျပဳျပင္မႈ’သခၤါရ’ တို႔၏ ျဖစ္ရာ ‘ဂတိ ‘ကို စူးစမ္းရွာေဖြရာ၏၊ ဝိညာဏ္၏ ျဖစ္ရာ ‘ဂတိ’ ကို စူးစမ္းရွာေဖြရာ၏၊ ႐ုပ္ျဖစ္ရာ ‘ဂတိ’ ကို စူးစမ္းရွာေဖြေသာ ခံစားမႈ ‘ေဝဒနာ’ကို။ပ။ မွတ္သားမႈ’သညာ’ကို။ ျပဳျပင္မႈ ‘သခၤါရ’တို႔ကို။ ဝိညာဏ္၏ ျဖစ္ရာ ‘ဂတိ’ကို စူးစမ္းရွာေဖြေသာ ထိုရဟန္းအား ငါဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ငါ၏ဥစၥာဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ငါ၏ အတၱဟူ၍လည္းေကာင္း စြဲလမ္းမႈသည္ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ေခ်ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

နဝမသုတ္။